[FOTO] [Verzameltopic]Je eigen Welsh Pony of Cob ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Re: [FOTO] [Verzameltopic]Je eigen Welsh Pony of Cob ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:41

Prachtig Melanie, welk tuig is dit nou precies? Van ideal?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:52

Ideal Leathertech combi tuig :j

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:04

Cemlys schreef:
Het gaat volgens mij niet om het feit of hij relax is of hij niet beter weet, maar dat hij tot zn vier jaar leeftijd een volkomen onvolgroeide rug heeft en al genoeg heeft aan zichzelf dragen. Alles is gewoon nog zo onderontwikkeld bij die jonge pony's/paarden. Soms snap ik niet dat mensen niet inzien wat voor schade je erdoor kunt krijgen. Zie je jammer genoeg veel te vaak, ouders die veulens/jonge pony's voor hun kinderen kopen, geen geduld en vaak zijn ze voor hun 3 al ingereden. iets waar ik zelf nooit voor zou kiezen.

Volgens de regels is Wynnetou om precies te zijn 2jr en 5mnd.
Elk dier wordt in januari een jaar ouder he?!
Nou Mijn kleinste dochtertje weegt 18kg en de oudste 30kg.
Dat monsteren aan de hand en meenemen naar shows geeft ontzettend veel spanning,is dat wel goed dan?
Renpaarden worden met hun 1,5jr al bereden.
By the way,ik doe ermee wat ik wil en je moet idd lang wachten Clemlys;jouw pony's zijn dan al oud om beleerd te worden,in de rijerij moeten ze dan al minimaal L kunnen lopen ;)
Het zal bij jouw meer gebrek aan een ruitertje zijn wat past en nooit te zwaar is voor zo'n A-pony ;)

Ow ene ik heb een ontzettende fijne rijpony staan dus voor mij is het een l*lverhaal,men kan niet wachten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:00

vivana schreef:
Cemlys schreef:
Het gaat volgens mij niet om het feit of hij relax is of hij niet beter weet, maar dat hij tot zn vier jaar leeftijd een volkomen onvolgroeide rug heeft en al genoeg heeft aan zichzelf dragen. Alles is gewoon nog zo onderontwikkeld bij die jonge pony's/paarden. Soms snap ik niet dat mensen niet inzien wat voor schade je erdoor kunt krijgen. Zie je jammer genoeg veel te vaak, ouders die veulens/jonge pony's voor hun kinderen kopen, geen geduld en vaak zijn ze voor hun 3 al ingereden. iets waar ik zelf nooit voor zou kiezen.

Dat monsteren aan de hand en meenemen naar shows geeft ontzettend veel spanning,is dat wel goed dan?
By the way,ik doe ermee wat ik wil en je moet idd lang wachten Clemlys;jouw pony's zijn dan al oud om beleerd te worden,in de rijerij moeten ze dan al minimaal L kunnen lopen ;)
Het zal bij jouw meer gebrek aan een ruitertje zijn wat past en nooit te zwaar is voor zo'n A-pony ;)

Ow ene ik heb een ontzettende fijne rijpony staan dus voor mij is het een l*lverhaal,men kan niet wachten.

|o

'Renpaarden worden met hun 1,5jr al bereden.'

Waarom denkt elk mens zonder gezond verstand dat het dan maar goed is? :r *denkt aan vroeger: Als er een het ravijn in springt doe je dat dan ook maar omdat als de ander het doet het wel goed zou zijn?*
3 is al vroeg genoeg om erop te zitten liever langer wachten.
Als mensen dat geduld niet kunnen opbrengen moeten ze maar geen paarden nemen.

Maargoed, heeft ook geen zin om verdere woorden vuil te maken, vind het gewoon sneu voor het dier dat niks te zeggen heeft. B-)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:11

dames houden we t gezellig de ene welsh is er eerder klaar voor dan de andere ik ben wodan ook al langzaam aan t beleren ... Hij heeft ook al 3 keer t hoofdstel gezien en maurice heeft er ook al meerdere malen opgezeten voor paar minuten en hij is ook al 2,5 maar ik doe alles op zijn tempo... Dravers worden ook al met 1,5 a 2 jaar beleerd voor de sulky

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:28

Nou, ik vind het maar niks, alleen je dierenarts zou al kunnen uitleggen waarom. Waarom zo'n haast, die pony's worden een jaar of 30 en er staat nota bene al een rijpony voor die kinderen. En dat ze op 1 januari volgens het stamboek allemaal een jaar ouder worden, daar gaan zijn groeischijven niet eerder van sluiten hoor!! What's another year? Maar helaas...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:33

NathalietjeB schreef:
Dravers worden ook al met 1,5 a 2 jaar beleerd voor de sulky

|o

Hoofdstelletje vind ik wat anders, dat belast een paard ook niet in zn groeiende botten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:52

vivana schreef:
Cemlys schreef:

Je kunt wel allerlei excuses roepen, maar ik blijf bij mijn mening. Mijn pony's worden inderdaad niet eerder dan hun 3 beleerd, en dat is dan nog rustig aan, vaak gaan ze daarna nog een seizoen het land op en pas dan worden ze doorgepakt. en dat is tegen de leeftijd van 4. En wat ze zogezegd in de rijerij dan al moeten kunnen lopen, kan me eigelijk weinig schelen. Gezondheid gaat voor. En ik heb trouwens 2 ruiters die klein en licht genoeg zijn voor het beleren.
Papiertechnisch gezien worden ze met januari een jaar ouder, maar dat wil niet zeggen dat ze sneller uitgegroeid zijn. gewichten maken niks uit, de rug is nog niet klaar voor inspanning of je er nu 10 kg opzet of 30 (is hetzelfde als een van 60 die een groot paard inrijdt te vroeg). Ik zeg ook helemaal niet dat je het niet mag doen, jouw dier, jij bepaalt.
Trouwens voor de sulky en rechtuit is een heel ander soort belasting dan onder het zadel en rondjes lopen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:09

Wat een rare reacties geef jij zeg vivana, op mensen die je een eerlijk advies willen geven.

Citaat:

Ja, voor het stamboek verjaren ze allemaal de eerste van januari. Is dat dan een reden om een paard wat bijvoorbeeld in november is geboren maar vast in te gaan rijden? Heeeele rare redenatie..

Citaat:

Waarom andere takken van sport erbij halen om jou situatie goed te praten? Het heeft helemaal niks met elkaar te maken. Of hebben wij gezegd dat we helemaal gék zijn op hoe er in de renpaarden met de dieren om wordt gegaan? Dacht het niet.

Citaat:
By the way,ik doe ermee wat ik wil en je moet idd lang wachten

Citaat:

Ja met zo'n attitude kom je er wel :=

Citaat:
Clemlys;jouw pony's zijn dan al oud om beleerd te worden,in de rijerij moeten ze dan al minimaal L kunnen lopen ;)

In tegenstelling tot jou vind Clemlys het waarschijnlijk belangrijker om eerst aan haar pony's te denken ipv aan haarzelf. Feit blijft namelijk dat alle paarden (ja alle, jouwe is daar echt geen uitzondering op) voor hun 3e nog volop in de groei zijn.

En nu maar weer ontopic?

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:01

Dion vind het tegenwoordig heerlijk om op moeder's der Welsh Cob te rijden!
Paar leuke foto's van hun gemaakt op de clubles...
Afbeelding

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:01

Aww wat schattig :+:

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:02

Leuke foto's! Daar gaat mam's d'r paard, haha

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:03

MelanieB schreef:
Aww wat schattig :+:

Dankje!!!

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:06

Diane_Basje schreef:
Leuke foto's! Daar gaat mam's d'r paard, haha

Dankje... Vind het geweldig wat ze doet mijn kleine meid!! Niet erg hoor krijg ze op haar oude dag nog wat beweging.. Deel haar nog met een heel Team!! "Voltige team Wildzang"

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:13

Tussen rijden en rijden zit een breed verschil.Voor ene keer 10min,gaan ze echt niet kapot.
En inspannen geeft niks? Sorry dat doe je niet in 10min.
Iedereen mag doen en laten wat ie wil ;)
Je hebt mensen met paarden en paarden-mensen...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:17

vivana schreef:

Je zegt het idd precies goed ;) Jammer dat zoveel bij die 1ste groep horen en alleen maar aan zichzelf denken ipv het paard.

Niemand hier zegt dat inspannen wel goed is :n
Paard is op zn 2e/2,5 LANG niet volgroeid, meeste paardenmensen weten dat wel..

Maargoed laat ik maar ophouden, heeft toch geen zin.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 20-06-12 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:20

MelanieB schreef:
vivana schreef:

Maargoed laat ik maar ophouden, heeft toch geen zin.

Idd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:27

dion1anouk schreef:
Dion vind het tegenwoordig heerlijk om op moeder's der Welsh Cob te rijden!
Paar leuke foto's van hun gemaakt op de clubles...
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ziet er goed uit! Wat worden ze snel groot he

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:37

Dankje Cemlys!!! Ze groeid hard op het moment Dion...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:39

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:45

Dat ziet er ook goed uit!!! Mooi stel samen......
Als ik dit nu zo zie mis ik onze Lizzy wel heel erg schimmeltjes zijn zo mooi <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:48

Ik ben inderdaad ook heel erg gecharmeerd van schimmels, blijf ze toch erg aansprekend vinden. maar eigelijk maakt het mij niet uit, die vos en zwarte kan ik ook uren naar kijken :)
Ze past er idd netjes op. Voor de show in augustus heeft ze wel de andere gekozen (die blijft toch haar favoriet) en gaat der zusje op deze. benieuwd hoe dat zal gaan straks.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:50

winoa een tijdje geleden voor de koets,voor het eerst sinds 2 jaar weer ervoor.

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:48

Moderatoropmerking:
Dit is geen discussie topic. Dit is een fotoverzamel topic.

Graag dus berichten met foto's die je graag wil delen met anderen of directe reacties daarop. Een verdere discussie na dergelijke reactie kan per PM verder gaan of in een nieuw ineressant topic.
Na mijn melding hier zullen offtopic berichten zonder pardon verwijderd worden uit het topic.

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:26

Wat een leuke Welsh cob, Mams paard is weg haha!

en die witte pony is ook mooi!

Mooi die schimmel voor de kar!