[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:01

Leuk! Dan zie ik je daar!
De vos is al niet meer van mij. ;)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:14

Ik had mijn ervaringen over de keuring gemaild naar het stamboek en kreeg net een belletje van het stamboek.
Hippiade en Kootwijk worden beide op de 3de zaterdag van augustus gepland en dit is traditie en daar veranderen ze niks aan.
Regionale keuring organiseren enkel gebruiksrubrieken omdat daar vraag naar is af en toe.
Maar het draait om de keuring zelf wat ik uiteraard begrijp maar combineer het goed of doe het niet.
Mocht ik naar de hippiade mogen en het willen combineren met Kootwijk kan en mag dit in overleg.
Verder moet ik maar aan de sportdag mee doen ipv keuringen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:06

absque_dubio schreef:
Leuk! Dan zie ik je daar!
De vos is al niet meer van mij. ;)

Vier kan best toch? Het is niet zo'n dure sport :+

Jammer dat de valk te koop komt. Is een erg leuk beestje. Zelf kies ik toch echt voor een b, trekt mij meer en vind ik leuker voor de kar. Plus dat als ik een ruitertje vind deze er langer op kan rijden en bij wijze van er meer mee kan bereiken daardoor.

Misschien moeten we de nwpcs gewoon voor de keuringen gaan zien en zelf niet welsh gerelateerde wedstrijden gaan rijden. Uiteraard zou het dan leuk zijn als zij de sportuitslagen dan in het magazine zetten. Zouden ze nu al meer kunnen doen naar mijn mening. Zelf ben ik geen lid meer, vond er niets aan en met eigen paard ga ik geen keuringen meer lopen. Volgend jaar wel lid worden omdat ik graag met het veulen wel naar de keurig wil.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:14

Oproepje:
Op zoek naar een super brave B pony. Moet beleerd zijn en geschikt om een klein meisje weer wat vertrouwen te geven. Graag reactie per pb.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:00

Weet iemand toevallig hoe het zit met een stalnaam? Stel ik fok twee veulens en geef ze een gedeeltelijk zelfde naam, moet je dat dan meteen registreren? Of kan je na vijf veulens beslissen het officieel te registreren? Ik las dat het nwpcs nagaat of de naam voldoet, behalve dat hij niet op een andere mag lijken waar kijken ze nog meer naar?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:13

Ik heb mn stal naam gelijk geregistreerd, dan riskeer je niet dat een ander hem gaat gebruiken. Je kunt hem zelf controleren bij het centraal register (of iets dergelijks), mijne is daar geregistreerd en bij nwpcs en bij wpcv.
Regels ivm gebruiken stalnamen staat gewoon op de website als het goed is. De details weet ik ook niet helemaal.

Mn veulen heeft een nieuw maatje ontdekt, zn vader, hij laat hem geen minuut met rust
:') , mja hij heeft hem zelf gemaakt. Benieuwd wanneer nummer twee komt. Merrie is half juli uitgerekend maar is altijd een (late) verrassing.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:06

Chantalll schreef:
Een goede kinderpony is zijn hoeven in goud waard ... die zijn weinig te vinden ...

Idd Pen Bieden kan altijd ?

Ik ben het werkelijk met je eens,maar echter denken mensen ookal staat erbij hóge prijsklasse dat het gaat om een 2000/2500,-
Mijn schimmelje Aladin had ik al 30x kunnen verkopen voor dat bedrag maar helaas ligt de prijs toch écht hoger. Zelfs een Spanjaard die belde...ook die wilde nagenoeg niks geven.
Naja de foto's op m'n FB zeggen genoeg over de pony,hij is geen uitblinker in beweging maar is heel gemakkelijk uit te zitten voor de kleintjes...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 06:53

Fotografie91 schreef:
Ik had mijn ervaringen over de keuring gemaild naar het stamboek en kreeg net een belletje van het stamboek.
Hippiade en Kootwijk worden beide op de 3de zaterdag van augustus gepland en dit is traditie en daar veranderen ze niks aan.
Regionale keuring organiseren enkel gebruiksrubrieken omdat daar vraag naar is af en toe.
Maar het draait om de keuring zelf wat ik uiteraard begrijp maar combineer het goed of doe het niet.
Mocht ik naar de hippiade mogen en het willen combineren met Kootwijk kan en mag dit in overleg.
Verder moet ik maar aan de sportdag mee doen ipv keuringen.

Wat een gemiste kans in mijn ogen. Het fokkersaantal loopt terug en de enige manier om dat te veranderen is in mijn ogen de gebruikers meer te betrekken. Die schrijven in voor de gebruikersrubriek en vervolgens dan ook maar voor de keuring aan de hand, want we zijn er toch? En als je pony dan goed beoordeeld wordt is dat fokken ms iets voor de toekomst zodra dochter te groot is geworden?

Ik zou juist voorstellen om ipv een gebruiksrubriek een ibop proef te kunnen rijden, snap niet waarom dat aparte dagen zijn namelijk.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 06:55

En tsja qua prijzen, het is idd wat de gek ervoor geeft. Maar ook hoe bijzonder de pony is natuurlijk, deze kleur komt zo weinig voor dat hij alleen daarom al een stuk meer zal kosten als een vos of schimmel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:12

Imo kun je beter zeggen dat de vraagprijs te hoog voor je ligt, dan een bod geven die zo ver onder de vraagprijs ligt.
Dan komt de boodschap ook over, maar wel veel netter.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:16

Een goede kinderpony vind ik ook goud waard maar ik tref echt alleen maar mensen die ook dan lopen te mekkeren over een prijs. Al mijn ponys zij goud eerlijk. Nu een drachtige goed fokkende nf merrie te koop, ster en bijna punten voor prest. Fok. En dan helaas wel met blessure en wat ouder. Vraag 750 euro. Daarmee heb je dus een pracht pony waar je als het goed gaat nog een aantal goede ponys mee kan fokken en drachtig van cassanova dus wat erin zit is sowieso apart gekleurd. Ik vraag 750 euro. Eerste wat iedereen vraagt is of de prijs vast is of ze doen een bod tussen de 250/500 euro. Die 750 zijn enkel kosten van dekken en begeleiding en slachtprijs pony. Ik voel me dan echt beledigd en niet serieus genomen. Pony is heel lief voor kinderen kan nog rondje buiten wandelen en voor een nf heeft ze ook nog eens een mooi koppie, en edel lijf. Loopt ruim fokt goed. Misschien moet ik er maar gewoon 2000 voor gaan vragen en zeggen dat die gezond is. Want zodra het woord blessure valt is dat een rede om te gaan mekkeren over de prijs....

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:27

Lailapri, das idd een behoorlijk goedkope prijs, ik heb eigenlijk niet heel veel problemen. Ik weet dat ik de hoofdprijs vraag en verkoop ze niet voor veel minder ...

Blessure tsjah mensen zien dat als een duivelsteken terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Heel jammer is dat

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:30

Ja helaas. Ach ik blijf eerlijk en stiekem hoop ik dat al die zeikers een miskoop begaan bij een of andere oplichter en op die manier flink kosten hebben voor hun gezonde pony, maar ook op die manier een zielig dier weer een goed plekje heeft.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:46

Lekker weer om pony's te wassen vandaag....! -O-

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:48

Ja voor de fokkerij is ze zeker nog hartstikke goed geschikt! Ze geeft mooie veulens lailapri. Het is al een bodemprijs wat je vraagt... Voor minder kan je d'r beter zelf houden en het veulen dalijk leuk verkopen . Wat alleen het veulen wat er in zit is al minimaal 1500 euro waard

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:08

lailapri schreef:
Ja helaas. Ach ik blijf eerlijk en stiekem hoop ik dat al die zeikers een miskoop begaan bij een of andere oplichter en op die manier flink kosten hebben voor hun gezonde pony, maar ook op die manier een zielig dier weer een goed plekje heeft.

Hoe oud is de merrie? Misschien weet ik er wel iemand voor.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:27

20 jaar
Afbeelding
Vorig jaar met dochter van don Carino. Verkocht naar Polen
Afbeelding
Vorig jaar op de keuring, net geen kopplaats, was beetje om even alleen het oudere veulenhalster beter ontwikkeld.
Afbeelding
Haar dochter van don Cremello.

Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:24

Succes allemaal morgen. Hier staan 2 varkentjes op stal gewassen. Heb er zin in!

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:29

Hier ook 3, allemaal succes! Op een droge en gezellige dag +:)+

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:33

Succes iedereen!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:34

Succes weer iedereen! Nog twee weken en ik kan zelf eens komen kijken, verheug me er enorm op!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:57

Succes allemaal!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:28

Succes allemaal morgen!!

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:28

Succes Caesar en Ruby_KR. En de rest die naar Utrecht gaan uiteraard ook :)
Laatst bijgewerkt door Kimm4 op 01-07-16 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:33

Succes allemaal!