Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
regtur schreef:zimbabwe schreef:[ [url=m/SZn16e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meet Menkes Aborna aka Izzy. http://www.allbreedpedigree.com/menkes+aborna Uit 2008, 111 cm. Vooral veel Coed Coch in de achterstam.
Ik zag dat dit ook het geval is bij Happyfeet mr Humprey, is dat juist handig of is een heel andere lijn misschien een beter plan? Ik fok ook wel graag op kleur eerlijk gezegd. Een goed paard hefet geen kleur, i know, maar een leuk gekleurd paard is wel makkelijker te verkopen is de ervaring...
jouw pony is een halfzus van onze hengst, da's leuk. Er zijn er niet zoveel meer van Rowfant Saul.
Cemlys schreef:Projectje,Jenny? Lijkt meer projectjeS
Kimm4 schreef:Wat lijken die van jouw groot marouschka haha dan is die van mij echt nog een klein teddybeertje in haar enorm dikke vacht. Ze loopt nog lekker bij de moeder, die trekt het allemaal nog goed.
Viviana, kan van alles zijn. Wij hebben 2 merries gehad waarvan de vader palominos waren en de moeders bruin. Ze waren zelf beide bruin. Maar ook valk en andere kleurtjes kun je krijgen. Vind top gold ook een leuk diertje onder het zadel en voor de wagen!
vivana schreef:Kimm4 schreef:Wat lijken die van jouw groot marouschka haha dan is die van mij echt nog een klein teddybeertje in haar enorm dikke vacht. Ze loopt nog lekker bij de moeder, die trekt het allemaal nog goed.
Viviana, kan van alles zijn. Wij hebben 2 merries gehad waarvan de vader palominos waren en de moeders bruin. Ze waren zelf beide bruin. Maar ook valk en andere kleurtjes kun je krijgen. Vind top gold ook een leuk diertje onder het zadel en voor de wagen!
Wat betreft mijn veulen,laats heeft iem mijn koetsje gekocht en heeft een halfbroertje van onze Dreamy,zij zei dat die van haar wel 10cm kleiner is....
Ben ook erg benieuwd wat er volgend jaar uitgerold komt,hahaha
Wat betreft TopGold, ja ik bekijk 't uit t oog van de sport en niet van fokkerij...wij vinden dat je kinderpony's moet fokken(uiteindelijk wordt dat in alle gevallen dé doelgroep) en de galop is zeker ook een belangrijke gang. Toevallig was gister Elbert Koelewijn op bezoek en met hebben hebben wij het er ook over gehad,hij is het wel met ons eens...Dat geldt ook voor de NWR's hoor, moet niet alleen mooi zijn en draven,moet souplesse en lossigheid hebben en een goede rug,daar berreik je iets in de sport mee toch...
Cemlys schreef:Dan zal ik maar niet hebben over hoe sommige er over denken bij het stamboek,daar wordt nog steeds gepleit voor het fokken van ras/fok/showpony, en dat gaat volgens hun niet samen met sport, want een stamboek houdt zich bezig met fokken van rasponys en niet met sport pony s ofzo (zeg dat een keer regen het kwpn). Vind ik dus onzin, je fokt gewoon een correcte pony, de een gaat voor perfecte kinderpony, andere wil er een voor het mennen, dan weer een all rounder of echt een springer of dressuur pony. Maar hoeveel wordt er nu puur voor de showring gefokt?
Toen klapperden mn oren toch een beetje