Hoi, ik heb Pretty Springflower maar één keer in mijn leven gezien, maar dan wel als keurmeester. Volgens mij is dit ook de eerste keer dat ik een foto van haar zie. Dit schreef ik trouwens over Springflower:
joostvangestel schreef:Een mooie evenredig gebouwde merrie met voldoende massa, korrekte bewegingen, voldoende type en een voldoende hoofd. Geen uitblinkster op punten, maar rondom een korrekte pony waar weinig aan af te keuren viel. Ik denk dat haar kleur (ze was valk met weinig wit, als ik het me goed herinner) het haar ook niet gemakkelijk heeft gemaakt op de keuring.
joostvangestel schreef:Overigens lijkt Lynn wel veel op Pretty Springflower qua kleur. Pretty Springflower was in mijn geheugen iets mooier in de achterhand en had ook iets meer kap, terwijl Lynn een mooier hoofd heeft.
Volgens mij bewijzen deze foto's mijn beweringen redelijk goed. van de foto's lijkt het verder ook dat het achterbeen van Pennylynn wat meer op dat van Pretty Springflower lijkt dan op dat van Pleunie
Overigens heb ik ook nog wel ergens een foto van Thrianta's Pinksterbloem (moeder van Pretty Springflower), die ik zelf eens gemaakt heb. Pinksterbloem doet me nog het meest denken aan Pennylynn, gek genoeg, hoewel Pinksterbloem een schimmel is, maar ze was ook van een Ceulan hengst (Ceulan Scamp). Als ik Craig Bach Perffaith (moeder van Pinskterbloem) ergens moet inschatten dan is het het dichtstbij Pleunie, met dien verstande dat Perffaith iets lichter van bouw was. Hendre Pwsi (moeder van Perffaith) was weer wat dichter bij Pleunie.
Leuk om zo eens drie generaties na elkaar te zetten:
eerst Adelheide's Pretty Springflower:
[/
dan Vleuterweide's Pleunie:

en dan Altingshof Pennylynn