Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cuneracobs schreef:nee is toch ook niet zo gek dat met te veel "vreemd" bloed het niet snel fokt, omdat je niks goeds vastlegt nergens om terug aan het fokken bent , dat is toch het hele idee van lijnteelt en dat kom je te kort als je alleen ma vreemde ponys bij elkaar brengt.
wijzelf zijn erg bezig met lijnteelt omdat we hiermee gewoon erg veel succ6 hebben in de fokkerij , ik wil geen compleet vreemde hengst erbij hebben, er moet een linkje zijn met de lijn van mijn merries
regtur schreef:Over lijnenteelt; wij hebben dat een paar keer gedaan, vader-dochter bijv. en dat was uit die merrie het beste veulen. Echt een uitschieter boven de 5 broers en zussen. Maar kan toeval zijn.
Dit jaar een broer/zus combinatie.
Toch kiezen we doorgaans voor bloedspreiding, maar al te ver uit elkaar liggende lijnen is ons niet echt bevallen.
PeeWij schreef:Als je geen lijnteelt toepast ben je bezig met een pony fokken pas je lijnteelt toe dan ben je bezig met het Welsh ras in stand te houden.
PeeWij schreef:Als je geen lijnteelt toepast ben je bezig met een pony fokken pas je lijnteelt toe dan ben je bezig met het Welsh ras in stand te houden. Berry wij zorgen er wel voor dat het ras in stand blijft.
Om even enkele genoemde stallen naar voren te halen, Joost mag het invullen. Springbourne volledig gebouwd op het terugfokken op Belvoire Columbine en Gwmgarn Gwen. Flydon is gebouwd op Henri ap Pip om even een paar voorbeelden te noemen.
Noem mij maar eens 3 kampioenen, wereldwijd, gefokt uit een totaal bloed vreemde vader en moeder!
regtur schreef:Heel mooi stelletje Melanie! Wees er zuinig op. Lijnteelt met Carnalw Hyderus?
Ps heb nog een adresje gevonden voor winteropfok . Groepjes van 3 a 4. 70 euro pm. per dier
Melanie5 schreef:Gaat ook niet zo zeer om beoordelen. Mijn type is toch anders dan die van jullie, dus ik kan het commentaar wel raden. Wil gewoon graag mijn ponies laten zien. Krijg straks nog meer fotos, weet niet of daar andere tusen zitten. Ik heb ze niet gemaakt, dus ze staan er anders op dan ik zou willen.
Melanie5 schreef:Gaat ook niet zo zeer om beoordelen. Mijn type is toch anders dan die van jullie, dus ik kan het commentaar wel raden. Wil gewoon graag mijn ponies laten zien. Krijg straks nog meer fotos, weet niet of daar andere tusen zitten. Ik heb ze niet gemaakt, dus ze staan er anders op dan ik zou willen.
Melanie5 schreef:@Diana, ik vind die ogen ook zo gaaf, al hadden die van de merrie nog wel ietsje groter mogen zijn.