Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melanie5 schreef:Want in Nederland is geen sprake van vriendjes politiek?
De keuringen in Nederland zijn vele malen kleiner. Veel ponies worden kampioen in hun groep, omdat er simpelweg geen/weinig tegenstanders zijn.
Mij zegt een kopplaats op de RW veel meer, omdat de pony hier in een groep van soms wel 30 dieren loopt. Dat zie ik liever dan 1 die op kop staat, omdat ze toevallig beter zijn dan de andere 2 die in de ring lopen.
Daarnaast is het over het algemeen nog altijd het geval dat veel basisboek hengsten meer dekken dan de stamboek hengsten. In Nederland keurt meestal dezelfde jury. Mij zegt het meer als een dier bij verschillende jury leden goed presteert.
uryanne schreef:En dat is nu de reden dat ik me fijner en gemakkelijker voel bij het WPCV. Voor mijn gevoel is het een enorm pluspunt dat daar gekeurd wordt zonder boekje in de hand en dat er veel aan gedaan wordt om 'vriendejespolitiek' en ons kent ons te voorkomen.
regtur schreef:Balte schreef:Een achterbeen met stijl of een steil achterbeen...that's the question
Dat is inderdaad de vraag!Laten we het maar op steil houden! Even nog de bewegingsfoto van de vos, ik had wel commentaar verwacht. Deze keer dus geen dribbelaar, madeliefjesplukker of iets "gehaaste"beweging, maar mooi vanuit de schouder.
inowa schreef:regtur schreef:
Dat is inderdaad de vraag!Laten we het maar op steil houden! Even nog de bewegingsfoto van de vos, ik had wel commentaar verwacht. Deze keer dus geen dribbelaar, madeliefjesplukker of iets "gehaaste"beweging, maar mooi vanuit de schouder.
deze zie ik ook wel graag in mijn weide...
Melanie5 schreef:Patrick daar heb je ook gelijk in, het is alleen mijn gevoel dat ik liever bij Engelse jury's show, omdat het ras Engels is. Misschien een stomme reden, maar ik voel me beter op mijn plek daar.
En daarnaast is het lid zijn van 2 stamboeken erg duur.
Ik heb steeds meer Engelse ponies (dus Engels papier) en het doel is wel om over te gaan stappen op het WPCS. Dat is dan qua prijs denk ik wel weer duurder, maar dat zie ik dan wel. Duurt nog zeker 2 jaar voor ik mijn Engelse hengstje ga gebruiken.
Melanie5 schreef:Wanneer er gefokt wordt om het verleden vast te houden dan hoeft er ook niets meer verbeterd te worden. De kleine koppies zoals ze er nu zijn hadden ze toen ook nog niet. En wie zegt dan dat ze vroeger stijl waren of moe(s)ten zijn? Als ik die oude hengsten zie dan valt dat vaak ook wel mee.BD, bedenk wel dat dit maar 1 foto is he? Ik heb helaas geen filmpjes van deze hengst. Daarnaast is een Welsh denk ik ook niet gefokt om te zweven. Het is wel heel mooi natuurlijk, maar niet de oorspronkelijke insteek. Van oorsprong moesten ze trekken en dan is stuwend beter dan zwevend.
En als ik ga kijken op de CHK, beweegt de gemiddelde hengst minder goed dan wat ik in Wales heb gezien.
Ach, elk type heeft wel een tekortkoming.
Ik heb wel een filmpje van Shore Brooks Hot Gossip. Die beweegt ook super, alleen vind ik hem zelf weer iets te licht in de benen.
zitake schreef:Het gaat er ook niet om dat hij onregelmatig is maar de beenzetting en houding is een kwestie van mechanica, het ligt vast in hun systeem en is moeilijk te veranderen.Foto is een momentopname dus weer een beetje gevaarlijk om de tactzuiverheid van deze pony te gaan bepalen.
patrick76 schreef:Ze kunnen allemaal wel showen maar dat wil nog niet zeggen dat ze goed lopen. De vos is heel gewoontjes in de beweging maar wel redelijk zuiver.Ben het niet altijd eens met BD maar in dit geval moet ik hem toch een paar keer gelijk geven. De2 jarige vos lijkt wel goed te kunnen bewegen maar ja met de staart erop doen ze het bijna allemaal en dan los in de wei is nog weer anders dan aan de hand, onder het zadel of in het tuig.