[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:59

Zitake@ Puntjes op de i, dat is wel belangrijk. Ik kan de manen niet zien op de foto. Maar heel af en toe zie je nog wel eens pardoes afgeknipte of afgesneden manen. Dat oogt niet natuurlijk. Maar als je merrie er een hekel aan heeft, tja dan moet je wat.
Beyonce heeft nu al een fanclub, dus.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:06

Nog ff een berichtje tussendoor;
Ik heb nog 5 Magnesium/kalkblokken (GRIPPY) liggen wegen het niet nakomen van een afspraak!
Ze mogen weg voor €5,00 p/st ex verzendkosten.
Kunnen verzonden worden pakketpost,verpulverd gaat het wel door de brievenbus
Afbeelding
Afbeelding

En nog een update van ons veulen....volgens de dierenarts kan ze over 6wk weer naar buiten,moet al die tijd op stal blijven.
(dit alles)2x daags schoonwassen antibiotica en pijnstilers....
Wij gaan ook Swedenkruiden gebruiken tegen wild vlees etc (ik heb hier hele goede ervaringen mee).
Het is echt een vies werkje ze ruikt naar verrot (kadaver).
Veder is het veulen topfit gelukkig.
Maar het ziet er echt verschrikkelijk uit dat werdt wel even bevestigd door de directeur van VCS (someren)
Er zijn zenuwen door(LV)die ook moeten genezen.....

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:55

vivana@ wat een klus! Hopelijk hebben je inspanningen resultaat en houdt je veulen er niets aan over.
Ik gebruik zelf heel vaak propoliszalf een puur-natuurmiddel, wat vooral heel effectief is bij ontstekingen. Ook voor humaan gebruik overigens.
Succes ermee!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:07

Zo vivana, 6 weken zullen best lang zijn voor die kleine. Waar ik geweldige resultaten mee heb is dermiel zalf of l-mesitran. dat krijg je echt mooie wondheling mee, ook bij vervuilde wondes. als je de mesitranfirma mailt geloof ik, sturen ze je vaak een doos op.
Zou ik zeker gaan gebruiken op die wondes. Als je even kijkt op bokt, zijn diverse topics met serieuze wondes die erg mooi geheeld zijn op die manier, met een minimum aan wildvleesvorming.

@ regtur, de manen zijn een tijdje terug gesneden/getrokken en ja ze heeft er een hekel aan, echt een drama om het te doen. laat ze nu ietsje langer worden weer, recht is bij haar niet mooi. Heb al even wat tips gekregen ivm de manen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:29

regtur schreef:
vivana@ wat een klus! Hopelijk hebben je inspanningen resultaat en houdt je veulen er niets aan over.
Ik gebruik zelf heel vaak propoliszalf een puur-natuurmiddel, wat vooral heel effectief is bij ontstekingen. Ook voor humaan gebruik overigens.
Succes ermee!

Dat was de reden dat de directeur van VCS meekwam....omdat ook wij een keuze moesten maken,inslapen of niet.
Ik zei tegen hem,ze moet een sport/wedstrijdpaard worden geen weide stal of recreatie-paard....
Dus alles moet fuctioneren en absoluut gezond worden (natuurlijk krijg je nooit 100% garantie want er kan nog van alles gebeuren)...
Maar goed de pezen waren heel (op 2plaatsen zie je die zo lopen),in die vleeswonden geloof ik wel dat moet van binnenuit naar buiten groeien,weet alleen niet of ze daar lidtekens van overhoudt (Someren zegt van niet...)
Vanmorgen was de pus echt al meer als de helft minder (gelukkig) ze is niet bliuj met ons maarhelaas ze heeft geen keus (moet opletten voor haar snelle achterbeentjes,heb al een tik op mijn hand gehad :o ).
Ze zit er zelf wel aan maar niet te dol (er ontstaan geen hevige bloedingen).

Maar kun je je voorstellen...merrie loopt dag en nacht buiten en heeft een inloopstal die afgesloten kán worden...daar komt ze nu niet.
Staat in een box van 4,5 bij 3/3,5....zeker groot genoeg maar niet zoals wij het graag zien.
Ze zal wel ontploffen als ze de wei weer in mag,veulen (Garetti) weet nog niet beter..
Nu moet ik wel zeggen dat we de wond buiten op het gras schoonmaken en dat moeders dan even kan grazen.

Het is een hart gelach en heel onze vakantie is naar de knoppe

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:58

@ vivana : Wat een zware taak zeg! Diepe respect. Ik weet wel dat je zoiets uit liefde voor je paard doet, maar al die tijd positief blijven, lijkt me best moeilijk. (over toekomst veulen en herstel wond).
Wel lekker dat moeders tijdens behandelen even mag grazen...

@ Melanie: Dierenarts nog geweest? Verklaring van niet willen belasten gevonden?!

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:02

Ik ben even nieuwsgierig naar jullie mening. Wat vinden jullie deze pony:

Afbeelding

Foto met dank aan Yorick +:)+ .

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:58

Honeys: ik vind de pony vrij lang met een erg hoge staart aanzet. Ze heeft wel een mooi voorbeen en een mooi hoofd. De hals komt op de foto vrij steil uit de borst, maar dat kan aan de foto liggen.
Het is niet echt mijn type.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:01

Honeys@ best een mooie en correcte pony. mocht misschien iets meer bot hebben en het hoofd iets groot tov het lichaam? Alles zit verder goed op de plek waar het hoort.
Maar eigenlijk moet je ze in het echt zien.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:05

Melanie5 schreef:
Honeys: ik vind de pony vrij lang met een erg hoge staart aanzet. Ze heeft wel een mooi voorbeen en een mooi hoofd. De hals komt op de foto vrij steil uit de borst, maar dat kan aan de foto liggen.
Het is niet echt mijn type.

Dat de hals steil uit de borst komt ben ik niet met je eens. Ze oogt wel lang, maar is ook zo opgesteld voor de jury.Zij zou een hengst als Drummer Boy moeten hebben, of iets wat daar op lijkt.:)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:02

Jolinda is weer aan de beterende hand, waarschijnlijk was het gewoon influenza. Haar snot begint weer waterig te worden, niet meer vies dik groen, en ze eet weer *\o/*

Ze mag nog mooi een poosje uitzieken op de wei, en dan straks weer aan de bak. Zoals het nu lijkt heeft ze haar vrucht nog, even duimen dus tot we het zeker weten :):)

Gefeliciteerd met Yonce zitake! Ze ziet er erg goed uit op de foto!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:16

Ik ga voor je duimen hoor!!

Onze merrie is ook aan het begin van haar dracht ziek geweest, ook koorts en snot maar uiteindelijk is
de vrucht toch blijven zitten.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:59

Hier weinig nieuws, behalve dat Rebel nog steeds niet op 4 benen loopt. De wond geneest super, komt geen troep meer uit, dus ik spoel niet meer. Zo krijgt de wond de tijd om te helen. Knie schijf is goed, alles in tact (voor zover je kan voelen).
Ik masseer zijn been 2 keer per dag en we doen wat voorzichtige strek oefeningen. Ook til ik zijn goede been op zodat hij even op het slechte beentje staat. Dit houdt hij niet lang vol, duurt een paar seconden en dan zakt hij er doorheen.
Volgende week gaan we foto's maken op de kliniek. Ik heb geen vervoer naar Utrecht (en ook geen goede ervaringen daar), dus we gaan het proberen op mijn kliniek in Vinkeveen. Zij hebben een rötgen apparaat voor kleine huisdieren, maar Rebel is kleiner dan de gemiddelde grote hond, dus hji kan op de tafel onder de röntgen. Hopelijk wordt hij snel beter. Arm klein mannetje, hij is zo braaf met alles.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:02

Je hebt toch ook dierenartsen met mobiele rontgenapparatuur, dan hoef je helemaal niet te reizen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:08

Ja, maar die hebben ze bij ons niet. En met E digit heb ik geen goede ervaring (slechte kwaliteit fotos). De enige in onze buurt met mobiele röntgen is een arts die op geen 10 km van mijn ponies mag komen. DUs nu doen we het zo. De kliniek is maar 10 minuten rijden bij ons vandaan.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:13

Melanie5 schreef:
Ja, maar die hebben ze bij ons niet. En met E digit heb ik geen goede ervaring (slechte kwaliteit fotos). De enige in onze buurt met mobiele röntgen is een arts die op geen 10 km van mijn ponies mag komen. DUs nu doen we het zo. De kliniek is maar 10 minuten rijden bij ons vandaan.

Hoi, het klinkt een beetje alsof je mannetje ongeloofllijk veel mazzel moet hebben wil dit zonder problemen goedkomen.
Ik wens je veel geduld en sterkte, en hopelijk gaat je UK reisje door!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:22

Die reis gaat sowieso wel door hoor. Verder moeten we afwachten hoe het gaat met Rebel. Hij is wel gewoon alert, speelt, eet, drinkt, alleen dat lopen op 4 benen lukt niet. Maar ik geef het niet al op, hij verdient een kans. Grote mazzel is ook dat de hele kliniek mee denkt wbt behandeling en dat ik erg gematst word met de rekeningen.
Bink gaat trouwens vrijdag op reis. Om 9 uur komt de VWA keuren en om 14 uur wordt hij opgehaald. Om 18 uur gaat het vliegtuig end dan mag hij 6 uurtjes vliegen. Zijn nieuwe eigenaar is een sheik met een hele lange naam. Hij staat aan het hoofd van de regering. Bink krijgt een koniklijk leven daar:)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:06

Melanie ik zou duimen voor Rebel! Hij is zo enorm gaaf. Bink gaat idd een koninklijk leven tegemoet daar!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:14

Balte schreef:
Ik had nog een derde pony'tje laten onderzoeken, ééntje zonder papieren dat ik al jarenlang heb en waar ik samen met een vriendin al jaren een "discussie" over heb over welke kleur ze nu eigenlijk heeft. Zij zei altijd bay roan, ik zei altijd val roan met sooty en jaja, het onderzoek heeft aangetoond dat ze een valk is. Dus Diane, ik heb hier de combi lopen die jij zou willen, een valk roan :D

Om even terug te komen op de verschillende kleuren: vanavond hebben we de eigenaar van 3 door ons gefokte 2 jarigen bezocht. Twee uit dochters van Hy-Society 1 uit een kleindochter, dus erg verwant aan elkaar.
1 grijs, 1 bruin-roan, en 1 valk-roan. Vorig jaar de kleintjes uit de koppel, alle moeders hadden het eerste veulen, maar nu mooi doorgegroeid. Blij dat we ze weer zagen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:19

Jeetje die bovenste foto! Die doet me, zoals die op deze foto staat, ontzettend aan mijn merrie denken. Alledrie mooie foto's trouwens!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:20

De middelste mag je bij mij afleveren ;)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:35

Balte schreef:
De middelste mag je bij mij afleveren ;)

da's een kanjer he? Maar ik denk dat hij ze niet weer wegdoet. Volgend jaar gaat hij een paar veulentjes fokken. misschien dan 1?
De moeder van de valkroan staat wel te koop, maar is een "gewone' schimmel.
Niet meer van ons, maar de eigenaren gaan over op sectie B. En Aladdin staat in Belgie, dus de combinatie kan zo herhaald worden:)
Afbeelding

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:37

Ook verliefd op de middelste... <3
Wat een kleurtjes zeg!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:52

Hier ook nog een valkroanveulen. Is op de foto niet goed te zien, omdat hij nog niet het veulenhaar kwijt is.Wel een beetje familie, want het is ook een zoon van Baledon Hy-Society, maar de verdunningskleur +roanfactor komen van de moeder : Zomerdijks Emily ( Moorcock EchoX Varpullan Wieroch)
Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:05

Was een grapje he Regtur, ik ga nu al moeten nadenken en zoeken om alles door de winter te kunnen houden, aangezien Ice nu hengst moet blijven ;)