WPCV Premium Stallion and Youngstockshow 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:12

zitake schreef:
YWC schreef:

De resultaten staan al online : http://www.wpcv.nl/shows/shows-in-2010/ ... lagen.html

Zowel de "overall supreme champion" als de "reserve overall supreme champion" kwamen uit de sectie A ?!

Idd waren vennebos summer fun (reserve) en Shamrock.... als champion.

Is toch wel straf (vind ik). Een reserve sectie kampioen, die de kampioenen uit de andere secties voorbij steekt in het algemeen kampioenschap. Was die reserve sectie A dan zo super goed of waren de andere ponies dan zo slecht (in de ogen van de jury) of had het C/D-jurylid gewoon niks in de pap te brokken ?

Pas op : dit is gewoon iets dat ik me afvraag. Ik was niet aanwezig en heb dus geen enkele van de ponies/cobs gezien, dus kan ik er ook niet over oordelen.

Cemlys

Re: WPCV Premium Stallion and Youngstockshow 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:15

summer fun is wel een heel leuke pony, dus is de titel zeker waard vind ik zelf, is een hengst met veel beweging, vooral een heel opvallende draf, flink veel bot, mooi hoofd, nuja mooie hengst dus. De andere waren zeker niet slecht, waren eigelijk allemaal leuke pony's. Of dat jurylid niks in de pap te brokken had, haha geen idee, die van de A's was wel een vrouw ;), zal gewoon haar zin gekregen hebben.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:40

Als ik eerlijk moet bekennen vind ik een kampioen halen uit verschillende secties toch altijd wel een lastige..
Ik bedoel een A, B, C, D, WPBR (en bij NWPCS NWR) zijn toch hele verschillende pony's. En natuurlijk is beweging en type belangrijk. Maar hoe scoor je erop dat dit ook echt eerlijk en gelijk is? Blijft wat mij betreft moeilijk, en misschien wel onmogelijk dit echt juist te doen. En heeft idd de ene jury soms niet een tikkie meer invloed dan een andere jury. Dat komt ook voor volgens mij.
En nee, dat hoeft hier niet zo te zijn, ik ben er niet geweest, bedoel dit dan ook in het algemeen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:55

Ik hoop wel dat we de volgende keer in Houten een grotere ring hebben, want dat is nog de enige keuring waar een tuigrubriek wordt verreden.
Deze ring was voor Eros echt te klein, als ie net lekker op gang was, dan moesten we hem al weer terug pakken voor de bocht.
De jury zei ook dat ie in deze ring niet tot zijn recht kwam, maarja dat probleem hebben we vaak op shows.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 00:09

Zo, ik heb ook weer even internet en de mogelijkheid om een berichtje achter te laten.

Vond het een leuke show, helaas niet heel veel publiek, maar leuk om ook eens op een WPCV show te zijn. Echter mis ik dan toch de NWR's wel een beetje hoor ;)

M.u.v. de ruin, heb ik volgens mij alle pony's die in de ring zijn geweest op de foto staan. Deze ga ik niet naar iedereen toe mailen O:) Maar als het mee zit heb ik dinsdag tussen m'n colleges door in Leeuwarden wel even tijd om ze op mijn site te gooien.

@ darwin, viel mij idd op dat hij een beetje op de handrem stond, wel jammer hoor.

Wat betreft de kampioenen was ik het ook met de jury eens (zelfs dat nog). Van alle secties stonden wel correcte pony's, maar de beide A's konden ook gewoon allebei nog super bewegen.
Het meest schrikbarend vond ik nog de cobs (de twee D's dan) onder het zadel :o Dan snap ik niet waarom je ze onder het zadel laat zien :x

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:05

dat was idd niet helemaal wat het moest zijn. bij die ene had ik al een flauw vermoeden. De C werd trouwens wel heel netjes voorgesteld.

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:01

Welke C gaat het?
in het tuig of die uiteindelijk adult champion is geworden.

ik zoek namelijk van de c die uiteindelijk adultchampion is geworden foto's deze hengst is namelijk van mijn vriend.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 10:39

Zaterdag was echt een super leuke dag!! Ik heb erg genoten!! En mijn hengst ook :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:48

Pfft ja de cobs onder het zadel waren een beetje ongecontroleerd kreeg ik de indruk :P Die C hengst liep overigens inderdaad super! Jenkins en ik hadden al bedacht om m in de kofferbak mee naar huis te smokkelen hihih.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:28

zitake schreef:
dat was idd niet helemaal wat het moest zijn. bij die ene had ik al een flauw vermoeden. De C werd trouwens wel heel netjes voorgesteld.

Die zwarte liep idd alsof hij aan 4 benen niet goed was := dat was aan de hand ook niet heel veel beter :o en die levervos was gewoon rijtechnisch niet voor elkaar, anders had dat nog wel wat kunnen zijn.

Vond Pierrot idd netjes gereden, maar dat vond ik vorige zomer op de internationale ook al. Het is jammer dat hij niet zo bergop gebouwd is, maar het lijkt me een fijn na te rijden pony.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:31

wigke89 schreef:
Welke C gaat het?
in het tuig of die uiteindelijk adult champion is geworden.

ik zoek namelijk van de c die uiteindelijk adultchampion is geworden foto's deze hengst is namelijk van mijn vriend.

Die onder het zadel :).

Idd die zwarte was trouwens rijtechnisch ook niet voor elkaar, de vos vond ik ook niet echt super gebouwd of iig niet al te goed in conditie. en ja aan het bit te zien had ik al een vermoeden van hoe het rijden zou gaan ;), voorspelde al niet veel goeds. :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:57

Moet er wel bij zeggen dat de eigenaar (niet degene die hem reed) hem pas 2 weken had.
Maar ik heb ze niet zien rijden, omdat wij zelf daarna de ring in moesten, maar was het echt zo dramatisch dan ?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:35

hij rende alleen maar hard haha,in volle galop door de bak.
hij was ook erg kijkerig vond ik.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:53

darwin schreef:
Moet er wel bij zeggen dat de eigenaar (niet degene die hem reed) hem pas 2 weken had.
Maar ik heb ze niet zien rijden, omdat wij zelf daarna de ring in moesten, maar was het echt zo dramatisch dan ?

Tja dat kan ik dan wel geloven. Was een beetje hoofd in de lucht, wegdrukken, wegrennen, kijkerig, compleet in buitenstelling. Naja ze konden beter eventjes hebben gewacht hiermee. Wel knap van het meisje, die bleef gewoon met een glimlach zitten van hier tot ginder :D, ik was al rood aangelopen en was al zo chagrijnig als wat geworden. :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:05

leuk commentaar op de C. Zal het doorgeven. Inderdaad zou Pierrot wat meer berg op gebouwd mogen zijn maar ja kunt niet alles hebben he. De vos cob was wel berg op gebouwd maar ja leek nergens na onder het zadel. Is de keus snel gemaakt denk ik. Pierrot doet het lekker onder het zadel al heeft hij op het moment wel een beetje het voorjaar in zijn kop. Zal nog een paar keer onder het zadel worden geshowd en gaat dan de samengestelde mensport in.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:05

rijrubriek heb ik niet gezien, bedankt voor de fotos!! wel leuk om zelf zo terug te zien.

Ywc ik denk dat ik wel eerlijk kan stellen dat het niveau in de sectie a wel zo hoog was dat het zeker verdient was. 2 super goede ras vertegen woordigers de sectie D kampioen had als dier genoeg kwaliteit in de ring niet dat niveau om het tot een plaatsing te schoppen in het kampioenschap

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:08

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:44

wat heb jij echt onwijs gave foto,s van simba!!!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:22

zitten weer mooie foto's tussen ja