[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:00

Kimm4 schreef:
Ze raden bij de sectie A altijd wit aan en bij de sectie B juist leren. Dit was laatst ook verteld op de toiletteercursus waar wij waren.
En waarom?? :')

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:21

Ik heb een breed wit halster, volgens mij zo n gevlochten, maar ik blijf leer ook mooi vinden, merries heb ik nooit een bit in eigenlijk

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:30

Breed-smal, Dik-dun gevlochten. Het kan en mag allemaal. Echter heeft ieder type hoofdstel een ander invloed op hoofd. Tenminste, hoe je er tegenaan kijkt.

Je zou eventueel Peter of Eveline een berichtje kunnen sturen, ze willen het vast wel voor je uitleggen :)

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:31

Vief heb je nog een mooie foto van zaterdag van ilse

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:33

Ik ben de foto's nu aan het uploaden :)

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:25

Heb je het Welsh Part Bred veulen misschien toevallig ook nog op de foto gezet??!!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:07

Mag ik mij hier misschien melden? Ik heb zelf een 20-jarige merrie, vader is Speyksbosch Nando. Ik start haar M2 tussen de paarden. Ik ben regelmatig op de keuringen te vinden, vind het leuk om mij er in te verdiepen, maar fok zelf verder niet. Wie weet in de toekomst wel, want ik blijf welshjes toch echt geweldig vinden! Zou het dus leuk vinden om hier mee te lezen en af en toe te reageren.
In Tolbert doe ik mee met de Welsh Cup en ik dacht als ik er toch ben, kan ik haar misschien wel voorbrengen op de keuring. Ze is al wel 20, maar alleen als veulen ooit uitgebracht op de keuring. Ben wel benieuwd dus wat ze nu nog van haar vinden. Maar ik twijfel ook wel, wat moet je nu nog met een 20-jarige op de keuring. Bedoeling is ook niet meer om te fokken of te verkopen, maar gewoon benieuwd naar wat de jury zegt. Zouden jullie dit nog doen?
Hier trouwens een foto van mijn Welsh!
Afbeelding

Afbeelding

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:37

Leuk pony! Ik ben vorig jaar ook met mijn toen 21 jarige merrie naar de keuring in Tolbert geweest. Ze ging toch mee voor haar fokgroep en er was nog een 20+ merrie van dezelfde hengst dus dat vonden we wel leuk om dan ook aan de 20+ rubriek mee te doen. Mijn merrie is wel een fokmerrie en heeft 14 veulens gehad.
AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door elfje72 op 21-06-16 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:37

Welkom naath!

Helaas zit ik niet zo in de grote ponies om je echt te helpen, maar je fotos zijn wat onduidelijk. Heb je geen recente standfoto van opzij genomen of een bewegingsfoto met het licht mee.

Als je er zelf niets mee gaat doen, heb je er ook niets op te verliezen en zou ik gewoon meedoen als je er toch bent. Heb je je al opgegeven voor de aan de hand rubrieken? Succes!

Nog een paar dagen zenuwen voor een aantal en dan verschijnen de eerste keuringsresultaten (en hopelijk successen!) weer. Leuk!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:48

Hallo, ik meld mij hier ook maar eens. Ik heb een 3 jarige Welsh a merrie: Thamen's Smart (Winalda Hiem's Katrines x Thamen's Fleur's Nadja). 2 juli mag zij mee naar de keuring in Utrecht.
Het is de bedoeling dat ze een leuke rij- en menpony wordt. fokken ben ik nog niet zo mee bezig, maar wie weet in de toekomst. Eerst maar eens kijken hoe ze het op de keuring doet.
Afbeelding
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:58

Leuk Juval, dan zien we elkaar! Mijn 3 jarige loopt ook mee in Utrecht :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:04

Ah jouw knappe pony's herken ik wel Elfje! Knappe Moviestar! Jouw 21-jarige merrie ziet er ook nog goed uit.

Misschien is deze iets duidelijker Caesar? Ik heb me verder nog niet opgegeven hoor.. twijfel nog!

Afbeelding

Deze is misschien mooier, maar staat ze niet helemaal op.
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:11

Voor een 20 jarige ziet ze er toch nog super uit? Op deze foto's wat onderhals en wat zwaar in de borst maar ik denk dat je daar niet teveel in moet blijven hangen en met goed opstellen kun je dat wellicht nog wel aardig camoufleren.

Als je het leuk vindt, gewoon doen! Je wordt er sowieso nooit dommer van en nu kan het nog :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:33

Als je verder niks te verliezen hebt gewoon doen! Is een leuke en leerzame dag en je hoort en ziet ook meteen wat ze graag zien.
Dat is voor de toekomst ook handig.

Hier nog maar 4 dagen tot de keuring,dacht zomaar dat de ponys er wel aardig op staan.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:44

Dankje Caesar! Ze heeft zelfs twee jaar geleden een zware koliek operatie moeten ondergaan, dus ja ik denk dat ze er voor haar leeftijd nog heel goed uitziet! Maar zelf vind ik het altijd moeilijk oordelen. Ze heeft inderdaad snel een onderhals, hoe zou je dit met opstellen zo min mogelijk kunnen laten zien? En het zware in de borst, is niet veel aan te doen denk ik? Grappig, dat is me nog nooit opgevallen, maar nu je het zegt :)

Inowa veel succes! Naar Exloo neem ik aan?

Juval wat een leuke pony!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:46

Klopt naar exloo!

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:32

Ik zou inderdaad gewoon meedoen Naath! Zeer leerzaam, leuk en je hebt niets te verliezen :) Ze ziet er nog goed uit voor haar leeftijd!

Leuk pony'tje Duval, ook naar Utrecht dus :)

Succes voor de mensen in Exloo komend weekend. Ik zag dat jij met je merrieveulens tegen een merrieveulen van vrienden van mij moet Inowa, leuk!

Weet iemand toevallig hoe de locatie in Utrecht er ongeveer uitziet? Zijn alle rubrieken op gras, of op zand? Of verschilt dat nog per rubriek/sectie? Dan kan ik me vast voorbereiden op wel of geen stoten etc.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:00

Welk merrieveulen is dat?

Zowel eilinora als ysabella zijn van ons dus word leuk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:07

Ik ga zaterdag wel even kijken denk ik in exloo

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:07

Viel me op dat er veel veulens zijn in exloo tov vorig jaar andere regionale keuringen

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:52

A veulens dan zeker ... want de sectie B vind ik eerlijk gezegd bedroevend

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:41

Cemlys schreef:
Ik ga zaterdag wel even kijken denk ik in exloo

Gezellig!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:33

Ik geloof dat ik al wat laat ben, heb me er ook niet echt in verdiept. Zijn er nog keuringen waarvoor opgegeven kan worden?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 05:06

Zowiezo tolbert nog en geloof nog een andere

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:47

regtur schreef:
Ik geloof dat ik al wat laat ben, heb me er ook niet echt in verdiept. Zijn er nog keuringen waarvoor opgegeven kan worden?

Als je inlogt via Mijn.Welsh kun je dit nog zien. De keuringen die niet meer mogelijk zijn, zijn niet meer zichtbaar.
Ik heb mijn inloggegevens nu niet bij de hand, maar volgens mij staan Hellendoorn, Sevenum, Heteren en Tolbert nog open. Hellendoorn is 9 juli dus zal deze week wel sluiten.