[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:55

sunnymay schreef:
Heb je je rijbewijs echt nodig? Want met sommige combinaties mag je zonder E rijden.
Ik heb dan wel mijn E (al weer 14 jaar), maar in principe hoef ik met mijn combinatie geen rijbewijs te hebben.
Trailer is 1,5 paards en max 1500kg. Auto mag dat trekken en is zwaarder dan trailer max. (en alles is dan onder de 3500kg)

ja helaas wel, we hebben dat al is uitgezocht en mn trailer is nét te zwaar.

sunnymay

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:58

Das jammer...
Succes met de volgende bieding!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:04

komt goed, morgenavond weer haha. hopelijk dan meer geluk :)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:44

jammer dat er weer een pony het veld moet ruimen omdat er zonodig weer een kind op de wereld moet worden gezet.
Boeflover: een paar kg te veel valt toch niet op? Gewoon zorgen dat de combinatie er netjes en veilig uitziet. Wordt je niet zo snelvan de weg gehaald. Een blinkende kadet en een 2paards trailer gaat natuurlijk niet werken. ;)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:45

En binnenkort wordt heel de regelgeving voor het E rijbewijs aangepast/vrij gegeven. Dat zou ik eerst eens uitzoeken!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:55

patrick76 schreef:
jammer dat er weer een pony het veld moet ruimen omdat er zonodig weer een kind op de wereld moet worden gezet.

Ik ben ook geen kindervriend, maar ik vind dit nogal grof. Zijn andere redenen dan wel goed? Verkoop jij nooit iets?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:13

Melanie5 schreef:
patrick76 schreef:

Ik ben ook geen kindervriend, maar ik vind dit nogal grof. Zijn andere redenen dan wel goed? Verkoop jij nooit iets?

Dat vind ik ook idd een beetje cru , met alles in het leven is gewoon zo dat je soms je plannen moet aanpassen.
Een pony maar een beetje laten versloffen omdat je de eerst komende jaren andere prioriteiten hebt en dus niet die aandacht aan het dier kunnen geven wat het nodig heeft dat kan dan wel ?
Ik vind de opmerking ongepast al is dit mischien jouw mening , ik denk dat dit jenny verdriet doet zowel de verkoop van de pony want laten we wel wezen , dat is haar lust en haar leven als jouw opmerking over de geboorte van haar kleinzoon.
Maar goed , dat is mijn bescheiden mening.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:57

Bekijk het zo patrick, dat kind kan in de toekomst weer een paar pony's gaan bezetten ;) als je het op die manier wil gaan bekijken.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:02

ziet zovaak advertenties staan waarin paarden, pony's, honden etc te koop worden aangeboden omdat er een kleine komt of is gekomen.Mensen zetten ze zo maar aan de kant alsof het een niet levend iets is. Bezint eer ge begint . . . . .
Snap heel goed dat je niet altijd alles kunt aanhouden. Dat probleem hebben wij ook. Maar 1 meer of minder (en zeker voor een grote stal die vaak wat verhandelt) maakt volgens mij ook niet veel uit. En hier worden ze inderdaad niet verkocht vanwege gezinsuitbreiding.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:19

Weer even terug naar de pony verhalen. Zojuist heeft de inmiddels 22 jarige Parvadean Beauty, alias Polly, een werkelijk schitterend vos kleurig merrieveulen op de wereld gezet. Een volle zus van de te vroeg gestorven Washingpool Hafwen. Een mooie start voor de C fokkerij van broer Davy.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:43

patrick76 schreef:
ziet zovaak advertenties staan waarin paarden, pony's, honden etc te koop worden aangeboden omdat er een kleine komt of is gekomen.Mensen zetten ze zo maar aan de kant alsof het een niet levend iets is. Bezint eer ge begint . . . . .
Snap heel goed dat je niet altijd alles kunt aanhouden. Dat probleem hebben wij ook. Maar 1 meer of minder (en zeker voor een grote stal die vaak wat verhandelt) maakt volgens mij ook niet veel uit.

Ach ja zie het maar als een andere reden om te verkopen.
Normaal is het wegens gezondheisredenen en dan kopen ze er gewoon weer een x aantal bij in Engeland!

Maar idd een super start voor Davy! Gefeliciteerd!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:15

Het is een beetje off-topic om het hele verhaal uit te leggen, maar onze dochter heeft alleen een andere keuze gemaakt nu ze een kindje heeft. Zij mocht bij ons een merrie uitzoeken, waar ze straks samen met haar kind veel plezier aan kan beleven. Dat deze pony haar veulen kreeg op dezelfde dag dat haar zoontje geboren werd, is alleen maar extra leuk. Fairytale is al zadelmak dus da's een mooie bijkomstigheid.
Je reageert net alsof ze haar in het bos aan een boom knoopt....
En inderdaad, onzer beide gezondheid is niet geweldig, jammer.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:34

Net het veulen van Davy gezien. Idd een plaatje. Volgend jaar iig 2 jaarling c merries vanuit Zelhem aan de keuring en op shows denk ik. 8-)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:58

Tja als je niet anders kan met een klein kind en een pony....

Tis daarom dat ik ook geen kinderen wil. Mijn pony's zijn mijn kindjes :+

En gefeliciteerd met jullie C veulen, wil binnenkort wel foto's zien

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:08

yorick, gefeliciteerd met het veulen! ben benieuwd naar foto's!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:27

T3mptati0n schreef:
yorick, gefeliciteerd met het veulen! ben benieuwd naar foto's!

Mijn veulen staat op blz 278 van dit topic. Davy zijn veulen zal hier wel niet 1 ,2 ,3 langs komen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:30

patrick76 schreef:
Snap heel goed dat je niet altijd alles kunt aanhouden. Dat probleem hebben wij ook. Maar 1 meer of minder (en zeker voor een grote stal die vaak wat verhandelt) maakt volgens mij ook niet veel uit. En hier worden ze inderdaad niet verkocht vanwege gezinsuitbreiding.

Zo lekker kort door de bocht genomen...
Niet om het een of ander maar het balletje moet blijven rollen ben je het er niet mee eens??
Stop dan met fokken en als je doorgaat hou dan alles zelf maar dan krab je je nog wel eens achter de oren ;)

Het is maar goed dat er kinderen op de wereld gezet worden,komen die sekties A's ook nog eens voor iets anders in aanmerking als alleen voor show of in de kar.....

Ow en toen ik 24/26 riep ik ook hard dat ik NOOIT geen kinderen wilde,soms wordt alles anders.....(zelfs bij sommige op latere leeftijd)..

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:38

leuke discussie dit.
Laatst bijgewerkt door yorick op 01-07-11 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:39

yorick schreef:
Ik vond een foto op internet van Shamrock Rembrandt. Wij kochten hem als veulen. Hij werd als 3-jarige goedgekeurd en als 4 -jarige verkocht naar zweden. Daar doet hij het erg goed onder het zadel.
Afbeelding

WAUW wat een TOP-plaatje!!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:41

mooi he die Rembrandt?! Uit onze oude Ophemert's Rose. Veulen van Davy lijkt inderdaad heel goed. Wordt misschien wel de verrassing voor 2012 . . . . . .

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:42

Tja wat die kinderen betreft. Snap ook wel dat mensen dan even de tijd er niet voor hebben en dan is het voor zo'n pony toch ook beter om ergens heen te gaan waar mensen meer tijd ervoor hebben.
Het veulen dat ze gekregen hebben kan mooi een aantal jaar in de opfok lopen en dan hebben ze over een aantal jaar weer een hele leuke pony.

Yorick; zo, die maakt een knappe sprong voor zo'n kleine pony! Ziet er goed uit :j

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:43

PeeWij schreef:
patrick76 schreef:
Snap heel goed dat je niet altijd alles kunt aanhouden. Dat probleem hebben wij ook. Maar 1 meer of minder (en zeker voor een grote stal die vaak wat verhandelt) maakt volgens mij ook niet veel uit.

Ach ja zie het maar als een andere reden om te verkopen.
Normaal is het wegens gezondheisredenen en dan kopen ze er gewoon weer een x aantal bij in Engeland!

Maar idd een super start voor Davy! Gefeliciteerd!

:j

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:44

patrick76 schreef:
mooi he die Rembrandt?! Uit onze oude Ophemert's Rose. Veulen van Davy lijkt inderdaad heel goed. Wordt misschien wel de verrassing voor 2012 . . . . . .

of dat wordt een bruine...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:46

zo ook zomaar kunnen. In ieder geval vers C bloed in de fokkerij. Kunnen we weer verder mee.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:47

als er dan ook nog mooie hengsten opgefokt worden of gehaald dan wordt het echt leuk.