[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:50

Yep als ik ooit Welsh fokker word dan ga ik bij het WPCV :D . Lijkt mij dat hij echt wel grijs wordt, er zijn nog meer foto's maar wil jullie niet overspelen ;) , Melanie kan ze allemaal op fb zien, dus ;)

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:55

Doe mij nog maar wat foto's hoor :j

joostvangestel

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:07

Over paspoorten gesproken: mijn vader had het NWPCS paspoort van ons veulen al binnen. Razendsnel, veulen was nog geen 2 maanden oud toen het binnenkwam.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:50

Goedeavond,

ik heb begrepen dat het netjes is eerst even voor te stellen;
Mijn naam is Jens. Op het moment in bezit van 4 Welsh sectie a merrie's. In het verleden ook wel sectie b en d gehad.

Volg het al een tijdje hier en moet zeggen erg interessant en met name respectvol naar elkaar toe.
Ik zie dat in andere topics weleens anders.

Hoop dat hier leuke en interessante discussies kunnen ontstaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:56

Mijn veulen is van 7mei en hier nog geen nwpcs paspoort binnen? Ook nog niet gechipt. Duurt dit wel vaker langer?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:01

welkom Jens, altijd leuk om nieuwe inzichten te horen.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:02

hier woensdag paspoort binnen gekregen.
Kleine is 3 weken geleden gechipt

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:03

welkom jens!

hier ook nog geen chipper langs geweest, dus vanzelfsprekend nog geen paspoort. overigens begint hij altijd laat met zijn ronde, dus ik wacht gewoon rustig af op zn telefoontje.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:04

joostvangestel schreef:
welkom Jens, altijd leuk om nieuwe inzichten te horen.

Wel, om dan gelijk maar mee te doen; vorig jaar was ik 'een van de gelukkigen' om een steekproef te krijgen. Dwz. DNA opsturen naar Wageningen. Toen was het veulen gechipt in juli en ik had pas eind oktober het paspoort.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:10

ik wist niet dat ze 'steekproeven "deden , wel voor doping tijdens wedstrijd maar niet voor veulens.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:10

Welkom Jens. Dat had ik 3 jaar geleden, zo'n steekproef.
Hier wordt as volgende maand gechipt, omdat de chipper meer mensen op 1 dag plant en nog niet iedereen was er klaar voor.
Anja: hij wordt echt mooi

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:14

Ja, die steekproeven ziijn wel een goede zaak. Gerommel met afstammingen is voor een groot deel al de wereld uit. En daarnaast kan je tegenwoordig keihard bewijzen dat een afstamming wel klopt.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:27

Chipper hier nog niet geweest, maar belde v/d week wel. Laatste veulenaangifte had hij nog niet binnen, ligt waarschijnlijk nog bij het stamboek. Dus die moet even naar de chipper toe en dan zal hij snel wel langs komen. :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:31

welkom jens.....

hier dit jaar geen chipper nodig maar volgend jaar in elk geval wel 1 (hoop ik tenminste)

gisteren winoa gewassen en even op de foto gezet

Afbeelding

als ik vrij kan krijgen nemen we winoa 19 september mee naar lierop,zowel aan de hand als onder zadel...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:08

Inowa, ze staat wel erg gezonken met haar rug. Je kan haar beter op het harde zetten voor de foto.
Is zij trouwens drachtig?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:13

winoa is drachtig ja,al bijna 3 maanden nu

van haar rug baal ik wel ja,lijkt op deze foto wel erger dan het is idd door het gras maar we hebben niet ergens zo snel een recht hard stuk...ja de weg voor maar daar waren ze wel heel druk met vrachtwagens enzo dus daar maar niet heen gegaan

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 07:31

Welkom Jens. Wat voor pony's heb je (qua bloed)?

Hier zijn ze vorige week vrijdag gechipt. Vorig jaar had ik het paspoort heel erg snel en mijn ervaring met het NWPCS dat ze altijd wel heel snel zijn (ook met rekeningen :D ).

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 08:20

Welkom Jens.

Ons veulen vorig jaar is met 4 weken al gechipt en met 6 weken hebben wij de haren en transpondernr opgestuurd en 2 à 3 weken later hadden wij paspoort en alles wat erbij hoort.

@ inowa en is pepper ook al gedekt en gescand?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:46

@ joost, had jij mijn vraag op de vorige pagina gelezen? Ben wel benieuwd waar Sumrin Tristan in '95 en 96 ter dekking stond en of er daar bijgehouden werd welke merries er gedekt werden. Mijn merrie heeft nl een halfzus en een halfbroer met Tristan als vader.

Edit; heb op de website gevonden dat hij in die periode bij de fokker van mijn merrie op stal stond.
Laatst bijgewerkt door Diane_Basje op 30-07-11 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:47

pepper is wel gedekt geweest,en toen niet drachtig en is nu weer een weekje terug van de hengst.
10 augustus scannen.
hopelijk is ze nu wel drachtig want het begint behoorlijk laat te worden,twijfel nog of ik haar hierna nog een keer laat dekken als ze weer niet drachtig is.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:12

Girlgamer schreef:

Hier zijn ze vorige week vrijdag gechipt. Vorig jaar had ik het paspoort heel erg snel en mijn ervaring met het NWPCS dat ze altijd wel heel snel zijn (ook met rekeningen :D ).

Ik heb;
13 jarige Springbourne Claret x Roman Carolus merrie
Jaarling van Lippens Omega x Ceulan Simwnt
Jaarling van Wantons Harold (=Ysselvliedt Sven, uit een dochter van Toptown Heidi) uit de 13 jarige merrie en een veulen van Rondeels Fawn uit de 13 jarige merrie.

Laat trouwens alles registreren bij het WPCV. Ik krijg daar een wat gezelliger gevoel bij dan bij het NWPCS.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:14

nu ben ik benieuwd naar je jaarling van wantons harold....

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:18

Diane_Basje schreef:
@ joost, had jij mijn vraag op de vorige pagina gelezen? Ben wel benieuwd waar Sumrin Tristan in '95 en 96 ter dekking stond en of er daar bijgehouden werd welke merries er gedekt werden. Mijn merrie heeft nl een halfzus en een halfbroer met Tristan als vader.

Edit; heb op de website gevonden dat hij in die periode bij de fokker van mijn merrie op stal stond.

Edit2; inmiddels kom ik er langzaam achter dat dhr Noten uit sterksel o.a. Sumrin Tristan, Amstelhoeve's Rosina, Amstelhoeve's Mary en Jolanda op stal heeft gehad. Is volgens mij best een grote fokker geweest. Wat ik dan gek vind is dat niemand schijnt te weten wat voor fokker hij was en wat er na zijn dood met zijn pony's is gebeurd? Zitten hier geen 'oudere fokkers' (niks met leeftijd te maken, maar mensen die al langer meedraien in de wereld) die me meer kunnen vertellen?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:20

uryanne schreef:
Girlgamer schreef:

Ik heb;
13 jarige Springbourne Claret x Roman Carolus merrie
Jaarling van Lippens Omega x Ceulan Simwnt
Jaarling van Wantons Harold (=Ysselvliedt Sven, uit een dochter van Toptown Heidi) uit de 13 jarige merrie en een veulen van Rondeels Fawn uit de 13 jarige merrie.

Laat trouwens alles registreren bij het WPCV. Ik krijg daar een wat gezelliger gevoel bij dan bij het NWPCS.

Leuk! Heb je foto's?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:28

inowa schreef:
pepper is wel gedekt geweest,en toen niet drachtig en is nu weer een weekje terug van de hengst.
10 augustus scannen.
hopelijk is ze nu wel drachtig want het begint behoorlijk laat te worden,twijfel nog of ik haar hierna nog een keer laat dekken als ze weer niet drachtig is.

Ik zou stoppen voor dit jaar. Bij mij is er ook 1 die zeer waarschijnlijk niet drachtig is, maar die laat ik lopen tot volgend jaar. Heb geen zin in veulens in augustus.