[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:18

regtur schreef:
zitake schreef:
Zolang het maar in proportie is zeg ik altijd, maakt het weinig uit. Ik wil pony wel pony houden en daar mag ietsje meer bot opzitten. onder een brede kast horen geen dunne pootjes en omgekeerd onder een luxe pony geen trekpaardpoten, twee uitersten, maar je snapt wel wat ik bedoel.

Dat heb je aardig goed verwoord. Maar dan is het wel de vraag hoe een welshmountainpony er eigenlijk uit hoort te zien.
Geen veredelde shet, dat spreekt voor zich, maar te rijtypisch moeten we ook niet willen.
Feet, bone and feather....

dan vergeet je flat bone

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:01

feet , bone and feather,
......tops will come , bottoms never!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:13

Vee arts was hier vandaag voor Rebel. Er zit geen abces in de bil. Mogelijk is het bindweefsel dat nog in de weg zit. We gaan dus nog even door met afwachten.
Omdat we toch met de scan bezig waren, hebben we moeder Robyn nog even gescand. Ze bleef steeds hengstig worden, dus ik was er van overtuigd dat ze leeg was. Maar er zit wel degelijk wat in! Waarschijnlijk zelfs van de eerste dekking. Ze is 2 cycli gedekt en sloeg steeds niet af. Ik had de hoop dus opgegeven. Ik zag op de scan heel mooi een hartje kloppen.
Dat is alvast 1 die 100% drachtig is. Als zij drachtig is, is de rest dat ook.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:47

Melanie5 schreef:
Vee arts was hier vandaag voor Rebel. Er zit geen abces in de bil. Mogelijk is het bindweefsel dat nog in de weg zit. We gaan dus nog even door met afwachten.
Omdat we toch met de scan bezig waren, hebben we moeder Robyn nog even gescand. Ze bleef steeds hengstig worden, dus ik was er van overtuigd dat ze leeg was. Maar er zit wel degelijk wat in! Waarschijnlijk zelfs van de eerste dekking. Ze is 2 cycli gedekt en sloeg steeds niet af. Ik had de hoop dus opgegeven. Ik zag op de scan heel mooi een hartje kloppen.
Dat is alvast 1 die 100% drachtig is. Als zij drachtig is, is de rest dat ook.

Hartstikke gefeliciteerd! Ga je haar verkopen of besluit je nu haar te houden? Zou mooi zijn als je er een dochter uit kreeg!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:00

Ze blijft wel te koop staan, alleen zonder veulen. Die wil ik dan na het spenen terug. Als het een merrie is dan.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:12

melanie@ waaruit trek je de conclusie dat dan alles drachtig moet zijn? Sommige merries slaan duidelijk af en andere niet, maar dat wil toch niet zeggen dat nu al je merries reageren als je bruine?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:20

Omdat Purdey na de eerste dekking niet meer hengstig is geweest en Sikyra 1 keer. Geeft mij groot vertrouwen dat het met hun dan ook goed zit.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 00:30

Melanie5 schreef:
Omdat Purdey na de eerste dekking niet meer hengstig is geweest en Sikyra 1 keer. Geeft mij groot vertrouwen dat het met hun dan ook goed zit.

ksnaphet. zou heel mooi zijn,vooral voor de jonge pony en Sikyra.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:08

Ah zag je advertentie en dat ze waarschijnlijk niet drachtig was. Mooi dat ze dat nu wel is. Van wie is ze drachtig?
En Curtsey niet drachtig of gedekt dan?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:13

Ze is drachtig van Hy Fidelity (Bink). Curtsey is dit jaar niet gedekt.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:31

Melanie5 schreef:
Ze is drachtig van Hy Fidelity (Bink). Curtsey is dit jaar niet gedekt.

Toch blijf ik dat jammer vinden.
straks is haar batterijtje leeg....

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:12

Ze heeft het afgelopen winter zo zwaar gehad met de dracht, dat ik haar een jaar rust wil geven. Ze was echt erg afgevallen, dus ze moet even bijkomen.
Ze is goed vruchtbaar, dus ik durf de gok wel aan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:47

Erg triest nieuws: John Russell van de Gartconnel stoeterij is gisteren overleden na een jarenlange strijd tegen kanker. John keurde dit jaar nog de Royal Welsh. Ik hoop dat zijn vrouw Liz het nog kan opbrengen om op 10 September in Houten te keuren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:00

Ik las al zoiets vanmorgen. Triest idd. Sterkte aan familie en mensen die hem kenden.

Melanie als ze het idd zwaar gehad heeft zou ik ook een jaartje wachten. Mijn merrie begint nu duidelijk ook meer last krijgen van het veulen. Als ik er niet tegen aan voer dan zie je ze zo wegvallen.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:09

Ach wat erg. Zijn vrouw zou idd in Houten keuren.

Nou dan hoop ik dat 2 van onze merrie's volgend jaar ook last hebben van hun veulen. Die zijn nu zo moddervet van een kale wei?? Krijgen niets bijgevoerd. Best lastig als er nog een zogende merrie bij staat die wel wat extra's kan gebruiken.

Maar Melanie met zo'n oudje is het lastiger, die wil je helemaal op orde hebben voordat je er iets in laat stoppen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:20

Wat een triest nieuws van John Russell. Zo oud was hij nog niet. Rotziekte...

girlgamer: mijn merrie is 22 en heeft al 14 veulens gehad. Een jaartje rust zal haar goed doen. Hopelijk wordt ze volgend jaar drachtig. Zo niet, sja niets an te doen. Het is een dier, geen broedmachine.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:55

Dag iedereen. Na treurig nieuws ook een leuk berichtje;
na 3 jaar nagenoeg niet gereden te zijn zijn er sinds van de week 2 meisjes die mijn merrie weer rijden onder het zadel.
Alsof ze nooit een pauze in de rijderij heeft gehad! Zo braaf!

Ook dat zijn onze fantastische Welsh ponies!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:55

Geweldig is dat he? Mijn merrie afgelopen zondag precies hetzelfde. We gaan haar komende week voor de sulky zetten, maar verwacht eigenlijk geen problemen.
Echt heerlijke pony's. Harde werkers, maar geen zenuwpezen. Trots maar cool. (al zijn er in elk ras uitschieters natuurlijk)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:38

Zo, gisteren naar de Deutschland Cup geweest in Elsdorf. Was een hele leuke keuring, veel Belgen en Nederlanders op de keuring ook. Resultaat was niet bijster goed, maar als je met een ongetrainde, ongevoerde en ongetrimde pony naar de keuring komt, kan je al vlug commentaar krijgen dat de pony iets adel mist ;)

We hebben ook Sumrin Turandot en Sumrin Twilight omgeruild. Turandot blijft een half jaartje in Duitsland en Twilight mag weer een tijdje in haar geboorteland blijven. Was heel leuk om Twilight weer eens te laten draven op de Hogeweg in Lierop. Mijn zus spande nog de kroon. Tirion staat bij haar in Wenum-Wiesel in de wei. Toen ze gisteren op bezoek was bij mijn ouders was ze heel verbaasd toen ze Tirion hoorde hinnikken in de wei bij mijn ouders. Tirion moest toch 120 km verderop staan ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:13

Lijken Twilight en Tirion zo op elkaar qua hinnik? Ik kan ze hier allemaal uit elkaar houden.
En ik vind nog steeds dat Tirion een baby van Damon met hebben Joost.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:30

Nou, laten we zo zeggen dat Twilight en Tirion eerder sopraant zijn en Tulip en Taru eerder alt. Daarnaast zijn Twilight en Tirion vooral erg enthousiast met hinniken.

Melanie: vind ik ook, maar helaas helpt dat niet. Wie weet doen we het anders met Twilight, die lijkt een heel beetje de kant van moeders op te gaan.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:46

maar Joost, wie gaat er nu met een ongevoerde, niet getrainde en niet getrimde pony naar de keuring? Dacht dat jij toch wel beter wist en die periode ontgroeit was?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:50

Patrick: natuurlijk, maar men had ponies tekort en de pony ging toch mee naar Duitsland. Normaal gezien laat je zoiets niet zien, maar dit waren bijzondere omstandigheden.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:38

Onze 17 jarige keurmerrie is drachtig gescand, daar zijn we heel erg blij om. Ze is 2 jaar niet gedekt geweest en leek eerst ook niet weer op te nemen. Van Little Drummer Boy. Is misschien ook wel een beetje "little", alhoewel tam-tam genoeg.
Daarna geprobeerd bij Willie Wortel, en bingo! Good old WW. Volgend jaar, als alles volgens wens gaat een mooie valk.....?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:52

Gefeliciteerd met je drachtige merrie jenny!

Jolin dr 'droesgat' is bijna dicht. Mevrouw voelt zich ook weer kiplekker, gelukkig!