[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:56

Caesar schreef:
Wat was het commentaar op je veulen om die een 2e premie te geven?

Jammer dat beide het dan net niet redden!! Ga je nog door met de merrie voor vrl. keur?

Hij had te weinig bot en stapte niet goed genoeg vonden ze dat bot kan ik begrijpen ik houd zelf van de chiquere types hun helaas niet hij stapt heel ruim en dat wouden ze blijkbaar niet zien jammer maar helaas, kreeg wel te horen dat die het opfokken wel waard was dus wie weet :)

Vorig jaar op de keuring was de merrie echt super heet dit jaar niet teveel gevoerd geen sport muesli en denk dat ze dat toch miste ook al vond ik nog dat ze niet slecht liep :o
Ik ga haar nu de sport in doen en zodra ze sport predicaat heeft gaan we fokken en als ik dan leuk veulen heb mag ze erover 2/3 jaar weer voor ligt eraan hoe snel we straks gaan haha maar heb hoge verwachtingen van der in de sport hele fijne pony voor de kar :o

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:57

Hoi

Ik mag me in oktober/november de trotse eigenaar gaan noemen van een nwr merrie veulen. Super leuk veulentje maar ik ben natuurlijk hevig bevooroordeeld gefokt door de fam. Snippe. Wat een prachtige veulens hebben die rondlopen en met wat een geweldige passie praten ze over hun dieren!
Ze liet zich op de keuring niet zo zien maar kan minstens zo goed bewegen als haar halfbroertjes heb ik meermalen kunnen zien. Die werden in Annen en Tolbert veulenkampioen. Ach eerste premie dus ik klaag niet!
Laatst bijgewerkt door overzee2 op 03-08-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:59

Cemlys schreef:
Hier ook een die dat commentaar kreeg. Ze kan zat bewegen, kreeg vorig jaar zelf dat commentaar bij de hengstenhouder van wat een beweging ze had. Maar ze hoeft maar een keuringsring te ruiken en dan kakt ze al in. Doe het haar maar niet meer aan om te showen. Haar ster vind ik wel prima.

Zonde dan eigenlijk he dat ze het dan aflaat weten ik denk dat het bij die van mij nu moe heid en ja dat veulen ach zien het wel over tijdje weer :)
Het jaarling hengstje wat er liep had jij gefokt toch? Vond het zo zonde hoe onprofessioneel die rond liep was best een leuk diertje om te zien kan vast veel beter!!

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:57

ja maar goed het is een superfijne brave pony, loopt onder het zadel, voor de kar, zet nooit een poot verkeerd, fokt mooi, dan lig ik er niet wakker van dat ie 1x per jaar niet showt in de ring haha

De jaarling hengst had ik niet zelf gefokt, maar die merrie is toen wel bij mij gedekt, hengst was toen nog van mij. Ja zonde, is een leuk diertje, mooi bot, kan bewegen, hij is alleen net zo pittig al zn vader, bitje erin was beter geweest. Beter als een 2de premie, maar ze kunnen maar beoordelen wat ze zien natuurlijk.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:44

Ik vind de opmerking "opfokwaardig" en "tweede premie" echt niet stroken... opfokwaardig zijn de betere veulens die kans maken op goedkeuring etc.

Vind het dan ook vreemd, aangezien je vanaf de foto anders zou zeggen dan 2e premie... maar goed, er zijn de laatste tijd meer dingen gezegd. Als je de raskenmerken doorleest zou er al een hoop afvallen alleen al op de oren....

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:54

Caesar schreef:
Ik vind de opmerking "opfokwaardig" en "tweede premie" echt niet stroken... opfokwaardig zijn de betere veulens die kans maken op goedkeuring etc.

Vind het dan ook vreemd, aangezien je vanaf de foto anders zou zeggen dan 2e premie... maar goed, er zijn de laatste tijd meer dingen gezegd. Als je de raskenmerken doorleest zou er al een hoop afvallen alleen al op de oren....

Oren, ja. Wij hebben er geen meer met lange oren....

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:57

Caesar schreef:

Ik vond het ook heel bijzonder dat ze die opmerking erbij zeiden vind hem sowieso opfokwaardig voor wat ik hem wil :D
En dankje vind het een compliment dat iedereen tot nu toe zo positief over hem is :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:00

regtur schreef:
Caesar schreef:

Oren, ja. Wij hebben er geen meer met lange oren....

Ik ook niet. Zelfs mn b niet. Alleen de Brp die valt uit de boot

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:05

Zou er nog aan ontbreken dat ze hem niet opfokwaardig vinden. Haha.

Mja rare beoordeling. Stap is bv in Duitsland weer heel belangrijk. Daar moeten ze echt kunnen stappen. Hier wil ze vooral veel draf zien hen ik het idee. Maar ik blijf erbij heel veel van wat ik zie is vrij saai en gewoontes, een mooie welsh moet eruit springen al zit ie onder de stront en modder bij wijze van spreken. Dat is voor mij een belangrijk criterium. 80% van wat ik zie is vrij gewoon, jammer genoeg. Maar dat zal wel aan mij liggen zeker haha

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:07

Of je bent gewoon verwend ;-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:10

sneeuwpop schreef:
Of je bent gewoon verwend ;-)

Mja misschien maar als ik mag kiezen wat ik thuis heb lopen :') dan weet ik het wel

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:45

ik heb even topicje van Maxie aangemaakt :D

[KS-ITP] Maxie word groot in mini formaat eigendunk alarm!!

het weekend heb ik trouwens district kampioenschappen met mijn hengst heb totaal geen verwachtingen ervoor maar vind het wel leuk om even te melden :o
datum voor ermelo is 22 augustus dus ik zei al Dilly gaat voor in Kootwijk haha dat was dus niet nodig dus toch maar me best doen *\o/*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:03

Succes Dieke met de voorbereidingen en natuurlijk op de dag zelf!! Altijd leuk om mee te doen, maar een goed resultaat maakt het nét even leuker.

Is er al iemand begonnen met een hengstenkeuze dit jaar?

Ik wil er eigenlijk 4 laten dekken in 2016 (sowieso 2) maar wat een drama is het om e.e.a. uit te zoeken. Er zijn ongetwijfeld meer hengsten die passen, maar buiten dat wat ik weet via Facebook is het niet te achterhalen waar een hengst staat, of die uberhaupt nog in Nederland is en nog belangrijker... of zijn knikkers nog wel in tact zijn. Ik wil niet teveel reizen dus 1 of 2 hengsten. Revel-bloed is de grote rode lijn in mijn merrielijnen, maar daarnaast zou Dyfed, Blaenau, Eppynt en Criccieth ook aan te kunnen sluiten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:11

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:57

Gewoon even de nieuwe jaargang afwachten lisan,ik heb er verschillende in gedachten nu maar weet nog niet 100% welke het word.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:15

Hier nog niets direct in gedachten eigenlijk. Er is ook weinig zichtbaar qua Cobhengsten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:16

inowa schreef:
Gewoon even de nieuwe jaargang afwachten lisan,ik heb er verschillende in gedachten nu maar weet nog niet 100% welke het word.

Ja, maar ik vind het altijd wel fijn om een hengst te gebruiken die al een jaargang heeft gedekt of nakomelingen heeft. Hoeft niet perse een bewezen hengst te zijn, maar een nieuwe jaargang heeft niet mijn voorkeur eigenlijk :o .

En daarbij, op de NWPCS keuring komen blijkbaar niet de hengsten die in mijn type vallen ben ik al achter dus om me daar op vast te pinnen doe ik ook niet.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:21

Ik ben er op zich wel uit. Laat Vanety pas dekken op 4 jarige leeftijd. Vind zelf 3 te jong. En Schimp wilde ik naar Geert en Marit brengen voor een Date met Stougjeshoeve Escudo.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:44

Caesar schreef:
Succes Dieke met de voorbereidingen en natuurlijk op de dag zelf!! Altijd leuk om mee te doen, maar een goed resultaat maakt het nét even leuker.

Ik wil er eigenlijk 4 laten dekken in 2016 (sowieso 2) maar wat een drama is het om e.e.a. uit te zoeken. Er zijn ongetwijfeld meer hengsten die passen, maar buiten dat wat ik weet via Facebook is het niet te achterhalen waar een hengst staat, of die uberhaupt nog in Nederland is en nog belangrijker... of zijn knikkers nog wel in tact zijn. Ik wil niet teveel reizen dus 1 of 2 hengsten. Revel-bloed is de grote rode lijn in mijn merrielijnen, maar daarnaast zou Dyfed, Blaenau, Eppynt en Criccieth ook aan te kunnen sluiten.

Huh, eerst maar wachten hoe de veulentjes eruit komen ;)
Helaas ging het dekken van de 3 jarige niet zo soepel. Liet zo weinig zien van de hengstigheid. Ze is hengstig gespoten en nu bij de hengst. Hoop echt dat ze dan wel drachtig is want het is al zo laat in het jaar.

Volgend jaar misschien onze 3 jarige hengst. Kijken hoe hij is opgedroogd ;-)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:06

sneeuwpop schreef:
Caesar schreef:

Huh, eerst maar wachten hoe de veulentjes eruit komen ;)
Helaas ging het dekken van de 3 jarige niet zo soepel. Liet zo weinig zien van de hengstigheid. Ze is hengstig gespoten en nu bij de hengst. Hoop echt dat ze dan wel drachtig is want het is al zo laat in het jaar.

Volgend jaar misschien onze 3 jarige hengst. Kijken hoe hij is opgedroogd ;-)

Ik heb 1 merrie nu drachtig, de andere 3 zijn niet gedekt, dus daar kan ik al vrij vroeg mee beginnen en hoef ik niet op te wachten. Die gaan nu de sport in, kunnen ze even 2 jaar doorrijden en dan weer met veulentjes.

In de fokkerij moet ik me nog wat meer verdiepen vind ik zelf, kan nu mooi :D

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:08

We zijn afgelopen zaterdag naar Tolbert geweest voor de Welsh cup en de keuring. Aan de Welsh cup deden 4 Goldwin's Hoeve pony's mee die tussen de 60 en de 70% scoorden!
Omdat er al 3 nakomelingen van mijn 21 jarige fokmerrie Maya's Martine meededen hoefden we alleen Maya's Martine zelf nog mee te nemen en konden we deelnemen aan de fokgroep. Een fokker uit Friesland die ook een Orchard 'd Avrache merrie heeft van 20 jaar leek het leuk om de merries ook op te geven voor de 20+ rubriek :+ dus zo gezegd zo gedaan. Daar stonden we dan met onze 20+ers. De jury was erg positief met name over de mooie droge benen van Maya en dat ze zo goed bewaard was gebleven. Ze werd 1A geplaatst, de andere merrie 1B. Als laatste was de fokgroep aan de beurt met Maya's Martine preferent prestatie elite, Goldwin's Hoeve's Valentina (stamboeknaam Nijdam's Valentina) ster sport (Z2 dressuur), Goldwin's Hoeve's Movie Star keur sport (Z1-dressuur) en Goldwin's Hoeve's Marlin, (uitgenodigd voor Kootwijk, M1 dressuur). Er waren 4 begeleiders, 1 aanjager en 2 voorbrengers die het Goldwin's Hoeve fokgroep team vormden. De jury was erg positief en we kregen dan ook een uitnodiging voor Kootwijk. Het was een éénmalig feestje dus ik denk niet dat we naar Kootwijk gaan. Ik vond het een erg leuk dag, weer eens wat anders.
Maya's Martine:
Afbeelding
Maya's Martine en Goldwin's Hoeve's Valentina
AfbeeldingAfbeelding
Goldwin's Hoeve's Movie Star
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door elfje72 op 04-08-15 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:16

Wel mooi hoor hele fokgroepje op de foto!

Stino1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:04

Chantalll schreef:
Ik ben er op zich wel uit. Laat Vanety pas dekken op 4 jarige leeftijd. Vind zelf 3 te jong. En Schimp wilde ik naar Geert en Marit brengen voor een Date met Stougjeshoeve Escudo.

Ik heb ook Escudo op m'n lijstje staan. Heb jij al contact gehad met Geert?
Ik was ook zeer tevreden met mijn veulen van dit jaar, dus misschien opnieuw Cwrtycadno Taliesin, zelfs op beide merries.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:34

Afgelopen week Ann Bale- Williams te logeren gehad. Dat betekent zo'n beetje privejurering van je ponies.Dit is het 3e jaar op rij dat ze bij ons is geweest en waar ze voorgaande jaren nog bescheiden ( en voorzichtig) was in haar commentaar, liet ze nu blijken erg gecharmeerd te zijn van wat onze wei bevolkt. Selectie heeft dus zijn uitwerking. Met name Dewi vond ze een lot uit de loterij. Dat hij heel ander bloed heeft was voor haar geen enkel punt, juist heel mooi opgebouwd uit oude, waardevolle lijnen. Volgens haar 1 die we maar meerdere jaren moesten inzetten. Wie weet. Ook Top Notch, die zij nog niet eerder live zag, kreeg een heel positief oordeel. Dus toch nog een beetje "keuringsgevoel" hier aan de Zomerdijk.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:50

Leuk om zo'n vrouw zo positief te horen spreken over je eigen ponies Regtur!!