Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elfje72 schreef:Caesar schreef:Ja die bedoelde ik. Omdat je meer een robuuste hengst zocht. Ik vind Carway een pony met een hoop kwaliteit, maar ik denk niet dat hij je kan geven wat je zoekt.
Is een Veenstra hengst niet wat voor je? Zijn veelal grootramige ponies, wederom anders qua type.
Ik moet zeggen dat de hengsten die je genoemd hebt mij niet overtuigen.
Ik zou ook eens wachten op de reactie van o.a. Elfje, zij heeft een fijne kijk op pony's.
Daar ben ik al.![]()
Ik heb de hengst Goldwinshoeve Valerion, 4 jarige Welsh NWR hengst, van Valerio, 1.48m. Moeder is de prestatie, elitemerrie Maya's Martine o.a. de moeder van de FEI dressuurpony's Goldwin's Hoeve Valentina en Goldwin's Hoeve Movie Star.
Goldwinshoeve Valerion: [ Afbeelding ]
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
Maya's Martine, hier 21 jaar, afgelopen zomer in Tolbert op de keuring.
http://myalbum.com/photo/zBoVVVS5MgVl/360.jpg
Cynthia82 schreef:Bedoelen jullie deze:
https://www.google.nl/search?q=hengst+l ... Lg&dpr=0.9
Dan valt Carway me meer in de smaak
Wat vinden jullie van Cassanova en Gin Power?
Caesar schreef:@cynthia, ik kan je niet quoten dus vandaar even zo. Laat ik voorop stellen dat ik geen voorstander ben van kruisingen van verschillende rassen met elkaar. De sectie C en D zijn een hele andere tak van sport binnen het Welsh en deze fokken ook heel anders door. Zou om die reden geen Cob op een pony met Haflinger achtergrond zetten. Ik zou zelf kiezen voor een hengst die je merrie echt verbeterd. Vandaar dat ik ook aangaf dat jouw merrie met de robuuste achtergrond ook wel een wat luxer type kan hebben.
Anders zou mijn advies zijn om niet te fokken en gewoon een fijne en goed gefokte Cob te kopen en daarmee lekker aan de slag te gaan.
absque_dubio schreef:Don Cremello zou ik juist echt niet adviseren als je meer richting het welsh type wilt fokken....
absque_dubio schreef:Ik vind goldstar en Cassanova persoonlijk veel beter bij jouw merrie passen dan DC. DC vind ik veel te veel paard en totaal geen mooi hoofd hebben. Neemt niet af dat het een prima hengst is hoor, maar dat is mijn smaak. Goldstar en Cassanova zijn veel meer pony achtig en vullen jouw merrie denk ik goed aan kwa bouw. Wat je ook kan doen is meer Duitse hengsten bekijken mocht het voor jou geen probleem zijn om die kant op te gaan. Ik vind dat ze in Duitsland veel pony's hebben in het type zoals goldstar en Cassanova; net iets meer body en minder teer dan de nwr's in Nederland. Beweging vind ik bij veel Duitse wel een puntje, dat mag van mij bij de Duitsers wel beter. Maar aangezien jij niet de nieuwe dressuurkampioen wilt fokken lijkt mij dat geen probleem.
Oh en elfje ik vind jouw poown echt afdoen op deze foto's, in het echt is hij veel knapper! Echt een ruig dier onder het zadel!
absque_dubio schreef:Ik vind goldstar en Cassanova persoonlijk veel beter bij jouw merrie passen dan DC. DC vind ik veel te veel paard en totaal geen mooi hoofd hebben. Neemt niet af dat het een prima hengst is hoor, maar dat is mijn smaak. Goldstar en Cassanova zijn veel meer pony achtig en vullen jouw merrie denk ik goed aan kwa bouw. Wat je ook kan doen is meer Duitse hengsten bekijken mocht het voor jou geen probleem zijn om die kant op te gaan. Ik vind dat ze in Duitsland veel pony's hebben in het type zoals goldstar en Cassanova; net iets meer body en minder teer dan de nwr's in Nederland. Beweging vind ik bij veel Duitse wel een puntje, dat mag van mij bij de Duitsers wel beter. Maar aangezien jij niet de nieuwe dressuurkampioen wilt fokken lijkt mij dat geen probleem.
Oh en elfje ik vind jouw poown echt afdoen op deze foto's, in het echt is hij veel knapper! Echt een ruig dier onder het zadel!
KellyDV schreef:Pippin's Pride is 1.52 toch?
KellyDV schreef:Dan zal ie nu zo'n 1.54 zijn?Net als mijn merrie.. Haha. Veel te groot
absque_dubio schreef:KellyDV schreef:Dan zal ie nu zo'n 1.54 zijn?Net als mijn merrie.. Haha. Veel te groot
Passie is ook 1.53-1.54, voor mij een perfecte maat.![]()
Vandaag op een paard van 1,73 gereden.. Dat was 2 jaar terug voor het laatst. Man wat zit dat raar, en die paarden hebben lange nekken joh! Ik blijf een ponyruiter..
KellyDV schreef:absque_dubio schreef:Don Cremello zou ik juist echt niet adviseren als je meer richting het welsh type wilt fokken....
Mwah.. Hangt van je merrie af.
Ik heb 'm om die reden ook niet op mijn merrie gebruikt, maar ik heb wel een tank
Claudia heeft hem gebruikt op Rietheim's Ires (v. Hagelkruis Valentijn)
En daar is naar mijn mening toch echt een verschrikkelijk gaaf Welsh type veulen uit gekomen!
Merrie:
[ [url=m/RLpq68.jpg]Afbeelding[/url] ]
Veulen:
[ [url=m/gLRC4r.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/06h9Xc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kelszz_ schreef:Wat leuk! Onze A is bruin wat iedereen al lichtelijk verbaasde haha.