Vraag het eigenlijk meer omdat hij uit een bruinxpalo komt, dan is de kans maar 4% dat er zwart uitkomt, mijne is voor het oog ook zwart maar genetisch donkerbruin/zwartbruin. Hij lijkt nl bij de zijkant hoofd en liezen iets lichter, dus niet de glans
ik vind het ook heel lastig en weet ook eigenlijk niet wat ik er aan uit wil geven dit is haar afstamming http://mijn.welsh.nl/uitgebreidepaardin ... n6xp+5gQ== moeder is inmiddels preferent en bijna Elite nog 1 ster nakomeling dan is ze elite de fokkers hopen dat ze dat met deze merrie bereiken daarom hebben ze der nog niet verkocht.
lailapri
Geplaatst: 30-05-16 05:01
Ik heb drie zwarte staan voor het oog, maar 1 is echt zwart:
Een is een smokey black:
Die twee samen op een foto:
En dan heb ik ook nog een vos:
Je ziet wel andere kleuren bij hoofd benen en flanken, maar voor iemand zonder verstand van kleuren zijn ze zwart.
Cemlys; Gaat je 3 jarige naar de keuring? Al een mooie ontwikkelde merrie zeg!
vivana
Geplaatst: 30-05-16 07:34
Kimm4 schreef:
Onze nieuwste aanwinst, 2 jarige hengst
[ [url=m/VPcoJX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij is heel mooi Kim....maare dwz dat ik ook kans krijg nu op 'n zwarte? Bona Dea( bruin) x Top Gold (palomino)?
Cemlys
Geplaatst: 30-05-16 07:50
Caesar schreef:
Cemlys; Gaat je 3 jarige naar de keuring? Al een mooie ontwikkelde merrie zeg!
Als het goed is wel. Daar zijn we in elk geval nu voor beginnen trainen.
Chantalll
Geplaatst: 30-05-16 13:43
Nice Cemlys !
Hier ook blij met de ontwikkelingen van Mowhawk TC ... Het is zo'n grapjas ... hij is 3 maanden oud en doet het erg leuk ... Mowhawk is een hengstje van Cadlanvalley Landlord uit mijn Keurmerrie Lakeway's Glorious Hazel.
Dat zou inderdaad kunnen Viviana, op de hk dit jaar is er ook een zwarte uit een palomino merrie en bruine hengst geweest. al denk ik niet dat de kans echt heel groot is
vivana
Geplaatst: 30-05-16 21:00
Kimm4 schreef:
Dat zou inderdaad kunnen Viviana, op de hk dit jaar is er ook een zwarte uit een palomino merrie en bruine hengst geweest. al denk ik niet dat de kans echt heel groot is
Okay,..apart wist niet dat het kon. Geef mij maar een mooie valk met véél wit
AniekR
Geplaatst: 30-05-16 22:02
Hij is stoer hoor, Chantal! Eindelijk een tweede Yazhi-kleurtje uit Schimp (toch? )
En uit bruin x palomino een zwarte kan ook maar zo. Als de vader maar heterozygoot agouti is en als de palomino dan juist geen agouti draagt, is de kans best aanwezig natuurlijk. Zie aan beide kanten Blackhill Picalo, gaf die ook niet wel eens zwart? Maar met dat echt donker/zwartbruin weet je het pas als je het test of misschien als veulen zichtbaar geweest.
Hier goed nieuws van de DA vandaag: Op naar 2017! ^_^
Derde Schimmel Aniek Nola TC,Yazhi TC en Mowhawk TC zijn alldrie vos geboren en worden dus schimmel ... daarnaast Daira TC en Yajanti TC beiden donkere vos en dan Vanety TC Sabino-Vos
Super gefeliciteerd met alldrie de drachtige merries !
Klopt Aniek ... Nola TC is nu 4 en rijdt op de Welsh Sportdag haar eerste wedstrijd
AniekR
Geplaatst: 31-05-16 11:32
Spannend dat ze hun debuut gaan maken! Ja herinner me die foto nu. Volgens mij had ik het er nog met Mariska over of dat nou ook zo'n donkere schimmel nog was. Yazhi is ook nog weinig verkleurd in de tussenijd.
vivana
Geplaatst: 31-05-16 15:09
Komt vast bij beide wat moois en goed's uit AniekR
KellyDV
Geplaatst: 31-05-16 20:06
UPDATE LIJST
NWR HENGSTEN
Heidehof's Don Diego (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.48 m | Vos | v. Morgenland's Fabian x Orchard d'Avranches Vigaro | Stokmaat 1.47 m | Vos | v. Heidehof's Don Diego x Bodo Kraneveld's Kadans | Stokmaat 1.47 m | Vos | v. Jacobspeels Rocky x Downland Folklore
Orchard Boginov | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Verona's Bo-Gi x Vita Nova's Golden Boris King William (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Kaiserjaeger x Lemonshill Little Emperor Orchard Red Prince | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Aester El Nino x Verona's Bo-Gi Heitrak's Marvin | Stokmaat 1.46 m | Bruin | v. De Goede Ree's Now Or Never x Vita Noa's Golden Boris Kooihuster Samme | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Orchard Red Prince x Bjirmens Wytse Vlagberg's Carway (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Heitrak's Marvin x Aester El Nino Bijsterhof’s Diamond Dancer | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Heitrak's Marvin x Vita Nova's Golden Boris Leuns Veld's Zandro | Stokmaat 1.49 m | Bruin | v. Heitrak's Marvin x Aester El Nino Kooihuster Melle (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Molenhorn's Lucky Boy x Bjirmens Wytse Speyksbosch Dickens | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Heitrak's Marvin x Aester El Nino Bijsterhof’s Vivaldi | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Orchard Wildeman x De Goede Ree's Now or Never Jonker's Jayden | Stokmaat 1.46 m | Bruin | v. Valerio x Orchard Boginov Goldwinshoeve Valerion | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Valerio x Orchard d'Avranches Westerhuis Zorro | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Brouwershaven Diamond Hit x Kielshoop Honeyhill Pippin’s Pride AT | Stokmaat 1.52 m | Bruin | v. Wengelo's Ricardo x Aester El Nino Coelenhage's Purioso | Stokmaat 1.46 m | Bruin | v. Coelenhage's Let's Be The Best x Ijsselvliedt's Primeur Heidehof's Dylano | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Kooihuster Samme x Orchard 'd Avranches Bekelaar's Nelson | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Orchard Wildeman x Bodo Leuns veld’s Cassini | Stokmaat 1.50 m | Bruin | v. Orchard Wildeman x Heitrak's Marvin Bijsterhof’s Valencio | Stokmaat 1.50 m | Bruin | v. Orchard Wildeman x De Goede Ree's Now Or Never Turfhorst Landlord | Stokmaat 1.46 m | Bruin | v. Valerio x Aester El Nino Spoorzicht's Red Flyer | Stokmaat 148,5 m | Bruin | v. Orchard (G) Wildeman x Woldhoeve's Silco
Nia Domo's Bolero | Stokmaat 1.48 m | Zwart | v. Orchard Boginov x Orchard d'Avranches De Goede Ree's Alwin | Stokmaat 1.47 m | Zwart | v. Klein Roderijs Cocktail x Orchard Boginov Steerwolde's VIP (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.50 m | Zwart | v. Hagelkruis Valentijn x Downland Folklore Houdringe’s Raspoetin | Stokmaat 1.46 m | Zwart | v. Leuns Veld's Lord x Orchard Boginov
Leuns Veld’s Winston (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.46 m | Palomino | v. Bodo x Kooihuster Folkert Veenstra's Grapjas | Stokmaat 1.46 m | Palomino | v. Klein Roderijs Cocktail x Le Matsjo Desperado | Stokmaat 1.47 m | Palomino | v. Bowe x Veenstra's Promise
WPBR HENGSTEN
Cassanova du Bois | Stokmaat 1.45 m | Wildkleur Perlino | v. FS Champion de Luxe x Der Harlekin B David van den Hout | Stokmaat 1.48 m | Roan Vos | v. FS Champion de Luxe x Bokkesprong Casjmier Coelenhage’s Promise | Stokmaat 1.47 m | Zwart | v. Coelenhage's Let's Be The Best x Ijsselvliedt's Primeur Gin Power | Stokmaat 1.45 m | Valk | v. Power and Paint x Orchard Red Prince Orchard E.T | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Verona's Bo-Gi x Orchard Red Prince Cindy's Chevy TG | Stokmaat 1.43 m | Bruin | v. Coelenhage's Promise x Orchard d'Avranches Coelenhage's Patser | Stokmaat 1.50 m | Bruin | v. Coelenhage's Let's Be The Best x Ijsselvliedt's Primeur Good Looking | Stokmaat 1.48 m | Vos | v. FS Golden Highlight x Dornik B Reduster Adios | Stokmaat 1.47 m | Vos | v. Heidehof's Don Diego x Wester Aikema's Adios
Pleun is een orchard boginov x golwind empire's voice. Ze is drachtig van Leunsveld Zandro. Niet mijn eerste keus hengst maar achteraf toch heel blij dat het zo is gelopen. Uiteindelijk ook fokken binnen de sectie NWR ipv WPBR. Nu heel benieuwd naar volgend jaar!