[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:47

Mijn welsh merrie heeft op 2de paasdag me een prachtig cremello merrietje gegeven van Dating AT.. Het gaat momenteel niet allemaal zonder slag of stoot maar ze is zoooo ontzettend lief <3

8 uur oud
Afbeelding

8 dagen oud
Afbeelding

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:52

regtur schreef:
Hier geen eerste veulen. Helaas is ons de hoogdrachtige merrie Rhosaur Venus ontvallen. Altijd kerngezond, geweldige fokmerrie en zo'n lieve pony ook. En we keken zo uit naar dit veulen. Zomaar ineens werd ze ziek en alle inspanningen die we gedaan hebben waren tevergeefs.

pff heftig heel veel sterkte ik las het op facebook van je.. Wat is dat als ik vragen mag? Was het niet mogelijk nog om veulen er levend uit te krijgen (of is dit een hele rare foute vraag?)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:04

regtur schreef:
Hier geen eerste veulen. Helaas is ons de hoogdrachtige merrie Rhosaur Venus ontvallen. Altijd kerngezond, geweldige fokmerrie en zo'n lieve pony ook. En we keken zo uit naar dit veulen. Zomaar ineens werd ze ziek en alle inspanningen die we gedaan hebben waren tevergeefs.

Oh sterkte zeg!
Wat moeilijk.... Y;(

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:05

lailapri schreef:
Ruilen voor een van de mijne? :D

Haha, dan houden we hetzelfde aantal :')

sneeuwpop

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:06

Nicole gefeliciteerd!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:36

Sterkte Jenny! Zulke dingen zijn echt ontzettend naar...

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:29

Ik las het Regtur !, Wat een klotenieuws :-(

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:02

Nicole schreef:
regtur schreef:

pff heftig heel veel sterkte ik las het op facebook van je.. Wat is dat als ik vragen mag? Was het niet mogelijk nog om veulen er levend uit te krijgen (of is dit een hele rare foute vraag?)

Dat gaat heel vaak fout. Eerste merrie drachtig gekocht en +/- drie weken voor de bevalling werd ze ziek. Lang verhaal kort: Uiteindelijk een operatie met de keuze veulen er uit of goedleggen. Gekozen voor goedleggen, merrie en veulen kwijt. Achteraf dom, maar die vraag werd gesteld tijdens opereren en toen was de gedachte een of twee redden. We hadden voor de merrie moeten gaan. Ook niet eerlijk van de dierenarts, ondanks spoed had ze dat misschien toch voor opereren moeten vragen

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:57

Nicole schreef:
regtur schreef:

Ik heb die vraag ook gesteld, maar de DA gaf als enige optie het veulen aborteren, om de merrie te kunnen redden. Dit stuitte mij hevig tegen de borst. We hadden nauwelijks bedenktijd, maar toen we de dingen in gereedheid aan het brengen waren, besloot de DA, in overleg toch te proberen de merrie via sondevoeding aan de gang te krijgen. Ze bleek intussen dmv bloedtest aan hyperlipaemie te lijden. Schijnt wel vaker op het eind van (een zware) dracht voor te komen. Wij hebben dit 2 keer eerder meegemaakt en de ponies er toen goed doorgekregen. (wel een heftige periode met veel spanning) Toen ging het om een guste , resp net bevallen merrie. Bij hoogdrachtige merries zou het haast niet lukken om ze weer aan d egang te krijgen.Op zich lukte het wel met de sonde, maar ze werd er niet echt beter door. Ook kwam er nauwelijks nog mest af. Achteraf denkt de DA dat er (ook) een slag in de darm gezeten heeft. Toch oogde de merrie niet koliekerig, of onrustig. Alleen de laatste nacht heeft ze veel gezweet en ging veel liggen. Maar ik dacht dat ze wilde gaan veulenen. Volgens de Da had het veulen weinig tot geen kans omdat het dezelfde ziekteverschijnselen als de merrie zou hebben en dus ook niet zou willen drinken. Als de merrie al uberhaupt melk zou gaan geven. We hebben gegokt op beide te behouden en beide verloren. Er komt veel op je af, je moet besluiten nemen die je niet kunt, noch wilt. Het is gewoon erg zonde om op deze manier een kerngezonde, mooie en waardevolle pony met haar bijna voldragen veulen kwijt te raken en er niets aan te kunnen doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:00

Hè bah Jenny, wat naar!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:53

Ahh wat naar.

Nicole wat een mooi veulen heb je toch.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:03

Heel veel sterkte regtur. Het doet zeer, vooral omdat je er alles aan doet en denkt de beste keuzes te maken. Er zijn er meer drachtig toch? Dan hoop ik dat er gauw afleiding is van een ander rondspringend veulentje

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:33

Sterkte Regtur :(:)!

Wat leuk al die veulentjes al weer, gefeliciteerd eigenaren! Mijn merrie is over 8 dagen uitgerekend maar maakt nog niet echt aanstalten.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:03

Sterkte Jenny

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:46

Bah wat naar Jenny. :(:)

Gefeliciteerd met de veulentjes! Allemaal weer erg knap!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:07

Wat erg Jenny.

Is die van jou nu ook drachtig absque_dubio ?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:16

Sterkte regtur!

Wat komen er knappe veulens voorbij!

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:41

Gaat er iemand morgen naar de hengstenshow/ toiletteerclinic?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:01

Sterkte Jenny!

Leek me wel leuk om een keer naar de hengstenshow zuid te gaan. Hoor er altijd goede verhalen over.
Maar met een merrie op springen, ga ik toch maar niet het hele land door crossen ;)
Ben benieuwd wat ze er 22 april in noord van maken.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:59

Kimm4 schreef:
Gaat er iemand morgen naar de hengstenshow/ toiletteerclinic?

Ja ik samen met mijn zus.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:10

Mijn pony gaf me vandaag een hartaanval :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 04:28

elfje72 schreef:
Is die van jou nu ook drachtig absque_dubio ?

Ja, van goldstar du bois, veulen helaas niet van mij. ;)
En welsh A drachtig van WW, veulentje wordt van mij maar komt sowieso te koop.
Dan volgend jaar geen veulen, Passion is pas in juni uitgerekend dus weer even lekker rijden. Wil stiekem graag het Z2 nog halen! En volgend jaar denk ik wel weer dekken. Maargoed, plannen maken zegt niet zoveel.. We zullen zien hoe het allemaal loopt, ik hoop positief!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 01:03

Ik zag via foto een andere ruiter op gin power. Ik wil niemand kwetsen of beledigen maar de hengst zit er meteen heel anders uit!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:18

pien26 schreef:
Ik zag via foto een andere ruiter op gin power. Ik wil niemand kwetsen of beledigen maar de hengst zit er meteen heel anders uit!

Dat is de dochter van de eigenaresse. Zag de foto's ook voorbij komen, geloof dat dit de eerste keer was dat ze de hengst reed ergens anders.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:16

Caesar schreef:
pien26 schreef:

Dat is de dochter van de eigenaresse. Zag de foto's ook voorbij komen, geloof dat dit de eerste keer was dat ze de hengst reed ergens anders.

Ik ben benieuwd of er een filmpje is? Duidelijk is dat de eigenaresse er zelf niet op moet gaan. :+