[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:53

Ruby_KR schreef:
Longeren met de dubbele longe vind ik inderdaad ook het fijnst, zeker omdat je het op allerlei manieren kunt gebruiken! Soms gebruik ik een losse bijzet, maar dat is meer als het een keertje 'even snel' moet.

Niet iemand die weet of de keuring en rijrubrieken in Utrecht op gras of zand zijn? :o

Pien, was jou merrie niet drachtig? Of gaat dit over een andere merrie?
Je zou inderdaad regumate kunnen gebruiken als je er echt last van hebt, maar zelf zou ik dat denk ik ook niet voor langere tijd gebruiken(is bovendien best prijzig..).

Jazeker, ze is drachtig. Dus nu gelukkig nergens last van! Maar ze blijft niet altijd drachtig natuurlijk....
het is vooral oorlog wanneer zij hengstig is en ik ongesteld }>

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:14

Mijn zus reed vroeger een paard die als ze hengstig was een week niet te rijden was. Vanaf dat ze Moody mare gebruikte ging het een stuk beter. Ze was nog wel hengstig maar niet meer zo lang, vaak en veel minder heftig. O.a. verkrijgbaar bij de Paardendrogist.

Ruby_KR

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:27

Je kunt ook afwachten hoe ze is nadat ze bevallen is, heel soms willen ze dan nog wel eens veranderen. De komende 11 maanden heb je er (hopelijk) toch geen last van ;)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:00

Dat is mij ook verteld ruby, dat ze na dracht nogal eens in gedrag veranderen. Ik wilde al een tijdje fokken maar durfde de knoop niet door te hakken. Nu is echt de perfecte tijd. Ik werk en wil weer gaan leren en hopelijk verandert het de pony positief.

As maandag ga ik naar Duitsland naar de welsh b kijken. Hoop dat we eruit kunnen komen. Heb ik volgend jaar wanneer de nwr met verlof is een leuke pony om mee verder te klooien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:28

Benieuwd naar de B

Hier de eerste merrie vandaag gedekt, hengst nu gewoon bij de merrie in gezet. Hij heeft nog wel een paar kluiven aan de twee jonge merries. Voorlopig kiest ie maar het hazepad haha. Beetje een mietje soms hoor.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:50

Soms is het wel handig als je de hengstigheid ziet.. Die van mij laat het niet zien.
5 Juni gescand, net hengstig geweest.
Gister gescand, net hengstig geweest.
Cyclus is dus in de war, (logisch na een keizersnede) en ze toont het niet.. :+

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:55

Wat voor nwr heb jij plien? En waar die is die nu drachtig van?

Absque_dubio: had er nog niet op gereageerd maar we hebben nu twee winstpunten in M2. Dinsdag onze 3e wedstrijd, dus we zullen zien!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:57

Lastig Kelly, die van mij laat het ook nooit zien! Heb haar nu 17 jaar maar nog nooit wat van gemerkt.. Waar ga je die van jou door laten dekken?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:57

Hier eigenlijk nooit een probleem, alleen als er thuis een hengst is zie ik ze hengstig worden. Vandaag een goed hengstig, de jonge merries die maken er een beetje een spelletje van of zijn morgen pas goed hengstig

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:17

@Naath86
Verschrikkelijk irritant he :n De DA komt nu weer over paar dagen anders maar hengstig spuiten.
Cassanova du Bois gaan we proberen.. Max 2 keer, anders is het gewoon nog te vroeg :)

Die van mij toont ook niet snel hengstig met schouwen :+

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:43

Dat hengstig tonen heeft mijn merrie ook haha.
staat naast mijn hengst op stal en in de trailer maar toont nooit hengstig, maar nu loopt ze tijdelijk met een drachtige merrie en ze is opeens heel erg hengstig }>
zo erg zelfs dat de andere merrie haar probeert te dekken hele bizarre welshjes hebben wij haha |o

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 05:37

Schimp is ook zeer slecht hengstig ... die piest gewoon ook niet ondanks de spuiten.
Ze is nu 3x gust geweest ... volgende week maandag weer scannen op dracht ... is ze dan leeg blijft dan blijft ze leeg dit jaar.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:15

Chantalll schreef:
Schimp is ook zeer slecht hengstig ... die piest gewoon ook niet ondanks de spuiten.
Ze is nu 3x gust geweest ... volgende week maandag weer scannen op dracht ... is ze dan leeg blijft dan blijft ze leeg dit jaar.

Jeetje Chantal dat zou ook wel weer ontzettend jammer zijn!! Zit je dan even niet mee deze weken... :(:)

Ik heb hier een merrie die lijkt constant hengstig, is ook gewoon een volle week te dekken. Ze heeft gelukkig wel een enkele cyclus, want je zou er zo 2 verwachten.

Voor de deelnemers die naar Exloo gaan, alvast succes met de voorronde wassen. Hier kan ik ze gewoon in de wei laten staan, dat is toch een grote badkuip na het noodweer van vannacht :Y)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:55

Chantalll schreef:
wat vervelend Chantal! Hoop dam toch voor jou dat eruit komt dat Schimp wel drachtig is als ze gescand word Maandag..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:25

KellyDV schreef:
@Naath86
Verschrikkelijk irritant he :n De DA komt nu weer over paar dagen anders maar hengstig spuiten.
Cassanova du Bois gaan we proberen.. Max 2 keer, anders is het gewoon nog te vroeg :)

Ach, ik dek niet met haar dus ik vind het niet erg :+ Maar als je er mee wil dekken, kan ik me voorstellen dat het irritant is! Leuk Cassanova du Bois! Waarom zou het te vroeg zijn?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:09

Naath86 schreef:
Wat voor nwr heb jij plien? En waar die is die nu drachtig van

Het is een orchard boginov x goldwind empire's voice.

Gedekt met Leunsveld Zandro van Heitraks Marvin.

Ben heel benieuwd!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:17

Idd Ceasar, hoe goed het ging vorig jaar. Het moest een keer fout gaan .. maar dis wel een hele harde om te incaseren

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:29

[quote="absque_dubio"

Jenny welke pony's ben je van plan mee te nemen?

Dat weet ik dus ook nog niet.Heb er 1 die voor vlk zou kunnen, 2 vierjarigen die nog nooit geweest zijn. En 1 oudere merrie, alleen als jaarling geshowd in de UK. Maar die wil ik misschien ook wel verkopen en om dan al die kosten te maken? Daarentegen, als zij de ster kan halen is dat toch een meerwaarde. Ze lopen nu allemaal met de hengst, en ik wil eigenlijk ook eerst wel zekerheid omtrent dracht, wat uit de koppel halen en er weer bij , daar houd ik niet van.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:03

Naath86 schreef:
KellyDV schreef:
@Naath86

Ach, ik dek niet met haar dus ik vind het niet erg :+ Maar als je er mee wil dekken, kan ik me voorstellen dat het irritant is! Leuk Cassanova du Bois! Waarom zou het te vroeg zijn?

Ze heeft eind April een keizersnede gehad en het veulentje verloren.. Je begint overal aan te twijfelen.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:43

Succes morgen in Exloo allemaal

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:46

Kimm4 schreef:
Succes morgen in Exloo allemaal

Dankje wel :D

mijn kleine staat schoon en ingepakt op stal *\o/*
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:51

Succes en vooral veel plezier inderdaad!

Haha als ze nu nog vies word, dan is het een wonderpony!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:04

Succes allemaal!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:11

Dankjewel! Ook hier schoon en tevreden op stal.
Morgen om 05.00 de wekker

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:24

KittyDylan schreef:
Succes en vooral veel plezier inderdaad!

Haha als ze nu nog vies word, dan is het een wonderpony!!

Haha die uitdaging gaat ze graag aan }>