[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:32

en wat te denken van sectie A pony's die aan de hand in de rubriek sectie B lopen?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:34

ja idd , ik ben 3 keer naar het secretariaat gelopen om te zeggen maar we moesten erin

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:34

patrick76 schreef:
wil wel een bepaalde proef met muziek voor je bedenken . . . . . . .

Wel een beetje swingend dan?

En idd Pietsie, tis een hele organisatie, wat absoluut knap is. Maar er loopt nog wel eens iets mis/raar
Tis ook altijd weer feest op het dressuurveld zonder ringmeester en combinaties die ondertussen bij andere onderdelen moeten zijn en ouders die elkaar in de haren vliegen ^_^

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:36

en groepen van 15 pony's en van 3 , kan toch niet als je met plaatsingspunten werkt

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:40

AniekR schreef:
patrick76 schreef:

En idd Pietsie, tis een hele organisatie, wat absoluut knap is. Maar er loopt nog wel eens iets mis/raar
Tis ook altijd weer feest op het dressuurveld zonder ringmeester en combinaties die ondertussen bij andere onderdelen moeten zijn en ouders die elkaar in de haren vliegen ^_^

ik denk dat dat het probleen niet is, de meeste mensen zijn wel tolerant en willen er gewoon een leuke dag van maken ( en de paar zeurders moet je gewoon negeren)
En de vrijwilligers lopen op zo'n dag de benen onder hun kont vandaan, super.
maar ik heb vorig jaar een uitgebreide mail naar het bestuur gemaild omdat de puntentelling die hun hanteren imo voor geen kanten klopt en ik vind het niet eerlijk.
Ik heb trouwens geen enkele reactie op die mail gehad , vond ik niet zo netjes.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:41

AniekR schreef:
patrick76 schreef:

kan best iets bedenken met onderdelen uit een springparcours . . . .

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:43

Anniek , als ik de foto's in je profiel bekijk moet dat voor jouw geen probleem zijn , alleen de canon gaat niet werken

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:45

Lekker bezig weer het stamboek sportdag gelijk met zomershow Zuid WPCV en Heist op den berg in Belgie. Sukkels daar met die planning. Waarom nu in eens een week naar voren toe met de sportdag??

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:49

heb je niet begrepen dan Peter dat ze het seizoen alleen maar koter willen maken.Zoveel mogelijk tegelijk organiseren zodat er minder deelname is en iedereen lekker snel naar huis kan en zo maak je de kloof tussen fokkers en gebruikers alleen maar groter.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:51

het is juist zo leuk om als fokker je fokprodukt in de ring te zien.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:52

Heb er wel eens aardige akkefietjes zien gebeuren hoor, tussen ouders onderling aan het ruziën wie er nou als eerste de ring in mag :+
Maar het is ook gewoon een hoop op een dag idd. Niet terugmailen is alles behalve netjes ja.

En het rijden lukt ook wel, maar niet op een Welsh. Geloof dat die minimum leeftijd op 4 jaar ligt ipv 2 jaar ;)

Patrick, hmm denk dat ik er maar vanaf moet zien O:)

PeeWij, waarschijnlijk omdat de KNHS het terrein voor de week erna al geboekt had...

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:55

hebben jullie al eens bekeken hoe ze dat berekenen en zo ja , wat vinden jullie daarvan?

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:41

patrick76 schreef:

Goed plan, en iedere keer als er trompetten klinken steekt ze haar Canon omhoog. Beetje bigband incl de trompetten is best swingend :D .

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:48

pietsie schreef:
het is juist zo leuk om als fokker je fokprodukt in de ring te zien.

Het lijkt me geweldig! Ik heb gehoord dat een van mijn fokproducten ontzettend leuk mee doet met het springen. De moeder van Sunshine trouwens ook. Grappig hoor met een Atje, zou het graag willen zien. Vond het een paar jaar terug toen ook erg leuk om dat "spring race concourtje " met de hengsten keuring te zien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:42

Zo een hoop bijgekomen hier! Wat betreft hoofdstelmaatje en halstermaten, ik heb qua halstermaten of de P1 van eskadron of de shetmaat van BR. Die passen altijd prima. Hoofdstellen en halsters varieren meestal qua model ook. shetmaat is het meest gangbare denk ik, ook hier kan er gerust een cob frontriempje op, maar dan ook weer niet allemaal. Ook shet tuigmaat gemiddeld. Wat betreft type hoofdjes, ik heb 2 verschillende types en ik vind ze beide leuk, extreem noem ik ze niet. wel hebben ze beide typische welsh uitdrukking hoe anders ze ook alle twee zijn, en dat vind ik voornamelijk belangrijk. Ik zie vaak hoofdjes waarbij je nog even goed moet kijken of het wel een welsh pony is, dat hoeft voor mij ook weer niet. Wat betreft afwijkingen, van zodra er iets afwijkends is, wordt er niet mee gefokt, daar ben ik erg strikt in. Wat betreft die bulten, dat kun je weleens vaker bij jonge pony's/paarden zien, maar hoort er niet te blijven. Wat betreft luchttekort, hier heb ik nog geen problemen mee gehad, met geen enkele. 3 jarige kan prima bijgezet lopen, geen zuchtje te horen.
Gister het veulen (uitzonderlijk) toch maar geschoren, ze had het continu veel te warm, vaak heel erg klam en zat overal tegenaan te schuren. Ook veulenvachtje ging eruit. Toch maar beslist om alles eraf te halen, beentje gewoon normaal gelaten. Hopen dat het wat bijtrekt tegen de keuring en anders geen keuring. maar ze moeten er ook niet ongemakkelijk bijlopen. Ze liet het trouwens erg goed toe. :) in no time klaar. waren ze maar allemaal zo.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:51

Hey ik heb een vraagje. Ik heb een 2-jarige welshpony, maar ze heeft dus nu alleen veulenpapieren. Ik geloof dat je mee moet doen aan een keuring om de papieren te verkrijgen? en dat dit moet voor september het jaar dat ze 3 jaar worden? Ik ben dus zoals je wel merkt onbekend met hoe dat allemaal gaat, dus kan iemand mij misschien een pb sturen met informatie en moet ik misschien ergens lid van worden?alvast bedankt!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:59

Lovelanga, je zou lid kunnen worden van het stamboek als je je pony bij het NWPCS wilt laten opnemen in het stamboek. Dan moet je idd naar de keuring voor stamboekopname, dat kan vanaf 3 jaar.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:43

Bedankt voor je reactie!Vanaf 3 jaar? ik dacht dat het moest voordat ze 3 jaar werden! Vind het wel fijn, want dan heb ik nu nog mooi de tijd om me te oriënteren!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:46

In het jaar dat ze 3 worden kunnen ze opgenomen worden in het stamboek.
Maar je kunt ook pas met een 10-jarige naar de keuring voor stamboekopname.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:50

Halsterprobleem is bekend hier :=

De merken die zitake noemt heb ik me blauw naar gezocht, eentje gevonden, die is nu dus te klein bij zn kaak.. Shetmaat is eeuwig veeel te groot bij zn neus. Heel lang veulenhalstertjes gebruikt maat Shet maar daar is ie nu echt uit gegroeid. Maar ik ben altijd heel verschrikkelijk blij als ik een passend halster heb gevonden := Heb nu 1 halster dat dus bij zn kaak niet dichtkan en 1 passend halster dat ze gesloopt hebben met spelen ofzo, dus die hangt met een strotouwtje vast.. Wat een drama altijd zeg, nieuw halster vinden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:52

ik heb altijd die goedkope halsters van epplejack. Die passen perfect in pony maat.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:01

Echt? Volgens mij heb ik ze wel eens in mn handen gehad maar waren die ook te groot bij zn neus, maar toch nog eens kijken dan! Moet toch een fatsoenlijk halster hebben natuurlijk..

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:03

Wij hebben voor het halster-pas-probleem wat geleerd van engelse fokkers. Gewoon een lus door de achterste ring van het halster halen, zodat het kopstuk ahw verkort wordt. Of met een gloeiende spijker wat extra gaatjes prikken. Niet zo moeilijk.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:17

Melanie5 schreef:
ik heb altijd die goedkope halsters van epplejack. Die passen perfect in pony maat.

Ja die heb ik ook maar dan de shetmaat. Die zijn wat minder grof en ik vindt ze echt ideaal. En wat te groot is gebruiken we weer voor de jonge Haflingers.

Tja en wat betreft extreme hoofdjes zoals sommigen het noemen. Ik denk dat ieder er een andere opvatting van kan hebben als je de rasbeschrijving leest. En (gelukkig) vindt niet iedereen hetzelfde mooi. Wij hebben graag iets in de wei staan waar we iedere dag graag naar kijken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:02

Voor wat betreft hoofden van welshponies: je leest nog niet zo snel dat een pony "een heel fraai ramshoofd ' heeft met "mooie lange oren". Of in een juryrapport, "een te kort neusbeen"...