[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:24

Wij hadden ook een nwr met grijze staart en manen, maar dat is vast omdat de moeder het sabino-gen droeg. Florida Emelwerth heet de pony, vader is Bowe.
Afbeelding
Op deze foto zie je het wel wat :)

KellyDV

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:31

@Dyonne
Oeps typfoutje er in. Gulastra Plume tail.
Coontail is weer iets anders :D

@Spritz
Is ze ook Stekelharig? Dat is het denk ik!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:55

Ik kom al heel lang op deze plek en wilde zo graag eens foto's van mij en het paard daar, had echt een bepaalde foto in mijn hoofd die ik wilde hebben. Maar kon helaas niet iemand strikken. Een keer een beginnend proffesional gevraagd maar die was te druk.
Vandaag een vriendin mee genomen (geen fotografe). Het enige wat ik jammer vind is dat de grond ongelijk is en ik beter andersom met het paard had kunnen staan, maar goed, zag ik niet door de bladeren. En beide (ik en vriendin) iets meer naar het midden. Misschien had de foto ook iets hoger genomen kunnen worden zodat je de rij bomen erachter beter kan zien. Oke nu stop ik met zeuren want de foto komt heel dichtbij met wat ik in mijn hoofd had.

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:02

pien26@ het is helemaal niet zeuren wat je doet. Het valt niet mee om de ideale foto te maken. DE omgeving is prachtig, geweldig licht, maar jijzelf met de pony zitten er een beetje in alsof het gefotoshopt is. Je doorbreekt de lijn van de bomenrij en ook de dieptewerking. Het zou beter geweest zijn als je wat meer op de voorgrond en dan naar rechts had gestaan. En dan met de achterhand van de pony naar de fotograaf. Alsof je letterlijk de laan inwandelt. Andersom kan natuurlijk ook. Daarmee trek je de aandacht meer naar de pony. Probeer ook eens vanuit verschillende posities. Kijk eens wat een verschil het maakt als de fotograaf door de knieen gaat!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:58

Ik begrijp wat je bedoeld, zo'n foto als je omschrijft heb ik wel een beetje, alleen is het met die foto zo dat mijn schimmel door de zon helemaal oplicht/ overbelicht raakt. En ik kan geen foto's bewerken haha.
Hier die foto, daar zie je de bomenrij beter
Afbeelding

We probeerden ook een foto te maken als ik er recht voor stond. Is die dan beter, zelf doet de foto mij niet zoveel
Afbeelding

Daarnaast is mijn vriendin maar iemand met een camera in haar handen gedrukt. Ik kan zelf dus niet kijken en bijsturen of aanpassen. Volgende keer iemand mee die het voor de hobby doet, of proffessioneel. Maar ben heel blij dat ze het wilde doen, en veel geduld had :o

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:09

Zowiezo zijn ze te ver weg gemaakt,overbelichting bij schimmels heb ik soms ook.
Erg vervelend.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:46

Pien zou het nog eens overdoen met iemand met een betere camera etc. Denk dat dat supergaaf wordt!

Gezocht;
Welsh A hengst of ruin
3-8 jaar
Palomino, Valk of Bruin
Extra bewegen!!!
Pony is bedoeld voor de mensport.

Iemand een tip voor een goede pony? Misschien iemand nog iets op de wei staan of via via? Ik hoor het graag!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:00

absque_dubio schreef:
Pien zou het nog eens overdoen met iemand met een betere camera etc. Denk dat dat supergaaf wordt!

Gezocht;
Welsh A hengst of ruin
3-8 jaar
Palomino, Valk of Bruin
Extra bewegen!!!

Iemand een tip voor een goede pony? Misschien iemand nog iets op de wei staan of via via? Ik hoor het graag!

Nyckle heeft een mooie palomino hengst te koop staan op Facebook!! :o

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:04

Ik krijg overal de tip met die van Nyckle, die is natuurlijk bekend. Vraag juist rond om te kijken of er meer te koop is wat niet zo groot op fb staat. :D bij Nyckle nog in afwachting van een filmpje, want mooie foto's zeggen niet zoveel over de beweging.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:49

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:55

Google vertalen gebruikt en is voor dekkingen. Misschien wat voor je welsh merrie?
(voortaan eerst maar de vertaler gebruiken)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:01

die valk is alleen ter dekking idd. Ik weet niks valks of derg te koop staan. Mooie goede schimmel, maar dat zal vast niet interessant genoeg zijn

Binnenkort mijn hengst weer even oppakken en hopelijk dit voorjaar even wegbrengen om voor de kar te laten zetten, kunnen we mooi aan het werk komende winter.

Pien wat de foto betreft idd al wat jenny zegt, voor een niet-fotograaf niet makkelijk denk ik. maar wat een prachtige achtergrond.

Als iemand nog een b-tje zoekt voor onder het zadel, heb binnenkort een gaaf merrietje te koop. ze staat nu in training en gaat goed vooruit, ze is braaf maar geen beginners-beginnerspony. Je moet wel wat doen als je er op zit ;) Verder kan ze echt gaaf draven, ponytje waar je verder mee kunt in de wedstrijd sport.

Ssuuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:31

absque_dubio schreef:

Gezocht;
Welsh A hengst of ruin
3-8 jaar
Palomino, Valk of Bruin
Extra bewegen!!!

Het is jammer dat je geen merrie wil, wij hebben een bruine merrie staan die extra bewegingen heeft en massaal gebouwd. Prachtige pony om voor de kar te zetten.
http://stalwaterland.nl/merries/waterlands-pearl/

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:13

Tis voor een kennis met uiteindelijke doel in tweespan. Vandaar de eisen. Ben zelf niet opzoek, ik hou niet van hengsten/ruinen. :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:44

absque_dubio schreef:
Ik krijg overal de tip met die van Nyckle, die is natuurlijk bekend. Vraag juist rond om te kijken of er meer te koop is wat niet zo groot op fb staat. :D bij Nyckle nog in afwachting van een filmpje, want mooie foto's zeggen niet zoveel over de beweging.

En al gehad?
Toch nog eens goed op marktplaats kijken..staan toch n paar leuke...hoor..(zwarte..)..'n bruin/zwarte op kapaza, weet alleen niet hoe oud (foto met dubbelspan met 'n schimmel)..

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:40

Valk of palomino kan nog knap lastig worden. Die kleuren liggen niet voor het oprapen en in combinatie met bouw, karakter en gangen voor de mensport is dat zoeken naar een speld in de hooiberg. Ik ben ook enkele jaren actief opzoek geweest naar een valk hengst of ruin als spangenoot naast mijn valk hengst. Helaas tot op heden, na vele valken gezien te hebben en enkele gehad te hebben, nog steeds niet dé perfecte gevonden. Inmiddels overgegaan op schimmels, het aanbod kwaliteitspony's daar is vele malen groter bij de A'tjes.

Tot welke prijs zoeken ze AD? Stokmaat?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:38

Van Nyckle past er helaas echt niet bij op het filmpje te zien (eerlijk gezegd na het filmpje gezien te hebben vind ik hem behoorlijk tegenvallen). Budget naar kwaliteit maar zijn bereid echt wel wat te betalen voor de juiste pony, geen mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en weten dat een goede pony niet goedkoop is. Goede schimmels zijn er zat ja! Maar die zoeken ze dus niet. Heeft geen haast maar dacht wie weet weet hier iemand nog wat. :)

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:59

De bedoeling is dus als spangenoot? Heb je een foto van die pony? En stokmaat is dan ook niet onbelangrijk.

Via de FB groep 'paarden/horses te koop/for sale' wordt ook wel het een en ander aangeboden. Laatst een valk welsh A ruin. Daarnaast zou je wat fokkers kunnen benaderen, die weten of hebben vaak ook wel het een en ander!

Danny_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:51

absque_dubio schreef:

Gezocht;
Welsh A hengst of ruin
3-8 jaar
Palomino, Valk of Bruin
Extra bewegen!!!

Anouk,

in België is De Weyerd Hello Showman te koop.
8 jarige palomino hengst.

Mvg,
Danny

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:39

absque_dubio schreef:

Gezocht;
Welsh A hengst of ruin
3-8 jaar
Palomino, Valk of Bruin
Extra bewegen!!!

Staat een span op Facebook van Johan vd Veluw, 2 palomino ruinen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:17

Danny_D schreef:
absque_dubio schreef:

Gezocht;
Welsh A hengst of ruin
3-8 jaar
Palomino, Valk of Bruin
Extra bewegen!!!

Anouk,

in België is De Weyerd Hello Showman te koop.
8 jarige palomino hengst.

Mvg,
Danny

Bedankt voor de tip, waar kan ik deze te koop vinden?

Span van Johan is helaas te oud (14 en 16)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:46

absque_dubio schreef:
Van Nyckle past er helaas echt niet bij op het filmpje te zien (eerlijk gezegd na het filmpje gezien te hebben vind ik hem behoorlijk tegenvallen). Budget naar kwaliteit maar zijn bereid echt wel wat te betalen voor de juiste pony, geen mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en weten dat een goede pony niet goedkoop is. Goede schimmels zijn er zat ja! Maar die zoeken ze dus niet. Heeft geen haast maar dacht wie weet weet hier iemand nog wat. :)

Ik had je nog een PB gestuurd.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:06

Die heb ik naar ze doorgestuurd!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:37

Ffleck'n White
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:38