[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:52

Gefeliciteerd allemaal met de ibop!!
Mijn pony was in sport toilet en dat konden ze vast niet waarderen dus voor mij helaas niet maar over 2 jaar hoop ik een sport predicaat te hebben en anders doen we de ibop :)

ik heb ze vandaag even in tandem gedaan haha zo makkelijk ze kenden allebei alleen enkelspan en 2 weken geleden 1 keer dubbel span
En vandaag rijden we zo weg in tandem zo blij met die welshjes :) ze hebben bij mij ook alle 4 dat karakter dat ze mij volledig vertrouwen en alles wat ik zeg is goed zelfs de 2 veulens heel grappig :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:39

Mooie resultaten op de IBOP dus.
Fotografie91 en op naar een sportpredikaat is ook een mooi voornemen natuurlijk!

Toch even trots mijn NWR dames showen, ondanks hun dikke wintervacht, kunnen ze nog prima poseren op zo'n 7 maanden dracht ;)
Afbeelding
Roos (v. DGR Now Or Never) vandaag op 207 dagen.

Afbeelding
Lies (v. Heitrak's Marvin) vandaag op 218 dagen.

elfje72

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:43

Ze zien er mooi uit!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:19

Gefeliciteerd met de resultaten voor de IBOP! +:)+

Aniek, zien er beide top uit! Bij ons zijn er een paar die nu al een buikje krijgen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:22

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten, IBOP of wat dan ook. WE zijn hier een beetje teveel bezig met "afbouwen". Dat geeft rust, maar ook weer (te) weinig meeleven, op dit moment, met wat er allemaal speelt.
Ffleck heeft vandaag een nieuwe plek gekregen, Dewi staat hoog en droog bij Lisan, alleen gouwe ouwe Wortel staat nog thuis. En dat blijft ook zo, want mijn man wil hem thuis houden. En daar praat je dan ook niet aan. Hij komt wel weer beschikbaar voor de merries komend voorjaar. Eigen merries zal-ie niet veel krijgen, simpel omdat we er niet veel meer hebben. En van de 7 fokmerries gaan er zeker nog 2 weg, komend jaar. Na het afveulenen. En dan hoef ik me nog maar 1 slag in de rondte te werken, ipv 3. Zal wennen... :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:17

Is altijd een hele stap Jenny, maar wat is mooier dan nog meer kunnen genieten van wat je nog hebt staan, doordat die tijd en rust er weer is. ze krijgen vast allemaal een fijn plekje.
Hier moet ook er ook nog minimum eentje weg eigelijk. Als iemand een leuke b merrie zoekt...

Komend voorjaar heb ik 2 merries drachtig, 3 jonge merries die 3 worden (en waarvan 1-2 moeten worden klaargemaakt voor de keuringen), jonge hengst die ik verder wil beleren,... Eigelijk veel te veel, maar ik wil nog even kijken hoe ze het dit jaar gaan doen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 08:21

Nou Jenny, ik heb er nu 5 op stal en met mesten en voeren zit je toch al gauw op een uurtje per dag. Is niet erg, maar kan me voorstellen dat als je gezondheid en je mogelijkheden anders zijn, er met meer ponys gewoon teveel werk aanhangt. En heb ze graag schoon staan, al zou 1x pw mesten en rest opstrooien effectiever zijn wellicht.

Fijn dat Fleck ook een nieuwe plek heeft gekregen en Dewi staat lekker hier, dus dat is een zorg minder.

Ines; naar welke keuringen ga je dit jaar met je 3 jarigen?
Ik schrijf mijn 3 jarige in voor Utrecht. Was de ene plek waar nog ruimte bij de voorbrengers was, dus prima. Ik breng haar van het voorjaar nog weg om voor te beleren, dan dekken en dan klaarmaken voor de keuring. Is ze wel wat vroeger beleerd, maar ik wil haar niet wegbrengen als ze drachtig is en zo kort voor de keuring komt. Ze heeft maat zat, dus kan wel wat hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 08:51

Afhankelijk van de jury's natuurlijk probeer ik houten in april, zomershow noord en mss nog tolbert en gieten/annen. En natuurlijk vriendenkring as useal. Maar het moet mij met passen met weekenddienst enzo. Klaarmaken en derg doe ik zelf wel. Blijft het leukste. Hoop dat ik vrij vroeg kan beginnen dan. Moet er ook nog een kiezen om te beleren maar weet nog niet welke, allemaal zal teveel van het goed zijn. En eentje die bewaar ik nog een jaar.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 08:56

Ja, het klaarmaken etc doe ik ook wel zelf, vind ik ook erg leuk om te doen. Maar voorbrengen laat ik graag aan iemand anders over. Ten eerste omdat ik het echt niet kan rennen en ten tweede, ik ben te groot dus dat toont niet!

Je hebt in ieder geval genoeg in het vooruitzicht!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:35

Hier gaan zowiezo 1 merrie en veulen naar de keuring en misschien een 2de veulen ook nog.
Weet nog niet welke keuring maar wel in het noorden in elk geval.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:28

Hier ook een pony pauze, dus ik post ook weinig.
Ik dek niets komend jaar. Mogelijk één of twee nu drachtig, dat moet ik nog controleren.
Deze veulens zijn sowieso voor de verkoop, omdat ik even niets wil aanhouden

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:16

Wat een gedoe met het inschrijven voor de Hk weer.. Inschrijven tot uiterlijk 13 december. Staat nog geen inschrijfformulier online..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:08

DWensink schreef:
Wat een gedoe met het inschrijven voor de Hk weer.. Inschrijven tot uiterlijk 13 december. Staat nog geen inschrijfformulier online..

Echt... als we allemaal zo werken als op dat stamboekkantoor zaten we allemaal thuis óf daar.

Het up-to-date houden van de website is al een probleem op zich waar ze iemand fulltime op kunnen zetten qua uitzoek- en herstelwerk het komende jaar.
Mensen zonder facebook weten amper waar ze de hengsten moeten zoeken volgens mij... }:0

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:04

Afgelopen voorjaar wilde ik een lijstje doorgeven van NWR hengsten die niet meer ter dekking staan (er staan hengsten op die al jaren niet meer dekken) maar dat hoefde niet want ze hadden niet de opdracht gekregen om de lijst aan te passen. Een paar weken later staat er in het Welshmagazine een oproep aan hengstenhouders en leden of ze veranderingen in de hengstenlijst door willen geven. -O- De hengsten die dit jaar goedgekeurd zijn staan er ook nog steeds niet op.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:21

Hier volgend jaar alleen een veulen te showen dus ook lekker rustig ... lekker naar mijn achtetuin Tolbert in aug 2016 . ZeerVervelend en irritant Elfje ... ze houden maar weinig rekening met hun leden maar ondertussen wel eisen dat het digitaal moet en even ideal betaald moet worden ...

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:22

Verkeerd gelezen, gelukkig, de inschrijving sluit pas de 21e. Maar dan vind ik het nog behoorlijk laat. .

Wij hebben volgend jaar 2 2jarige hengsten die we een aantal keer willen showen. Misschien de 2,5 jarige die dit jaar voor de keuring gaat. En de 3,5 jarige gaat mee onder het zadel aangezien hij zich aan de hand slecht laat zien. Afhankelijk van hoeveel hij volgend jaar dekt bepalen we ofhij hengst blijft of wordt geruind en verkocht. dit jaar komen zijn eerste veulens. Als deze tegenvallen mag hij zijn balletjes al eerder gedag zeggen :=

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:57

Hier één merrie die sowieso geshowd wordt. De ander hangt af van het veulen, misschien wordt deze nog geshowd.
En de jonge pony's weten we nog niet. Hebben het ontzettend goed gedaan de laatste maanden, zijn flink de breedte in gegaan. Dus kijken we nog even hoe die het gaan doen.

We laten er 3 dekken aankomend jaar. Dus nog even op zoek naar een paar hengsten

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:15

elfje72 schreef:
Afgelopen voorjaar wilde ik een lijstje doorgeven van NWR hengsten die niet meer ter dekking staan (er staan hengsten op die al jaren niet meer dekken) maar dat hoefde niet want ze hadden niet de opdracht gekregen om de lijst aan te passen. Een paar weken later staat er in het Welshmagazine een oproep aan hengstenhouders en leden of ze veranderingen in de hengstenlijst door willen geven. -O- De hengsten die dit jaar goedgekeurd zijn staan er ook nog steeds niet op.

Ja zeer irritant.. Heb je het nog gedaan?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:26

Nou ik moet ook maar weer eens even wat foto's showen van mijn dikke merrie :D
Inmiddels 202 dagen drachtig, foto gisteren gemaakt op 201 dagen drachtig.
Drachtig van Goldstar du Bois (v. Golden Rock)

Afbeelding
Afbeelding

Bewegen lukt nog prima *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:25

elfje72 schreef:

Ze zitten al tijden over het updaten en het aantrekken van "nieuwe" mensen voor het stamboek. Er zijn genoeg mensen met een Welsh in de wei die de weg niet weten. En natuurlijk ligt dat ook bij de eigenaars van de hengsten, maar export, ruinen of overlijden moet toch simpel te verwerken zijn lijkt me...

Ze zullen er langzaam wel een berg klachten over krijgen. Ik heb nog niemand gesproken waar iets in 1x goed gegaan is.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:14

Merrie ziet er goed uit Kelly!

En vreemde gang van zaken, zeker ook als je uit eigen initiatief ook nog informatie aanlevert. Maar volgens mij is de website nooit echt up to date geweest :o

Wat betreft de keuringen betreft. Roos moet nog voor stamboekopname. Dus dat staat op de planning, mits ze zich natuurlijk een beetje goed houdt met haar eerste veulen aan de voet.
Afhankelijk van het veulen, mag die dan ook wel een rondje doen denk ik.
De andere merrie is dit jaar ster geworden en ik red het zelf vermoedelijk niet om twee merrie's te longeren/klaar te maken, maar mocht het veulen wel aanspreken, misschien toch kijken of die voor de keuring gaat.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:15

Voor mij hoeft het hele nwpcs eigenlijk niet eens meer. Wpcv bevalt me. Ik krijg het nu al warm als ik denk aan de kosten die tevoorschijn zullen schieten om een jonge merrie aan een keuring te laten meedoen. En waarvoor eigenlijk...
Ik twijfel stiekem nog om mn lidmaatschap voor 2016 op te zeggen. Uiteraard blijf ik wel wpcv lid en bij de vriendenkring. Met nwpcs doe ik nu al een paar jaar niks. Ik lees zelfs dat blad niet. Dusja

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:25

Leuk om alle plannen te lezen voor aankomend jaar. Iedereen druk dus.

Mijn A fokmerrie heb ik 'ingeruild' voor m'n 'nieuwe' aanwinst. M'n nieuwe is drachtig maar veulen niet voor mij. Pas in juni uitgeteld dus denk een jaar leeg laten. Afhankelijk van hoe laat t veulen komt nog kijken of ze dit jaar nog naar de keuring gaat voor keur.
M'n andere twee Atjes zijn te jong. Dus aankomend jaar geen veulens voor mij.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:32

Het stamboek zou heel wat dingen anders moeten doen.. Maar ja, denk niet dat ze zullen luisteren.
Om heel eerlijk te zijn is mijn mening dat hoe het nu gaat ze het hele stamboek om zeep helpen.
Laatst bijgewerkt door KellyDV op 09-12-15 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:32

Heb je weer een nieuw a-tje?