Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KittyDylan schreef:Wat een schatjes Fotografie! Wat is hun afstamming?
Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Stino1992 schreef:Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wie hier allemaal hengstveulens met verlies/zonder winst verkoopt. Iedereen lijkt mij gek te verklaren als ik tussen de €800 en de €1000 vraag. Ik weet dat het geen toekomstig algemeen kampioen wordt, maar dat neemt niet weg dat hij mij tot nu toe al ruim €650 kost. En ik geef toe, als fokker zou ik graag nog wat winst nemen ook. Hoe zit dat bij jullie?
Stino1992 schreef:Ja, maar mijn vraag is eerder gericht naar de fokkers die aan deze prijzen verkopen. Ik snap niet waarom ze met zoveel verlies verkopen.
sneeuwpop schreef:Hoe kom je op die 650 dan?
Ik vind wel dat je de kosten van een veulen of paard maakt aandelen hand van "de markt" en dan is het ook belangrijk of het een topper is of niet.
Een topper waar we minder kosten aan hebben gehad, zal nog altijd duurder zijn dan een gewoon veulen of pony.
Verder nog Hoe snel hij of zij weg moet en aan wie. (Want gaat de nieuwe eigenaar weer naar keuringen kan dat interessant zijn voor de moeder van de pony)
Kimm4 schreef:50 euro scannen? 130 euro registratie? Bij welk stamboek? Bij het nwpcs en wpcs ben ik dat in ieder geval nog lang niet kwijt
Stino1992 schreef:sneeuwpop schreef:Hoe kom je op die 650 dan?
Ik vind wel dat je de kosten van een veulen of paard maakt aandelen hand van "de markt" en dan is het ook belangrijk of het een topper is of niet.
Een topper waar we minder kosten aan hebben gehad, zal nog altijd duurder zijn dan een gewoon veulen of pony.
Verder nog Hoe snel hij of zij weg moet en aan wie. (Want gaat de nieuwe eigenaar weer naar keuringen kan dat interessant zijn voor de moeder van de pony)
€300 dekgeld en stalgeld.
€75 transport van en naar hengst
€50 scannen
€150 chip en registratie.
€30 ontworming
Dan zit ik er al niet ver van. Dan is er het onderhoud van de merrie nog niet bij aangezien je dat zonder veulen ook hebt.
Waar het veulen heengaat maakt niet uit voor de merrie omdat het niet uitmaakt of ze een predikaat haalt.
inowa schreef:Stino heeft sectie B dus het dekgeld zal ook vast wel hoger liggen dan bij de A.
Ik was ook richting 300 kwijt voor dekgeld en stalling maar had dan ook merrie en veulen 6 weken daar staan omdat het voor ons gewoon beter uitkwam.