wie brengt z'n welsh ook uit in de sport?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cappelstud

Re: wie brengt z'n welsh ook uit in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:30

Boeflover, ik ben het NIET met u eens. Kijk maar naar het verleden Boshuis Puzzle reed dressuur in de hoogste reeks, wij hebben cobs gehad die het in de sport zeer ver hebben gebracht en zelfs Cappells Red jet werd kampioen in WESTERN RIDING waar hij het opnam tegen de échte quarters en hij kampioen werd van afdeling zuid. Je moet maar eens de moeite nemen om verder te kijken dan in je directe buurt en dan zul je ontdekken dat de welshcobs het echt schitterend doen. Ik ben het niet eens met uw opmerking als "lichamelijke belemmeringen" want ik heb nog geen welshcob in een rolstoel gezien.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:16

Het is gewoon jammer dat Welsh Cobs gewoon van te voren worden "afgerekend "als zijnd eeen soort veredeld karrepaard, te veel bemerkingen voor de sport ... WElke dan.
Juist door een dergelijke gedachte gang nemen vaak veel mensen maar een NWR of WElsh Part bred en worden veel WElsh Cob alleen gekocht door recreactie ruiters. Wanneer ook een aantal "betere "ruiters eens met een WElsh Cob de sport in gaan, je je versteld staan van de resultaten.

Een aantal jaren geleden was bijv. een WElsh Cob europees kampioen springen bij de pony's op een kampioenschap wat in Frankrijk gehouden werd.

Theo Paauwe heeft met Gwynfor en Boshuis Puzzel op zeer hoogniveau in de dressuur gereden. In die tijd had je in Nederland nog een minimum maat van 157,5 cm wilde je meer dan Z2 rijden, die maat is nu verlaagd naar 147.5. Anders was Theo vast en zeker verder gestart met zijn 2 WElsh Cob hengsten. Door het zien van Theo met zijn hengsten heb ik Abergavenny JR gekocht en succesvol in Z-dressuur bij de paarden uitgebracht. Gewoon gekocht als magere schriele jonge hengst in Wales

In Wales hebben de hengsten van de Measmynach stud jaren op hoog niveua gesprongen. Measmynach Viking Warrior heeft zelfs als dekhengst aan de top gestaan bij de springpaarden leveranciers ( kruising warmbloed met niet warmbloed)

Ik dacht dat Veronique Roerink ook mert een WElsh COb merrie of ruin Z1 of 2 kampioen geworden is, in ieder geval van Friesland, met hoge score op de levade. Iemand uit Maassluis/ Maasland heeft met een vosruin ook M2 of Z1 gereden.

In Duitsland kwamen enkele halfbroers van Pennel Calon Lan uit in de klasse S-dressuur.

Natuurlijk staat de Welsh Cob fokkerij in Nederland niet op het zelfde niveau als in Wales ? UK, veel goedkopere "gewone "pony's zijn naar Nederland geexporteerd, De goede kosten gewoon veel geld en wij zuinige Hollanders willen vaak te weinig geven

En inderdaad ik heb ook geen WElsh CObs gezien in een rolstoel.
Het zijn geen dieren die met mankelmenten worden gefokt.

Ze zijn wat anders van bouw dan een NRPS ér maar hebben ook voordelen in hun bouw. De ruiter zal er verder een sport pony/ paard van moeten maken.

Ik rij nu ook met mijn andalusiers in de klasse Z-dressuur bij de paarden. Ook zij zijn anders gebouwd, soms kost dat je wel eens wat punten, maar op andere dingen zijn ze weer veel beter. Maar daarom zijn ze niet minder. Voor mij moeten er veel meer Welsh Cob in de sport kunnen komen.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:28

barrye, Ik ben het volledig met je eens.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:40

cappelstud schreef:
Boeflover, ik ben het NIET met u eens. Kijk maar naar het verleden Boshuis Puzzle reed dressuur in de hoogste reeks, wij hebben cobs gehad die het in de sport zeer ver hebben gebracht en zelfs Cappells Red jet werd kampioen in WESTERN RIDING waar hij het opnam tegen de échte quarters en hij kampioen werd van afdeling zuid. Je moet maar eens de moeite nemen om verder te kijken dan in je directe buurt en dan zul je ontdekken dat de welshcobs het echt schitterend doen. Ik ben het niet eens met uw opmerking als "lichamelijke belemmeringen" want ik heb nog geen welshcob in een rolstoel gezien.

Gelukkig niet idd.

Veel cobs hebben toch meer de bouw van een koudbloedtype. En zoals ik ook al zei, ze kunnen écht wel hoog in de sport komen. Maar ik denk gewoon dat je met een écht sportpony gefokte pony gemakkelijker de oefeningen zult kunnen als met een paard wat door zijn bouw enige belemmeringen heeft om die oefeningen te doen. Nogmaals, dat wil niet zeggen dat ze de oefeningen niet zouden kunnen leren. Maar dat het met een NWR gemakkelijker zal zijn.

Om maar als voorbeeld afgelopen keuring te noemen, ik denk dat Heidehofs Don Diego veel sneller hogere punten zal krijgen in een dressuurproef als Dynod Young Dragon. (Hoewel ik als ik op één van 2 zou moeten rijden absoluut voor Young Dragon zou kiezen!)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:44

zal hij zich beter moeten gaan gedragen dan tijdens de afgelopen hengstenkeuring. Denk dat het allemaal nog een beetje te vroeg voor hem was. En Boeflover, als je met het regelement op de hoogte bent zul je vast wel weten dat als jouw amazone met een pony in de rubriek bestgaand start, hij of zij niet meer mee mag doen in de rubriek leading rein!!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:49

patrick76 schreef:
zal hij zich beter moeten gaan gedragen dan tijdens de afgelopen hengstenkeuring. Denk dat het allemaal nog een beetje te vroeg voor hem was. En Boeflover, als je met het regelement op de hoogte bent zul je vast wel weten dat als jouw amazone met een pony in de rubriek bestgaand start, hij of zij niet meer mee mag doen in de rubriek leading rein!!!

Dat ben ik dus niet. Ga dat dus nog maar even doorlezen idd. Heb overigens een andere ruiter voor de leading rein als voor bestgaand. Zou echt balen zijn als dat niet mag, beide verheugen zich er nu al op... *surft naar nwpcs*

edit; even nagelezen en ik haal daar uit dat de rúiter niet mee mag doen aan andere zadelrubrieken als leading rein, dan zou ik dus geen problemen hebben omdat ambers verzorgster bestgaand wilde doen en haar broertje van 6 leading rein.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:00

pony mag inderdaad wel aan meerdere rubrieken meedoen. De amazone of ruiter niet

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:07

Boeflover; ben het helemaal met je eens :j

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:13

boeflover, zucht .............

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:12

Om weer even terug te gaan naar het begin... Ik ben nog niet bezig in de wedstrijdsport, maar ben mijn welshje ervoor aan het opleiden. Wil dit jaar proberen om haar kennis te laten maken met een paar oefenmarathons, om het heel voorzichtig op te bouwen. Misschien volgend jaar een startkaart aanvragen.

Hier een foto van gister, voor het eerst voor de nieuwe kar. Een van de eerste rondjes. Erg tegen de hand, omdat wij beiden enorm zenuwachtig waren. Kwam natuurlijk door mij, ik was enorm benieuwd hoe ze zou reageren op het geluid van de wagen, ze schrikt nogal vaak. Hoewel dit al wel enorm is verbeterd, maar ja, het blijven dieren he :)

Afbeelding

Dus, oefenen, oefenen, oefenen... en nóg eens oefenen!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:25

Ik heb me wijselijk stil gehouden.
Al ben ik het toch wel met boeflover eens. :j
En dat voor iemand die gek is van haar Welsh Cobje hoor.
Maar ik kan van een Welsh Cob niet direct hetzelfde verwachten als van een NWR, WPBR of ander type sportpony.

Ik ben erg blij met mijn Welsh Cobmerrie. Ze kan een leuke sprong maken, dressuur moet ook prima mogelijk zijn, we rijden lekker buiten, ze loopt aangespannen, wat wil je nog meer. ;)
Maar tegelijkertijd weet ik dat ookal doet ze vanalles, ze geen topsporter is. Het is een leuke allroundpony.

En natuurlijk kunnen Welsh Cobs een leuke dressuurproef lopen of iets. En daar zijn prima voorbeelden van te noemen. Maar ze hebben toch wel wat beperking ook. En dat moet een ieder die met een Welsh Cob begint zich wel realiseren.
Een NWR loopt gewoonweg soepeler dan een Cob.

Overigens ik breng mijn merrie (nog) niet uit in de sport. Wie weet ooit wel als onze ambities er liggen.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:04

In jumping zijn er welsh cobs die méér kracht ontwikkelen dan een NWR-er kan doen. Bekijk de voorbeelden maar in Engeland

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:18

Ik zeg toch nergens dat ze minder kracht hebben?
Met alleen kracht rijd je een technisch springparcours nog niet goed. Daar komt meer bij kijken.
Overigens. Ik heb met mijn vorige pony ook lekker gesprongen.
Nu liggen mijn ambities daar niet. Omdat je reeel moet zijn, en met een pony tussen de paarden is geen makkie.

Maar in elk ras zijn er best die leuk presteren. Maar ik noem een Welsh Cob gewoon niet in één adem met een sportpony.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:36

Het is en blijft een combinatie van ruiter en paard.

Wanneer een KWPN hengstenhouder bijv. zijn fokhengst wil promoten zal hij er voor proberen te zorgen dat de hengst, maar vooral ook zijn nakomelingen onder het zadel komen van meer getalenteerde ruiters.
Zo is indertijd de hengst Uniform enorm omhoog gepoushed. Een flink aantal van zijn kinderen werden uitgebracht door meer getalenteerde ruiters, dus liepen er een aantal hoog in de sport. Maar voor een huis-tuin-en-keuken-ruiter waren ze meestal te moeilijk, Uit eindelijk zakt te vraag naar Uniform kinderen toch ook wel in wegens moeilijke karakter.
Een aantal Jazz , Gribaldi, Krack C kinderen kinderen doen het nu super, maar wel meestal onder het zadel van meer getalenteerde ruiters. Toch is er wel veel meer vraag dan naar afstemmelingen van deze hengsten voor de sport. Ook al kunnen er genoeg mensen niet met zulke karaktervolle dieren overweg.

Mijn vergelijking met de Welsh Cob is dat zij in een gelijke positie zitten, maar dan met negatieve spiraalwerking. De meeste handige ruiters kiezen niet voor een Welsh Cob omdat er weinig voorbeelden van zijn in de sport, je keuze valt dan automatisch eerder op een pony met meer bloed. ( Bovendien er zijn er niet zo veel, en de kwaliteit hiet op het continent houdt vaak ook niet over)

Daarnaast kun je minstens 50 misschien wel 100 Welsh pony's of NRPS ponys kopen tegen misschien een Welsh Cob. Ook al logisch dat men haast automatisch kiest voor een makkelijker verkrijgbaar type, waar ook veel meer keuze in is, en dus ook meer kans op een kwaliteits pony.

Allemaal zaken waar de Welsh Cob zelf niets aan kan doen, veel kleiner aantal, minder bekend en slechte kwaliteit op continent. Niet bevorderend voor de populariteit. Je moet echt Welsh Cob fan zijn en toevallig een goede ervaren wedstrijdruiter zijn, wil de Welsh Cob bij jou een kans krijgen om er uit te springen.

Ik heb in Wales en in Engeland echt een aantal super Welsh Cob gezien die het met de juiste scholing in Holland goed zouden doen in de sport.

Verder blijft het ook een kwestie van smaak. Een super elegante bloedpony, of een wat stoerder steviger type Welsh Cob

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:18

@barrye;
Het is een interessant verhaal wat je houdt maar het loopt toch op een aantal punten spaak.
Natuurlijk kun je deels een paard promoten maar uiteindelijk vallen ze net als Uniform door de mand omdat er gewoon niet mee te werken is.
Wanneer het zo was dat de cob echt de beste topsportpony was dan waren daar inmiddels veel meer combinaties van geweest omdat daar maar één ding telt; presteren.
Veel andere rassen doen het blijkbaar dus toch beter.

Daarnaast denk ik dat een cob die de topsport wel aan kan exterieurmatig behoorlijk afwijkt van de rasstandaard. Het zal denk ik veelal een elegant type zijn met een economische beweging.
Ik zie een type als Thondenpark Prince nu nog niet een Z-springen of dressuren. Een hengst als Lieselhofs Magic zou het al iets beter af gaan.

Ook is de maat van de cob eigenlijk meer bedoeld voor kinderen maar daar leent zijn karakter zich toch vaak niet voor.

Dus blijf ik bij mijn conclusie;
Als je een geschikte cob kunt vinden en daar een goede ruiter op zet kunnen ze een heel eind komen.
Maar dat maakt nog niet het ras als bijzonder geschikt voor sportpony.
Dit bevestig je eigenlijk ook al in je eigen verhaal... :=

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:20

Nu kan ik zelf persoonlijk T.Prince niet bepaald het proto type vinden van een WElsh Cob. Natuurlijk, hij is vet, heeft veel hals, en genoeg bot, gaat als de brandweer om dat Henk er hard mee kan lopen, maar dat is het voor mij. Ik vind hem veel te diep in de rug, zijn achterbeen gebruik niet zo als ik dat wil zien als voor mij belangrijkste punten. Natuurlijk actie genoeg, veel voer en hard rennen, maar voor mij trekt hij teveel de hakken naar achter, gaat niet zitten van achter zoals ik dat wil zien. Maar goed daarom zijn er ook zo veel verschillende "types "WElsh Cob, kijk vooral maar in het mnoederland

L. Magic ken ik niet. Prince is vaak gepaard aan bepaalde type merriesc.q. van bepaalde eigenaren , die steeds in de juiste , vette conditie voorgebracht werden, en wel eerg vakkundig voorgebracht. Dat scheelt veel in de keurings resultaten. Maar ik heb ook genoeg gewone huis tuin en keuken cobs gezien van hem, die meestal niet op de keuring kwamen. Ik wil hierbij de nafok van Prince niet afkammen . Ik ben geen jury. Maar het is gewoon niet de Welsh Cob die ik prefereer. En luxe wil voor mij niet zeggen verlies in massa en bot. Dat moeten ze houden En een krachtig achterbeen, maar wel met de mogelijkheid om achter meer te gaan zitten, meer te dragen. En dat mankeert er vaak te veel aan. Dan ben je als sportpony minder geschikt, maar voor mij persoonlijk ook als keuringspony minder.

Een Cob is voor mij een speciaal ras, net als een Arabier of een haflinger. Ze zijn allen verschillend. Hebben allemaal hun voor en nadelen voor de sport.

In Engeland zijn genoeg grotere Welsh Cobs die door volwassenen gereden worden. Hier zijn het meestal kinderen.
Multifunctioneel inzetbaar, zo horen ze voor mij te zijn, maar wel met wat meer capaciteiten dan alleen een B proefje of een B-parcoursje springen

ER zijn ook niet zoveel NWR WElshjes die dubbel Z of meer lopen, zeker niet wanneer je ze in verhouding ziet met het gros wat in de lagere regionen blijft steken.

Een Welsh Cob zal vast nooit helemaal boven aan de topscore lijst komen, maar er zit veel meer in dan menigeen denkt.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:35

barrye schreef:
Het is en blijft een combinatie van ruiter en paard.

Wanneer een KWPN hengstenhouder bijv. zijn fokhengst wil promoten zal hij er voor proberen te zorgen dat de hengst, maar vooral ook zijn nakomelingen onder het zadel komen van meer getalenteerde ruiters.
Zo is indertijd de hengst Uniform enorm omhoog gepoushed. Een flink aantal van zijn kinderen werden uitgebracht door meer getalenteerde ruiters, dus liepen er een aantal hoog in de sport. Maar voor een huis-tuin-en-keuken-ruiter waren ze meestal te moeilijk, Uit eindelijk zakt te vraag naar Uniform kinderen toch ook wel in wegens moeilijke karakter.
Een aantal Jazz , Gribaldi, Krack C kinderen kinderen doen het nu super, maar wel meestal onder het zadel van meer getalenteerde ruiters. Toch is er wel veel meer vraag dan naar afstemmelingen van deze hengsten voor de sport. Ook al kunnen er genoeg mensen niet met zulke karaktervolle dieren overweg.

Mijn vergelijking met de Welsh Cob is dat zij in een gelijke positie zitten, maar dan met negatieve spiraalwerking. De meeste handige ruiters kiezen niet voor een Welsh Cob omdat er weinig voorbeelden van zijn in de sport, je keuze valt dan automatisch eerder op een pony met meer bloed. ( Bovendien er zijn er niet zo veel, en de kwaliteit hiet op het continent houdt vaak ook niet over)
Daarnaast kun je minstens 50 misschien wel 100 Welsh pony's of NRPS ponys kopen tegen misschien een Welsh Cob. Ook al logisch dat men haast automatisch kiest voor een makkelijker verkrijgbaar type, waar ook veel meer keuze in is, en dus ook meer kans op een kwaliteits pony.
Allemaal zaken waar de Welsh Cob zelf niets aan kan doen, veel kleiner aantal, minder bekend en slechte kwaliteit op continent. Niet bevorderend voor de populariteit. Je moet echt Welsh Cob fan zijn en toevallig een goede ervaren wedstrijdruiter zijn, wil de Welsh Cob bij jou een kans krijgen om er uit te springen.
Ik heb in Wales en in Engeland echt een aantal super Welsh Cob gezien die het met de juiste scholing in Holland goed zouden doen in de sport.
Verder blijft het ook een kwestie van smaak. Een super elegante bloedpony, of een wat stoerder steviger type Welsh Cob

Dit is ook mijn standpunt, want een "GOEDE" welsh cob gereden door een uitstekend ruiter kan aardig wat presteren. Ben blij iemand met kennis van zaken op dit forum te ontmoeten.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:11

Ik ga met met je mee barrye, zeker wat Prince betreft.
NWR echter heeft verhoudingsgewijs natuurlijk wel meer goede pony's, zeker de dekhengsten lopen toch veelal zeer verdienstelijk. Niet voor niets dat er veel voor de sport terug getrokken worden uit de fokkerij.

De Welsh als ras heeft natuurlijk wel veel eigenschappen die hem in de sport van pas komen als uitstraling en drive en doorsnee genomen bovengemiddelde kwaliteiten wat gangen betreft.

Wanneer ik kijk naar de A- en B-sectie dan dan heeft deze in vergelijking met andere rassen in de zelfde maat natuurlijk meer talent maar dat maakt het nog niet helemaal tot sportpony zoals men ons wel doen geloven.
Met uitzondering van de NWR en Partbred worden ze toch voornamelijk op exterieur gefokt.

Het meeste verschil zit m denk ik ook meer in de rassen dan tussen.
Een toppony van elk ras (Haflinger, New Forest, Fjord) kan met de goede ruiter wat bereiken in de sport. Daar hoeft t geen cob voor te zijn cappelstud ;)

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:29

Maar daar moet een welsh cob ook niet voor onderdoen, zoals men reeds eerder liet veronderstellen

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:15

Maar een NRPS, NWR of NF (had ik in het vorige rijtje er niet bij moeten zetten) heeft toch wel minder nadelen...

dnieuwpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:45

[quote="dnieuwpoort"]Mijn dochter van 12 heeft ook een B-Welshje, Telene, merrie, 8 jaar. We hebben haar al bijna 5 jaar.
V: Flevozicht's Darky
M: Singel's Delene
MV: Weston Falcon.

Telenie is schimmel bruin geboren. Zomers is zij heel licht en in de winter is zij mooi rood-bruin. Heel apart.
Toen we haar kochten was ze nog niet zadelmak en bovendien drachtig. Keuringsarts en fokker hebben niets gemerkt. 7 maanden later stond er een veulen s'nachts om 00.00 uur op stal, kant en klaar! Dit was onze Surprise-boy.
Zij mag nu M1 starten. Is afgelopen weekend Kringkampioen (West) geworden met hoogste dagscores (2 x 1ste).
Vorig jaar werd ze Midwinterkampioen met Telenie. Telenie springt ook als een tijger. Omdat mijn dochter meer dressuurmatig start , schiet het wedstrijdspringen er helaas een beetje bij in. Ze zijn B-springen en hopen dit jaar nog L-springen te worden.
Vorige zomervakantie hebben ze aan het Zomerkamp In Ermelo meegedaan en lekker meegecrossed, gedressuurd, gesprongen en ponygevoetbald. Telenie vond het geweldig. Het is een lieve, brave, moedige, aanhankelijke, zeer werkwillige pony, die door het vuur voor je gaat.
Dit indoorseizoen maakt mijn dochter nog af met Telenie en dan is ze er toch écht te groot voor. We zijn al voorzichtig op zoek naar een nieuw baasje voor Telenie. We zoeken een gedreven, ambitieus ruitertje/amazone, die samen verder leren.
TELENIE YOU ARE THE BEST !!
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=N8QWUXJA
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=4WE7ORSR
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=QZAHJPG8
Vorige maand zijn ze Regiokampioen geworden en mogen a.s. za.dag 28.2.09 naar Wanroy: NK Dressuur. Ben Benieuwd!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:46

dnieuwpoort schreef:
dnieuwpoort schreef:
Mijn dochter van 12 heeft ook een B-Welshje, Telene, merrie, 8 jaar. We hebben haar al bijna 5 jaar.
V: Flevozicht's Darky
M: Singel's Delene
MV: Weston Falcon.

Telenie is schimmel bruin geboren. Zomers is zij heel licht en in de winter is zij mooi rood-bruin. Heel apart.

Dat is een foutje van de schetser geweest...Telenie is namelijk geen schimmel, maar een bruinroan :) (ook wel foutief bruinschimmel genoemd). Leuk diertje trouwens!

Merlemont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:18

Hier nog een Welsh in de sport

het betreft Merlemont D'Artagnan (Cappells Challenger x Davids Sally) Welsh Cob dekhengst
nu in eigendom van Sandrine Texier (Frankrijk)
Zijn resultaten, onder andere

Champion Régional Hunter Style 2.
Vice-Champion Régional Hunter Equitation Amateur 2.

voor foto's, krantenartikels en fimpjes zie
http://www.ecurieplantis.com/merlemont.htm

Sofie Claesen
Merlemont Stud

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:30

Een bewijs dat een welsh cob in de goeie handen heel ver kan gaan. Momenteel zijn er nog enkele rijzende sterren in opgang en ik verwacht daarvan in de toekomst ook nog veel te horen. Wist u dat een kruising van een Welsh cob met een engels volbloed of een warmbloed een hunter als nakomeling geeft.
Zulke merrie was Cappels Shira en kijk maar eens na hoe ver zij het geschopt heeft met Ann Mertens als ruiter en trainer Mieke Lunskens. Dan spreken wij niet alleen op nationaal vlak, maar ook op europees niveau.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:25

Merlemont, met welk niveau is dat vergelijkbaar?
De hindernissen tonen niet zo hoog.
En is dat in de ponysport?
Natuurlijk wel leuk dat die zo braaf springt. :j