Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PeeWij schreef:Het zelfde geldt voor dieren geboren in Nederland bij nederlandse fokkers die lid zijn van het NWPCS, maar hun dieren laten registreren bij het WPCV of het WPCS. Ook deze mensen moeten een hoger inschrijfgeld betalen en alle geshowde dieren op een NWPCS keuringen moeten ook nog eens in het stamboek van het NWPCS opgenomen worden. (geldt vanaf de leeftijd van 3 jaar)
Dubbele registratie = dubbele kosten!
regtur schreef:PeeWij schreef:Het zelfde geldt voor dieren geboren in Nederland bij nederlandse fokkers die lid zijn van het NWPCS, maar hun dieren laten registreren bij het WPCV of het WPCS. Ook deze mensen moeten een hoger inschrijfgeld betalen en alle geshowde dieren op een NWPCS keuringen moeten ook nog eens in het stamboek van het NWPCS opgenomen worden. (geldt vanaf de leeftijd van 3 jaar)
Dubbele registratie = dubbele kosten!
Dit is mij wel bekend, we hebben er zelf ook mee te maken, en ben er zelfs wel eens erg boos om geweest. Maar de eerlijkheid gebiedt ook te zeggen, dat door te registreren bij een van de andere instanties, men ook andere kosten, zoals dekafdrachten omzeilt, waardoor je per saldo niet eens heel veel duurder uit bent.
Ja zelfs thuis al een selektie kunt maken, en de minder gelukte exemplaren niet aanbiedt voor de premiekeuring, waardoor je de kosten niet hoeft te maken. Niet wil maken ook.
En voor de betere ponies maakt die laatste paar tientjes ook niet uit.
Overigens is het toch ook zo, dat men meedoet bij een NWPCS premiekeuring om het dier opgenomen te laten worden in hun stamboek?
Het geeft toch een waarde oordeel weer? En men gaat toch voor de predikaten?
Als dat niet het uitgangspunt is, zijn er genoeg andere shows waar aan deelgenomen kan worden.
cappelstud schreef:Maar ik ben geen leugenaar wanneer ik u vertel dat een "buitenlands" lid van NWPCS een verhoogd inschrijvingsgeld moet betalen om deel te nemen aan hun keuringen. Ik heb daar zelfs een door hun geschreven brief van. Ik weet zeker dat u als nederlands fokker nooit een verhoogd tarief hebt moeten betalen om deel te nemen aan de Belgische shows.
Dyonne schreef:Peewij, daar ben ik het wel mee eens hoor.
Het is juist goed als er meer pony's op de keuringen komen.
Maar dit is niet alleen een kwestie van de kosten heb ik het idee..