[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:17

Door wie laat je haar dekken chantal?

Wat betreft te dik zijn, ik vind dat er zowiezo een verschil is tussen sectie a en b, bij b valt het best mee.

Hier dit Weekend rustig pony weekendje thuis. Beetje wassen en veulentje mak maken ;)
En vooral zelf uitpuffen.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:32

Cemlys, Rondo's Cerutti de 3 jarige B kampioen van Flier

Afbeelding

Denk dat er in combi met Vanety TC een zeer leuk exemplaar uit gaat komen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:07

Dat denk ik ook, wat een gave kleur heeft Vanety trouwens! :j

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:40

Wij krijgen volgend jaar er ook 1 van cerrutti, van onze reserve dagkampioen van hellendoorn vorig jaar. (Allure)
Die ander is familie van cerurri, dus die is met eyarth atlantis gedekt. (Cerise)
Ben alweer benieuwd haha.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:45

Dat negatieve valt volgens mij ook wel weer mee Chantal.
Als je doelt op mij, mijn pony stond er qua conditie super voor. Alleen vielen ze letterlijk over de verkleuring, dus daar was ik wel wat negatief over ja. Verder was de keuring prima geregeld en hebben we een prima dag gehad (Y)

Aan de discussie of ze de pony's te dik willen zien ga ik mij niet branden, dat speelt niet zo in de NWR gelukkig.

Mooie hengst die Cerruti, heel chique!

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:02

Hallo allemaal,

Ik wil me graag aanmelden voor dit topic. Ik ben een fan van appaloosa's, maar gebruik welsh bloed om meer verfijning en beweging te krijgen. Ook heb ik een zwarte Welsh a voor de wagen waar ik fanatiek mee men. Morgen gaan we met 2 Welsh Partbreds naar de keuring in Hellendoorn. Het is voor mij de eerste keer op een Welsh keuring. Ik ga wel elk jaar naar de NAS keuringen.

Ik heb gekeken bij de Welsh keuring in Exloo om te zien wat er anders gedaan wordt qua voorbrengen, zodat ik enigszins weet wat er verwacht wordt morgen.

Ik ben erg benieuwd. Ivm stamboekopname moeten we er om 8 uur zijn, echter we zijn zo goed als laatste aan bod wat de keuring betreft, dus het wordt een lange dag. Gelukkig lijkt het weer goed te zijn morgen in vergelijking met vandaag, is dat een zeer aangename bijkomstigheid :Y)

Mocht er morgen nog iemand van jullie aanwezig zijn in het wit en mij willen helpen, dan heel graag natuurlijk :o

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:25

Stippies schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil me graag aanmelden voor dit topic. Ik ben een fan van appaloosa's, maar gebruik welsh bloed om meer verfijning en beweging te krijgen. Ook heb ik een zwarte Welsh a voor de wagen waar ik fanatiek mee men. Morgen gaan we met 2 Welsh Partbreds naar de keuring in Hellendoorn. Het is voor mij de eerste keer op een Welsh keuring. Ik ga wel elk jaar naar de NAS keuringen.

Ik heb gekeken bij de Welsh keuring in Exloo om te zien wat er anders gedaan wordt qua voorbrengen, zodat ik enigszins weet wat er verwacht wordt morgen.

Ik ben erg benieuwd. Ivm stamboekopname moeten we er om 8 uur zijn, echter we zijn zo goed als laatste aan bod wat de keuring betreft, dus het wordt een lange dag. Gelukkig lijkt het weer goed te zijn morgen in vergelijking met vandaag, is dat een zeer aangename bijkomstigheid :Y)

Mocht er morgen nog iemand van jullie aanwezig zijn in het wit en mij willen helpen, dan heel graag natuurlijk :o

Hey Willemien wat leuk dat je hier meeleest :)
En gaat vast goed komen morgen je hebt zulke knappe pony's!! *\o/*
Succes morgen!!

Iedereen succes morgen in Hellendoorn!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:37

Chantalll schreef:
Cemlys, Rondo's Cerutti de 3 jarige B kampioen van Flier

[ [url=m/NcXMOm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk dat er in combi met Vanety TC een zeer leuk exemplaar uit gaat komen.

Gaaf! Mn vroegere merrie die inmiddels verkocht is is ook door hem gedekt. Is wel een a, maar ze wouden graag een grotere pony fokkers . Dus ben benieuwd!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:39

Stippies schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil ooit nog een welsh met stippen. :D moet ik eerst een kleurmerrie fokken haha

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:25

Nee, dat valt niet mee Ruby. En nee Ruby had het niet over jou :-)
Als er gezeurt wordt hier is het IEDER jaar hetzelfde ... dat zijn condities van de pony's uit de sectie A en B .... NWR en WPBR heb ik de ballen verstand niet van :+

Je weet nu eenmaal dat het zo is ... zo willen ze ze nu eenmaal zien ... klaar ? je hebt zelf de keuze ga ik heen of niet. maar je moet dan niet achteraf zitten te zeuren ... pony zus en pony zo ... heeft toch geen zin, want veranderen doet het toch niet. -O-

Ja ben echt benieuwd naar zijn eerste jaargang Cemlys !!! .. die hengst maakt zijn eerste stappen in de bak afgelopen Februari en ik was verkocht, ben echt stapelgek van die hengst. <3 _/-\o_
Ben hem in de hemrik op de hengstenshow nog een keer wezen bekijken en ga binnenkort nog ff bakkie bij Flier doen om hem ff in zijn thuissituatie te bekijken ... maar staat eigenlijk al vast. en als die papieren van Cerutti en Vanety samensmelten ...
Mijn hemel wat een fijn predicatenpapier heb je dan. *\o/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:39

Ja het was veruit oom de beste b hengst die er liep. Helemaal mijn ding, zat beweging en souplesse, mooie houding, hoofdje mocht iets mooier maar daar maak ik me nooit zo n zorgen over. Stiekem baal ik dat ik mn b merrie verkocht heb haha.

Tja die discussies hou je, maar idd je leert wel wanneer je ze mee moet nemen en wanneer niet. Vroeger ook wel eens gestaan met een die gewoon te jeugdig was, maakt dat een slechte pony, zeker niet, moet je m tijd geven zeker.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:44

Ik weet nog dat ik vanety voor het eerst zag en toen vond ik haar zo lelijk vanwege haar aftekeningen. Nu echt helemaal weg van haar! Ik weet niet naar welke keuring je volgend jaar wilt Chantal, dan hoop ik haar nog eens te zien ipv op foto's.

Er staat overigens net zo'n veulen als vanaty te koop zag ik, zou dat geen speciaal tweespan zijn Chantal?

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:27

Ik hoop dat ik hard genoeg mee ren morgen Dieke, maar we zullen zien. We gaan met name voor de ervaring bij een ander stamboek. Puzzle Me verwacht ik niet zoveel van, maar Baileys daarentegen....ik hoop dat de jury ook wat in haar ziet :7

Cemlys; wat leuk dat stippen jou ook aanspreken! Pjotr, de vader van mijn 2 merrietjes, stond 2 nummers geleden op de voorkant van het wpcv blad met een leuk stukje over hem in de intro van de redactie.

En als ik de bijzondere kleurtekening zie van de merrie van Chantall, (super aansprekend type trouwens <3 ) dat is ook niet helemaal "welsh typisch", dus ach, een welsh met stippen, waarom niet ?! :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:44

Pien: Wat is de reden dat je nu wel helemaal weg van der bent ? Haha.
Denk volgend gewoon mijn achtertuin kwa keuring Pien, Tolbert. 10 minuten rijden en heb daar altijd boxen.

Stippies: alles behalve platenbont mag niet dus misschien dat de kleur niet veel voorkomt maar kwa type beweging en zeker haar ras en bot een typische B Welsh. Ze is alleen min of meer zeldzaam in deze kleurcombi.

Cemlys: Vond ik ook ... enige hengst waar ik echt kippevel bij kreeg op de CHK. Echte aanwinst voor de B-fokkerij.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:14

Pjotr vind in leuk idd!

Chantall : idd maar blijft natuurlijk afwachten de nafok, zippo vond ik ook jaar na jaar geweldig maar nog niet veel even fijne nafok gezien. Tja natuurlijk spelen de merries ook een rol he.
De kleur van Vanety heb ik altijd gaaf gevonden. Maarja ik hou van Veel wit. Maar de kleur van mn veulen vind ik ook gaaf. Bruin met hoge witte stelten en een beste bles.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:16

Fairy Pop z'n knappe kopje

Afbeelding
Afbeelding
Het is echt al een beer trouwens, benieuwd hoe die uitgroeit

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:19

Stippies schreef:
Hallo allemaal,

Je hoeft niet stipt om 8u te zijn voor de stamboek opname hoor. Je hoeft alleen maar te zorgen dat ze geweest is voordat je de ring in moet. Scheelt weer wat en heel veel succes. Heb je een voorbrenger geregeld of ga je zelf lopen?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:19

<3 Ohhh hij is knap Cemlys !!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:34

Chantalll schreef:
<3 Ohhh hij is knap Cemlys !!

Hij draaft ook echt als een cob :') blijft een gaaf ding.
Inmiddels is hij helemaal gek op muesli, als ik eraan kom met een schep staat hij al te stuiteren. <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:47

Chantalll schreef:
Pien: Wat is de reden dat je nu wel helemaal weg van der bent ? Haha.
Denk volgend gewoon mijn achtertuin kwa keuring Pien, Tolbert. 10 minuten rijden en heb daar altijd boxen.

Ik moest heel erg wennen aan de kleur in het begin, nu trekt dat wit mij wel. Zij spreekt mij erg aan qua bouw en hoofd. Ik vind vanety haar hoofd een stuk mooier als die van haar moeder. Misschien vertekend het ook Door de aftekening op haar hoofd. Maar haar kop lijkt chiquer en 'korter'.
De kop van de vosmerrie vind ik persoonlijk niet mooi en dat terwijl het volle zussen zijn (dat is juist toch?)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 04:05

Klopt zijn volle zusters. En idd Vanety haar hoofd is een stuk mooier, maar Vanety voelt zich koningin en die staat altijd te trippelen en om zich heen te kijken van ziet iemand mij mooi zijn .. en Schimp is meer van .. potver weer in draf haha. Dat toont direct al heel anders ...

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:01

Ervaringen met "MIJN WELSH"?
Ik wil een pony opgeven voor de keuring, heb dat ruim een week geleden gemeld. Zij staat echter nog niet op naam, dus per omgaande alle gevraagde gegevens doorgemaild, maar ze staat er nog steeds niet bij. Nu heb ik nog een week om op te geven, en heb de verzekering gekregen dat de pony er op tijd bij zou staan. Ik snap dat het op zo'n stamboekkantoor om meer gaat dan mijn pony, maar waarom kost het mij 2 minuten om iets te regelen en kost dat een professional 2 weken? Zij heeft nu 3 keer een mail van mij moeten beantwoorden, in die tijd kun je toch ook gegevens van een pony invoeren?
Ik word niet zenuwachtig ofzo, wilde het showen graag voorzichtig weer oppakken en denk: anders maar niet.
Wat zijn jullie ervaringen met Mijn Welsh? Staat natuurlijk nog in de kinderschoenen....

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:13

Toevallig laatst in gekeken. Vroeg me wel af hoe ik mijn Engelse merrie daar op zou moeten geven. Want die staat er natuurlijk niet tussen. Alleen mijn ruin en mijn overleden merrie.
Al is dat voorlopig niet aan de orde, want ze is nu wel in redelijke conditie, maar ik houd haar lekker thuis.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:18

regtur schreef:
Ervaringen met "MIJN WELSH"?
Ik wil een pony opgeven voor de keuring, heb dat ruim een week geleden gemeld. Zij staat echter nog niet op naam, dus per omgaande alle gevraagde gegevens doorgemaild, maar ze staat er nog steeds niet bij. Nu heb ik nog een week om op te geven, en heb de verzekering gekregen dat de pony er op tijd bij zou staan. Ik snap dat het op zo'n stamboekkantoor om meer gaat dan mijn pony, maar waarom kost het mij 2 minuten om iets te regelen en kost dat een professional 2 weken? Zij heeft nu 3 keer een mail van mij moeten beantwoorden, in die tijd kun je toch ook gegevens van een pony invoeren?
Ik word niet zenuwachtig ofzo, wilde het showen graag voorzichtig weer oppakken en denk: anders maar niet.
Wat zijn jullie ervaringen met Mijn Welsh? Staat natuurlijk nog in de kinderschoenen....

Hier net hetzelfde maar ik heb gister gewoon gebeld en ze heft gelijk papieren opgezocht, op gezet dat ze naar de keuring moet en dus ook maar gelijk opgegeven. Ze zijn heel druk met de andere keuringen en hadden nog geen tijd gehad voor zo n dingen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:19

Dyonne schreef:
Toevallig laatst in gekeken. Vroeg me wel af hoe ik mijn Engelse merrie daar op zou moeten geven. Want die staat er natuurlijk niet tussen. Alleen mijn ruin en mijn overleden merrie.
Al is dat voorlopig niet aan de orde, want ze is nu wel in redelijke conditie, maar ik houd haar lekker thuis.

Ik moest mijn Duitse merrie opgeven door kopieën van het paspoort te sturen, kan niet digitaal blijkbaar.