[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:21

elfje 72 dan zag ik je 20 jarige in Tolbert. Prachtig bewaarde merries, met name de nummer 1a vond ik nog geweldig bewaard, maar de andere ook hoor!

Was voor mij de eerste nwr keuring, ik was altijd meer van de kwpn. Maar opvallend veel overeenkomsten.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:41

Wat leuk Jenny, altijd leuk als mensen gecharmeerd zijn van je ponies!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:52

Stino1992: Heb Contact Met Marit ... ff kijken nog hoe en wat.

En doe fokgroep was echt prachtig om te zien .. wat een prachtig bewaarde merrie. Zei meteen al dat ze er verschrikkelijk goed uit zag voor haar leeftijd ! ... Pluim !!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:54

Dank jullie wel! Maya is mijn prinsesje :D, ze wordt net zo verzorgd als de sportpony's en volgens mij bevalt haar dat wel.
Ze was ook super braaf in Tolbert. Ze was 8 jaar niet van huis geweest en liep zo de trailer op en heeft zich de hele dag voorbeeldig gedragen.
Een vorige eigenaar vertelde mijn nog dat hij haar verkocht had omdat ze altijd zo zenuwachtig was en hij haar nooit uit de wei kon pakken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:53

Vandaag de beide veulentje gechipt, ging voortreffelijk. Dewi is uit de koppel gehaald en staat even op stal. Het mooiste zou zijn om de hengsten bij elkaar te weiden. Maar durf het toch niet helemaal goed aan. Alle fokmerries kunnen nu wel samen, wat op zich fijn is. 1 weide met jonge ponies,1 met merries en 1 met de hengsten. Een ideaalbeeld......

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:01

Je komt er maar op 1 manier achter en dat is alles tegelijk in een voor hun allemaal vreemd veld.
Halster om en veel mensen erbij roepen mocht je moeten ingrijpen.

Hoor meer die het niet aandurfden maar het ging altijd verassend goed zonder veel schade.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:10

Hier ook alle hengsten bij elkaar. Even.wat gegil en gemep en dan is het klaar. Gaat hier makkelijker dan merries bij elkaar doen :)

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:41

Desperado reserve kampioen Z1 bij de pony's en mag door naar NK.

Super voor de fokkers fam, Snippe uit Bovensmilde en mede eigenaar van deze prachtige hengst!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:45

overzee2 schreef:
Desperado reserve kampioen Z1 bij de pony's en mag door naar NK.

Super voor de fokkers fam, Snippe uit Bovensmilde en mede eigenaar van deze prachtige hengst!

Tussen de paarden.
Hij mag tegen Orchard Fendt, mooi 2 welsh hengsten in het Z1 op de paarden Hippiade!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:48

Hilde echt super gaaf van je pony's! Jammer dat ik er niet was, had het graag willen zien.

Jenny wat leuk zulk commentaar. Je zal wel weer een hoop wijzer zijn geworden van d'r.

Gister net terug op stal van wedstrijd, was er gebeld dat er een jonkie ontsnapt was. Wij snel met de auto erheen (straat verderop). Was Flambo door t stroomdraad en 4 lagen prikkeldraad de sloot ingegaan. Aan de andere kant weer eruit en was daar hysterisch aan t doen want ze vond de (behulpzame) mensen eng en wilde elke keer terug via de sloot t prikkeldraad in. Omlopen kostte me te veel tijd, zag t al helemaal misgaan. Dus vriendje t prikkeldraad vastgehouden en ik in m'n wedstrijdkleding ertussen geklommen de sloot in. Arme Flambo was erg blij me te zien en had toen zo een halster (maat cob haha) om. Samen omgelopen via de tuin en de weg. Dan ben ik zo blij dat ze zo braaf is. Wat kleine wondjes en krassen op d'r neus maar dat was het gelukkig. Had veel erger kunnen zijn bah. Omheining weer gemaakt en nu moet t niet meer kunnen gebeuren.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:05

Ik hoop dat je je kleren nog schoonkrijgt Anouk!

Had Flammie verder geen verwondingen overgehouden aan die 4 draden prik? Brr.... moet er niet aan denken. Wat een geluk heb je gehad zeg!

En fijn dat ze zo braaf is geweest.

@Overzee: Gefeliciteerd met het resultaat!!

Ik zit nog steeds te wachten op mijn paspoort, er klopt niks van bij het stamboek helaas...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:31

Heb m'n benen daarna afgespoten en kleren thuis de was in. Geloof dat dat wel goed komt. Maar schrok echt pf. En dan was het gelukkig Flambo, want als het de nwr was hadden we een probleem. Die is niet bepaald mak. Hoe ze t voor elkaar heeft gekregen geen idee maar dus gelukkig alleen wat kleine wondjes op borst en benen.

Wat is er met je paspoort aan de hand?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:41

absque_dubio schreef:
Heb m'n benen daarna afgespoten en kleren thuis de was in. Geloof dat dat wel goed komt. Maar schrok echt pf. En dan was het gelukkig Flambo, want als het de nwr was hadden we een probleem. Die is niet bepaald mak. Hoe ze t voor elkaar heeft gekregen geen idee maar dus gelukkig alleen wat kleine wondjes op borst en benen.

Wat is er met je paspoort aan de hand?

Van alles... Ik had vooraf geregeld dat ze op de keuring gechipt zou worden. Netjes gemeld zodat de papieren bij de betreffende chipper zouden zijn. Was dus verkeerd gegaan. Gelijk gemaild, bleek het bij een ander te liggen. Ze zeiden dat ze het meteen daarna doorgestuurd hadden, maar dat kon niet want het was bij de "foute" chipper pas week later op de post gedaan... En nu heb ik nog steeds niks na 5x mailen... :+

Stino1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:27

Stino1992 schreef:
Als dagelijkse meelezer kom ik hier ook nog eens binnenvallen!
Mocht iemand interesse hebben of iemand kennen, ik heb een valk jaarling welsh B merrie te koop.
V.: Eyarth Tom Tom
M.: Thistledown Shangdu
MV.: Stoak Tuscany

Hierbij een link naar de advertentie.

http://www.bokt.nl/markt/ad/362357/schi ... lingmerrie

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:15

Jeetje Lisan wat een gedoe zeg.. En nu? Kan je niet zelf contact opnemen met de chipper of moet t stamboek eerst de juiste papieren opsturen oid?

Gister voor het eerst op de 3 jarige gezeten (in stilstand). Ik ben echt geen held maar oh wat is ze braaf en wat geeft ze een vertrouwd gevoel. Fantastisch zo'n makkelijke brave pony. Helemaal blij mee. :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:00

absque_dubio schreef:
Jeetje Lisan wat een gedoe zeg.. En nu? Kan je niet zelf contact opnemen met de chipper of moet t stamboek eerst de juiste papieren opsturen oid?

Gister voor het eerst op de 3 jarige gezeten (in stilstand). Ik ben echt geen held maar oh wat is ze braaf en wat geeft ze een vertrouwd gevoel. Fantastisch zo'n makkelijke brave pony. Helemaal blij mee. :D

Ja, ze is gechipt en de chipper kan alleen afronden als hij de papieren heeft. Dus stamboek moet aan de slag. Heb ze nu weer een mail gestuurd, wil alles op papier hebben zodat het hele proces eromheen terug te vinden is. Blijkbaar is het gewoon heel erg moeilijk allemaal.

Wat super gaaf van je 3 jarige! Ga je daar zelf ook mee aan de slag of is die voor de verkoop?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:05

Oh op die fiets. Dat is lastig zeg. Reageren ze helemaal niet op je e-mails?

Ik wil er graag vd winter de B selecties tussen de paarden rijden, dus ga er lekker zelf mee aan de gang. Volgend jaar krijgt ze een veulentje en daarna verder zien. Mocht er iemand komen die haar wil leasen voor de sport oid is dat zeker een optie, en anders zal ze misschien op den duur verkocht worden. Moeten echt nog even zien wat we doen. Eigenlijk moest ze weg maar het is zo'n fijne pony dat we d'r eigenlijk ook niet kwijt willen haha. Keuzes keuzes...

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:28

Jaja, goede paarden blijven staan, andere gaan de verkoop in ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 03:19

pien26 schreef:
Jaja, goede paarden blijven staan, andere gaan de verkoop in ;)

Lastige is alleen dat ze allemaal goed zijn... ;) :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:49

En toch zit er verschil in, want uiteindelijk kies er voor om de een te houden en de ander de verkoop in te gooien.
Maar uiteraard zijn alle AT pony's van goede kwaliteit.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:16

pien26 schreef:
En toch zit er verschil in, want uiteindelijk kies er voor om de een te houden en de ander de verkoop in te gooien.
Maar uiteraard zijn alle AT pony's van goede kwaliteit.

Nouja Pippin gaat nooit meer weg, denk dat dat wel duidelijk is. Passion is mijn maatje, dus nee die gaat ook niet. Angel is er als laatst bijgekomen zegmaar, dat is de enige reden die er is haha. Alles houden is helaas ook geen optie. Gelukkig zijn we nu nog niet zover.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:20

Ach Anouk, zo blijf je bezig als je niet meer kunt aanhouden. Dat heb ik hier nu ook, ik heb 3 fantastische volwassen pony's staan die ik ook niet kwijt wil. Maar ik wil ook graag het jonge spul aanhouden om stukje kwaliteit te fokken én daarmee door te gaan. Er komt vast een keer een betere waardoor je een lieveling moet verkopen... Dus dat wordt ook een tijd van keuzes maken over paar jaar. De opfok is een uitkomst, maar ook een dure grap als je er daar meerdere van in hebt staan. Ik wil een miljoen winnen....

Ssuuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:18

Een heel bekend probleem. Wij hebben er nu 31 en kunnen ook niet meer kiezen wie weg moet. Alles wat naar ons beeld niet goed genoeg was is al weg. Wat er nu nog staat heeft zoveel kwalieteit en Volgend jaar verwachten we weer 6 veulens. Uiteindelijk zal er toch beslist moeten worden.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:02

Eigenlijk verschrikkelijk he dat fokken. Afscheid nemen van pony's waar je wat mee hebt is niks.

Voor t eerst gestapt op d'r :+:

Afbeelding

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:14

Brave pony, mooi dier ook! Fijn werken met zulke dieren.

Wat betreft inkrimpen, zeker lastig! Wij zijn gelukkig al wel aardig op de goede weg, haha. Sommige gaan pijn in het hart weg, maar soms moet het.