[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:36

Suuz 31??? Waar laat je ze in de winter haha...

Nee, ik heb nu even de top 3 vastgezet en dat hou ik even zo. Het veulen van volgend jaar wil ik sowieso houden, hengst of merrie. Die ga ik de opfok indoen als het me aanstaat. En voor de rest zie ik het wel. Laat ze eerst allemaal maar in leven blijven voordat ik erover na moet denken

Anouk, super dat ze het al zo goed doet!!! Ze is super leuk!

Nu nog een weekje en dan is het zover... moment supreme!! Ik ben (voor het eerst) nog niet zenuwachtig. Heb er gewoon zin in!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:10

Fijn dat de merrie zo braaf is absque_dubio!

Hier is best nog wel ruimte voor een paar extra pony's, maar 31 stuks... :oo Mijn droom is nog steeds om een paar Arabische volbloedmerries te hebben, maar ik moet bekennen dat ik de B'tjes inmiddels zo leuk vind dat ik uitbreiding niet uitsluit. :o Ik zal wel met een andere blik naar de hengstenkeuring gaan in elk geval, al is dat met een jaarling nog toekomstmuziek. :+ Eerst maar eens naar Kootwijk volgend weekend, ik heb er zin in!

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:25

Mijn veulen is gelukkig op tijd hersteld van zijn ongelukje om mee te kunnen naar Kootwijk. Ik ben wel al best zenuwachtig haha, de eerste keer met een eigen pony naar Kootwijk :)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:35

Fijn beeld eerste keer ruiter erop. Wij zijn ook begonnen met inrijden van mijn driejarige. Helaas eigenlijk wat weinig tijd dus ze is niet veel onder het zadel, maar pakt het wel lekker op. Kan niet wachten om straks zelf een rondje ermee over de weg te rijden, maar eerst dus goed een stuur en rem erop zetten.

Qua verkopen zijn wij 3 jaar geleden teruggegaan van 6 naar 2 pony's, vooral mijn tweejarige hengst deed en doet me nog steeds pijn, maar ik weet dat het de juiste beslissing was en gelukkig heeft hij een mooie toekomst in Rusland, heb sinds van het jaar contact met zijn nieuwste eigenaar en hij heeft het dik getroffen. Als het een merrie was geweest had ik hem nooit weggedaan, maar dat heb je helaas niet in de hand. Mijn driejarige merrie nu, zijn halfzus, ben ik dus ook super zuinig op en ik hoop dat ik nog vele jaren van haar kan genieten.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:53

Hier ook druk aan de gang voor de CMK. Trainen, Voeren etc. Ik heb er ook zin aan. Gezonde Spanning hier ... al zal dat anders worden als de pony's in de ring mogen opstellen. Hartslag 200 niet uitgesloten :-D ;-)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:18

Op de dag zelf zal ik het wel niet houden... heb dit keuringsseizoen al een hoop geleerd dus smaakt naar meer!!

Ik doe vanaf nu niks meer met de pony's. Goed houden en voeren is het enige. Heb voor de regionale keuring en om de dag getraind en daarna nog 2x per week onderhouden. Tikt wel even aan hoor!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:01

Caesar schreef:
Ach Anouk, zo blijf je bezig als je niet meer kunt aanhouden. Dat heb ik hier nu ook, ik heb 3 fantastische volwassen pony's staan die ik ook niet kwijt wil. Maar ik wil ook graag het jonge spul aanhouden om stukje kwaliteit te fokken én daarmee door te gaan. Er komt vast een keer een betere waardoor je een lieveling moet verkopen... Dus dat wordt ook een tijd van keuzes maken over paar jaar. De opfok is een uitkomst, maar ook een dure grap als je er daar meerdere van in hebt staan. Ik wil een miljoen winnen....

Heel bekend, veulentjes zijn nog niet geboren en zo zit ik nu al te denken. Ben heel blij met m'n merrie's, en heb ze nu vijf jaar. Zou ik niet zo maar afstand van kunnen doen vrees ik. Maar mocht er volgend jaar een erg mooi merrieveulen geboren worden dan moet er toch een moeilijke keuze gemaakt worden. Het is namelijk wel de bedoeling dat het bij 2 pony's blijft hou me ook aanbevolen voor dat miljoen! O:)
Misschien wel een jaartje opfokken oid om aan te kijken. Merrie zou eventueel ook nog een jaartje de sport in mogen...

Ruby_Stables schreef:
Mijn veulen is gelukkig op tijd hersteld van zijn ongelukje om mee te kunnen naar Kootwijk. Ik ben wel al best zenuwachtig haha, de eerste keer met een eigen pony naar Kootwijk :)

Fijn dat het veulen weer goed is. En hier hetzelfde gevoel. Loop er al zoveel jaar rond, maar nu mag de pony mee...

En ik heb ook heel veel zin in volgende week, maar wat mij betreft mag het ook wel voorbij zijn (of in ieder geval zo ver zijn). Tijdens het keuringsklaar maken meer en meer last gekregen van lichamelijke klachten, dus dan wordt het wel een slopend proces.
Gelukkig pony morgen voor het laatst ook aan de longe en dan is het alleen nog voeren en wassen en alles.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:49

Genoeg helpende handen Aniek ! Komt goed :-D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:16

absque_dubio schreef:
Hilde echt super gaaf van je pony's! Jammer dat ik er niet was, had het graag willen zien.

Jenny wat leuk zulk commentaar. Je zal wel weer een hoop wijzer zijn geworden van d'r.

Gister net terug op stal van wedstrijd, was er gebeld dat er een jonkie ontsnapt was. Wij snel met de auto erheen (straat verderop). Was Flambo door t stroomdraad en 4 lagen prikkeldraad de sloot ingegaan. Aan de andere kant weer eruit en was daar hysterisch aan t doen want ze vond de (behulpzame) mensen eng en wilde elke keer terug via de sloot t prikkeldraad in. Omlopen kostte me te veel tijd, zag t al helemaal misgaan. Dus vriendje t prikkeldraad vastgehouden en ik in m'n wedstrijdkleding ertussen geklommen de sloot in. Arme Flambo was erg blij me te zien en had toen zo een halster (maat cob haha) om. Samen omgelopen via de tuin en de weg. Dan ben ik zo blij dat ze zo braaf is. Wat kleine wondjes en krassen op d'r neus maar dat was het gelukkig. Had veel erger kunnen zijn bah. Omheining weer gemaakt en nu moet t niet meer kunnen gebeuren.

Gelukkig goed afgelopen

Caesar schreef:
absque_dubio schreef:
Heb m'n benen daarna afgespoten en kleren thuis de was in. Geloof dat dat wel goed komt. Maar schrok echt pf. En dan was het gelukkig Flambo, want als het de nwr was hadden we een probleem. Die is niet bepaald mak. Hoe ze t voor elkaar heeft gekregen geen idee maar dus gelukkig alleen wat kleine wondjes op borst en benen.

Wat is er met je paspoort aan de hand?

Van alles... Ik had vooraf geregeld dat ze op de keuring gechipt zou worden. Netjes gemeld zodat de papieren bij de betreffende chipper zouden zijn. Was dus verkeerd gegaan. Gelijk gemaild, bleek het bij een ander te liggen. Ze zeiden dat ze het meteen daarna doorgestuurd hadden, maar dat kon niet want het was bij de "foute" chipper pas week later op de post gedaan... En nu heb ik nog steeds niks na 5x mailen... :+

Lekker gedoe weer. Heb ook een paspoort waarin naam van de moeder verkeerd gespeld staat, maar boeien, lig er niet wakker van. Heb hem ook niet weer terug gestuurd.

absque_dubio schreef:
pien26 schreef:
En toch zit er verschil in, want uiteindelijk kies er voor om de een te houden en de ander de verkoop in te gooien.
Maar uiteraard zijn alle AT pony's van goede kwaliteit.

Nouja Pippin gaat nooit meer weg, denk dat dat wel duidelijk is. Passion is mijn maatje, dus nee die gaat ook niet. Angel is er als laatst bijgekomen zegmaar, dat is de enige reden die er is haha. Alles houden is helaas ook geen optie. Gelukkig zijn we nu nog niet zover.

Precies hier gaat het ook zo. Een paar gaan nooit weg en andere mja Hoe goed ze ook zijn als daar de juiste prijs aan gekoppeld wordt. Nafok en jonge dieren hebben nu eenmaal meer kans om verkocht te worden.

Ssuuz92 schreef:
Een heel bekend probleem. Wij hebben er nu 31 en kunnen ook niet meer kiezen wie weg moet. Alles wat naar ons beeld niet goed genoeg was is al weg. Wat er nu nog staat heeft zoveel kwalieteit en Volgend jaar verwachten we weer 6 veulens. Uiteindelijk zal er toch beslist moeten worden.

Poeh ik vind 9 al veel

Wat inkrimpen betreft. Hier wil ik er eigenlijk 2 weg, niet dat ik het wil maar praktisch gezien zou het een stuk rustiger worden dan. Mn sectie b merrie zet ik binnenkort te koop. Heel erg fijn dier en het is zonde dat ze hier te weinig doet. Ze kan flink draven en onder het zadel is ze braaf te rijden dus daar moet wel een plekje voor te vinden zijn.
Ook speel ik nog steeds met het idee een 2 jarige te verkopen. Alle 3 zijn ze top wat kwaliteit betreft, ze hebben beweging, uitstraling, Beste lijnen,... maar kan nog niet zo goed kiezen. Vind het altijd moeilijk om er dan weer de goeie prijzen Op te zetten. Ze gaan niet voor een habbekrats weg. Ook nog een veulen te koop. Ook leuk voor de opfok maar voor mezelf kan hij weinig toevoegen aan mn eigen fokkerij. Balen want hij loopt als een tierelier, braaf van karakter en toont zich altijd goed.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:32

Ik ben niet veel aanwezig momenteel omdat ook ik wil inkrimpen.
Ben.tegenwoordig meer bezig met mijn kippen.
Het afgelopen jaar zijn hier vier ponies overleden en hebben twee merries hun veulens vergooid. Ook drachtig worden lukt niet erg.
Hierdoor gaan de ponies hier voorlopig even op een laag pitje.
Mocht er interesse zijn, ik wil nog twee jonge merries verkopen.
Een tweejarige nicton carreg x dyfed curtsey (van revel humming top) en een jaarling merrie van llanfilo ambers spirit x llanfilo hermione. (vader moet ik even opzoeken)
Beide zijn schimmel. Twee jarige Is.super mak en echt een wijsneus. Niet zo groot. Jaarling Is weinig in.handen geweest.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:54

Hier vandaag ook een pony verkocht. Niet omdat we wilden inkrimpen maar we niet verder met deze pony konden. Ze heeft zomerexceem. Moeilijke beslissing aangezien we haar dolgraag hadden willen houden. Maar ze krijgt een top(t)huis!

Zo raar, altijd cobs gefokt en gehad. En dan lopen er over 3 weken alleen nog maar a pony'tjes ipv cobs.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:00

Wat fijn dat je veulen optijd hersteld is, zal een opluchting zijn!

Boeflover wij hebben ook veel tijd tussen alles gehad met de 3 jarige. Nu wel even doorpakken anders blijven we t maar uitstellen.
Wat zonde dat je je hengst weg moest doen, zo te lezen had je er echt wat mee. Wel leuk dat je nu contact hebt met zijn eigenaar.

Rivendell een hoop pech, dat maakt de hobby minder leuk. :(:)

Kimm4 dat lijkt me wel jaar ja. Al zijn Atjes ook fantastisch toch!

Onze eerste drafjes zijn een feit. Wat een power en beweging laat ze je voelen. Was helemaal geshockeerd van geluk. :o echt abnormaal hoe ze voelt in draf.
Foto's uit een zeer bewegend filmpje, maar ik heb bewijs. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:44

Ziet er goed uit! Brave pony :D.

Rivendell, dat is een hoop pech.. snap dat je de pony's dan even op een lager pitje komen. Wel zonde!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:48

Laten we dan nu maar duimen dat iedereen heelhuids aan de CK kan meedoen en geen brokkenpilootjes meer

Anouk; lastige keuze. Ik denk dat deze vos je nog eens heel goed zou kunnen passen...

Vervelend Rivendell, zoveel ellende en pech is inderdaad de keerzijde. Sterkte! Helaas weet ik momenteel niemand.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:51

absque_dubio dat is ook zeker zo haha, vind ze helemaal te gek ;)
Maar Cobs heb ik ook altijd geweldig gevonden (nog steeds trouwens ;) )

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:59

Lisan dat zeggen er meer ja. Maar dat vind ik persoonlijk met Passion ook. :o Passion en ik beginnen steeds meer een team te worden. Vorig jaar kreeg ik haar de bak nog niet door, en nu soms wat spanning maar dat is al zoveel minder. Volgende maand ga ik m'n debuut in de M met haar doen. Nooit durven dromen dat ik binnen het jaar van de B naar de M ga terwijl ik nog nooit wedstrijden had gereden. Angel is daarentegen juist heel nuchter met alles, totaal het tegenovergestelde. Leert ook bijzonder snel. Reageert nu al op m'n gewichtshulpen. Gelukkig mag ik voorlopig lekker genieten van beide toppers. Nog even niet aan denken dat dat ooit anders gaat zijn. Wie weet vinden we een oplossing tzt.

Kimm4, cobs vind ik ook echt heel stoer!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:37

absque_dubio dat ziet er goed uit! Mooie pony, wat is haar stokmaat nu?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:56

Dacht dat ze met de keuring op 1,49 is gemeten :) maar meer dan zat body voor mij om er fijn op te passen, en toch heel pony onder het zadel.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:43

Wat denken jullie van de maat van deze deken? Ik denk te groot, kijk die achterkant.
Anderen vinden het prima...

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:44

oh wacht, de foto er niet bij
Afbeelding

nu wel hoop ik

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:36

Bij de hals sluit die volgens mij wel goed aan toch? Achter lijkt die er inderdaad mooi over heen te vallen. Voor outdoordeken niet zo erg.

Ik heb nieuwe dekens en dat is het drama van een welsh, lengte maat goed maar ze zwemmen er beetje in aan de voorkant.

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:29

Die maat is goed hoor. Kleiner wordt ie te krap voor maar ook in de lengte. Gewoon netjes dus. Ik hou wel van bucas dekens.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:31

Nu begin ik dus erg te twijfelen. Want anderen zeggen ook dat de deken te groot is. Als ze loopt zie je van die treklijnen aan de zijkant, volgens anderen komt dat omdat de deken naar achteren trekt omdat hij zo ver over de kont komt.
Die kleur paars is leuk, en qua lengte is die ook een stuk korter dan wat er bij de mijne op ligt. Dus misschien toch een slagje kleiner proberen...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:40

De achterkant is te groot ja maar de pasvorm rond de hals niet.
Ik zou hem idd ook gewoon lekker gebruiken,des te meer is er beschermt.

Zaterdag is de CK,ik kan gelukkig op de valreep nog meerijden met vivian.
Ga enkel kijken naar een pony die ik gefokt heb,die mag voor het ster predikaat.
En natuurlijk de pony's van lisan kijken :D

Over 3 weken ongeveer show ik pepper nog.
Vriendlief heeft goed voor haar gezorgd en ze ziet er super uit!
Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:05

inowa schreef:
De achterkant is te groot ja maar de pasvorm rond de hals niet.
Ik zou hem idd ook gewoon lekker gebruiken,des te meer is er beschermt.

Zaterdag is de CK,ik kan gelukkig op de valreep nog meerijden met vivian.
Ga enkel kijken naar een pony die ik gefokt heb,die mag voor het ster predikaat.
En natuurlijk de pony's van lisan kijken :D

Over 3 weken ongeveer show ik pepper nog.
Vriendlief heeft goed voor haar gezorgd en ze ziet er super uit!
[ [url=m/UnyqDe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oYIM7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lief :D Ach, er lopen er vast meer die je gaat bekijken toch :D Jouw fokproduct loopt toch bij de mijne in de ring dus dat is 2 vliegjes in 1 klap.

Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen in Houten!! Helaas kan ik niet komen kijken die dag, we gaan onderling wedstrijdje starten met de 3-jarige :)