Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hielkebro schreef:En hoe komen jullie dan aan de pony's buiten fokken om ? via keuringen of fokkers onder elkaar ? of via dit topic?
regtur schreef:Ik zou er een voorstander van zijn dat ook de kleine maat hengsten een verrichtingsproef onder het zadel aflegt. En dan niet zeggen: daar zijn geen ruitertjes voor. Wil je een hengst met meerwaarde,laat hem dan ook uitbrengen.
ukkiepuk schreef:hielkebro schreef:En hoe komen jullie dan aan de pony's buiten fokken om ? via keuringen of fokkers onder elkaar ? of via dit topic?
Goeie vraag! Ik lift even mee op de antwoorden![]()
Ik ben al een aantal weekjes aan het oriënteren op welshjes en merk ook dat ik niet zo goed weet waar te zoeken. Op mp en sporthorses staat wel wat, maar ik weet zeker dat er 'ergens anders' veel leukere en kwaliteitsvollere pony's zullen staan. Alleen ....hoe te beginnen met zoeken als je niet bekend bent in de welshwereld![]()
Ik merk ook dat er best wat prijsverschil is, waardoor ik het lastig in te schatten vind wat een reële prijs is.
sneeuwpop schreef:regtur schreef:Ik zou er een voorstander van zijn dat ook de kleine maat hengsten een verrichtingsproef onder het zadel aflegt. En dan niet zeggen: daar zijn geen ruitertjes voor. Wil je een hengst met meerwaarde,laat hem dan ook uitbrengen.
Ik denk dat je dan nog weinig hengsten aangeboden krijgt.
Nu weegt de opbrengst al niet op tegen de meerwaarde van de pony als die goed wordt gekeurd.
ukkiepuk schreef:Ik zoek een Welsh B merrie of ruin met sportpotentie (ohz). Liefst een grote B of kleine C maat. Tussen 3 en 8 jr oud en niveau naar leeftijd. In heb in principe geen fokambitie, maar keuring met een kwaliteitsvolle merrie zou ik wel leuk vinden.
Een leuk kleurtje is altijd welkom (palomino of valk) maar sta uiteraard ook open voor 'een goede pony heeft geen kleur' . Ons budget is 1500-2000 euro.
ukkiepuk schreef:Ik zoek een Welsh B merrie of ruin met sportpotentie (ohz). Liefst een grote B of kleine C maat. Tussen 3 en 8 jr oud en niveau naar leeftijd. In heb in principe geen fokambitie, maar keuring met een kwaliteitsvolle merrie zou ik wel leuk vinden.
Een leuk kleurtje is altijd welkom (palomino of valk) maar sta uiteraard ook open voor 'een goede pony heeft geen kleur' . Ons budget is 1500-2000 euro.
sneeuwpop schreef:Voor je budget kom je zonder dat hij bereden uit op relatief genoeg keuze in goede pony's. Echter dat de pony bereden moet zijn, wordt het lastiger
sneeuwpop schreef:Waarom niet ouder eigenlijk?
Die pony's rijden zo tot hun 25-30 ste.
ukkiepuk schreef:Ik wil de pony zelf ook ohz starten en dit zal dan tussen de paarden zijn. Een oudere pony zal wrs hoger geklasseerd zijn en daar is de prijs dan (uiteraard) ook naar.
Het budget wat ik nu gesteld heb is op basis van de prijzen die ik op mp en sporthorses zie staan. Ik heb zelf niet echt een idee of dit budget reëel is voor wat ik zoek.
sneeuwpop schreef:Poosje terug had j.acueline ke.ver (facebook) nog zoiets moois te koop staan. Valk, goede predicaatrijke lijn, de juiste jonge leeftijd en onder het zadel. Zij ging verder met alleen nog de A-tjes.