Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
regtur schreef:lievenr schreef:
het is een sektie A geworden en een schimmel, de vader is kai midas en de moeder is een voorlopige keur merrie. de afstamming van de moeder kan ik je morgen zeggen, want heb boekje momenteel niet bij me
Ik vind het de mooiste merrie van Nedrland. En dan weten een heleboel al wel wie ik bedoel:)
vivana schreef:Oei nu schop je Joost tegen de schenen mat Kai Midas(
)
joostvangestel schreef:Aan Kai Midas is best wel wat te wensen over, maar hij fokt als een tierelier.
En ik heb hele mooie hengsten gezien in Wales die na de overtocht richting Nederland ineens een stuk minder mooi waren. Je kan die setting alleen maar in Zuid-Limburg evenaren, wat dat betreft staat een Welsh Mountain Pony in het Nederlands polderlandschap als een vlag op een modderschuit. Al vaak genoeg gezien in de laatste 25 jaar. Vechtzicht's Hywel is hengstenkampioen geworden in Wales, dat geeft wel wat aan. Wel is er in Wales meer beschikbaar in de breedte (meer keus).
Melanie5 schreef:Ligt eraan wat je onder TE verstaat. Breed en massaal is niet per definitie vet. Over het algemeen heb ik weining te vette ponies gezien. Ze zijn gewoon breed van skelet. De Hill ponies hebben meer massa dat de sport typjes die er nu veel gefokt worden.
Hill ponies zijn gebouwd om te klimmen en te trekken, maar dat wil niet zeggen dat je er niet op kunt rijden. Natuurlijk zijn ze anders dan een sport gefokte pony.
Melanie5 schreef:regtur schreef:Wat past er dan wel in de Hollandse polder?
harley davidsons
Wij hebben in Wales Bachen Bach gezien. Wat een kast van een hengst is dat zeg. Echt enorm. Ook Criccieth Arwr gezien op de Serock. Ook zo'n tank.
Ook de merries zijn buffels. Zo breed en massaal. Dat zijn pas echte ponies.
Melanie5 schreef:Daar is mijn vriend Arwr! Hij is nu niet in show conditie, maar wat een gaaf beest is hij. Hij heeft echt bot, en in het echt is hij nog mooier dan op de foto.
Op de onderste foto sta ik rechts achter de pony(met de donkere broek)