[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:54

Anja ik weet het:P. Het vliegtuig stopt daar alleen niet:)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:23

Er rijdt volgens mij op geregelde tijdstippen een trein tussen Amsterdam en Mechelen, of toch alleszins tussen Amsterdam en Antwerpen, en van Antwerpen treinen naar Mechelen is ook peanuts :P ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:53

amyz schreef:
Mooie foto van Pascha idd! En wat waren die manen schitterend wit zeg! Was er zwaar van onder de indruk :D Moest zo grinniken om dat onverschillige hoofd van Pascha, Bis kan ook zo kijken :=

het interesseerde hun allebei niks,

maare, heeft ook zo weer zn voordelen, zo mijn 3jarige voor het eerst in het tuig gehad, bandje erachteraan, kar erachteraan en op buitenrit, dit allemaal op een half uur tijd. ongelooflijk die pony's hoe makkelijk ze zijn soms.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:16

ff spammen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:26

Mooie veulens Patrick. Welke zijn het?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:45

New Challenge's Cooper, hengst, sectie B
New Challenge's Estate, merrie, sectie A (te koop)
New Challenge's Texas, hengst, sectie A (te koop)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:50

Voor mij hebben de bovenste twee te weinig bot, maar wel leuke koppies en bewegen kunnen ze zeer zeker.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:56

ach zoals Peter Goumans al eens zei, het gaat niet om de grofheid van de benen. Fijnere beentjes breken niet sneller dan grof beenwerk. Gaat om de evenredigheid.
Maar snap dat het niet jouw voorkeur geniet.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:11

patrick76 schreef:
New Challenge's Cooper, hengst, sectie B

Zeer mooi type ,heel mooi in de nekkaak lijkt veel ruimte te hebben.
Vind de andere 2 daar wat zwaar in....

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:37

zitake schreef:
maare, heeft ook zo weer zn voordelen, zo mijn 3jarige voor het eerst in het tuig gehad, bandje erachteraan, kar erachteraan en op buitenrit, dit allemaal op een half uur tijd. ongelooflijk die pony's hoe makkelijk ze zijn soms.

En vlak voor die tijd sta je bij ons vanavond nog te verkondigen dat je toch maar moet gaan kijken om ze in het tuig te laten beleren _O-

En knappe veulens Patrick. Vind het merrietje erg knap. Maar zoals ik vanavond ook al tegen Ines zei, als ik een sectie A koop, wil ik een mooi zwart merrietje en voorlopig heb ik daar nog geen plek voor :P
Als NWR mens vind ik het A'tje ook niet te weinig bot hebben, maar daar kijkt een A-fokker inderdaad al snel heel anders naar ;)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:40

staat in het noorden nog wel mooi zwart merrie veulen te koop met bles en 4wit . . . . .

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:45

Zoals ik al zei, momenteel geen ruimte voor. Ook al een hele mooie in Engeland gezien.
Maar zo lang de paardjes ergens in pension moeten staan wordt dat toch te duur. Mocht ik ooit een eigen stukje grond hebben, wie weet ^_^
toekomstplannen :P :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:02

Als er hier wat bijkomt dan wordt het denk ik ook een zwarte, heb een heel specifiek beeld van wat het moet zijn, nu nog vinden ;).
Voorlopig nog even niks erbij, nu al druk genoeg.
Iemand nog naar de keuring van de vriendenkring zaterdag?
Hier eentje mee.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:34

zitake schreef:
Als er hier wat bijkomt dan wordt het denk ik ook een zwarte, heb een heel specifiek beeld van wat het moet zijn, nu nog vinden ;).
Voorlopig nog even niks erbij, nu al druk genoeg.
Iemand nog naar de keuring van de vriendenkring zaterdag?
Hier eentje mee.

Wij gaan kijken.Helaas geen ponies mee, want na de CK gezien te hebben heb je wel weer zin in een pony aan een touwtje. Maar gaat even niet. Misschien wel nooit meer. Hopelijk krijgen de kleinkinders interesse...

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:11

Jolin gaat goed met haar droes. Bult is nu 1,5 week open en er begint nu al een korst op te komen. Alleen de bult is nog niet helemaal weg? Mevrouw is wel helemaal zichzelf weer, en staat nog steeds apart, tot het gat dicht is.

Als er hier ooit 1 bijkomt, wordt dat denk ik ook een zwarte, met veel wit :~

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:59

Wij komen waarschijnlijk wel kijken in Wezep.

Temptation, wat een toestand met die droes. Ben blij dat ik het nog niet bij eigen pony's heb meegemaakt.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:29

T3mptati0n schreef:
Jolin gaat goed met haar droes. Bult is nu 1,5 week open en er begint nu al een korst op te komen. Alleen de bult is nog niet helemaal weg? Mevrouw is wel helemaal zichzelf weer, en staat nog steeds apart, tot het gat dicht is.
Zie je dat het vanzelf goedkomt? Al lijkt het wel dat ze het flink te pakken heeft gehad!

Wie weet wat je volgend jaar krijgt. WW geeft ook wel smoky ( en da;s bijna zwart) met veel wit. melanie5 van hier heeft er ooit 1 gehad van ons.Zullen we duimen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:32

Zou wel een mooi kleurtje zijn dat!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:36

patrick76 schreef:
ach zoals Peter Goumans al eens zei, het gaat niet om de grofheid van de benen. Fijnere beentjes breken niet sneller dan grof beenwerk. Gaat om de evenredigheid.

Wijlen Cees van Arkel verafschuwde grof beenwerk. Beenwerk moest mooi droog zijn met veel uitdrukking. Denk daarbij dat grof en fijn feitelijk foute uitdrukkingen zijn als het gaat om veel of weinig beenwerk. Grof is iets in de zin van lomp, niet edel. Veel bot hoeft niet grof te betekenen.

En ik heb wel eens een een boekje gezien met aantekeningen van T.J. Gwyn Price, daar stond bij nogal veel hengsten "Round Bone". Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Aan dikke, voze benen heeft niemand iets. Hard, droog beenwerk en als het kan daar ook veel van ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:39

Zolang het maar in proportie is zeg ik altijd, maakt het weinig uit. Ik wil pony wel pony houden en daar mag ietsje meer bot opzitten. onder een brede kast horen geen dunne pootjes en omgekeerd onder een luxe pony geen trekpaardpoten, twee uitersten, maar je snapt wel wat ik bedoel.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:49

zitake schreef:
Zolang het maar in proportie is zeg ik altijd, maakt het weinig uit. Ik wil pony wel pony houden en daar mag ietsje meer bot opzitten. onder een brede kast horen geen dunne pootjes en omgekeerd onder een luxe pony geen trekpaardpoten, twee uitersten, maar je snapt wel wat ik bedoel.

Dat heb je aardig goed verwoord. Maar dan is het wel de vraag hoe een welshmountainpony er eigenlijk uit hoort te zien.
Geen veredelde shet, dat spreekt voor zich, maar te rijtypisch moeten we ook niet willen.
Feet, bone and feather....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:07

Kijken wat de pony oorspronkelijk was en dit zoveel mogelijk aanhouden denk ik. Eigelijk moet je (en er mag zeker verbeterd worden) als je fotos van vroeger met nu naast elkaar legt, duidelijk kunnen zien dat het om hetzelfde gaat. Bij sommige hondenrassen om nu een voorbeeld te nemen is dat zo erg veranderd dat je ineens 2 rassen krijgt. dat is jammer. zeker omdat er vaak problemen ingefokt worden en dit zou eigelijk niet mogen. het blijft een pony en hij moet als een pony bewegen en zich gedragen, niet te snel aangebrand en ze hoeven geen totilasbewegingen te hebben (maar ook niet beperkt te zijn in beweging), en allround, want daar draait het bij een pony toch een beetje om. Het mooie is dat je ze niet in een vakje hoeft te stoppen :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:13

Ines, wat jij zegt over proporties dat is zeker waar. Maar daarbij komt wel persoonlijke voorkeur kijken.
Elke pony moet evenredig in elkaar zitten, dat toont het beste en is denk ik ook beter voor de pony. Een forse pony met stokjes pootjes kan eerder last krijgen van de benen.
Qua beweging, ik hoef ook geen Totilas bewegingen. Als ze maar correct zijn, dus recht lopen, netjes ruim zijn.
Als je kijkt naar wat er vroeger gefokt werd, was echt niet alles even mooi. De moeder van Dyoll Starlight was in mijn ogen echt geen mooie pony. Toch ligt de basis van de betere Welshjes bij Dyoll Starlight.
Ook de moeder van Clan Pip (Clan Prue) was een onooglijke pony. Grote kop en een hele gezonken rug. Dat kwam door haar ouders (Berber/Arabier). Wat we mooi vinden, veranderd per generatie. Geen probleem, zolang de functionaliteit niet achteruit gaat.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:05

regtur schreef:
T3mptati0n schreef:
Zie je dat het vanzelf goedkomt? Al lijkt het wel dat ze het flink te pakken heeft gehad!

Wie weet wat je volgend jaar krijgt. WW geeft ook wel smoky ( en da;s bijna zwart) met veel wit. melanie5 van hier heeft er ooit 1 gehad van ons.Zullen we duimen?

Ik duim zowieso dat ze nog drachtig is. Ze is nog steeds niet hengstig geweest, dus hopelijk is het vruchtje ook nog goed. Als ze weer helemaal beter is komt dierenarts ff scannen en de tandarts ff tandjes doen en dan is ze weer klaaaar! Weet wel zeker dat WW en Jolin en wat moois van kan bakken. De liefde zat echt diep :')

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:06

Girlgamer schreef:
Wij komen waarschijnlijk wel kijken in Wezep.

Temptation, wat een toestand met die droes. Ben blij dat ik het nog niet bij eigen pony's heb meegemaakt.

Dit is ook mijn eerste keer, en vraag iedere keer alles aan pietsie, sorry piets :o die zal ook wel keer gek worden van me haha. Hoef dit ook nooit meer mee te maken, ziet er zo zielig uit! maar nu het open is vind ik het op een of andere manier wel facinerend..