[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:30

Vraag het eigenlijk meer omdat hij uit een bruinxpalo komt, dan is de kans maar 4% dat er zwart uitkomt, mijne is voor het oog ook zwart maar genetisch donkerbruin/zwartbruin. Hij lijkt nl bij de zijkant hoofd en liezen iets lichter, dus niet de glans

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:20

Ik weet het niet haha hij lijkt echt goed zwart, dat zeggen er ook veel. We zullen het de komende jaren wel zien ☺

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:30

ik vind het ook heel lastig en weet ook eigenlijk niet wat ik er aan uit wil geven dit is haar afstamming http://mijn.welsh.nl/uitgebreidepaardin ... n6xp+5gQ== moeder is inmiddels preferent en bijna Elite nog 1 ster nakomeling dan is ze elite de fokkers hopen dat ze dat met deze merrie bereiken daarom hebben ze der nog niet verkocht.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:01

Ik heb drie zwarte staan voor het oog, maar 1 is echt zwart:
Afbeelding

Een is een smokey black:
Afbeelding

Die twee samen op een foto:
Afbeelding

En dan heb ik ook nog een vos:
Afbeelding

Je ziet wel andere kleuren bij hoofd benen en flanken, maar voor iemand zonder verstand van kleuren zijn ze zwart.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:25

Cemlys; Gaat je 3 jarige naar de keuring? Al een mooie ontwikkelde merrie zeg!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:34

Kimm4 schreef:
Onze nieuwste aanwinst, 2 jarige hengst

[ [url=m/VPcoJX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is heel mooi Kim....maare dwz dat ik ook kans krijg nu op 'n zwarte?
Bona Dea( bruin) x Top Gold (palomino)?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:50

Caesar schreef:
Cemlys; Gaat je 3 jarige naar de keuring? Al een mooie ontwikkelde merrie zeg!

Als het goed is wel. Daar zijn we in elk geval nu voor beginnen trainen.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:43

Nice Cemlys !

Hier ook blij met de ontwikkelingen van Mowhawk TC ... Het is zo'n grapjas ... hij is 3 maanden oud en doet het erg leuk ...
Mowhawk is een hengstje van Cadlanvalley Landlord uit mijn Keurmerrie Lakeway's Glorious Hazel.

Foto is van vandaag in de wei.

Afbeelding

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:17

Dat zou inderdaad kunnen Viviana, op de hk dit jaar is er ook een zwarte uit een palomino merrie en bruine hengst geweest.
al denk ik niet dat de kans echt heel groot is

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:00

Kimm4 schreef:
Dat zou inderdaad kunnen Viviana, op de hk dit jaar is er ook een zwarte uit een palomino merrie en bruine hengst geweest.
al denk ik niet dat de kans echt heel groot is

Okay,..apart wist niet dat het kon.
Geef mij maar een mooie valk :D :+ met véél wit :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:02

Hij is stoer hoor, Chantal! Eindelijk een tweede Yazhi-kleurtje uit Schimp (toch? :o )

En uit bruin x palomino een zwarte kan ook maar zo. Als de vader maar heterozygoot agouti is en als de palomino dan juist geen agouti draagt, is de kans best aanwezig natuurlijk. Zie aan beide kanten Blackhill Picalo, gaf die ook niet wel eens zwart?
Maar met dat echt donker/zwartbruin weet je het pas als je het test of misschien als veulen zichtbaar geweest.

Hier goed nieuws van de DA vandaag:
Afbeelding Afbeelding
Op naar 2017! ^_^

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:17

Gefeliciteerd Aniek!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 06:06

Derde Schimmel Aniek Nola TC,Yazhi TC en Mowhawk TC zijn alldrie vos geboren en worden dus schimmel ... daarnaast Daira TC en Yajanti TC beiden donkere vos en dan Vanety TC Sabino-Vos

Super gefeliciteerd met alldrie de drachtige merries !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 06:30

Super Aniek!!

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:32

Nogmaals gefeliciteerd! Wordt powerwaken volgend jaar, maar hopelijk ben je er dan wel binnen een paar dagen/nachten vanaf ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:11

Ohja is ook zo, Chantal. Die is nu 4 dat ik daar vorig jaar beleerfoto's van heb gezien?

En bedankt allemaal. Wordt inderdaad powerwaken. Derde merrie van stal (geen Welsh) is twee dagen eerder uitgerekend.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:03

Klopt Aniek ... Nola TC is nu 4 en rijdt op de Welsh Sportdag haar eerste wedstrijd :-)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:32

Spannend dat ze hun debuut gaan maken! Ja herinner me die foto nu. Volgens mij had ik het er nog met Mariska over of dat nou ook zo'n donkere schimmel nog was. Yazhi is ook nog weinig verkleurd in de tussenijd.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:09

Komt vast bij beide wat moois en goed's uit AniekR

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:06

UPDATE LIJST

NWR HENGSTEN

Heidehof's Don Diego (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.48 m | Vos | v. Morgenland's Fabian x Orchard d'Avranches
Vigaro | Stokmaat 1.47 m | Vos | v. Heidehof's Don Diego x Bodo
Kraneveld's Kadans | Stokmaat 1.47 m | Vos | v. Jacobspeels Rocky x Downland Folklore

Orchard Boginov | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Verona's Bo-Gi x Vita Nova's Golden Boris
King William (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Kaiserjaeger x Lemonshill Little Emperor
Orchard Red Prince | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Aester El Nino x Verona's Bo-Gi
Heitrak's Marvin | Stokmaat 1.46 m | Bruin | v. De Goede Ree's Now Or Never x Vita Noa's Golden Boris
Kooihuster Samme | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Orchard Red Prince x Bjirmens Wytse
Vlagberg's Carway (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Heitrak's Marvin x Aester El Nino
Bijsterhof’s Diamond Dancer | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Heitrak's Marvin x Vita Nova's Golden Boris
Leuns Veld's Zandro | Stokmaat 1.49 m | Bruin | v. Heitrak's Marvin x Aester El Nino
Kooihuster Melle (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Molenhorn's Lucky Boy x Bjirmens Wytse
Speyksbosch Dickens | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Heitrak's Marvin x Aester El Nino
Bijsterhof’s Vivaldi | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Orchard Wildeman x De Goede Ree's Now or Never
Jonker's Jayden | Stokmaat 1.46 m | Bruin | v. Valerio x Orchard Boginov
Goldwinshoeve Valerion | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Valerio x Orchard d'Avranches
Westerhuis Zorro | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Brouwershaven Diamond Hit x Kielshoop Honeyhill
Pippin’s Pride AT | Stokmaat 1.52 m | Bruin | v. Wengelo's Ricardo x Aester El Nino
Coelenhage's Purioso | Stokmaat 1.46 m | Bruin | v. Coelenhage's Let's Be The Best x Ijsselvliedt's Primeur
Heidehof's Dylano | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Kooihuster Samme x Orchard 'd Avranches
Bekelaar's Nelson | Stokmaat 1.48 m | Bruin | v. Orchard Wildeman x Bodo
Leuns veld’s Cassini | Stokmaat 1.50 m | Bruin | v. Orchard Wildeman x Heitrak's Marvin
Bijsterhof’s Valencio | Stokmaat 1.50 m | Bruin | v. Orchard Wildeman x De Goede Ree's Now Or Never
Turfhorst Landlord | Stokmaat 1.46 m | Bruin | v. Valerio x Aester El Nino
Spoorzicht's Red Flyer | Stokmaat 148,5 m | Bruin | v. Orchard (G) Wildeman x Woldhoeve's Silco

Nia Domo's Bolero | Stokmaat 1.48 m | Zwart | v. Orchard Boginov x Orchard d'Avranches
De Goede Ree's Alwin | Stokmaat 1.47 m | Zwart | v. Klein Roderijs Cocktail x Orchard Boginov
Steerwolde's VIP (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.50 m | Zwart | v. Hagelkruis Valentijn x Downland Folklore
Houdringe’s Raspoetin | Stokmaat 1.46 m | Zwart | v. Leuns Veld's Lord x Orchard Boginov

Leuns Veld’s Winston (ALLEEN DIEPVRIES) | Stokmaat 1.46 m | Palomino | v. Bodo x Kooihuster Folkert
Veenstra's Grapjas | Stokmaat 1.46 m | Palomino | v. Klein Roderijs Cocktail x Le Matsjo
Desperado | Stokmaat 1.47 m | Palomino | v. Bowe x Veenstra's Promise

WPBR HENGSTEN

Cassanova du Bois | Stokmaat 1.45 m | Wildkleur Perlino | v. FS Champion de Luxe x Der Harlekin B
David van den Hout | Stokmaat 1.48 m | Roan Vos | v. FS Champion de Luxe x Bokkesprong Casjmier
Coelenhage’s Promise | Stokmaat 1.47 m | Zwart | v. Coelenhage's Let's Be The Best x Ijsselvliedt's Primeur
Gin Power | Stokmaat 1.45 m | Valk | v. Power and Paint x Orchard Red Prince
Orchard E.T | Stokmaat 1.47 m | Bruin | v. Verona's Bo-Gi x Orchard Red Prince
Cindy's Chevy TG | Stokmaat 1.43 m | Bruin | v. Coelenhage's Promise x Orchard d'Avranches
Coelenhage's Patser | Stokmaat 1.50 m | Bruin | v. Coelenhage's Let's Be The Best x Ijsselvliedt's Primeur
Good Looking | Stokmaat 1.48 m | Vos | v. FS Golden Highlight x Dornik B
Reduster Adios | Stokmaat 1.47 m | Vos | v. Heidehof's Don Diego x Wester Aikema's Adios

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 06:51

Gefeliciteerd Aniek! Mooie combinaties :).

Top Kelly, mooie up to date lijst! Wist niet dat King Wiliam alleen nog maar diepvries had, dat was vorig jaar nog wel vers beschikbaar dacht ik?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:04

Vind Yazhi juist veel witter als vorig jaar

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:04

Pleun is een orchard boginov x golwind empire's voice. Ze is drachtig van Leunsveld Zandro.
Niet mijn eerste keus hengst maar achteraf toch heel blij dat het zo is gelopen. Uiteindelijk ook fokken binnen de sectie NWR ipv WPBR. Nu heel benieuwd naar volgend jaar!

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:43

Vanmorgen de laatste 2 merries gescand, en allebei drachtig. In 11 dagen tijd zijn alle 3 de dames uitgerekend.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:04

Top, gefeliciteerd met de drachtige dames!

Niet je eerste keus en toch ermee gedekt?:) Ik vind Leunsveld Zandro ook wel een mooie hengst!