Welsh Event 2009 - 50 jaar NWPCS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angrett

Re: Welsh Event 2009 - 50 jaar NWPCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:34

Ik doe mee @ het WelshEvent, ik doe mee aan de sportdag Dressuur en ben gesleecteerd voor de welshCup finale!!
Dus moet zo en zo 3 proeven rijden, als de welsgcup goed gaat mis. nog 4 haha:D!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 18:52

Programma is inmiddels te vinden op de site van stamboek; http://www.nwpcs.nl/nieuws/#1278

Ben zowaar de laatste voorbereidingen aan het treffen, wordt er vast leuk! :D

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:19

Help, ik heb me ingeschreven voor Keuring aan de hand, maar heb eigenlijk geen idee hoe dit precies in zijn werk gaat :o
Weet iemand toevallig hoe dit gaat, of een site of iets waar uitleg staat :o

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:29

Had je je daar niet beter van te voren in kunnen verdiepen :\
Hoe wil je een pony in anderhalve week keuringsklaar krijgen :?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:48

Ik wil graag komen kijken, maar ik vind het wel jammer dat het ook op do en vrij is. Dan moet ik gewoon werken :(
Vrijdag gaat mijn grootste interesse naar uit, maar goed dan ga ik zaterdag :D

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:54

Wij moeten Vrijdag om 15.15 rijden :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:43

oeps, onvoorbereid naar de Europese kampioenschappen gaan.. Ik wens je veel sukses!

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:52

Ik ben geinteresseerd in de veiling op zaterdag na de show.
Heeft iemand enig idee of er vantevoren een saleslist te verkrijgen/downloaden is? Of zijn de salespony's niet bekend tot op de dag van de int. show?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:04

Wie kan mij zeggen of een welsh a ingevlochten mag zijn voor "bestgaande"? Voor de gewone dressuurproeven doen we dat nl. wel, maar dan staat het zo raar als de knotten er naderhand uitgehaald worden. Op de Dragonshow, met engelse jury "mocht"het niet, maar ik heb er wel gezien die ingevlochten waren.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:06

Rosabel schreef:
Heeft iemand enig idee of er vantevoren een saleslist te verkrijgen/downloaden is? Of zijn de salespony's niet bekend tot op de dag van de int. show?

De opgegeven ponies moeten zowiezo ook meedoen aan de show. En dat zijn er al zo'n 400....

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:31

regtur schreef:
Rosabel schreef:

De opgegeven ponies moeten zowiezo ook meedoen aan de show. En dat zijn er al zo'n 400....

Las op de site van de welsh event dat er zo'n max. 20 a 25 worden geselecteerd voor de sale. Besluiten de eigenaren op de dag van de show of ze een pony wel of niet in de sale willen aanbieden? Als potentiele koper zou ik graag vantevoren willen weten welke pony's er worden aangeboden, ook met name om juist enkele van die pony's dan te zien op de show. Vandaar mijn vraag of er toevallig al ergens een verkoopslijst te vinden is...zou wel handig zijn dat ik ze niet alle 400 van dichtbij hoef te aanschouwen :D
Kwestie van verkoopslijstje pakken, catalogus erbij en goed kijken maar...en misschien later op de dag ook nog eens bieden!? :9

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:41

Klopt wat je zegt. Er worden er max. 25 geselekteerd. Maar welke dat zijn?Geen idee. Volgens mij zul je op de dag zelf wel een catalogus kunnen kopen/krijgen.
Overigens is het wel slim om op de dag zelf de ponies waarin je mogelijk geinteresserd zou kunnen zijn te bekijken.
Misschien zijn er ook wel te koop, die niet op de veiling aangeboden zijn....

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:54

regtur schreef:
Wie kan mij zeggen of een welsh a ingevlochten mag zijn voor "bestgaande"? Voor de gewone dressuurproeven doen we dat nl. wel, maar dan staat het zo raar als de knotten er naderhand uitgehaald worden. Op de Dragonshow, met engelse jury "mocht"het niet, maar ik heb er wel gezien die ingevlochten waren.

Een Welsh Mountain moet altijd zo natuurlijk mogelijk worden voorgesteld, dus bij bestgaande mogen ze ook niet ingevlochten zijn!

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:56

Dat klopt voor het bestgaand mogen ze niet ingevlochten zijn, maar de Leading Rein pony's mogen weer wel ingevlochten zijn. Maar dat is een keuze die je dan zelf maakt wij doen de pony zoals "PeeWij"zegt zo natuurlijk mogelijk voorstellen dus wij vlecten hem niet in voor de Leiding Rein!
PeeWij schreef:
regtur schreef:

Een Welsh Mountain moet altijd zo natuurlijk mogelijk worden voorgesteld, dus bij bestgaande mogen ze ook niet ingevlochten zijn!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 20:18

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:15

regtur schreef:
Klopt wat je zegt. Er worden er max. 25 geselekteerd. Maar welke dat zijn?Geen idee. Volgens mij zul je op de dag zelf wel een catalogus kunnen kopen/krijgen.
Overigens is het wel slim om op de dag zelf de ponies waarin je mogelijk geinteresserd zou kunnen zijn te bekijken.
Misschien zijn er ook wel te koop, die niet op de veiling aangeboden zijn....

Regtur: Da's een hele goeie tip, dank je wel!! ;)
Muzefee: ..val nu dus ter plekke van mijn stoel af; ik zweer je dat deze informatie gisteren nog niet op de site stond :o
Dank voor de link! Ga nu als de }> door de lijst heen, even flink doorspitten.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:07

@ Rosabel, geen idee wanneer jij hebt gekeken, maar 20 over 8 gisteravond wel. :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:11

Overigens meer mensen die de lange termijn weersverwachting gezien hebben. :') Het is natuurlijk nog niet echt zeker, omdat het voor voorspellen nog ver weg is, maar voor volgende week donderdag staat er 31 graden 'gepland'. :oo

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:52

Wat vinden jullie over het showen van (jonge) hengsten in zgn. "stallion harnass" ?

Vroeger zag je het (in G.B.) vrij veel, maar 'k heb de indruk dat je het tegenwoordig wat minder ziet.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:20

Bedoel je voorbrengen met een voorbrengtuig, zodat de pony bijgezet staat ?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:38

YWC schreef:
Wat vinden jullie over het showen van (jonge) hengsten in zgn. "stallion harnass" ?

Vroeger zag je het (in G.B.) vrij veel, maar 'k heb de indruk dat je het tegenwoordig wat minder ziet.

kan voor sommige hengsten een uitkomst zijn. Ziet bij veel hengsten die zo geshowd worden dat ze beter en regelmatiger bewegen. Beter in balans en zo. Voor de voorbrenger ook een stukje makkelijker.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:21

hengsten die slecht op eigen benen kunnen lopen , en/of uit mekaar vallen tijdens het lopen kan het goed zijn,

wel denk ik dat het een must is dat een hengst dan extreem veel looplust heeft dat de lijnen hem eigenlijk begrenzen dan is het positief en komt hij veel mooier uit.

en innd voorbrenger heeft het wat makelijker

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:23

Ik wou meedoen met Dinlle of Robin (zie profiel) Maar m'n opa had er geen zin in.. Erg jammer!

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:45

Hoi weet iemand soms of er al start tijden zijn voor de dressuur sportdag!!!! Kan deze nog nergens vinden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:59

De startlijsten staan op startlijsten.nl gewoon even zoeken op kootwijk en je hebt gelijk alles.

Ik ben er ook bij, 'sochtends welsh cup (start als 2e) en 's middags dressuur volw voor wp. :D Voor zo'n eind rijden is het toch erg aangenaam dat er 3 proeven gereden mogen worden. :D