[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elfje72

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:19

Gefeliciteerd Chantal, mooi veulentje!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:10

Gefeliciteerd Chantal! Aansprekend veulen!

Jij ook gefeliciteerd met het super resultaat van Movie Star op het NK Hilde! :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:19

ik ben rustig aan opzoek naar een nieuw A welsh ponytje erbij mijn hengstje gaat binnenkort te koop en ik zoek liefst een leuke merrie die minimaal 3 word dit jaar en maximaal 6
mocht iemand wat leuks weten hoor ik het graag :)
ik zoek wel het weinig bot en super chique type mooi koppie en luxe uitstraling :)

en dan nog vraagje ik heb totaal geen idee wat ik voor mijn hengst zal kunnen vragen wat hulp zal fijn zijn van jullie kenners :D

hij is 13 jaar oud super mak in de omgang staat naast de merries in de trailer en op de wei.
beleerd in enkel en dubbelspan en tandem.
loopt M + 3 dressuur is beleerd onder het zadel maar dat vind die niet leuk dus vandaar dat we dat na 2 keer gestopt zijn.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:20

Spritz schreef:
Gefeliciteerd Chantal! Aansprekend veulen!

Jij ook gefeliciteerd met het super resultaat van Movie Star op het NK Hilde! :D

Dank je wel. Ik ben er natuurlijk heel blij mee!
Reservekampioen van Nederland in de Z2 D/E:
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:12

Die Movie Star is een waanzinnige pony. Al vanaf het moment dat ik haar zag bij de Divoza in Hellendoorn al weg van haar fantastische zelfhouding en bewegingen. Gefeliciteerd met weer een mooi resultaat. Top combinatie.

Fotografie; jammer dat je je hengst gaat verkopen. Ik heb geen idee wat de aangespannen ponies doen, maar goede foto's doen echt wonderen. Jammer dat hij niet bereden is, maar voor hengst zal het toch een andere doelgroep zijn. Succes met de verkoop!

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:26

Als iemand nog op zoek is naar een erg mooi jaarling en erg mooie 2 jarige welsh A hengst met super afstamming, karakter en beweging biedt ik die in opdracht te koop aan. Halfbroertjes

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:09

Gefeliciteerd Chantal!... Ik heb nog 42dg te gaan voor onze Dea is uitgerekent....
Wij zitten wel in dubio om haar weer opnieuw te laten dekken,maar mss door een sektie B.
Reden...zij zelf is sektie A maar meet 122cm.
Graag wil ik dan een hengst die wellicht in de sport loopt of gelopen heeft,in ieder geval moet hij in het bezit zijn van een zeer goede galop.
Ik wil er ook géén schimmel op....
Mss iemand hier een suggestie?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:16

vivana schreef:
Gefeliciteerd Chantal!... Ik heb nog 42dg te gaan voor onze Dea is uitgerekent....
Wij zitten wel in dubio om haar weer opnieuw te laten dekken,maar mss door een sektie B.
Graag wil ik dan een hengst die wellicht in de sport loopt of gelopen heeft,in ieder geval moet hij in het bezit zijn van een zeer goede galop.

Op het HK liep er zo stoer beestje met zo grietje erop onder zadel. Hele dondere koffievos met lichte manen en staart. Sjouwde daar lekker rond

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:24

Wheemhoeves Marko bedoel je denk ik of niet Nicole?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:26

Kimm4 schreef:
Wheemhoeves Marko bedoel je denk ik of niet Nicole?

Ja dacht ik wel haha vond stoer dier!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:30

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:38

Wheemhoeves Marko dekt niet meer, helaas

(Nu niet, toekomst weet ik niet)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:52

Caesar schreef:
Die Movie Star is een waanzinnige pony. Al vanaf het moment dat ik haar zag bij de Divoza in Hellendoorn al weg van haar fantastische zelfhouding en bewegingen. Gefeliciteerd met weer een mooi resultaat. Top combinatie.

Fotografie; jammer dat je je hengst gaat verkopen. Ik heb geen idee wat de aangespannen ponies doen, maar goede foto's doen echt wonderen. Jammer dat hij niet bereden is, maar voor hengst zal het toch een andere doelgroep zijn. Succes met de verkoop!

Dank je. :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:59

pien26 schreef:
Wheemhoeves Marko dekt niet meer, helaas

(Nu niet, toekomst weet ik niet)

Hij staat toch bij Anais Super Pony's....
Neem aan dat hij toch niet de enige hengst is?...
Maar in ieder geval is de galop wel zeer belangrijk,Dea kan héél goed draven maar voor de sport is een goede galop toch net zo belangrijk...
Dus voor mij een verbeterpunt.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:16

Klopt dat hij daar staat. Maar tot zover laten ze hem niet dekken. Het is een prachtbeest dus in die zin zonde. Maar nu haar dochter er op rijdt ook zeer begrijpelijk.
Zijn zoon va dit jaar vond ik erg tegenvallen, had daar meer van verwacht. Kan ook Door voorstellen komen. Qua uiterlijk en bouw lijken die hengsten wel op elkaar. Dus daar kan je ook nog naar kijken. Dit jaar goedgekeurd, heet wheemhoeves gamekeeper

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:20

pien26 schreef:
Klopt dat hij daar staat. Maar tot zover laten ze hem niet dekken. Het is een prachtbeest dus in die zin zonde. Maar nu haar dochter er op rijdt ook zeer begrijpelijk.
Zijn zoon va dit jaar vond ik erg tegenvallen, had daar meer van verwacht. Kan ook Door voorstellen komen. Qua uiterlijk en bouw lijken die hengsten wel op elkaar. Dus daar kan je ook nog naar kijken. Dit jaar goedgekeurd, heet wheemhoeves gamekeeper

Kan er weinig plaatjes of filmpjes over vinden....jammer

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:23

Griashall Kiwi..kwa kleur en type...nu nog filmpje van zijn galop...zal wel niet bereden zijn maar effin..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:47

Ik vond GK een mooi gebouwde hengst. Terecht goedgekeurd in mijn ogen. Zijn galop kan ik niet over oordelen natuurlijk en in de sport nog geen prestaties.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:36

vivana schreef:

Onze hengst heeft in de sport gelopen en een waanzinnige galop! maar is wel een sectie a....

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 01:26

Mierela maakt het spannend vanavond..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 02:17

Misschien een domme vraag, nu staat er in jou onderschrift dat ze 11/4 is uitgerekend en nu heb ik ooit van mijn dierenarts vernomen dat de kans bij een vroeggeboorte eerder als twee weken te vroeg klein is dat het veulen blijft leven. Is Mierela dan nu niet veel te vroeg?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 07:30

Lailapri, niks van waar. Mijn Welsh B merrie heeft 5 van haar 6 veulens ruim drie weken te vroeg geleverd en dat waren grote gezonde merries. Denk dat het ook heel erg aan de onderhoud van de merrie ligt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:54

Ze zeggen dat het komt als het klaar is, ik denk dat als het nu geboren wordt, het nog blijft leven hoor. Het zal heus wel kritiek zijn en er moet niets tegen zitten, maar kan wel.

Hier gisteren ook de 1e merrie gedekt, de 3 jarige. Wel een vroegertje als het in 1x pakt, maar is in dit geval niet zo heel erg.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:34

Omdat het taxatietopic niet meer loopt wil ik graag mijn vraag in dit topic opperen.

Wat zijn reële vraagprijzen voor de volgende pony's?

- Welsh A ruin van 4 jaar oud, schimmel en klein in de maat (1.15 m). De pony is goudeerlijk, bekend met longeren en tuig, niet bereden of beleerd voor de kar. Desgewenst kan dat wel tegen een meerprijs.

- Welsh A ruin, 13 jaar en 1.18 m. Goudeerlijke pony waarmee kinderen van 4-6 jaar alleen op pad kunnen. Pony is bekend met iemand op zijn rug maar wegens geen vaste ruiter nooit doorgereden. Pony heeft veel wedstrijdervaring in enkelspan, dubbelspan, tandem en vierspan. Is 200% verkeersmak. L- dressuur, M-vaardigheid en kl. 2 sgmw

- Welsh Cob merrie 13 jaar oud, 1.47 m. Merrie is M2 dressuur bij de paarden, heeft meer in haar mars. Pony is nooit uitgebracht in het springen maar vind dit wel heel leuk. Heeft veel plezier in buitenrijden, niet 100% verkeersmak. Is een pony die voor je door het vuur gaat en altijd 200% inzet tijdens het werk.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:50

Gelukkig maar dat de praktijk anders is als de ervaring en theorie van de da.