[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:31

maar als ik het nu nog een keer ga proberen word het een juli veulen....simba staat hier straks niet meer en ik wil heel graag een veulen van pepper en simba..

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:38

inowa schreef:
nu ben ik benieuwd naar je jaarling van wantons harold....

Ehm, foto's plaatsen is lastig. Beginnende bokker he :D

Verder is ze nog niet helemaal naar mijn wens. Ze heeft een slechte winter gehad. Ze wordt wel steeds mooier.

Ik heb nu het 4e veulen gefokt uit de Claret merrie. Die wil ik nu verkopen en dan door met de Wantons Harold. Ik ben nog jong en wil mijn eigen stam opzetten.
Dit vind ik persoonlijk leuker dan het succes van een ander 'kopen'. Alle respect daarvoor, maar ik ga nu verder met wat ik heb.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:40

Nou wij dachten vandaag ook gezellig een dagje weg te gaan voor het rassendefilé op Jumping de Weel....

Wij hadden onze C jaarling hengst meegenomen en was braaf er relaxt zelfs op de trailer hebben kindjes hem nog geaaid. Tot hij eraf kwam....springen en vervelend.

Dus heb hem toen maar weer op de trailer gezet want we moesten een drukke dijk over door het strodorp waar het stervesdruk was. Dus had zoiets van nee dat risico ga ik niet nemen. Hij liep ook heel rustig de trailer op en de klep was dicht en hij komt omhoog.
Alleen ik stond er nog, kon gelukkig opzij springen. Maar mijn arm ging niet mee, hij raakte met zijn ene hoef nét boven mijn schouderblad en kwam met mijn hand klem te zitten tussen zijn hoef en de buis van de trailer.
Gelukkig met een brul sprong hij terug achteruit. Gelukkig was ik nog niet onder de buis door anders had hij me vol in mijn gezicht geraakt. Maarja daar de ehbo wilde dat ik in Goes naar het ziekenhuis ging. Ik denk ja, dat duurde meer dan een uur voordat ik daar terecht kon dus zijn snel naar huis gereden en hem thuis eerst afgezet. En toen maar in Terneuzen gegaan. Foto's gemaakt maar gelukkig niks gebroken pfoei! Alleen zwaar gekneusd.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:43

Jeetje wat heftig zeg!

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:48

rienne schreef:
Nou wij dachten vandaag ook gezellig een dagje weg te gaan voor het rassendefilé op Jumping de Weel....

Wij hadden onze C jaarling hengst meegenomen en was braaf er relaxt zelfs op de trailer hebben kindjes hem nog geaaid. Tot hij eraf kwam....springen en vervelend.

Dus heb hem toen maar weer op de trailer gezet want we moesten een drukke dijk over door het strodorp waar het stervesdruk was. Dus had zoiets van nee dat risico ga ik niet nemen. Hij liep ook heel rustig de trailer op en de klep was dicht en hij komt omhoog.
Alleen ik stond er nog, kon gelukkig opzij springen. Maar mijn arm ging niet mee, hij raakte met zijn ene hoef nét boven mijn schouderblad en kwam met mijn hand klem te zitten tussen zijn hoef en de buis van de trailer.
Gelukkig met een brul sprong hij terug achteruit. Gelukkig was ik nog niet onder de buis door anders had hij me vol in mijn gezicht geraakt. Maarja daar de ehbo wilde dat ik in Goes naar het ziekenhuis ging. Ik denk ja, dat duurde meer dan een uur voordat ik daar terecht kon dus zijn snel naar huis gereden en hem thuis eerst afgezet. En toen maar in Terneuzen gegaan. Foto's gemaakt maar gelukkig niks gebroken pfoei! Alleen zwaar gekneusd.

Het is gelukkig goed :(:) af gelopen!!! De schrik zat er bij ons ook goed in hoor!!!! Was blij toen ik je bij ons thuis binnen zag komen en dat het gelukkig mee viel. Jouw jaarling had het ook niet ~~}> zo op mijn Cob merrie hè!!!
Voor de rest was het een leuke :+ dag in Nisse. Meiden hebben volop genoten in de ring.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:22

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:37

Na de keuring Heteren nog even een paar fokkers bezocht, en oude bekende tegengekomen.
Deze hebben wij als veulentje in Wales gekocht en is intussen zelf papa:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:43

Eppynt Valmet?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:01

Woaw Regtur, wat een beauty!!!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:39

@regtur; wauw idd wat een knap hengstje én nakomelingetje!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:40

wat een koppie he? Het is een Dyfed hengstje, V Dyfed Scamp. En in de moederlijn ook nog. Wij hebben hem verkocht, omdat hij naar onze smaak niet helemaal het bot ontwikkelde, wat wij graag zien. Dat hij bij een fokker tercht gekomen is en zo toch nog kansen krijgt is wel heel leuk.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:44

Nog meer ponies gezien trouwens, maar bij andere fokker:
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:51

die bruine hierboven is mooi! En hengst trouwens ook, jammer dat je hem niet helemaal op de foto hebt staan, ben wel benieuwd.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:01

Ja idd hoofdje is geweldig, ben ook benieuwd naar de rest. Heb je daar een foto van Jenny?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:01

Foutje.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:03

zitake schreef:
die bruine hierboven is mooi! En hengst trouwens ook, jammer dat je hem niet helemaal op de foto hebt staan, ben wel benieuwd.

Ik heb nog wel een foto van het hengstje, maar van 2 jaar terug. Of 3, ik weet het niet heel precies, wij hebben hem als 2 jr verkocht.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:23

uryanne schreef:
inowa schreef:
nu ben ik benieuwd naar je jaarling van wantons harold....

Ehm, foto's plaatsen is lastig. Beginnende bokker he :D

Verder is ze nog niet helemaal naar mijn wens. Ze heeft een slechte winter gehad. Ze wordt wel steeds mooier.

Ik heb nu het 4e veulen gefokt uit de Claret merrie. Die wil ik nu verkopen en dan door met de Wantons Harold. Ik ben nog jong en wil mijn eigen stam opzetten.
Dit vind ik persoonlijk leuker dan het succes van een ander 'kopen'. Alle respect daarvoor, maar ik ga nu verder met wat ik heb.

ben ik helemaal met je eens,ik ben ook nog jong en heb een jaarling van sven lopen met een leuk papiertje.
doet het tot nu toe wel leuk op de show ondanks dat ze nog maar 2 x is geweest.
wel voor dit jaar kootwijk dus is helemaal leuk.

hier kun je mijn jaarling van sven zien.
[ITP] prinses presca uit logeren....even wat mooie foto,s..

Shazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:15

regtur schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Ik denk het is Dyfed Penpal. Mooie hengstje...

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:33

Wat een look heeft dat hengstje zeg! Geweldig! Daar val je toch meteen voor!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:03

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:20

Geweldig koopie die witte hengst. Volgens mij is het inderdaad Dyfed Penpal. Hij lijkt wel heel erg op Valmet.

Trouwens nog 11 daagjes dan gaan we naar Wales!
We gaan naar de volgende studs:
Eppynt, Baledon, Boothsdale (uiteraard om Dylan in het echt te gaan zien), Serock, Elcon, Criccieth (nog niet zeker, afhankelijk van de situatie daar). En ik vergeet nog wat denk ik, maar ik heb er erg zin in.

Weet iemand hoeveel kilo handbagage je mee mag nemen in het vliegtuig? Ik wil namelijk ook laarzen mee nemen, gezien het lekkere natte klimaat in Wales af en toe. Maar ik moet ook nog een camera meenemen en kleding. En wat mag sowieso niet mee? Ik weet dat blikjes etc niet mee mogen, maar hoe zit het met andere dingen?

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:29

Vandaag beide gedekte A merries laten scannen en beide zijn ze drachtig. Dus so far so good. Volgende week nog even de B merrie en hopen dat zij ook drachtig is. /3

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:17

Gaaf Melanie! Nog even 1,5 week aftellen.... En spam ons er maar mee hoor!!

Gefeliciteerd Yorick, op naar je Btje, en hopen dat die ook drachtig is.
Zijn jou Atjes door in jou onderschrift, Amity's Oceam King gedekt?

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:20

Voor de liefhebber van foto's;

even kijken op de site van het nwpcs. Heb haar zojuist even onder te koop gezet (de springbourne claret merrie). Ook foto's van de Rondeels Fawn en de Wantons Harold van vorig jaar. Let wel: foto van de jaarling is gemaakt begin mei. Inmiddels lijkt het er al meer op.
Maar ik ben benieuwd naar jullie commentaar. ;)

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:25

Max. is 57 kg Melanie, en dat is heel toevallig want dat is precies mijn gewicht!
Vloeistoffen moeten geseald zijn in plastic geloof ik en de rest kun je vinden op bv de klm site. Als je daar een steekwoord invult komt alle info er uit gerolt.

Altijd fijn een bevestiging Yorick.
Hier ook alles drachtig. Volgend jaar hopen we 3 Welsh A-tjes en 4 Haflingerveulens te mogen verwelkomen.