[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:28

Misschien handig om hier te vragen. Zou een Welsh met een stokmaat van om en nabij 1,35 iemand van 1,63 op zijn rug kunnen hebben? (Gewicht van 62 kg). Het is niet voor de volle sport, dat ligt mij niet. Maar af en toe een buitenritje naast het mennen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:42

Een stevige c mss, maar een b van die maat is te smal denk ik.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:05

_Dominique schreef:
Misschien handig om hier te vragen. Zou een Welsh met een stokmaat van om en nabij 1,35 iemand van 1,63 op zijn rug kunnen hebben? (Gewicht van 62 kg). Het is niet voor de volle sport, dat ligt mij niet. Maar af en toe een buitenritje naast het mennen.

Ik denk dat het lastig gaat worden met het zadel... (16 inch)
Verder denk ik dat een buiten rit net zo zwaar is als de sport, al is veel rechtuit natuurlijk wel prettiger.
kwestie van goed kijken naar de combinatie. Sommige pony's kunnen het makkelijk aan, terwijl anderen er wel moeite mee zullen hebben.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:35

Volgens mij moet dat prima kunnen hoor op een pony van 1.35 met voldoende rib.

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:24

Wij hebben gisteren met een tevreden gevoel de Dragon Welsh verlaten.. Eerst is onze pony eventjes voorgebracht, omdat ik de Engelse manier niet kende, en ik graag eerst eventjes wou kijken.. Heb bij de zogende merries de merrie van onze kennis voorgebracht en ook het veulentje van de merrie. Rond kwart voor twaalf heb ik onze eigen pony nog weer voorgebracht in de Young Handlers 12 t/m 16 jaar en ben daar met twee andere pony's gedeeltelijk derde geplaats, met als commentaar van de jury dat we iets meer op de jury mochten letten. Het veulentje van onze kennis mocht nog een keertje bij de kampioenskeuring, ook daar heb ik het veulen voorgebracht en zijn wij reserve kampioen geworden.. Mijn broer, moeder en ik hadden net de pony's weer ingeladen, en alles een beetje aan het opruimen, toen mijn moeder gebeld werd door mijn vader, dat we weer daar moesten komen, omdat het veulen nog een keertje moest. Degene die mij had geholpen die keer ervoor had gezegd dat we niet nog een keertje hoefden, dus waren we er ook vanuit gegaan dat dit niet meer hoefde. Wel dus. Dus, snel moeder en dochter de halsters weer opgedaan, en snel weer naar de ring gegaan om vervolgens met een beetje stress iemand te zoeken die mij wou helpen met het veulen. (Ik heb met het voorbrengen van het veulen steeds hulp gehad van iemand omdat ik nog geen ervaring heb met veulens.) Gezien we zo snel niemand konden vinden, en ik om werd geroepen om de ring in te gaan, heeft mijn broer het veulen vast gehouden, en mij geholpen. Achteraf was er wel iemand die mij wou helpen, maar was die is te laat haha. Na het rondje draven heb ik het veulen van mijn broer overgepakt en deze opgesteld voor de jury. En toen werd het omgeroepen. Er werd een vier genoemd en ik, mijn broer, vrienden en familie aan de kant hadden allemaal zoiets van ''WAUW! WE HEBBEN GEWONNEN!'' maar nee, het werd niet nummer 24 :')
Al met al, een vermoeide maar hele leuke, gezellige en leerzame dag gehad :) Maar natuurlijk moest onze pony me nog op de tenen trappen tijdens het klaarmaken, en nu doet mijn kleine teen echt pijn _O-

Onze pony is trouwens 2x derde geworden. Ben trots op onze meid, omdat dit pas de derde keer voor haar is dat ze naar een keuring/show geweest is :D

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:28

Ze zag er prima uit Kim! Manen hadden inderdaad wat korter gemogen maar het was wel goed verzorgd!
Vond haar ook een beste beweger.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:24

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:00

Kimm4 schreef:
Ze zag er prima uit Kim! Manen hadden inderdaad wat korter gemogen maar het was wel goed verzorgd!
Vond haar ook een beste beweger.
Bedankt! Ja nouja de keuze dat we de manen gewoon op deze lengte hebben gehouden is ook meer omdat wij er de rest van het jaar tegenaan moeten kijken, en ik heb voor mijn gevoel ook niet echt gehad dat de jury er last van had ofzo ;)

@Ann_Pam, dankjewel, zal eens kijken :)

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:09

Het was gister een leuk dagje op de Dragon welsh show!
De jury hield wel iedereen lang in spanning bij de dagkampioenschap :+

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:11

Ik heb de slechtste voorbereiding ooit voor een wedstrijd en dan nog wel de hippiade -O-

Kan wel wat duimen draaien gebruiken :(

Mijn pony loopt kreupel :( ze was al wat gevoelig sinds onze laatste wedstrijd maar eigenlijk dachten we gewoon wat spierpijn dus rustig aan lang en laag getraind maar nu loopt ze echt heel erg kreupel :(
ze had ook een hele miniscule verdikking boven der kogel dus koelen en nog eens koelen :(:)

nu heeft ze rust en laat ik der iedere dag 15 minuten met een koelbandage omstaan (zeer goede ervaringen hiermee)
en hopen en duimen draaien dat ze op tijd fit is!
Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:43

Zou haar wel in de wei laten, als ze zelf haar beweging goed kan bepalen is dat fijner voor haar en kan het vocht wegtrekken.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:51

Chantalll schreef:
Zou haar wel in de wei laten, als ze zelf haar beweging goed kan bepalen is dat fijner voor haar en kan het vocht wegtrekken.

ze gaat overdag in de wei en s avonds op stal dat doen we al sinds dat ik met der op wedstrijden ga dus wil daarin niks veranderen :)
ze heeft een ander stukje wei gekregen wat nog goed droog is en niet kapot gelopen, hier staat alleen wel wat gras maar gelukkig niet teveel :)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:16

De vraag is volgens mij al een keertje eerder gevraagd, maar heb geen zin om al die pagina's door te gaan lezen :')
Gaan er nog mensen naar de vriendenkring?

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:17

Ja ik en ilse

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:18

keresa schreef:
Ja ik en ilse

Met welke pony('s)?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:58

Ik ga denk ik wel kijken, maar zonder pony :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:24

Wat heeft ze uitgevreten dan Dieke ? Verstapt of aangetikt ? .. hoop voor je dat ze op tijd weer rad is !

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:31

Chantalll schreef:
Wat heeft ze uitgevreten dan Dieke ? Verstapt of aangetikt ? .. hoop voor je dat ze op tijd weer rad is !

Nou ik denk dat het door het terrein kwam op de wedstrijd, ik voelde mijn kar wat glijden maar heb haar niks zien doen of verstappen.
maar misschien is het toch een flinke klap voor der geweest :(
En het karakter dat ze heeft, laat ze het mij echt niet zomaar zien dat iets pijn doet!
De dierenarts komt Dinsdag even langs als ze nog last heeft, hij zei laat er eerst maar even wat rust nemen en koelen dan kon die daarna beter bekijken of het iets ernstigs was!
maar ze heeft helemaal niks warm en is opnieuw op ijzers gezet, hier was ook niks te zien in de hoeven. heel apart :(
en ja ik hoop dat ze woensdag of donderdag toch weer goed loopt anders moet ik me helaas afmelden :( Gelukkig kan ik na een maand zonder rijden met haar nog lekker een proefje door maar ja ik wil haar geen pijn doen! Pony gaat voor alles :)

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:03

Wie is er morgen op de ck? Met/zonder pony.

Ik ben er met pony, hopen dat we met een stermerrie huiswaarts keren. :)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:04

Kimm4 schreef:
Wie is er morgen op de ck? Met/zonder pony.

Ik ben er met pony, hopen dat we met een stermerrie huiswaarts keren. :)

Wij gaan ook. Zelf niet met pony, maar college van mijn vader met pony en andere kennis ook met pony. Moet sowieso de collega nog helpen :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:06

Met een welshpony in de maak kom ik me hier ook voorzichtig melden. :D

Nina uit welsh moeder v Orchard Limb Lopper is drachtig van Bolero *\o/*

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:19

Ik ben er met merrie die voor voorlopig keur mag.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:12

Faline, wat een leuke merrie! Ik ben benieuwd naar het veulen.
Ik ben er morgen ook, Goldwin's Hoeve's Valerion doet mee aan de finale van de Divoza cup.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:25

Succes allemaal morgen in Kootwijk!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:07

Niet helemaal fit, maar als het een beetje wil ben ik wel van plan om morgen even in Kootwijk te gaan kijken! Alle deelnemers succes!

Was er nog niet aan toegekomen, maar toch nog even trots hier neerzetten;
Afbeelding
Roos kreeg een nette eerste premie in Tolbert, met commentaar van de jury dat ze in beweging niet genoeg liet zien om door te mogen voor ster. Kon ze er geen ongelijk in geven, ze liep ook veels te braaf daar.
Toch ben ik niet ontevreden, gezien alle halve paarden die momenteel gekeurd worden bij de NWR, toch nog een mooi resultaat voor mijn pony-pony :o

Faline, zag het al langskomen op fb, maar leuk dat je toch Bolero gebruikt hebt! Erg benieuwd wat er uit gaat komen!