zal me even voorstellen en dan de geschiedenis waarom en hoe deze pony tussen de spikkels is gekomen, en dan een paar vragen over de afstammelingen.
mijn naam is monique, moeder van ymke nu 5jr die deze welsh pony voor haar verjaardag heeft gehad. we wonen in drenthe. ik fok al 18 jaar appaloosa's, merrie's witje 86cm, chacha 91cm, sterre 1.09 en shynanda geschate stokmaat 1.55 en dan nog een hengst, deze word uit gebracht in de sport van 1.64.
en dan waar het hier om gaat onze nieuw komer welsh merrie van 1.18 genaamd diamond pebbles sectie A geboren in 2001 gefokt door D hols in Ees.
waarom deze pony gekocht: me dochter vind pony rijden heel leuk en ook doet ze al 1.5 jr mee met bixi. nu hadden we sterre gekocht om een leuke rijpony en vooral in de appaloosa's te blijven. bleek deze niet echt rad te lopen, en gezien het een ster merrie is, heb ik haar laten dekken. en na 3/4 jaar op zoek te zijn gegaan na een kleine maat appaloosa merrie, zijn we daar maar van afgestapt. deze maat is heel moeilijk te vinden tussen de 1.10/1.20 in. toen kwam haar rijinstuctriece met deze pony. super braaf, behalve kan niet alleen staan, dan breekt ze de stal af of gaat dwars door het draad heen. maar goed hier staan ze niet alleen, en toen heeft ymke paar keer mee gelest en ja we waren verkocht. en zo deed zo op ymke's verjaardag haar intrede bij ons op het erf. ik moet zeggen is heel vreemd om een effe bruine te hebben tussen de appaloosa's. ook heeft ze manen als een fries komt onder haar hals uit. dit vind ik heel moeilijk om te kort te wieken voor de wedstrijden. deze heeft ze volgende week zaterdag voor het eerst op pebbles, we zijn benieuwd hoe dat gaat. vooral omdat deze pony nog geen binnenbak kent.
nu dit over ons en de pony('s).
nu vragen over afstammeling, hopelijk weet iemand mij meer te vertellen. diamond pebbles, stekelharig bruin verder zie foto's die nog komen hier onder. fokker D Hols te Ees, ingeschreven in stamboek in zeist en in stamboek WPCV in ter apel? vorige eigenaar is benjamins/ jager te Itterbeck (duitsland) wie kent deze pony? wie heeft er foto's van toen als veulen?
v: pentyrch viking H31154 IP, sectie A, 1.220M wat heeft deze vader gedaan (sport)? wie weet waar deze staat of nog leeft? heeft iemand er een foto van?
m: revel placid M89946 IP, sectie A, 1.30M wat heeft deze moeder in de sport/keuring gedaan. heeft ze nog predicaten gehaald, zoals ster, pref. of keur? wie weet waar ze staat of nog leeft? heeft er iemand nog foto's van?
ik hoop dat iemand wat meer informatie kan geven. alvast bedankt en zie hier de link van ymke op sterre en ymke op witje tijdens een bixi wedstrijdje en pebbles en ymke op haar verjaardag gebracht door haar rijinst. http://www.mijnalbum.nl/Album=IOT8LTPX
Jimmy Neutron . M'n broertje heet Jimmy dus zo noem ik hem vaak , of Jimbo.
Zo het dak waait er hier bijna af! Ik moest net terug naar huis fietsen, want was bij een vriendin geweest. Ik zei hier nog: als ik hier niet meer kom ben ik in de sloot gevallen ofzo, en ik werd nog bijna de sloot in geblazen ook...