wie hebben hier op bokt allemaal een welshje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Re: wie hebben hier op bokt allemaal een welshje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:17

Ik heb al 9 jaar een welsh nwr merrie van 10.
Lichte palomino waar ik mee keuringen heb gelopen, wedstrijden mee heb gereden, ik fok elk jaar met haar, rij recreatie en knuffel haar elke dag bijna dood hahaha.
Leuk als iemand een kijkje wil nemen op mijn site over haar.
http://www.stalmiracle.come2me.nl

Sunnyhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:20

Ik heb een bijna 19jarige welsh cop ruin. hij heeft vroeger dressuur wedstrijd gereden op Z2 niveau. Nu rij ik 1x per week nog dressuur omdat hij het ontzettend leuk vind, verder rij ik recreatief, lekker door de bossen en velden en dat hij helemaal geweldig, het is een lieve schat maar soms ook heel ondeugend maar dat vind ik ook zo leuk aan hem. En knuffelen doet hij ook ontzettend graag.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:51

Bij mijn verzorgpaardjes staat een a/b-welsh. Hier heb ik altijd vroeger op gereden. Echt een dikke deugeniet en schrikt overal van dus je moet goed in het zadel zitten Nagelbijten / Gniffelen
Ze is ook lekker eigenwijs, ga je op buitenrit en wil jij links dan wil zij echt rechts.
Helaas ben ik nu te groot voor haar Huilen en rijden er nu 2 andere meisjes op ze hebben alleen nog met haar in het weiland gereden en ze willen ook graag met haar het bos in. Ik ben benieuwd hoe dat gaat want alleen in het weiland maakt wendy(pony) er al een grote show van Vingers aflikken

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 08:29

cecil schreef:
Bij mijn verzorgpaardjes staat een a/b-welsh. Hier heb ik altijd vroeger op gereden. Echt een dikke deugeniet en schrikt overal van dus je moet goed in het zadel zitten Nagelbijten / Gniffelen
Ze is ook lekker eigenwijs, ga je op buitenrit en wil jij links dan wil zij echt rechts.
Helaas ben ik nu te groot voor haar Huilen en rijden er nu 2 andere meisjes op ze hebben alleen nog met haar in het weiland gereden en ze willen ook graag met haar het bos in. Ik ben benieuwd hoe dat gaat want alleen in het weiland maakt wendy(pony) er al een grote show van Vingers aflikken

ja, mirjam is ook echt zoon boefje, maar met buitenrit is ze vooral heel erg oplettend maar verder ook heel braaf. als ik hun was zou ik eerst maar is een stukje afzetten in het weiland ofzo, en dan gewoon in het weiland en als dat allemaal is gelukt pas het bos in! Knipoog

lufzafra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:52

We hebben een C welsh die gaan we beleren en verkopen of niet beleren en verkopen,, Ze heet Daisy en is 1.30-1.35 groot,,

We zoeken nu een e pony voor mij vandaag gaan we weer naar 1 te kijken Haha!:D dat is een ruin van 1.55 en is 3 jaar en 2 mnd onder het zadel,,

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:41

Ik heb ook een Welsh, alleen ze staat te koop..
Vind het best jammer maar ze is toe aan wedstrijden en ik heb daar geen tijd voor.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:01

Ik heb sinds gisteren ook een a welsh, een jaarling merrie en haar naam is Gipsy ze zal ongeveer 1.20 hoog worden. ze is nu
nog jong maar over een paar jaar wil ik haar beleren voor de kar.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:11

ik heb ook een welsh A pony..
Rij met hem aangespannen wedstrijden
Vader: Roman Carolus V:Baledon Pippit
M: Roman Choice

Moeder: Heide's Madonna: V: Caspar
M: Molenweide's Maywood

En wat foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:16

Ik heb een welshje. Ze heeft Polly en is 1.20
2 jaar oud.

Ik ga er zelf natuurlijk niet op rijden, maar laat het nichtje van mijn vriend er over een paar maanden op rijden. Ga haar wel lesgeven op Polly. Misschien later ook aanspannen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:14

ik heb een verzorgwelsh. ze dient als grasmaaier

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:19

Ik heb een Welsh-NWR van 8 jaar.
Verder ben ik helemaal weg van het zware type welsh-cob en van welsh-a tjes! (Ik roep altijd dat ik later alleen maar kinderen wil zodat ik een welsh-a voor ze kan kopen Knipoog )

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:23

miekelover schreef:
ik heb een verzorgwelsh. ze dient als grasmaaier

word ze verder wel goed verzorgt? want ik ken een pony die ook als grasmaaier dient, en die is eigenlijk gewoon super zielig. als er wat met m is, dan laten ze m gewoon staan en het maakt ze verder helemaal niks uit!!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:18

ja dit welshje wordt goed verzorgt. zijn stal wordt gedaan. ik poest hem, gooi haar los, ga met haar wandelen, bosritjes. in mijn profiel staan foto's. je kan wel zien dat ze goed verzorgt wordt

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 12:42

miekelover schreef:
ja dit welshje wordt goed verzorgt. zijn stal wordt gedaan. ik poest hem, gooi haar los, ga met haar wandelen, bosritjes. in mijn profiel staan foto's. je kan wel zien dat ze goed verzorgt wordt

okee mooi zo! Knipoog die pony waar ik het over heb, die staat altijd buiten en krijgt bijna gewoon geen water. ze letten dus wat ik al zei ook helemaal niet op hem. eerst hadden zij een andere pony (die heeft mijn instructrice nu) en die had een keer zijn heup gebroken, en daar hadden ze helemaal niks aangedaan! nu kan je er helemaal niet meer op rijden enzovoort, maar bij mijn instructrice heeft ze het hartstikke goed! ze is namelijk ook nogal hoefbevangen dus staat ze wel buiten, maar op een kaal landje en ze heeft binnen lekker een box. zij hoeft helemaal niks meer te doen en mag nu nog lekker genieten van het leven! ik hoop dat het met het shetje die ze nu dus hebben niet gebeurt (dat hij iets breekt en ze doen er weer niks aan!)

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:33

ja ze gaat 'smorgens naar buiten en rond 3 uur gaan de paarden op stal. dus het welshje ook. moet alleen opletten dat ze niet de dik wordt. want iedere keer komt ze op een nieuw stuk gras te staan

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 15:46

miekelover schreef:
ja ze gaat 'smorgens naar buiten en rond 3 uur gaan de paarden op stal. dus het welshje ook. moet alleen opletten dat ze niet de dik wordt. want iedere keer komt ze op een nieuw stuk gras te staan

oowkee, maar ik zei het dus omdat dat shetje zo eigenlijk verwaarsloosd word, en ik het een andere pony niet gun als het ook met die word gedaan! maar zo te horen word zij super verzorgd!

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:50

ik heb ook een welsh .. welsh cop. Echt een boef, maar hij houd ook heel erg van knuffelen en mensen . soms wel te erg...
En vroeger had ik ook een welsh a dat was echt een ramp. Ik ging dan op wedstrijd met haar en dan schoot ze elke keer uit de ring, haha. Toen ik haar eindelijk in de ring kon houden en goed kon laten lopen was ik er al weer te groot voor Tong uitsteken

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 19:33

R_achelll_x schreef:
ik heb ook een welsh .. welsh cop. Echt een boef, maar hij houd ook heel erg van knuffelen en mensen . soms wel te erg...
En vroeger had ik ook een welsh a dat was echt een ramp. Ik ging dan op wedstrijd met haar en dan schoot ze elke keer uit de ring, haha. Toen ik haar eindelijk in de ring kon houden en goed kon laten lopen was ik er al weer te groot voor Tong uitsteken

hihi, dat heb ik met mirjam juist niet! maar in de binnenbak is wel echt ALLES eng Nagelbijten / Gniffelen

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:35

Ik heb een welshje.
een welsh D.
Ga binnekort starten.
ze is van 2004. dus nu 4 jaar.
Ik heb haar morgen 10 maanden.
En heb haar helemaal zelf beleerd.
Ze is trouwens ook wel een boefje.
Maar dat is precies waar ik van houd.
Er zit veel arabier in.
Afbeelding

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:59

leuke welsh zeg. op stal heeft iemand nu een welsh cob ruin van 14 jaar. ik moet er binnenkort op rijden want ze heeft 2 jaar stilgestaan. hij is onder zadel, kan voor de kar en op bosritten. dus ben benieuwd

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:36

Ik heb ook een bruine Welsh K van 8 jaar en 1.53. Lachen
Hij heet Wester Aikema's Arantes (Wester Aikema's Caspar x Oakley (c) Bubbling on).
Super beestje, ook een heel lief karakter. Ik heb hem nu 4 maanden en heeft nog nooit gebokt of wat dan ook onder het zadel.
Binnekort heb ik mijn eerste wedstrijd, dus ik ben benieuwd! Haha!
Foto's op profiel en in de topics in mijn onderschrift.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 17:54

Avanti_HVJ schreef:
Hij heet Wester Aikema's Arantes (Wester Aikema's Caspar x Oakley (c) Bubbling on).
Super beestje, ook een heel lief karakter. Ik heb hem nu 4 maanden en heeft nog nooit gebokt of wat dan ook onder het zadel.

vertel je als je de wedstrijd hebt gehad hoe het gegaan is? ben ook errg benieuwd!! heb morgen wedstrijd Haha! veeel zin in, moet er alleen 6-6.30 zoiets al uit.. moet als eerste starten! :S

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:55

ik heb een welsh maar dan wel gekruist met engels volbloed voor fotos zie mijn profiel

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:35

Ik heb een verzorg Welsh Cob.
Maar ze lijkt meer mijn paard, omdat ik de enige ben die wat met haar doet.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:17

emjam schreef:
Avanti_HVJ schreef:

vertel je als je de wedstrijd hebt gehad hoe het gegaan is? ben ook errg benieuwd!! heb morgen wedstrijd Haha! veeel zin in, moet er alleen 6-6.30 zoiets al uit.. moet als eerste starten! :S

Vandaag de wedstrijd gehad en ik was 2 keer 1e en 185 en 189 punten! Dus 2 winstpunten. Haha!
Jij hebt vandaag dus ook wedstrijd gehad, hoe ging hij bij jou?