[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:43

Twinklestar schreef:
Het heeft wel iets weg van een paddock paradise waar al een paar topics over zijn gemaakt : [VSW] Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Idd dat is een beetje het principe, klein stukje toch een beetje aangenaam en afwisselend maken.

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:03

Zitake@ ziet er leuk en praktisch uit !
Redelijk handig schoon te houden, lijkt me.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:05

Wie heeft er nog ponies opgegeven voor de veiling in Ermelo?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:16

wij

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:42

patrick76 schreef:
wij

1,2of meer?

Ik heb ook van mensen gehoord die wat op wilden geven en het toch niet gedaan hebben.
Wij hebben een veulen opgegeven.
Nog meer hier?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:00

Melanie5 schreef:
Leuke fotos Jenny met die 2 cremello's. Weet je de afstamming van die ponies?

Die ene is van Koetshuis Firecracker X Revel Paul Jones, de andere heeft als vader dacht ik Wilcrick Sandman.Ik weet het niet precies.
Wij hebben van de week de beide hengsten samen in de wei gedaan. Ging heel goed. Drummer Boy deed eerst niets dan schreeuwen, maar Top Notch die is zo cool. Je ziet hem gewoon denken: "Man, wat stel je je toch aan!"
We zijn blij dat het goed gaat samen, dan kunnen we ze misschien de hele winter wel buiten laten.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:23

zitake schreef:
Diane_Basje schreef:
Wat ik hier merk is dat sommige mensen afgerekend worden op hun keuzes omdat anderen het niet eens zijn met de betreffende keuze, onderbouwd door ervaring of smaak. We zitten allemaal in dit topic omdat we liefhebbers zijn van het welshras, wat gelukkig zo veelzijdig is dat mensen met verdschillende smaak hetzelfde dras kunnen fokken. Ikzelf kijk ook naar de plus- en minpunten van mijn merrie, neem ook de bloedlijn in overweging en zoek daar een passende hengst bij die ook bij mijn smaak past. Ik hoop idd dat een veulen beter is dan mijn merrie, maar idd, dat blijft een gok. Ben wel bereid geweest 2 uur te rijden voor die keus, en ook dat is voor iedereen anders. Ik denk ook dat meerdere hengsten aan mijn eisen zouden voldoen, dus hoef niet zo lang te reizen, maar heb uit het lijstje de hengst gekozen die mij op dit moment het meest aanspreekt.
Dus of we het ras in stand houden of verbteren? Ik denk in stand houden en ieder op zijn eigen wijze proberen te verbeteren en op die manier weer in stand houden. Juist omdat smaken blijven verschillen.

Dit zijn ook maar een aantal bepaalde mensen die dit doen hoor, over het algemeen rekenen de meeste niemand af op keuzes. Een beetje er doorheen lezen ;).
Verbeteren is niet het goede woord denk ik, het is meer fokken naar de rasstandaard en vooral correcte pony's met een goed karakter. Ik hoef geen extreme bewegers zolang ze maar correct bewegen en naar hun doel bewegen.

Ja ik weet dat het een handjevol is en probeer dus ook wat op te steken van de rest, opbouwende kritiek is helemaal niet verkeerd overigens.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:38

regtur schreef:
Ik heb gister 3 Btjes bekapt voor iemand die ook opgegeven zijn voor de veiling: 2 jaarlingen en een tweejarige.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:09

Zo alles gepakt, nog een paar uurtjes en dan op naar de boot. Kan niet wachten tot morgen om weer in Builth te zijn! Wie zien we nog meer op de Fayre Oaks?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:21

Aan FB te zien wordt het daar weer druk PeeWij! Veel plezier. Heb je een zak geld meegenomen?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:59

joostvangestel schreef:
Aan FB te zien wordt het daar weer druk PeeWij! Veel plezier. Heb je een zak geld meegenomen?

Klein zakje is al genoeg. We gaan in ieder geval om te kijken de gezelligheid en wie weet............

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:33

Ik denk dat zo'n sale altijd verleidelijk is als er goede dieren voorkomen.
Zoek nog altijd iemand dat naar de sales gaat in oktober aangezien er een merrie is die mij aanspreekt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:42

Ik ben blij dat wij met het vliegtuig gaan, word zeeziek van boten. Plus het duurt 3 keer zolang voor je er bent.
Ik ga niets kopen, heb nog zat staan.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:22

regtur schreef:

Wij hebben een sectie A hengst voor de veiling. Zowel voor de wagen als onder het zadel beleerd, dus ben benieuwd of hij verkocht word.....

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:29

LdJ@ Als hij braaf is, zal er wel iemand voor te vinden zijn. Met hengsten ben je alleen in het nadeel dat ze niet door kleine kinderen bereden cq uitgebracht mogen worden. Die potentiele markt valt af. Voor het mennen maakt het weer niets uit.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:40

Melanie5 schreef:
Ik ben blij dat wij met het vliegtuig gaan, word zeeziek van boten. Plus het duurt 3 keer zolang voor je er bent.
Ik ga niets kopen, heb nog zat staan.

Op zich valt het nog wel mee. We rijden morgenochtend om 6 uur weg in we zijn 's middags tussen 3 en 4 in Builth. Als je alles gaat tellen als je met het vliegtuig gaat, kom je toch ook al snel aan een uurtje of 6!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:47

jongens en meiden, allemaal veel plezier in Built . . . .

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:48

LdJ schreef:
regtur schreef:

Wij hebben een sectie A hengst voor de veiling. Zowel voor de wagen als onder het zadel beleerd, dus ben benieuwd of hij verkocht word.....

een hele mooi pony en een schitterende kleur. Geef de voorkeur aan hem boven zijn alom bekende volle broer. . . . . .

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:48

Ik ben 2 jaar geleden naar de fayre oak sale geweest,savonds om 9 uur aangereden en om 2 uur snachts de boot in calais...smorgens om 8 uur waren we in builth welsh

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:03

Vliegen is echt wel het allersnelste.
Wij stappen 6 uur op de trein naar Schiphol en zijn om half 10, UK tijd, in Liverpool.
Bristol of Cardiff zal niet veel verschil maken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:05

[quote="Melanie5"]Ik ben blij dat wij met het vliegtuig gaan, word zeeziek van boten. Plus het duurt 3 keer zolang voor je er bent.
Ik ga niets kopen, heb nog zat staan.Van vliegen kun je ook behoorlijk ziek worden hoor! Als je van de ene luchtzak in d e andere duikelt...

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:31

regtur schreef:
Vliegen is echt wel het allersnelste.
Wij stappen 6 uur op de trein naar Schiphol en zijn om half 10, UK tijd, in Liverpool.
Bristol of Cardiff zal niet veel verschil maken.

Voordat je het vliegveld af bent en in Builth tel er maar snel nog 3 uur bij!
Verder kost heel de reis met auto 2 tanks benzine en 40 euro voor de Ferry. Op en neer voor nog geen 200 euro en dat met 4 man!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:50

en kunt toch iets meer van de omgeving genieten bij licht . . .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:03

Vliegen vindt ik ook aangenamer dan boot. Vanaf mn ouders is de boot snel, maar straks naar een congres in london en dan toch maar vliegen. Is met 2man toch niet veel duurder dan met auto.

Daarnet heel fanatieke pony voor de wagen. Nu de derde keer dat ze in de les meeloopt en ze gaat met sprongen vooruit. Geweldig dier voor de wagen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 06:19

PeeWij schreef:
Voordat je het vliegveld af bent en in Builth tel er maar snel nog 3 uur bij!
Verder kost heel de reis met auto 2 tanks benzine en 40 euro voor de Ferry. Op en neer voor nog geen 200 euro en dat met 4 man!

Wel eerlijk rekenen: 30 eurocent de kilometer, Auto's moeten ook onderhouden worden, iemand moet belasting en verzekering betalen en de auto wordt ook afgewaardeerd. Vanuit Vught is het 1500 km rijden op en neer naar Builth, dus heb je het over 450 Euro +40 Euro voor 4 personen.