hoeveel kan hij houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: hoeveel kan hij houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:54

Ik betaalde 50 euro voor de hoefsmid alleen kappen Haha!

En ik heb voor mijn D pony wel maar liefs 600 euro gegeven, heel normale pony maar zwaar verwaarloosd. Ach gut
Maar zoals thagirl zegt daar geef je ook een pakje geld aan uit. Maar het was het allemaal waard Lovers

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:54

edit dubbele post

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:47

Jhaa idd
Stalling en voer, en onverwachte dierenearts, inentingen, denk er goed over na, het is al helemaal erg als je hem moet weg doen als je hem nieyt kan betalen

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:45

ik lees dat je 13 bent en 160??! Je wilt een pony van 1.25/1.35 NIET DOEN!
ik ben 14, 1.55 en ik heb al een hele tijd een pony van 1.35.
ik moet ovr een half jaar ook naar een grotere pony/paard omdat het gewoon niet meer fijn is zo klein. mijn pony is dan ook blij met een kleinere ruiter (in dit geval mijn zusje). Dus meid je groeit nog en ga niet voor zon kleine 1.25-er!! Ik zou zeker voor een grote D-E of het best een paard gaan.
er zijn ook geodkope paarden.
volgens mij (aan je post te lezen) heb je ook niet genoeg ervaring voor een pony. ik zou opzoek gaan naar een leuke verzorg/lease pony die niet te klein voor je is. Ben je ook minder geld kwijt.
De aanschaf van je pony is een ding, het onderhoud is het 2e, je moet echt niet denken dat je daar niet veel geld aan kwijt bent. Een pony kost gewoon geld! zo is het nou eenmaal en als je dat niet kunt opbrenge moet je er niet aan beginnen! Voor jezelf en de pony niet. Je kunt niet bezuiningen op hoefsmid, wormkuren ed.
Er zijn zat leuke verzorg of leease ponys. Haha!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:54

Ik ga ook met de grote menigte mee. Verdiep je er eens écht in, en kijk of je die pony kunt geven wat dat diertje toekomt, ook als die ziek is.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:05

Als je toch n wat kleinere pony wilt,koop dan een wat kleinere fjord of haflinger ofzo...
Ikzelf heb toen ik een jaar of 13 was ,een c pony gekregen van m'n ouders.
Ik kon er een paar jaartjes op rijden;misschien 2 jaar ofzo,maar toen werd ik toch écht te lang en te zwaar hoor!
Maar ik had mazzel dat m'n ouders op de boerderij wonen,en ruimte zat hebben voor deze pony,dus deze hoeft niet meer weg,en staat nu van d'r rust te genieten,en er rijd wel 's iemand op die er wél makkelijk op past,én ik heb d'r zelf voor de kar af en toe Haha!
Ik heb nu voor mezelf een haflinger(staat op pension)kunnen kopen;ben nog altijd gek op wat kleinere formaat paarden,haha!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:12

Over de hoogte van de pony ga ik niks zeggen,
ik ben zelf 1,68 en mijn pony is 1,28 dus dat "recht" heb ik denk ik niet.
Maaaaaaaar
a) ik groei niet meer
b) ik heb een heel stevige (shet x haf, voor foto's zie profiel)
c) Ik rij er niet elke dag op en geen uren lang
b) als ik rij, gaan we lekker ontspannen het bos in.
e) ik weeg rond de 55 kg

Een pony van 1,25 gaat prima (als een ijslander wat klein uitvalt wil hij/zij ook nog wel eens onder de 1,30 komen en daar rijden ook volwassenen op)maar als jij een welsh wil kopen denk ik niet dat hij/zij je kan dragen. Als je een heel stevige welsh cob van 1,25 kan vinden oké maar de gemiddelde welsh B (want in die sectie zit je qua maat) kan je niet dragen.
Die zijn er gewoon absoluut niet voor gebouwd.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:18

Je zou ook eens kunnen kijken naar een draver, die zitten vaak lekker en zijn niet duur.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:35

meid mijn eerste reactie was , moet kunnen. maar je hebt een shetlander zeg je waarvoor hou je het daar niet bij. spaar lekker verder en als je voldoende geld hebt voor een grotere pony ( en geld er in kan stoppen) zou ik gaan kijken voor een pony.

ik investeer nu al een hele hoop geld in me pony, terwijl ik daar niet op kan rijden ( heb zelf rugklachten). dus als rijden zo belangrijk voor je is bedenk eens wat je zou doen als je opeens maanden niet meer kan rijden zoals mij. mijn pony gaat never weg om die reden omdat IK niet kan rijden.

even mijn kosten op een rijtje
maandelijkse stal kosten : 226 euro
hoefsmid : 70 euro
bit en andere assisouris : per maand toch snel 50 euro
wormenkuur : 8,50 tot 9,00
als er eens wat stuk gaat : ben je toch ook zo even 50 euro kwijt ( ligt er wel aan wat).

kosten di eje nog meer kan hebben
verzekering : ..... geen idee wat dat kost
medicatie / suplimenten: toch ook aardig bedrag

zet dat alles eens op een rijtje dan is jouw schatiing van 100 euro toch vrijwel een fluitje. als ik al kijk dat ik me paard daar nog niet eens voor kan stallen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:06

wat geven jullie voor wormenkuren?

ik koop 2x per jaar een Equimax [tegen lintworm]deze kost al 22 euro ==44 euro en dan nog 4x per jaar een Furexcel of Eraquel Knipoog
2x enten per jaar a 18,50 euro
en over de verdere kosten maar niet te spreken Haha!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:41

worenkuur word bij ons op stal geregeld Knipoog dus word met grote hoeveel heden ingekocht vandaar lagere prijs klasse

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:45

zaira_sak schreef:
ik kan alles betalen behalve de aanschaf het komt met wormenkuren(om de 2 maanden) en hoefsmid(om de 4 maanden)en inentingen( elke jaar) uit op 100euro per jaar....

Dat kan echt niet!!!!!!!!!!!!!!!

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:51

Ik rij ook een lief KLEIN welshje, kben conditie met um aan het opbouwen, en hij houd mij echt super goed Haha! het gaat echt zo goed Lachen Dus ik denk dat Welshjes sterker zijn dan dat we zelf denken Tong uitsteken (ik weeg 66kg, 1.69... )
Hij is zo leuk Haha! Lovers Bokken en Stijgeren kan ieh ook Schijnheilig (gek Clown), maar het gaat al steeds beter en lief zijn kan hij ook Haha!

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:59

pauke:dan lekker blijven doorrrijden en ik ook

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:15

zaira_sak schreef:
pauke:dan lekker blijven doorrrijden en ik ook

Als je zo eigenwijs ben en heel bokt zit er naast plaats dan ook geen topics en vragen mer erover want datheeft dus toch geen zin

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:20

Ik snap niet waarom mensen op de kleine ponys willen blijven rijden Scheve mond

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:06

zaira ik zou het echt niet doen hoor.
op de leeftijd van 13 groeide ik nog volop .
ik ben nu 16 en gestopt met groeien maar als ik was en ik was 13 had ik geen c pony gekocht.
ik zeg het eerlijk ik pas nu nog maar net op me c pony van 1.35.
maar ik moet niet veel aankomen want dan moet ik haar alsnog wegdoen. tis dat ik die pony al super lang kon en dat ik van haar hield en dat ze toevallig te koop stond want anders had ik zelf een pony van 1.50 gekocht daar pas ik gewoon ruim en mooi op,..... Meid spaar gewoon iets langer en koop een grotere of net wat dat ene meisje zei als je een goedkoop paardje wil koop een draver die zijn inderdaad niet duur nee Knipoog

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:47

zaira alsjeblieft word wakker
je hebt geen reeele kijk op de dingen
hoe wil jij een pony een goed huis geven

ik snap dat als je wat jonger bent er dan helemaal anders tegen aan kijkt

maar 100 euro per jaar
wil je me dan uitleggen hoe
koop ik ook gelijk weer een paard

meisje ga op zoek naar een leuke verzorgpony
of ga knuffelen met je shet

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:28

je bent echt sneu!!!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:44

Pauke schreef:
Ik rij ook een lief KLEIN welshje, kben conditie met um aan het opbouwen, en hij houd mij echt super goed Haha! het gaat echt zo goed Lachen Dus ik denk dat Welshjes sterker zijn dan dat we zelf denken Tong uitsteken (ik weeg 66kg, 1.69... )
Hij is zo leuk Haha! Lovers Bokken en Stijgeren kan ieh ook Schijnheilig (gek Clown), maar het gaat al steeds beter en lief zijn kan hij ook Haha!

Ik denk toch echt dat als je daarmee doorgaat en hem flink aan het trainen zet hij flinke rugklachten krijgt met zijn bouw. (na even in je profiel gespiekt te hebben)
Niet banketstaaf bedoeld maar ik vind het niet slim.
Als hij bokt en stijgert gaat hij blijkbaar in protest en dat lijkt me toch wel wat zeggen.
Je doet het over komen of je dat wel cool vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:52

Ik heb verschrikkelijke medelijden met de toekomstige pony van dit meisje.

Kind, je hebt geen geld om een pony aan te schaffen, laat staan om het dier te onderhouden, je hebt een zadel maar nog geen pony (wie zegt dat dit zadel past?) en je wil een kleine pony omdat die goedkoper zijn in aanschaf, maar dat jij veel te groot en te zwaar bent (en je dus nogal een aanslag bent op de rug + andere lichaamsdelen van een pony), maakt je niet uit?

Zoek maar mooi een (grotere!) verzorgpony.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:06

Ik heb getemt, TS reageert toch niet meer.............................

En de conclusie lijkt me duidelijk, dit hoeven we niet verder uit te kauwen voor haar Clown

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:17

Inderdaad een slotje. TS heeft inmiddels diverse (nutteloze) topics geopent betreft dit onderwerp.