Volwassenen met een welsh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Re: Volwassenen met een welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:14

Ik ben bijna 27 alweer (zucht, wat gaat dat hard) en ben al zo'n zeven jaar de gelukkige eigenares van een super Cob! En dit terwijl ik altijd had gezegd nooit een Welsh Cob te willen, maar ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik haar heb gekocht, en nu ben ik ook steeds meer een fan van de Cob aan het worden (dat was ik al van de A-tjes). Het gevoelige, wakkere, looplustige en toch ook wel eigenwijze van de Welsh in het algemeen spreekt mij erg aan. Daarbij vind ik ze erg mooi.
Ben sowieso absoluut geen paardenmens (m.u.v. Arabieren dan).

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:30

Ik ben 18 ( net volwassen *LOL* ) en heb een D welsh Lachen

gwenflyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:38

ik ben 39 en mijn dochter is 9 jaar...en we rijden beide op onze welsh cob!gaat super goed,omdat ze lekker robuust is,zie je niet dat je eigenlijk op een pony zit van maar 1.45....

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:53

hey,

ik ben bijna 22 jaar (volgende week)

ik heb een welsh D pony van bijna 10 jaar (welsh K) haar heb ik nu 7 jaar.
ik rijd met haar tussen de paarden M1 (helaas door blessureleed nu niet hopelijk
in de toekomst weer..)
Afbeelding

en Barry een welsh a pony (v. Ozal) van bijna 3jaar. hem heb ik in april een jaar.
Afbeelding

ik ben gewoon op de welsh gevallen:)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:06

Ik ben bijna 21 en ik heb twee Welsh NWR's, ik vind Welshjes super maar als ze ooit dood gaan (eerder komen ze niet van me af Knipoog ) lijkt een Spaans ras of een Quarab me ook leuk.
Rolinda heb ik gekregen toen ik 13 was en is 1.44m, ik ben 1.70m dus kan net.
Rowan is haar dochter en wordt in mei 3, ze is nu 1.40 op haar kont denk ik dus ik hoop héél hard dat ze nog wat groeit Nagelbijten / Gniffelen

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:20

Ik ben 19 jaartjes jong, en heb een welsh C merrie van 1,8 jaar oud. En doe haar echt nooit meer weg, de welsh is een een super ras!!!

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:44

hallo, ik ben 26 jaar en ook helemaal wild van de welsh.
Ik ben zelf niet zo groot 164 volgens mijn ID en daarom vind ik mezelf nog prima passen op de nwr. Helaas zijn er veel mensen die commentaar leveren.
Ik rij recreatief puur voor de ontspanning en voor de lichaams beweging. Ook ga ik met mijn merrie Cindy naar les, we zijn de kleinste combinatie maar vaak moet ik haar inhouden omdat we te hard gaan. En elke les is er wel een opmerking dat ik mooier sta op een paard.

Maar wat als je nu helemaal geen paard wilt, maar lekker op je welsh van 148 wilt blijven rijden. Ik heb ook nog een andere merrie maar de laatste x is ze tijdens de les kreupel geworden. deze merrie is tegen de 155, mooie maatje voor mij, maar nog willen ze me steeds op een paard zetten.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:05

@anna_1981: Lekker doen waar je zelf zin in hebt. Als jij je goed voelt op deze maten moet je niet luisteren wat anderen zeggen welsh cobs zijn robuuste pony's die dit makkelijk aan.
Ik kreeg ook opmerkingen als ik met mijn merrie reed heb mij daar niets van aangetrokken en rij er nog steeds op.
Ik doet niet voor andere mensen mijn paarden weg omdat volgens hun het plaatje niet past.

kelly

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 14:15

@anna_1981: ik heb ook al een aantal keren opmerkingen gehad. En dit terwijl ze mij nog niet eens op mijn welsh hebben gezien, aangezien deze nog maar 1,5 jaar is. Ik ben ongeveer 1.57 m dus ik vind de combinatie gewoon veel mooier. Daarbij vind ik de Welsh pony's ontzettend mooi.

Gewoon niks van aantrekken, dat probeer ik ook. Al is het soms wel vervelend... Clown

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 14:17

@ Bonny4life: Wat leuk dat jij bij de paarden rijdt Haha!

Hoe gaat dat? Geen last van opmerkingen?

Moestie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:58

Mijn dochter van 19 jaar gaat binnenkort wedstrijdjes rijden op een 10-jarige Welsh Cob van 1,47. We zijn wel benieuwd naar de opmerkingen die we krijgen omdat ze tussen de paarden moeten starten. Maar aan de uitstraling en pit van de Welsh Cob zal het niet liggen, wat een karakter hebben die paardjes!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:30

Ik ben 20, en heb een welsh X arabiertje van 1.33 Haha!

Afbeelding

Het heeft een hele tijd geduurd, voordat ie uberhaubt een beetje fatsoenlijk te berijden was Nagelbijten / Gniffelen
Zijn grootste hobby was namelijk racen, en mij dr aflanceren!

Maar tegenwoordig gaat het supergoed, we zijn lekker bezig met zn tweetjes Clown

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:45

Ik vind het echt super om te horen dat er meer volwassen mensen zijn die nog op welshjes rijden. Alleen wel jammer dat we allemaal wel eens een opmerking er over krijgen. Maar als ik dan weer les heb gehad waarbij ik mijn handen vol had om mijn pony onder contole te houden, ben ik maar wat blij dat ik wat ouder ben, want als ik jonger was geweest werd ik er elke les wel een keer afgelanceerd.
Want welshjes kunnen koppig zijn, en vervolgens super lief.
ik zou ze echt niet willen missen in mijn leven.

Naomii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:50

Wow, je hebt een heel mooi paardje Pling

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:57

ik krijg constant reacties van mensen dat ik er niet naast hoor te lopen maar erop moet zitten....ben dan aan het wandelen met mijn bijna 3 jarige a pony...dan ga ik er ook echt opzitten hoor....(sarcastische ondertoon)

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:14

Oh jee, als je met 1.64 al niet meer op een pony past.. Knipoog Ik ben 22 jaar, volgens mijn paspoort 1.83 en rijd ook nog Welsh hoor... (Binnenkort dan, nu staan ze nog bij mijn ouders) En ik zeg wel nog, maar dat ben ik ook wel van plan om te blijven doen! Moeder en dochter, de één 50% welsh cob en 1.51, de ander 25% cob en zal misschien iets groter worden. Tuurlijk vinden mensen wel eens dat je beter op een paard kan stappen, maar ik vind die pony's nou eenmaal veel leuker, zowel qua uiterlijk als qua innerlijk. En het Welsh ras zit me in de genen denk ik.. Mloui, als ik de foto's in jouw profiel zie: dat is toch het mooiste wat je in de dressuurring kan zien? Vind ik veel mooier dan een KWPN'er hoor!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:15

wdstrijden gaan juist heel goed!
heel veel super goede reacties, soms ook mindere maar dat is niet vaak zo.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:35

hoeveel kunnen welshjes ongeveer dragen en vanaf welke grootte ?

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:08

ik heb een kruising van 125 ..
en een echte Lachen en die is nu al 109 enhij is nu 8 maanden

en waarom omdat ik die hoofjdes karakter gewoon mooi vind en willen werken voor je gewoon mooi ras Lachen
Afbeelding

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:51

Die bonte is geweldig! Mooi stel ook samen Ja

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:52

Heerlijke pony die bonte Lovers

maar ik ben pas echt fan van Lodewijk Haha!
Wat een onwijs lekkere pony is dat Lovers
Dat snuitje Lovers

goldiejack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:10

ik ben 18 .. 1,76 en heb een welsh cob van 1.53..
ik heb hem 4 jaar gekregen ,. hij is toen dekhengst geweest en flink geslagen.. toen ik m dan voor t eerst zag leek t echt net een mustang.. ik keek mn moeder en zei ": die wil ik niet hebben.. hahaha.. nou omdat mn moeder het daar toch niet mee eens was hebben we m gehouden,,. en met veel geduld en inspanning is het nu de liefste pony die je je kunt wensen.. ik heb allereerst veel paardenfluisteren gedaan, zodat hij vertrouwen in me kreeg.. dit was de hoofdzaak aangezien hij dus totaal geen vertrouwen in mensen meer had..
daarna zijn we gaan rijden en nu is t mn beste vriendje..zelf wil ik ook wel graag een groot paard,. maar krijg t echt niet meer over mn hart om mijn jackie te verkopen.. heb m nu 4 jaar en zou m voor geen goud meer willen missen,. hij blijft bij me tot ie sterft!!
tsjaa t rijden.. aangezien ik best groot ben is dat soms wel moeilijk. het kost natuurlijk veel meer inspanning.. maar ondanks alles is het een pretje om te rijden!
hij kan mij makkelijk aan en andersom ook.. dus bij deze : ik vind dat het gewoon kan.. zolang je geen 150 kilo weegt ofzo Knipoog

groetjes kim en black jack (L)

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:22

Bij ons hebben de volwassenen steeds met de welsh cobs gereden zonder enig probleem voor de welsh cob of voor de ruiter en dit sedert 1976

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:05

zijn er mensen met een welsh die dit jaar gedekt word?

pepper word zeker gedekt...heb net de dekking gereserveerd..
winoa misschien ook wel...

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:12

@ goldiejack: waarom is het rijden dan zo moeilijk? Ik vraag me af of dat echt zoveel meer inspanning kost hoor. Ik ben nog een aantal centimeter groter dan jij en mijn pony is kleiner dan de jouwe, maar ik heb nergens last van!
Ik vind cobs trouwens ook geen pony's voor kleine kinderen hoor cappelstud, staat prima, een volwassene op een cob! En ach, als ze in Engeland (en sommige niet al te grote ruiters hier ook) ook de B'tjes door volwassenen laten rijden moet dat toch zeker kunnen!