Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimm4 schreef:Cemlys uit welke kleur ouders komt jouw hengst?
Ik dacht eerst echt zwart maar begin sterk te twijfelen over smokey.
Maar wat jullie zeggen hij is en blijft ontzettend gaaf ! (En zo lief ) we gaan hem volgend jaar inzetten op 3 van onze merries. De andere is een halfzus en wordt door een andere gedekt.
Kim_RC schreef:In welke maand dekken jullie je merrie('s) altijd? Eventueel al een hengstenkeuze gemaakt of nog aan het maken?
Fotografie91 schreef:Kim_RC schreef:In welke maand dekken jullie je merrie('s) altijd? Eventueel al een hengstenkeuze gemaakt of nog aan het maken?
Wij dekken ze altijd graag rond april / mei krijg je mooi op tijd veulens en lopen ze ook mooi in ontwikkeling
Ik heb al wel een hengst gekozen voor volgend jaar waar in ieder geval 1 merrie bij gaat de andere 2 ligt aan de veulens die er komen en of ik de palomino eerst in de sport ga uitbrengen of toch door gaan met fokken
Kim_RC schreef:Fotografie91 schreef:
Wij dekken ze altijd graag rond april / mei krijg je mooi op tijd veulens en lopen ze ook mooi in ontwikkeling
Ik heb al wel een hengst gekozen voor volgend jaar waar in ieder geval 1 merrie bij gaat de andere 2 ligt aan de veulens die er komen en of ik de palomino eerst in de sport ga uitbrengen of toch door gaan met fokken
Welke hengst heb je in gedachten?
Fotografie91 schreef:Ysselvliedt's Irresistible
Heb een 2 jarige van deze hengst en de bloedlijnen van hem spreken mij erg aanen tot nu toe heb ik ook alleen nog maar nakomelingen van hem gezien die mij wel aan staan haha
ik houd van het wat luxere type en dat geeft die wel door aan zijn kinderen
en het voordeel is ook dat die bruin is haha ik ontwijk meestal schimmels
Kim_RC schreef:Fotografie91 schreef:Ysselvliedt's Irresistible
Heb een 2 jarige van deze hengst en de bloedlijnen van hem spreken mij erg aanen tot nu toe heb ik ook alleen nog maar nakomelingen van hem gezien die mij wel aan staan haha
ik houd van het wat luxere type en dat geeft die wel door aan zijn kinderen
en het voordeel is ook dat die bruin is haha ik ontwijk meestal schimmels
Irresistible is inderdaad wel een gave hengst ja! Eentje gaat er bij jou dus sowieso onder?
Fotografie91 schreef:Ja hij is eindelijk weer terug in Nederland hahahad er graag afgelopen jaar al bij gedekt :p
maar onze nieuwe merrie heeft nu een best wel flink veulen en de oud eigenaar zei dat ze ook wel flink bot fokt, ik denk dat ze dan met irresistible wel een fijn pony'tje voor mij kan fokken haha
ik ben meer van de wat fijnere en chiquere types![]()
En ik vind wat jong bloed ook wel fijn
Heb jij ook wat om te dekken en daar al een keuze voor gemaakt?
Kim_RC schreef:Fotografie91 schreef:Ja hij is eindelijk weer terug in Nederland hahahad er graag afgelopen jaar al bij gedekt :p
maar onze nieuwe merrie heeft nu een best wel flink veulen en de oud eigenaar zei dat ze ook wel flink bot fokt, ik denk dat ze dan met irresistible wel een fijn pony'tje voor mij kan fokken haha
ik ben meer van de wat fijnere en chiquere types![]()
En ik vind wat jong bloed ook wel fijn
Heb jij ook wat om te dekken en daar al een keuze voor gemaakt?
Ja, hij is naar het buitenland geweest of niet? Heb er volgens mij wel een keer wat van voorbij zien komen in ieder geval haha![]()
Ja, onze nu twee jarige merrie wil mijn vader volgend jaar laten dekken, maar hebben nog niet echt een keuze voor een hengst. Vandaar dat ik ook vroeg of er al mensen waten die al een keuze gemaakt hadden of ook nog bezig zijn. Maar als het aan mijn vader ligt word het waarschijnlijk een schimmel, maar ik wil eigenlijk ook wel eens een keertje wat anders haha. Schimmel word zo,,, standaard hihi!