[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:17

Afbeelding

hier was die nat nou ik vind hem nog steeds geel lijken haha na ongeveer 3 keer wassen -O-

ik heb het geluk dat ik hele vieze pony's heb haha echt drama iedere wedstrijd maakt mijn vader de stal helemaal leeg en gaat er nieuw vlas in en alsnog mag ik blijven wassen haha

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:21

Ik zie wat je bedoeld haha.

Ja, zo erg? Fflur -de roan- komt als vlasmonster uit de stal en komt schoon uit de wei := zeer af en toe eens een groen plekje of onder het zand, maar dat poets je zo weg

Die standfoto van eerder, al sinds begin september niet meer gepoetst hoor :=

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:23

KittyDylan schreef:
Ik zie wat je bedoeld haha.

Ja, zo erg? Fflur -de roan- komt als vlasmonster uit de stal en komt schoon uit de wei := zeer af en toe eens een groen plekje of onder het zand, maar dat poets je zo weg

Die standfoto van eerder, al sinds begin september niet meer gepoetst hoor :=

ik ben officieel jaloers op jou pony haha!!
die van mij heeft eigenlijk altijd wel een deken op maar ze zit altijd overal onder de kak haha zelfs met een sleezy om kan ze der neus nog onder de kak smeren -O-
en die staart haha als ik die niet iedere week was dan is het geen staart meer te noemen haha

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:34

Ik krijg medelijden met je :(:) haha
Zul je zien dat Pop een enorme viezerik is :7

Helpt wel dat mijn 2 merries die nu thuis staan een paddockje hebben waar ze alles netjes in doen, en slapen in de stal. Pop krijgt die dan weer niet.
Fflur krijgt wel staart dreadlocks nu langzaam. Maar doe er niets aan, ga toch nog niet op keurig e.d.
En ze plast niet over haar staart, ze doet alsof het een of ander dodelijk zuur is dus haar benen staan altijd een +meter uit elkaar *\o/*

Wat is een sleezy? :o

hielkebro

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:35

Iedereen gefeliciteerd met de aanwinsten! Wat komen er prachtige pony's voorbij! <3

Afgelopen dagen stond/staat er ook een prachtig welshje op marktplaats. Mooie schimmel twenter. Het is dat ik er niet een meer bij mag maar anders.. wat is dat een gaaf welshje O:)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:38

Hier in Helden staat een heel leuke schimmeltje te koop. Een Powys Siarl × Sunwillow Thun meen ik. 3 jaar.

Stond bij 'Flurr', maar nu ben ik totaal in de war _O-

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:43

Fotografie91 schreef:
Kimm4 schreef:
Ja klopt iris, en op de ck stond Faith hoger.

Ook gefeliciteerd met jouw veulentje zwoezie. Leuke frontjes hebben wrentall golds nakomelingen altijd.

Wat leuk! :) de eigenaar zei dat ze nogal in over conditie was nou dat is ze nu nog meer haha }>
In Sevenum kreeg ze dat al als commentaar en dat zal wel niet verminderd zijn richting de CK haha :)
ach het sporten zal der nu wel zwaar gaan vallen na 8 jaar lui lekker land :)

Klopt ze was in heel erge overconditie. Daarom ook een jury erbij gehaald omdat ze zo twijfelden, ene jury wilde dit en de andere andersom. Maar dat staat idd ook in t welsh magazine. Richting de ck was ze best afgevallen, viel ons in ieder geval heel erg op maar dat werd dan ook ten zeerste aangeraden haha.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:51

Zwoezie schreef:
inowa schreef:
Ff google raadplegen waar in jouw regio.

had ik al gedaan, maar zit in Belgie, lijkt zo ver.. Dichtst bijzijnde gemaild, maar die hebben het overgedragen naar een ander bedrijf (ofzoiets). En dat was ook meer dan een uur rijden. Vroeg het me dus af ( klinkt dom), of er zo ook geen plaatsen zijn die die korrels verzenden..

Dodson en horrell is in België goed te krijgen, nog beter als de besterly. Beste kun je dan de building up cubes of mix nemen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:06

Zo stuk of 8 pagina 's bijgelezen :') topic was foetsie

Hoop nieuwe aanwinsten zo te zien, volwassen pony's, veulen en menwagens .
Die palomino merrie heb ik een aantal jaar terug nog over getwijfeld om te kopen in engeland, was zo n mooi veulen toen. Tenminste als het dezelfde is, maar ik denk het wel want die liep dit jaar in Kootwijk (heet ze geen polly pocket ofzo)

Verder wat fokken en verkopen betreft, hengstveulens gaan hier niet onder de 300 weg (sec a), dat fokken van 20 veulens em dan verkopen voor 50 de stuk (vaak nog zonder papier ook) staat mij wel een beetje tegen, maar je doet er niks aan. Voor merrie veulens heb ik gemakkelijk al tussen e 600 en 800 betaald, tja als het kwaliteit is en je wilt het hebben...

Voor aankomend jaar een merrie drachtig, een 3-jarige van Hot gossip, drachtig van mn eigen hengst

Afbeelding

de resultaten van dit jaar, 2 rastypisch hengstveulens met mooie beweging

Afbeelding
Afbeelding

En bovenal hebben ze weer een superkarakter
Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:23

Ja klopt is Polly pocket :)
Knappe veulens heb je lopen :)
Die bruine spreekt mij kwa aftekeningen ook wel aan :) kan van deze foto de rest niet zo goed zien :)

Eigenlijk wou mijn vader enkel de oudere merrie kopen als weidemaatje bij onze eigen maar de palomino deden deze mensen voor zo weinig geld erbij dat we het niet konden laten haha :)
Ze is vandaag voor het eerst aan het werk geweest, merkte wel duidelijk dat ze echt niks kent hoofdstel was al raar en de singel was ook een schrik moment :) maar ze luisterd goed en is fatsoenlijk opgevoed gelukkig :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:34

Ik vind je bruine veulentje ook erg leuk, maar ik heb dan niets met schimmels. Dat koppie op de laatste foto is wel heel schattig <3

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:35

Mooie veulens hierboven!

Die twenter waar ik het over had, staat nu te koop bij Henk, Wat een prachtig beest!
Voor degene die m ook tegen is gekomen, wat vinden jullie ervan ? Mag wel in pb.
(Ik weet niet of je de (volledige) naam van de handelaar of link van marktplaats hier mag plaatsen)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:48

hielkebro schreef:
Mooie veulens hierboven!

Die twenter waar ik het over had, staat nu te koop bij Henk, Wat een prachtig beest!
Voor degene die m ook tegen is gekomen, wat vinden jullie ervan ? Mag wel in pb.
(Ik weet niet of je de (volledige) naam van de handelaar of link van marktplaats hier mag plaatsen)

Heb hem nog niet gezien.. Kan je me linkje sturen via pb? ben nu toch wel benieuwd haha :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:52

@Kim, Pb. :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:31

Mooie pony volgens mij, niet zelf gezien maar voor wat ik vanaf de foto s kon zien

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:33

Nu ben ik stiekem ook wel benieuwd. O:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:14

Je bedoelt die schimmel merrie zeker? Ken de merrie niet in het echt maar zoals ze op de foto staat vind ik het een sprekend dier, sterk en goed ontwikkeld voor die leeftijd.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:53

Ja Caesar, ik denk dat we dezelfde bedoelen! ;)

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:31

ah wat gaat het weer hard hier!

Cemlys, je veulens zijn enorm leuk, vind de bouw steeds weer aanspreken, hou ik wel van.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 06:21

Komt van een goede stal die 2 jarige schimmel.
Hier een dorp verderop.
Staat ook al een maand ofzo te koop.

Mooie bloedlijnen ook.

Ik vind het een hele mooie pony

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:56

Zijn er hier mensen die meedoen met de Youngstock show op 29 oktober?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:05

Nee, lijkt me eerlijk gezegd wel leuk maar ik zit nog zo kort in de Welshponys, eerst eens orriënteren.
Ga misschien wel kijken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:23

Kittydylan,ik denk dat jij jouw jaarling rustig kan inschrijven.
Er zijn ook vast zat mensen die je willen helpen.

Ik ga niet,mijn veulen zou best kunnen maar met nog zo'n 35 koeien die moeten afkalven deze maand en alle vee wat geschoren moet heb ik het echt veel te druk

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:28

Het is sowieso nog niet eens zeker of we gaan kijken....

Maar met welke stamboeken kun je je inschrijven dan? Fflur staat bij het Welsh Pony And Cob Society. Heb begrepen dat je je dan niet overal in kunt schrijven?

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:59

Hier gaan we ook niet naar de youngstock.. Volgend jaar weer bezoekje aan CHK, Hellendoorn, Heteren, Kootwijk en misschien Oldebroek en Wezep nog :) Heteren is sowieso zeker dat we mee gaan doen, hebben dan een driejarige namelijk.. Hellendoorn gaat kennis heen met d'r pony en dan zal ik waarschijnlijk nog wel gevraagd worden of ik wil helpen en Oldebroek en Wezep zijn we dit jaar voor de eerste en tweede keer geweest, wat mij eigenlijk best wel beviel! En natuurlijk Kootwijk, zeker om te kijken, en met een beetje geluk de deelname van onze dan driejarige merrie :D