[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:26

Caesar schreef:
Karakter en galop kunnen ze zien bij de IBOP. Maar ja... daar zijn de meningen ook zo over verdeeld ;)

Bij de men proef zit geen galop wat ik ook heel jammer vind

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:28

Of dat ze een verrichtingonderzoek niet meer belangrijk vinden -O- :?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:30

Cemlys schreef:

Haha ja inderdaad ik dacht zelf juist misschien moeten ze dat ook voor de kleintjes gaan doen ipv alleen de NWR

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:31

Draf wordt nog steeds als voornaamste gang gezien, maar een pony moet fijn bergopwaarts kunnen galoperen, dat extreme draven is mooi om te zien maar of je een kind daar een plezier mee doet. Ik weet welke pony kinderen hier als favoriet eruit halen wat lopen betreft en uitzitten. En ja dat is degene die ze niet meer op de keuring willen zien omdat ze niet showt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:31

Fotografie91 schreef:
Cemlys schreef:

Haha ja inderdaad ik dacht zelf juist misschien moeten ze dat ook voor de kleintjes gaan doen ipv alleen de NWR

Volgens mij gaat het er dus voor de nwr zelfs uit.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:37

Cemlys schreef:
Draf wordt nog steeds als voornaamste gang gezien, maar een pony moet fijn bergopwaarts kunnen galoperen, dat extreme draven is mooi om te zien maar of je een kind daar een plezier mee doet. Ik weet welke pony kinderen hier als favoriet eruit halen wat lopen betreft en uitzitten. En ja dat is degene die ze niet meer op de keuring willen zien omdat ze niet showt.

Nou ik wil in de men sport ook vast en zeker een andere pony dan het gemiddelde kind ;)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:38

Cemlys schreef:
Fotografie91 schreef:

Volgens mij gaat het er dus voor de nwr zelfs uit.

Ik had begrepen dat het nog wel bleef ook al vonden er veel het niet belangrijk

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:47

Fotografie91 schreef:
Cemlys schreef:

Voor die kleintjes is zo'n onderzoek niet rendabel en te betalen. Denk niet snel dat dit gaat gebeuren.

Voor een IBOP proef is het niveau al te hoog voor de gemiddelde A-ponyruiter. Laat staan om een hengst voor te bereiden (onder het zadel).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:49

Fotografie91 schreef:
Cemlys schreef:

Nou ik wil in de men sport ook vast en zeker een andere pony dan het gemiddelde kind ;)

Nee maar dat bedoel ik ook precies, er moet in verschillende richtingen gefokt worden, maar dat is ook iets waar het stamboek naar moet kijken vind ik. Een pony die gigantisch beweegt is niet perse een goede marathonpony. Wat dat betreft vond ik bv de uitleg van jan de boer op dat pony symposium wel erg interessant. Hij legde uit wat voor hem nou precies belangrijk is/was, ik moet eerlijk zijn dat het type pony wat hij beschreef ook gewoon goed als kinderpony kan functioneren (al is de training dan weer heel anders). Dus ik vraag me af of er eigenlijk wel zoveel verschil inzit, beide moeten een fijn, braaf, werkwillig en meewerkend karakter hebben. Menpony moet een goede sterke achterhand hebben, die goed onder de massa kunnen brengen (maar moet een kinderpony dat ook niet kunt, je wil okk geen slome die op de voorhand sukkelt want dat is voor een kind moeilijk te rijden, van nature bergop is fijn), hoe halsaanzet en genoeg ruimte tussen de kaak en hals, weer voor beide zeer belangrijk. Sommige mensen zien die dooie mussen als typische kinderpony's, maar ik wil er net een fokken die graag wil en makkelijk te rijden is (dus makkelijke nageeflijk, over de rug en goed achterhand), dus gewoon correct gebouwd. Prettige karakters, en gewoon rastypisch zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:51

Klopt Caesar, ik denk dat dat praktisch niet haalbaar is, er moeten genoeg jonge ruiters zijn dan, met de ervaring om zo n verrichting te rijden en het blijven jonge hengsten. Zou mss nog voor de wagen lukken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:07

Cemlys schreef:
Klopt Caesar, ik denk dat dat praktisch niet haalbaar is, er moeten genoeg jonge ruiters zijn dan, met de ervaring om zo n verrichting te rijden en het blijven jonge hengsten. Zou mss nog voor de wagen lukken.

Dan nog, is er over het hele gebeuren zo'n professionaliteitsslag gaande dat je dit bijna niet meer zelf kunt doen en onderhand een monopoliepositie aan het creëren bent.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 01:29

Cemlys schreef:

Willie Wortel heeft zo'n fijne galop. ER is door alle die hem gereden hebben dat zo ervaren. :"Alsof je in je luie stoel zit". Heel bijzonder. Daar kreeg hij ook altijd hoge punten voor. Ik weet er niet veel meer van, maar galopwissels deed-ie ook moeiteloos.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:38

Willie wortel was helemaal fijn, geloof de fijnst gereden A waar ik ooit heb opgezeten. Ik hou wel van een opwaarts gesprongen galop.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:01

regtur schreef:
Cemlys schreef:

Willie Wortel heeft zo'n fijne galop. ER is door alle die hem gereden hebben dat zo ervaren. :"Alsof je in je luie stoel zit". Heel bijzonder. Daar kreeg hij ook altijd hoge punten voor. Ik weet er niet veel meer van, maar galopwissels deed-ie ook moeiteloos.

Het is jammer dat jij niet zo'n fijn poppetje van mij hebt lopen. Dan had WW nog mooi in de ring kunnen lopen ;)
Maar je ziet regelmatig fijne nakomelingen van WW in de sport lopen, de nakomeling die ik had staan vorig jaar was niet mijn type maar daar zat kracht zat in!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:15

Ik heb over een paar jaar wel een leuk ruitertje;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:04

Iemand toevallig nog opzoek naar een braaf gereden Welsh sektie A (116/117cm)ruintje?
6jr oud, donkerbruin met 4 witte benen en mooie bles. Import engeland.
Heeft geen stamboompapier.
Hij is van een vriendin van mij,zij bied ook nog haar 10jr welsh sektie B ruin (125cm) aan ,menpony,goede wedsstrijdpony. Rondo's Black Pearl v;Casperhof's freddy x shamrock no need to argue
Mocht er iem naar zoiets opzoek zijn,pb me maar voor verdere tekst en uitleg.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:45

Ieder die meedoet met de IBOP succes !!!!

Eindelijk een redelijke foto weten te maken van Daira

217 dagen drachtig

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:00

Sorry vivana weet even niks.
Ze ziet er super uit Chantal, benieuwd naar deze combi.

Dieke, heel veel succes zaterdag. Volgens mij ben je de enige uit jet topic dus verwachten wel uitgebreid verslag van je. Leuk om te zien dst er zoveel onder het zadel komt.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 02:56

Caesar schreef:
Dieke, heel veel succes zaterdag. Volgens mij ben je de enige uit jet topic dus verwachten wel uitgebreid verslag van je. Leuk om te zien dst er zoveel onder het zadel komt.

Dankje wel en komt goed! :)

En Chantal je moet niet zo met daira blijven spammen hoor anders haal ik der nog een keer op }>
Ik vind haar echt zo knap <3

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:27

Dieke : :') haha

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:48

Caesar schreef:
Sorry vivana weet even niks.
Ze ziet er super uit Chantal, benieuwd naar deze combi.

Dit is de 6jr

Afbeelding

Afbeelding
Dit is de 10jr;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:28

Daira Is zeker een plaatje van een pony. Zo bizar dat zo'n dier in verkeerde handen geweest is... Gelukkig staat ze er nu zo op en krijg je een veulentje nu!!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:38

Mijn ibop verslag, nou het was heel erg koud haha! Door mijn bevroren vingers liet ik tijdens het halsstrekken de leidsels nog vallen -O- En Dilly liep gelukkig braaf door! Toch reed ik een heel teleurstellende proef! Poeh nooit zo'n slechte proef gereden haha! Nou ja Dilly deed der best en liep lekker met de oortjes erop! Onze score was 78 punten! De precieze punten per onderdeel weet ik niet! Maar we hebben er weer een ervaring bij! :+

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:25

Gewoon gehaald Dieke ... goedzo.

Caesar: ja gelukkig is ze er weer. Ze moet helaas voor wel altijd op ijzers maar goed dat is niet anders.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:02

Dankje Chantal! :)

Het was voor mij gewoon heel teleurstellend dat ik zo slecht reed haha en die arme pony niet tot der recht kwam....
Nou ja we proberen het gewoon nog een keer haha :p