Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
inowa schreef:roy heeft papier ja,dus dan is er geregistreerd wie zijn moeder is.
volgens mij hoef je dan geen dna bewijs te hebben van de moeder denk ik..
dingetje schreef:AniekR schreef:@ dingetje, even de stamboom bekeken die jij hier melde. De grootmoeder, Maesgwyn Heatherite, heb ik nog gekend. Ze stond bij een vriendin van mij op stal. Helaas is ze een jaar of 2 terug op respectabele leeftijd overleden.
Heb ergens ver weg in het archief nog wel foto's van haar als het goed is en dit voor jaar nog haar laatste 2 nakomelingen gezien en een fototje van gemaakt.
Tevens de halfzus van Heatherite meegemaakt, die heeft op een fokkerij gestaan waar ik zelf gereden heb.
Zou je die foto's kunnen plaatsen? Daar ben ik namelijk wel heel erg benieuwd naar.
creabea schreef:Hoihoi,
ik meld me ook maar even.
Ik ben Corine, 27 en ik ben sinds kort bezig met de NWR fokkerij.
Ik heb 4 merries:
een 6 jr valkmerrie v. Rietheim's Walter,
3 jr zwarte merrie van Bodo, drachtig van Heitrak's Marvin
4 jr bruinroan merrie v. Orchard Boginov, drachtig van Heidehofs Don Diego
en een 21 jr vosmerrie van Bokkesprong Czardas, drachtig van een NRPS hengst.
Eigenlijk ben ik fan van goede springpony's, dus een Bodo drachtig van Marvin is waarschijnlijk niet zo'n gelukkige keus.....(maar ja, ze was zwart he.....)
creabea schreef:@AniekR: ben ook al benieuwd naar de veulens. Ik heb van Falcon nog geen afstammelingen gezien.
Ik dek graag met jonge hengsten, dus het is sowiezo afwachten.
Gelukkig zijn ze allemaal redelijk vroeg in het seizoen (april, en begin mei) dus het begint al op te schieten....
Als het goed is komt Jody een keer over naar Brabant om het jonge spul op de foto te zetten!
AniekR schreef:Jij krijgt het druk met veulens kijken Jody
Weet je zo toevallig ook hoeveel DD gedekt heeft? Wel behoorlijk wat, of niet?
Royaltjuh schreef:@Dingetje: Die halfzus van Heatherite waar Aniek het over heeft hebben wij. Is ondertussen een 16 jarige stermerrie die afgelopen zomer een veulen aan de voet had van Erica's Manny.
dingetje schreef:Ik heb mijn jaarling-merrie gisteravond opgemeten maar ze is al 1.16 groot. Ze gaat toch niet uit de maat groeien? (Ze is eigenlijk 1.5 nu, van mei 2007)
dingetje schreef:@Regtur: Bedankt voor je tips. Ik ga het even bekijken. Ik heb zelf geen jaarboek maar kennisen wel, dus dat komt goed.
Ik heb mijn jaarling-merrie gisteravond opgemeten maar ze is al 1.16 groot. Ze gaat toch niet uit de maat groeien?
(Ze is eigenlijk 1.5 nu, van mei 2007)
dingetje schreef:Royaltjuh schreef:@Dingetje: Die halfzus van Heatherite waar Aniek het over heeft hebben wij. Is ondertussen een 16 jarige stermerrie die afgelopen zomer een veulen aan de voet had van Erica's Manny.
Hé.. wat leuk! Heb je haar weer drachtig?