[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:42

wel heel veel geld zeg.. is het veulen erbij? ze was drachtig toch?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:47

Nee, deze is niet drachtig. Dat is mijn eigen pony.

Persoonlijk zat ik aan 1500/2000 te denken. Dus dit was wel even anders. Om de aankoopprijs te drukken wilde ik ook graag een veulen maar omdat de fokster ziek is stopt zij met fokken.

Voor nu zal het beter zijn om het los te laten, voor dat geld heb ik ook een leuke rijpony ipv een hobbymatige (fok)pony. Alleen soms is het moeilijk om iets uit je hoofd te zetten.

Wie weet hadden ze door dat ik verliefd werd op het beestje en heeft dat de prijs mede doen opdrijven.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:20

pien26 schreef:
Nee, deze is niet drachtig.

Persoonlijk zat ik aan 1500/2000 te denken. .

Als je er al 2000,00 voor wilt geven is dat toch zeker mooi betaald...
Hoe oud is ze eigenlijk?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:22

Ik vind het een mooie merrie, zo. Maar die prijs zou ik ook niet betalen (maar ik heb ik vrij weinig verstand van, van die prijzen.)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:34

Jeetje wat een geld! Duitsland is idd iets duurder. Maar ik vind rond de 2000,- een mooie prijs voor zoiets.

Ik ook een nieuwtje. Zoals een aantal al wisten heeft Passion een valk merrie veulentje gekregen van Goldstar du bois. Precies zoals mijn bestelling, maar helaas niet van mij. Vandaag overeen gekomen dat ze een nieuwe eigenaresse heeft; namelijk ik. :) erg blij mee, want ben zo wijs met de kleine uk.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:13

Het gaat hier nu over prijzen. Hier staat een a pony te koop een geruinde ggk Welsh a van 1,16. In België gekeurd. Bruin en eerlijk gezegd vind ik onze papierloze Welsh achtige mooier om te zien en beter stappen en draven. ZE willen hem l springen uitbrengen en zijn vol overtuigd dat hij dan 3000 minimaal waard is. Ik zou er nog geen 1000 voor geven want blijft een lastige pony in gedrag in de kudde (hengst en dus drijven, laat zich stuk slaan in mijn vriendelijke kudde omdat hij mijn merries Wilt drijven terwijl merries al bij hem willen aansluiten en de opperruin een ander groepje merries neemt en hem links las liggen).
Nu nog wel onder de 10 jaar, beleerd voor de wagen en dan onder zadel. Kan niet nageeflijk lopen omdat die enkel met kop in de lucht met van alles bezig is. Kan wel leuk springen en is goed aan het been.

Afbeelding

Afbeelding

De ruin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onze merrie

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:28

Lailapri, een goede opgeleide kinderpony is die prijs iig waard. Maar het is wat ik al zei .. wat een gek ervoor geeft ... ben mezelf rot geschrokken wat ze voor Vanety geboden hebben. Een goede pony of toekomstige pony willen mensen dys schijnbaar veel voor betalen. Wie niet waagt die wint ook niet ... tis een vp ... vind het ook veel ... en ik zou het ook niet doen ... maar ja een ander misschien wel.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:06

vivana schreef:
pien26 schreef:
Nee, deze is niet drachtig.

Persoonlijk zat ik aan 1500/2000 te denken. .

Als je er al 2000,00 voor wilt geven is dat toch zeker mooi betaald...
Hoe oud is ze eigenlijk?

Ze is dit jaar drie geworden.

Een ding is zeker, 3200 Euro ga ik er niet voor betalen. Voor nu laat ik het rusten en volgend voorjaar neem ik nog eens contact op. Ik weet nu dat 2000 euro een mooie prijs is en daar ga ik dan voor. Mocht het niet zo wezen dan is het ook goed. Dan moet ik het uit mijn hoofd zetten.

@Anouk, van harte gefeliciteerd! Zat stiekem om dit berichtje te wachen. Het os je van harte gegund. Zie ik je met op Heteren verschijnen met de dames?

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp. Geeft toch weer andere en een beter inzicht. Ben nog niet zo thuis in de welsh b's

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:15

3200,- vind ik te veel.
2500,- zou ik wel realistisch vinden.
Tenminste, wanneer de gangen mooi ruim zijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:15

@Anouk, wat super gaaf voor je!! Is je ontzettend gegund. Je hebt nu al een aardige ponystapel of niet?

@Pien, zoals gezegd moet je zelf de keus maken en aan je reactie te zien zit je ook heel reeel met een vp. Zulke bedragen kun je vragen als ze geboden worden. Anders moet ze ze lekker zelf houden.

@Lailapri; ik snap je probleem niet helemaal. Deze pony staat te koop? Jij hebt interesse of iets? Zo niet, lekker laten toch?
Er gaan voor die kleine ponies die goed bereden zijn in verhouding behoorlijke bedragen om. Ik heb er nu nog fijne ruitertjes voor, maar ik sluit niet uit dat als ik die niet meer heb, dat de beste pony's onder het zadel naar nieuw plekje gaan verhuizen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:22

Lailapri, dat is een behoorlijk bedrag voor een kinderpony, die niet echt geschikt is voor kinderen ;-)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:32

Pien, kan je niet nu een bod doen van 2000,-? Of wil je gewoon wachten tot volgend jaar?

absque_dubio: Gefeliciteerd! Heb je een foto van het veulen? Ga je er ook mee naar de keuring dit jaar?

Ik heb gisteravond nog weer met mijn pony wedstrijd gehad en weer een winstpunt erbij! Maakt de teller M2+3!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:48

Mijn probleem? Ik ben die pony liever kwijt dan rijk. Heb ooit zelf zo een karaktertje gehad maar je moet overal rekening mee houden. Toen ik ernaar vroeg schrok ik me rot de prijs. Die gaat dus nooit weg. Die gekken die komen niet zomaar vanzelf lijkt mij?

Sowieso vind ik prijzen een raar iets. Ik verkoop hele lieve vriendelijke merrie maar ben altijd eerlijk. En ja elk paard heeft wel iets negatiefs. Dus omdat ik eerlijk ben en mensen weten wat ze daadwerkelijk kopen moet dat altijd voor een koopje. Deze merrie was al een koopje en dan moet er nog een vijfde vanaf. En meerdere kopers doen dat na alles uitgehoord te hebben. Mensen betalen blijkbaar liever veel te veel voor een pony die enkel door verkoop praatjes fantastisch gemaakt is. ZE laten zich liever oplichten? Ik verkoop ook liever de grens over je zegt prijs en als die realistisch is, is pony verkocht. Die mensen zijn ook blij als je eerlijk bent.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:15

Naath86 schreef:
Pien, kan je niet nu een bod doen van 2000,-? Of wil je gewoon wachten tot volgend jaar?

absque_dubio: Gefeliciteerd! Heb je een foto van het veulen? Ga je er ook mee naar de keuring dit jaar?

Ik heb gisteravond nog weer met mijn pony wedstrijd gehad en weer een winstpunt erbij! Maakt de teller M2+3!

Als ik nu dat bod doe zullen zij het niet accepteren (Denk ik). Dan is de blijk alleen maar groter dat ik het heel graag wil. Zelf Denk ik dat het beter is er wat tijd over te laten gaan. Dan vermoed ik dat de prijs wel zal zakken.

@lailapri,
Ik denk niet dat ik mij laat oplichten. Zij weten dat ik het heel graag wil kopen, anders rijd je geen drie uur enkele reis om het te komen bekijken... misschien dat dat de prijs ook doet opdrijven. Heb net nog navraag gedaan over de kleur. De pony zelf is niet getest maar een zus wel en die bleek idd wildkleur te dragen. Ik neem aan dat ze dat ook in de prijs meenemen.

Ik zit in strijd met mezelf. Wil het graag kopen maar wil ook niet veel te veel geld betalen wat het beestje misschien helemaal niet waard is. Ik moet wel redelijk blijven

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:27

lailapri schreef:
Mijn probleem? Ik ben die pony liever kwijt dan rijk. Heb ooit zelf zo een karaktertje gehad maar je moet overal rekening mee houden. Toen ik ernaar vroeg schrok ik me rot de prijs. Die gaat dus nooit weg. Die gekken die komen niet zomaar vanzelf lijkt mij?

Sowieso vind ik prijzen een raar iets. Ik verkoop hele lieve vriendelijke merrie maar ben altijd eerlijk. En ja elk paard heeft wel iets negatiefs. Dus omdat ik eerlijk ben en mensen weten wat ze daadwerkelijk kopen moet dat altijd voor een koopje. Deze merrie was al een koopje en dan moet er nog een vijfde vanaf. En meerdere kopers doen dat na alles uitgehoord te hebben. Mensen betalen blijkbaar liever veel te veel voor een pony die enkel door verkoop praatjes fantastisch gemaakt is. ZE laten zich liever oplichten? Ik verkoop ook liever de grens over je zegt prijs en als die realistisch is, is pony verkocht. Die mensen zijn ook blij als je eerlijk bent.

Oh wacht.. deze pony staat bij jou in pension?

Ik dacht dat je hem wilde kopen. Even niet goed begrepen.
Ik verkoop mijn ponies ook altijd eerlijk, maar nog nooit iets van de prijs afgedaan. Ik denk dat ik reële prijzen vraag. Heb ze beide binnen een dag verkocht.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:57

Dan bied je toch gewoon 2000 Pen, weten zij ook dat ze geen 3200 moeten verwachten. Als je geen tegenbod doet denken ze ook gelijk dat je geen interesse hebt. Niet geschoten is altijd mis toch?
Als ze je echt zo traag met deze merrie verder willen zien gaan zullen ze echt wel wat water bij de wijn doen.

Tja goede brave kindersportpony's verkoop je zo voor 2500 als ze maar braaf zijn,is het er ook nog eentje die in de prijzen weet te lopen dan kun je daar zelfs nog boven gaan. Als dat ponytje makkelijk een parcoursje rondspringt, dan zal het ouders worst wezen dat hij wel of niet makkelijk aan teugel loopt. Ik had er een die op twee pinken nageeflijk te rijden was door een beetje goed ruitertje, maar dat kan een kind er vaak toch niet uit (blijven) rijden. En voor een springpony zou voor mij gas, rem en stuur het belangrijkste zijn en een die wil springen. Dus zegt niks, ook in een groep, hoeveel dieren staan niet op een manege en komen af en toe eens alleen in een paddock? Hier zijn ze gelukkig allemaal fijn in groep, zelfs mn hengst drijft niet, maar goed zal wel niet overal zo zijn

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:07

Een goede kinderpony is zijn hoeven in goud waard ... die zijn weinig te vinden ...

Idd Pen Bieden kan altijd ?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:08

ja prijzen is altijd lastig ! wat voor de een veel geld is , is voor de ander een koopje.
In duitsland liggen de prijzen hoger , maar sectie A en B's zijn niet echt heel hoog in de prijs normaal.
Sportpony's daar en tegen wel.
Ik zou gewoon kijken of je nog wat kan doen met de prijs !

Leuk absque_dubio! van harte gefeliciteerd :D en ik wil natuurlijk heel graag foto;s zien !! :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:12

Marjolein88, das niet helemaal waar, ik verkoop mijn pony's voor goede prijzen. Ze gaan niet zomaar weg. Ik weiger ze voor een paar duiten weg te doen.

Je moet alleen ff geduld hebben. Kopers komen wel om de hoek.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:19

Bedankt iedereen. Mijn ouders weten niets van paarden af maar zal nog eens om de tafel gaan zitten. Alles even afwegen. Een bod kan ik idd altijd doen, niet geschoten is altijd mis

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:31

Pien, als ze er dan niet mee akkoord gaan dan ook direct afkappen. Dan kan je alsnog volgend jaar terug komen omdat ze zich misschien bedacht hebben. Misschien krabben ze zichzelf dan wel achter de oren over de hoge prijs als je niet met hun meegaat en als het je ook niet uit maakt als je haar volgend jaar pas zou kopen..

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:59

Dankje Naath86, ik denk dat ik het zo ga doen.
Wel lastig hoor haha, bij mijn welsh nwr ging ik kijken, ze beviel mij, onderhandelde iets maar zij viel al binnen het budget en ze werd direct op de trailer geladen. Zoveel makkelijker haha

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:37

Ik vind 2000 ook nogal wat geld voor een groene 3 jarige.

Daar kun je ook een beleerde voor hebben

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:54

Bedankt allemaal! Ze gaan naar de keuring in Heteren. Passie gaat dan voor keur. :)
Lisan, begin dit jaar wilde ik inkrimpen, nu heb ik er 4. :=
Passion en Pretty blijven sowieso om mee te rijden. Passion wil ik proberen om het Z2 mee te halen, daarna voor de fok. Pretty hoop ik straks als nieuwe rijpony te hebben om nogmaals naar het Z te rijden.
Vanilla heeft gewoon zo'n fijn karakter dat ik die niet weg kan doen. Valora is in beweging etc beter dan Vanilla, maar deze zal denk ik wel te koop komen. Dus mocht iemand opzoek zijn naar een mega gaaf valk welsh A merrietje.. ;)

Prijzen.. Het blijft idd altijd wat de gek ervoor geeft. Iets aparts waar men toekomst in ziet daar willen ze vaak wel voor betalen ja.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:39

2000 Euro is veel geld idd. Maar ik zie wat in de pony dus heb het er voor over. Eerst maar kijken of het wel wat wordt. Ander stop ik er mee en wacht ik het veulen van mijn merrie volgend jaar af.

Anouk ik kom kijken in Heteren hoor!
je hebt een mooie groep lopen zo. Wil je niet valora aanhouden en daar meer verder fokken samen met vanille? En de vosmerrie misschien verkopen? Ik vind beide veulen namelijk erg leuk