[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:07

Hier ook super gegaan.

Veulens woensdagochtend gespeend en s'avonds was alles al rustig.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:39

Hier ook weer makkelijk..
komen naar huis en na een dag gaan ze naast elkaar in een box.
Toevallig dit x de moeder verkocht, dus ging vrij snel van stal. Nu staat het veulen naast de shet en gaat daarmee naar buiten. Gaat super.
Andere veulen is dit jaar al verkocht, gelijk met haar moeder. Dus dit jaar wel anders dan anders

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:51

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:01

Wat denken jullie van de kleur van onze 2 jr hengst?
Vader is Powys (NL) Shon ( bruin )
Moeder is Lacy Crista (palomino )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:14

Kimm4 schreef:
Wat denken jullie van de kleur van onze 2 jr hengst?
Vader is Powys (NL) Shon ( bruin )
Moeder is Lacy Crista (palomino )

[ [url=m/1u6Lj4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2AEO3F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ye40mx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo gaaf dier :o
Lijkt mij zwart toch?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:21

Hij lijkt mij ook een zwarte. Maar je zou altijd kunnen testen nietwaar?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:33

Ik zeg nog steeds donkerbruin :'),hij heeft nl exact de kleur van mijn 'zwarte'

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:37

Mijn merrie en hengst samen, heerlijk klef stel, en ja ze broederlijk delen ook gewoon hun eten :')
Afbeelding

Kimm4 hier mijn (geteste) donkerbruine hengst, dit ook omdat ik twijfelde en de eerste jaren gewoon niet goed kon zien of hij nu zwart, smokey of bruin was. Voor het oog lijkt hij zwart, maar als je goed kijkt (en dat is bij jou hengst ook zo) dan zie vooral bij de jukbeenderen en de flanken (oksels/liezen) wat bruin doorschijnen. Dat was ook waarom ik vroeger twijfelde, gewoon haren uittrekken, naar van Haeringen sturen en je weet het zeker (niet dat het hem minder maakt, want hij is gewoon gaaf ;))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:56

Cemlys uit welke kleur ouders komt jouw hengst?

Ik dacht eerst echt zwart maar begin sterk te twijfelen over smokey.

Maar wat jullie zeggen hij is en blijft ontzettend gaaf ! (En zo lief ) we gaan hem volgend jaar inzetten op 3 van onze merries. De andere is een halfzus en wordt door een andere gedekt.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:57

Zwart of Smokey Black :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:20

Ik ben heel benieuwd wat het resultaat wordt.
Je kunt aan de hand van de (toekomstige) nakomelingen misschien ook gokken welk kleurtje hij heeft.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:24

Kimm4 schreef:
Cemlys uit welke kleur ouders komt jouw hengst?

Ik dacht eerst echt zwart maar begin sterk te twijfelen over smokey.

Maar wat jullie zeggen hij is en blijft ontzettend gaaf ! (En zo lief ) we gaan hem volgend jaar inzetten op 3 van onze merries. De andere is een halfzus en wordt door een andere gedekt.

Donkerbruine moeder (uit zwarte hengst) en valk vader

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:27

Smokey blacks hebben vaak iets lichtere maanuiteinden, lichtere kleur ogen, dus lijkt me ook geen typische smokey

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:10

In welke maand dekken jullie je merrie('s) altijd? Eventueel al een hengstenkeuze gemaakt of nog aan het maken? :)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:14

Kim_RC schreef:
In welke maand dekken jullie je merrie('s) altijd? Eventueel al een hengstenkeuze gemaakt of nog aan het maken? :)

Wij dekken ze altijd graag rond april / mei krijg je mooi op tijd veulens en lopen ze ook mooi in ontwikkeling :)
Ik heb al wel een hengst gekozen voor volgend jaar waar in ieder geval 1 merrie bij gaat de andere 2 ligt aan de veulens die er komen en of ik de palomino eerst in de sport ga uitbrengen of toch door gaan met fokken :)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:15

Fotografie91 schreef:
Kim_RC schreef:

Wij dekken ze altijd graag rond april / mei krijg je mooi op tijd veulens en lopen ze ook mooi in ontwikkeling :)
Ik heb al wel een hengst gekozen voor volgend jaar waar in ieder geval 1 merrie bij gaat de andere 2 ligt aan de veulens die er komen en of ik de palomino eerst in de sport ga uitbrengen of toch door gaan met fokken :)

Welke hengst heb je in gedachten?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:26

Kim_RC schreef:
Fotografie91 schreef:

Welke hengst heb je in gedachten?

Ysselvliedt's Irresistible
Heb een 2 jarige van deze hengst en de bloedlijnen van hem spreken mij erg aan :) en tot nu toe heb ik ook alleen nog maar nakomelingen van hem gezien die mij wel aan staan haha :)
ik houd van het wat luxere type en dat geeft die wel door aan zijn kinderen :)
en het voordeel is ook dat die bruin is haha ik ontwijk meestal schimmels :o

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:37

Fotografie91 schreef:
Heb een 2 jarige van deze hengst en de bloedlijnen van hem spreken mij erg aan :) en tot nu toe heb ik ook alleen nog maar nakomelingen van hem gezien die mij wel aan staan haha :)

Irresistible is inderdaad wel een gave hengst ja! Eentje gaat er bij jou dus sowieso onder?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:41

Kim_RC schreef:
Fotografie91 schreef:

Irresistible is inderdaad wel een gave hengst ja! Eentje gaat er bij jou dus sowieso onder?

Ja hij is eindelijk weer terug in Nederland haha :) had er graag afgelopen jaar al bij gedekt :p
maar onze nieuwe merrie heeft nu een best wel flink veulen en de oud eigenaar zei dat ze ook wel flink bot fokt, ik denk dat ze dan met irresistible wel een fijn pony'tje voor mij kan fokken haha :)
ik ben meer van de wat fijnere en chiquere types :D
En ik vind wat jong bloed ook wel fijn :)

Heb jij ook wat om te dekken en daar al een keuze voor gemaakt? :)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:48

Fotografie91 schreef:
Ja hij is eindelijk weer terug in Nederland haha :) had er graag afgelopen jaar al bij gedekt :p
maar onze nieuwe merrie heeft nu een best wel flink veulen en de oud eigenaar zei dat ze ook wel flink bot fokt, ik denk dat ze dan met irresistible wel een fijn pony'tje voor mij kan fokken haha :)

Ja, hij is naar het buitenland geweest of niet? Heb er volgens mij wel een keer wat van voorbij zien komen in ieder geval haha :)

Ja, onze nu twee jarige merrie wil mijn vader volgend jaar laten dekken, maar hebben nog niet echt een keuze voor een hengst. Vandaar dat ik ook vroeg of er al mensen waten die al een keuze gemaakt hadden of ook nog bezig zijn. Maar als het aan mijn vader ligt word het waarschijnlijk een schimmel, maar ik wil eigenlijk ook wel eens een keertje wat anders haha. Schimmel word zo,,, standaard hihi!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:52

Hier ook de keuze bekend, en hopelijk beide vroege veulens. Ergens eind mrt 2017 1ste dekking als het zo uitkomt.

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:52

Chantalll schreef:
Hier ook de keuze bekend, en hopelijk beide vroege veulens. Ergens eind mrt 2017 1ste dekking als het zo uitkomt.

En wat zijn de keuzes? :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:54

Ik dek volgend jaar met mn eigen hengst weer. 1-2 merries denk ik. 2017 verwacht ik een veulentje van hem, en dit jaar had ik er twee. Gave veulens geeft hij, dus ook nog even met de andere merries proberen. 1 merrie is een bewegingskanon, hij fokt ook heel mooi die beweging door dus ik ben wel benieuwd. Vandaag weer even mogen genieten van zn nafok, volgende week gaat er eentje weg, dus AniekR ze nog even lief voor me op de foto gezet.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:56

Kim_RC schreef:
Fotografie91 schreef:

Ja, hij is naar het buitenland geweest of niet? Heb er volgens mij wel een keer wat van voorbij zien komen in ieder geval haha :)

Ja, onze nu twee jarige merrie wil mijn vader volgend jaar laten dekken, maar hebben nog niet echt een keuze voor een hengst. Vandaar dat ik ook vroeg of er al mensen waten die al een keuze gemaakt hadden of ook nog bezig zijn. Maar als het aan mijn vader ligt word het waarschijnlijk een schimmel, maar ik wil eigenlijk ook wel eens een keertje wat anders haha. Schimmel word zo,,, standaard hihi!

Ja klopt hij is 2 jaar in Engeland geweest :)

oke haha ik moet van mijn vader hengsten in de buurt uit kiezen haha dat maakt het niet makkelijker :P voor mijn eigen merries ben ik kieskeuriger nog haha :P
Onze 8 jarige palomino past eigenlijk totaal niet in mijn welsh type haha daarom ben ik heel erg benieuwd wat ze voor veulen heeft volgend jaar :)
We hopen dat ze voor Keur kan en als haar veulen me aan staat gaan we door met haar fokken in hoop ik mijn type maar anders gaat ze eerst de sport in en dan zien we wel :)
Eigenlijk vind ik 2 veulens per jaar ook wel genoeg ze moeten ook ooit weer aan het werk met 4 deze jaargang krijg ik een zeer druk jaar over 3/4 jaar :')

ga je volgend jaar ook naar de keuring met je merrie? :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:58

Kim :

Schimp x Cadlanvalley Landlord
Vanety x Rondo's Cerutti ( mits hij niet verkocht want dat kan natuurlijk altijd.)