[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:56

T3mptati0n schreef:
Vanmiddag rond een uur of 3 is de bult ein-de-lijk geknapt *\o/* temp is tot nu toe nog niet hoger geweest als 39,3, laatste paar dagen zat ze continu rond de 38. Nu mag het herstellen beginnen *\o/*

_/-\o_ Fijn omte horen!

T3mptati0n

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:15

@vivana, ik ben ook enorm opgelucht, zij ook overduidelijk. Ze at weer goed, zei staleigenaresse.
Hoe is het met je veulen? Wonden genezen goed?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:37

T3mptati0n schreef:
@vivana, ik ben ook enorm opgelucht, zij ook overduidelijk. Ze at weer goed, zei staleigenaresse.
Hoe is het met je veulen? Wonden genezen goed?

Ik zie de opluchting van beide al voor me :j

We mogen niet klagen!
Ze staat lekker de gehele dag buiten en doen haar 's avonds nog even schoonwassen en groene leem erop. (deze is per slot van rekening aangemaakt en dat maak ik nu eerst even op) :)
Ze loopt als een trein en lijkt nergens last van te hebben.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:22

Gelukkig dat er eindelijk weer eens wat beter nieuws is :D

Ja sorry ik vatte hem niet helemaal. Heb de laatste nachten niet goed geslapen en we waren bezig met een nieuwe keuken te zetten.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:27

@T3mptation en Vivana: wat fijn dat ze weer de goede kant op gaan.
Ik heb mijn eigenponies nog niet gezien, dus weet niet hoe het met Rebel gaat. Maar geen nieuws is goed nieuws.

Wij zijn gisteren avond terug gekomen uit Wales. Ik was er nog nooit geweest, maar wat een ongelofflijk mooi gebied is dat zeg! Ik wil daar echt wonen. Maar dat kan alleen als ik de loterij eerst win haha :D

Onze reis was waanzinnig. We hebben zoveel fantastische ponies gezien, ik wilde alles wel mee nemen.
Op vrijdag zijn we bij Swinford en Elcon geweest, zaterdag eerst naar de Serock (daar staat Arwr nu) en toen naar Tillybo.Daarna door naar Denbigh in Wales, naar Boothsdale (4 uur rijden), waar Dylan staat. Ben wel stout geweest, want ik heb er nog 1 bijgekocht. Namelijk Boothsdale Dolly Mixture. Zij is net als Dylan van Crccieth Arwr, uit Boothsdale Dotyn. Dotyn is de dochter van Dylans moeder, Criccieth Dorlen. Dylan en Dotty zijn dus halfzus en halfbroer en ook oom en nicht.
Dolly:
Afbeelding

Zaterdag en zondag zijn we op de Boothsdale gebleven en hebben we de omgeving verkend, helemaal tot aan Angelsea. Langs de kust heen en terug via de bergen.
Maandag zijn we eerst bij de Weston geweest en daarna naar Baledon. Daar Shore Brooks Hot Gossip gezien, wat een machtig beest. Vanuit daar terug naar het vliegveld in Liverpool. En toen helaas naar huis.
Ik heb heel veel fotos, maar ik heb alles op film, omdat mijn digitale camera geen goede lens heeft. Mijn oude analoge camera heeft een super lens, dus daar heb ik alles mee gedaan. Ga vandaag ontwikkelen en inscannen, dus het duurt even voor ik fotos heb.

Fotos komen dus hopelijk binnekort.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:17

Foei Melanie. Maar groot gelijk! Dolly is gaaf! Heb je nog afwezig fotos? Wat vond je van het hengstveulen humphry van Arwr?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:01

humfrey is een zeer mooi hengstje. Enorm bewegen en een heel mooi front. Dolly heeft al een show gelopen en was daar tweede, net als haar moeder. Zal vanavond wat fotos plaatsen van mijn telefoon. Eerste filmpjes liggen in de ontwikkel bak, dus hopelijk kan ik vanavond wat gaan scannen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:44

Nog even spammen met Dolly.
Afbeelding
Afbeelding

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:55

kan iemand van jullie mij misschien helpen.
zoek een winter/zomer opfok voor mijn hengstveulen. Heb al wel op mijn topic reactie gehad. Maar vroeg me af of jullie nog tips hadden

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:55

leuke veulen melanie. Eenmaal in Wales geweest blijf je terugkomen (A)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:10

NadjaThaBest schreef:
kan iemand van jullie mij misschien helpen.
zoek een winter/zomer opfok voor mijn hengstveulen. Heb al wel op mijn topic reactie gehad. Maar vroeg me af of jullie nog tips hadden

Ik ben ook aan het zoeken. Als ik wat weet, dan geef ik het wel door.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:01

Melanie5 schreef:
Wij zijn gisteren avond terug gekomen uit Wales. Ik was er nog nooit geweest, maar wat een ongelofflijk mooi gebied is dat zeg! Ik wil daar echt wonen. Maar dat kan alleen als ik de loterij eerst win haha :D

Wales is véél goedkoper dan Amsterdam. Maar dan moet je er wel iets voor over hebben. Ik heb niet het idee dat Ann Bale-Williams echt duur woont ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:05

Joost, de huizen zijn niet duur, maar het land wel. En er is weinig land te koop, omdat de scapenvlees prijs heel hoog is. De boeren hamsteren grond daar. Prijs per acre is 80.000 pond, als je wat kan vinden.
Ik ben wel huizen aan het bekijken haha. voor 200.000 pond heb je een Victoriaans huis met 4 slaapkamers.
Ik denk dat werk een groter probleen is. Het maakt mij niet uit wat ik doe, maar het moet wel een beetje betalen natuurlijk.

Ann woont erg goedkoop ja. Wat een poppenhuisje is dat zeg. Je kan amper rechtop staan. En ze praat aan 1 stuk door. Had haar wel eens gesproken aan d etelefoon, maar in het echt is ze nog erger.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:40

hey iedereen,

een tijdje terug had ik een advertentie geplaatst dat we op zoek waren naar een merrie of merrie veulen, wel na enkele dagen te hebben vertoefd in nederland hebben we een knoop doorgehakt ik en de vriendin en hebben we een jaarling merrie gekocht waar we heel gelukkig mee zijn en onze 3j merrie is er ook gelukkig mee :)

nog eens bedankt aan iedereen om te helpen zoeken!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:44

En welke jaarling is het geworden? Qua afstamming ddan?
@melanie: huizenprijzen vallen wel mee, maar het leven in engeland is een stuk duurder, weet niet hoe het met wales zelf is... maar als ik dat van collega's hoor. Werk vinden zou voor mij op zich geen probleem zijn, hebben ze zat daar, maar of ik het nu direct zou willen. Paar jaar terug de knoop doorgehakt tussen engeland en nederland en het is nederland geworden. Maar vind engeland nog steeds heel veel charme hebben.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:48

zitake schreef:
@melanie: huizenprijzen vallen wel mee, maar het leven in engeland is een stuk duurder, weet niet hoe het met wales zelf is... maar als ik dat van collega's hoor. Werk vinden zou voor mij op zich geen probleem zijn, hebben ze zat daar, maar of ik het nu direct zou willen. Paar jaar terug de knoop doorgehakt tussen engeland en nederland en het is nederland geworden. Maar vind engeland nog steeds heel veel charme hebben.

het is een sektie A geworden en een schimmel, de vader is kai midas en de moeder is een voorlopige keur merrie. de afstamming van de moeder kan ik je morgen zeggen, want heb boekje momenteel niet bij me

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:56

Trouwens iemand die foto's maakt op de centrale keuring? Ik wil nl graag een paar foto's, dus als iemand zo lief wil zijn...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:57

Ik ga fotos maken. Heb geen geweldige lens op mijn digitale camera, maar ik ga er wel heen.
Mijn 2 fokproducten mogen zich ook laten zien, evenals de spectaculaire 2 jarige van een vriendin.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:02

Mooi Melanie, ik zie je wel ergens verschijnen, mocht je mij zien, haal je camera maar boven ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:05

Gefeliciteerd met je aanwinst, Dolly is inderdaad heel erg leuk Melanie5! :)

Iemand enig idee overigens hoe laat het hele spul een beetje van start gaat zaterdag? Wil natuurlijk wel de familie van mijn ukkie aanmoedigen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:08

8u30 begint het, mijn eerste is nummer 39 (die die je moet aanmoedigen denk ik ;)).

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:30

Pfft dat wordt vroeg op vrees ik := T is nog wel een eindje rijden...

Dat zal dan idd 1 van de 2 zijn (want uiteraard wordt ook zn halfzusje niet vergeten)... :D

Maar de secties zijn over de hele dag verdeeld? Of doen ze per sectie? Ach, ik maak er sowieso een leuke dag van ook hoor dat maakt niet uit natuurlijk :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:32

Hier 4 uur vertrekken, en dat is het echt het laatste, kan gerust nog ietsje vroeger ivm nog 2 ophalen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:35

Pfft dan draai ik me nog 2x om :D Maar goed, ik hoef niet meer de laatste mestvlekken weg te boenen en ponies in te laden enz natuurlijk... :+

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 00:01

lievenr schreef:
zitake schreef:

het is een sektie A geworden en een schimmel, de vader is kai midas en de moeder is een voorlopige keur merrie. de afstamming van de moeder kan ik je morgen zeggen, want heb boekje momenteel niet bij me

Ik vind het de mooiste merrie van Nedrland. En dan weten een heleboel al wel wie ik bedoel:)