[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:17

Melanie5 schreef:
even een mededeling tussendoor. Bink is zojuist verkocht naar Qatar. Hij vliegt over drie weken.

Qatar helemaal :wow:
Proficiat in ieder geval.

Nyckle welkom.

T3mptati0n

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:39

Nyckle, ik vind je pony echt gaaf, hij kan leuk lopen! Wat zijn je plannen met hem? Welkom trouwens ;)

Piets gefeliciteerd! Ik kom morgen kijken :D
Jenny, tot straks :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:14

Bedankt allemaal, de kleur... Tsja je houdt er van of je vindt het echt niks. Ik was er vroeger ook niet wild van maar deze kon ik niet laten staan.

T3mptation: Geen wilde plannen in ieder geval :P Ik laat hem eerst nog een jaartje staan, en dan zien we wel weer. Over eventuele keuringen moet ik me eerst maar eens inlezen en überhaupt lid worden. Dat komt allemaal wel. Over een jaar wordt hij sowieso beleerd voor de kar.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:26

Hallo,

Ik ben geen fokker, maar hoop dat ik jullie wel een klein vraagje mag stellen :o

Sinds een paar dagen ben ik bezig met de familie van mijn Welsh Amadeus (Woldberg's Mozart x Woldberg's Jeroen).
Nu vroeg ik mij af of fokkers van elk gefokt veulen ook foto's hebben en bewaren?

Als het niet de bedoeling is dat ik het hier vraag, mijn wel gemeende excuses!!

In ieder geval vast bedankt!!

Groeten, Linda.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:37

Linnietje, wat betreft je vraag. Ja, alle veulens die of bij mij, of bij mijn kennis geboren zijn staan op de foto.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:13

We hebben hier in Vught ook wel een beetje noodweer gehad. als er iemand kachelhout nodig heeft??? De weg naar stal ligt over een lengte van 500 meter bezaait met bomen, ongeveer 25! In de wei alleen al liggen er 6. Niet voor te stellen want een noodweer. Dit is de weg naar stal! Krijg je een indruk
Afbeelding

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:17

O jee Peewee , dat is echt tekeer gegaan daar , hier gisteravond een flinke bui met wat hagel en dat was het

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:31

He Linda, hoe gaat het met Amadeus? Er zullen zeker fokkers zijn die van alle veulens foto's bewaren, maar denk dat ze er ook zullen zien die het niet doen.

En Peter, wat een weer hebben jullie gehad zeg. Ik zag Vught ook al voorbij komen op het nieuws. Hier is het eigenlijk reuze meegevallen. Wel een flinke onweersbui, maar niet zo veel schade.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:51

Heb gelezen van het weer, hier niks aan de hand gelukkig, maar is hier over het algemeen nooit veel aan de hand. Mooi houden zo ook! :D

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:55

Jeetje, bizar zeg!!! Hoe ben je nu naar stal gekomen? Onder-over de bomen? Of zijn ze inmiddels al weggetrokken door een trekker? Lijkt mij niet zo maar 1,2,3 opgeruimd.
Gelukkig viel het bij ons mee regen en onweer, maar heb niet echt wat van hagel gemerkt.

volens mij maakt elke fokker wel foto's van zijn fokprodukten

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:59

Zo peter das een flinke bui geweest! Hier heeft het geregend en onweer maar verder niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:01

Zó dat is een flinke bui geweest, da's mooi balen!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:42

Dat was een behoorlijke bui daar zeg. Hier viel het heel erg mee, wel aardig regen met wat wind, maar meer niet.

Nyckle, welkom. Fantastische kleur heeft je pony. Ik heb een cremello, maar perlino is toch wel nog mooier.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:04

Peter, geen schade aan of op stal en de pony's er ook heel van afgekomen? En jullie zelf natuurlijk? Hier zwaar onweer gehad en veel regen, 24 mm. Was wel heftig. Was wei aan het bloten maar was blij toen ik weer veilig thuis was. Later toch maar even rondje langs de weilanden gedaan maar gelukkig geen schade.
Hoest in Duitsland op de show gegaan?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:37

Zo Peter, verder geen schade? Hier helemaal niets van meegekregen. Het is nu zelfs op SBS6.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:12

Verder geen schade en de pony's niks aan de hand. Die in het land stonden rustig te eten. Hier viel in 30 minuten 70mm water! Nu druk bezig met alles op te ruimen.
Duitsland was de moeite, leuke show, goed georganiseerd en liep uiteindelijk tweede achter de latere overall Youngstock champion van de HS Stud!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:19

Wat een noodweer seg!!
Gefeliciteerd met het nieuwe leven (ik kan de namen hier nog niet onthouden, snif).

Nickle, prachtige pony maar ik ben dan ook bevoordeeld met 1 cremello merrie en 1 jaarling cremello hengstje :D .
Afbeelding
Rivendell's Vanilla Ice, gefokt door Melanie in het topic hier ;)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:33

Hier niet echt noodweer gehad, flink wat gedonder en geknal en wat flitsen en een regenbui van heb ik jou daar. Beetje afgewaaide takken en that's it.

Jenny; dankjullie wel voor de goede zorgen van mijn prinsesje, ze werdt hartelijk weer ontvangen in de groep :P

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:34

Anja, hij ziet er super uit. Had je hem al laten testen op schimmel factor? Hij gaat steeds meer op Damon lijken.
Hoe gaat het met Wolfje?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:39

Wolfje krijgt meer body :D . Je moet hem eens komen bezoeken he. Nog één dagje en ik heb vakantie en veel tijd om foto's en filmpjes te maken.
Heb hier drie haarstalen klaarliggen voor DNA onderzoek, waaronder ééntje van Ice. Wou ze naar een Engels labo sturen maar daar moet je de gegevens van je creditcard op papier invullen...heb gemaild om een andere manier van betaling te vragen maar geen antwoord gekregen. Heb nu een labo in Nederland gevonden en ik hoop morgen nog ergens de tijd te vinden om de papieren in te vullen en de zaak op de bus te doen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:52

Zo peter, met een springende pony kom je er wel door ;), wat een weer op sommige plekken. Hier viel het gelukkig al bij al mee.
Komen weer mooie pony's voorbij!

Even een vraagje over mijn 3 jarige, wat denken jullie over conditie voor de keuring over 2 weken (persoonlijk zie ik liever iets minder, maar vorig jaar was dat iets te weinig), voer wordt nu wel weer gereduceerd, moet niet te gek worden.
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... 193920.jpg

Manen is trouwens de laatste keer dat ik deze doe (en anders niet meer zonder lichte sedatie), wat een drama weer, het wordt met de keer erger, en dan draait het uit op complete mislukking, maar goed ze hebben nog 2 weken om bij te trekken.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:57

zitake , een praampje op en onderaan beginnen daar is het het minst gevoelig en kan ze er wat aan wennen.
Ik "trek" nooit de manen trouwens , bij de meeste ruiterzaken heb je van die speciale kammen met mesjes erin en dan snij je het , gaat veeeeeel makkelijker en sneller EN vaak mooier

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:02

trekken wil idd niet, ook niet onderaan beginnend, daar begint het stuiteren nl al. mesje zelfde verhaal, schaar zelfde verhaal. Heb echt alles geprobeerd. Klein prikkie en zal een stuk aangename zijn voor beide, ben nu -tig keren tussen haar en de muur geplet geweest, heeft ze net iets teveel door. ;) Hoeft gelukkig niet vaak te gebeuren.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:22

zitake: laat haar eerst even werken aan de longeren zodat ze warm en bezweet wordt. Daardoor gaan de haarzakjes wat open staan en kan je makkelijker trekken.

Balte: volgens mij doet Wageningen in Nederland het ook. Daar doen ze ook DNA testen voor ouders van paarden. Kun je in Engeland niet via Paypal betalen? Mocht je dat niet hebben en kan het daar wel, dan moet het maar even zeggen. Ik heb wel Paypal.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:13

@Zitake; Gewoon snijden die manen als ze eenmaal door hebben dat dat geen pijn doet gaat dat vanzelf.
En ik zou er idd even een praampje bij gebruiken.