Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stippies schreef:Pien26: als je ook ooit dubbelspan wilt rijden (aangezien je aangaf dat je dit meteen maar meeneemt in je afwegingen voor de aan te schaffen wagen), dan is de spoorbreedte een punt van aandacht. Deze moet minimaal 125 cm zijn indien je dubbelspan wilt starten op wedstrijden. En zodra je er een pony voor zet die groter is dan 117cm. Ook dan is iig bij de vaardigheid en de marathon de spoorbreedte van 125cm een must.
ijsselblik schreef:De regels voor invoer van een paard in België staan hier beschreven. Het is inderdaad zo dat sinds vorig jaar een paard dat blijvend in België geïmporteerd wordt voorzien moet zijn van een gezondheidscertificaat. Dit kan een exportcertificaat zijn dat opgemaakt wordt bij de verkoper, of via een identificatie attest dat in België dient te worden aangevraagd.
Voor tijdelijk verblijf in België is dit alles niet nodig, het gaat alleen om dieren die blijvend naar België worden geëxporteerd.
http://www.cbc-bcp.be/identificatie/procedure/andere-paarden/buitenlands-stamboekpaard/
Ruby_KR schreef:Oh haha, ik bedoel gewoon wat extra van het voer dat ze al krijgen. Normaal gesproken krijgen ze hier gewone brok + muesli.
Verschilt wel weer een beetje, de hoogdrachtige/lacterende merrie krijgt veulen/merriebrok.
Vanaf het voorjaar kan ik de hoeveelheid altijd afbouwen, omdat ze dan genoeg gras kunnen eten t/m het najaar. In de winter krijgen ze gemiddeld 1kg brok + 1/2kg muesli.
Voor de keuring is het een beetje op het oog wat meer brok en/of muesli. Durf daar geen hoeveelheden op te plakken.
Je zou wat (plantaardige) olie over het voer kunnen doen, als extra, maar daar moet je wel minimaal 2 maanden vantevoren mee beginnen wil je enig resultaat zien is mijn ervaring. Ik doe dit meestal niet.
Fotografie91 schreef:Nog mensen hier die willen helpen bij de welsh stand tijdens paard en koets?
Ik ga ook helpen ben der op vrijdag en zondag samen met mijn pony![]()
Maar meer hulp is welkom!!
Caesar schreef:Fotografie91 schreef:Nog mensen hier die willen helpen bij de welsh stand tijdens paard en koets?
Ik ga ook helpen ben der op vrijdag en zondag samen met mijn pony![]()
Maar meer hulp is welkom!!
Je bent goed bezig, naast HorseEvent ook Paard en Koets! Top!
Helaas ben ik niet in de gelegenheid en is het voor mij qua afstand ook niet aantrekkelijk.
Fotografie91 schreef:Caesar schreef:
Je bent goed bezig, naast HorseEvent ook Paard en Koets! Top!
Helaas ben ik niet in de gelegenheid en is het voor mij qua afstand ook niet aantrekkelijk.
Het is echt heel leuk! Gezellig en veel nieuwe mensen spreken en natuurlijk veel nieuwe ledenen het leukste nog oude leden die over vroeger vertellen
![]()
Jammer dat het te Verweg is, maar misschien andere mensen hier die graag een dagje heen willen en het zo kunnen combineren
inowa schreef:Ff google raadplegen waar in jouw regio.