[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:16

regtur schreef:
Blackdevils@ we laten het veulen niet nakijken, maar we kijken hem na! Hij gaat binnenkort de grens over.
Verkocht samen met de merrie?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:41

BlackDevils schreef:
regtur schreef:
Blackdevils@ we laten het veulen niet nakijken, maar we kijken hem na! Hij gaat binnenkort de grens over.
Verkocht samen met de merrie?

Ja , anders moet-ie gaan leppen. En da's niet de bedoeling.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:25

Hier nog wat foto's van regturs stoere hengstje. Ik vind hetm echt zo gaaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:49

Melanie@ dank je voor het plaatsen. Wij vinden deze de mooiste van Thunder. Ik had uit de andere merries ook iets dergelijks verwacht, maar die zijn wat gewoner. We krijgen nog 1 veulen van Thunder, en daar kijk ik erg naar uit. en als het dan een merrie zou zijn , zou wel prettig zijn na 6 hengstjes. Want Victoria heeft ook een hengst.daar stuur ik nog wel een foto van, nu staan ze zo in elkaar van de kou, even een dag wachten.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:01

rienne schreef:
truselientje schreef:
Wie kan mij helpen?

Deze week heb ik het geboortebericht op gestuurd naar het NWPCS. Nu kreeg ik vandaag een brief dat ik een stalnaam zou gebruiken welke niet geregistreerd staat bij het NWPCS. Prima, dat doe ik inderdaad al enkele jaren. Vreemd dat ik daar nu pas wat over hoor maar goed. Nu staat er in de brief: 'het is niet toegestaan gebruik te maken van een stalnaam, indien deze niet officieel is geregistreerd'. Is dit waar?

Bij mijn weten is het niet toegestaan om een bestaande stalnaam te gebruiken of een naam welke erg op een bestaande stalnaam lijkt. Ik dacht dat het zo was, dat je vrij bent om een niet-geregistreerde stalnaam te gebruiken maar dat iemand anders ook gebruik mag maken van deze naam omdat hij niet officieel vast gelegd is. In dat geval zou het vervelend zijn voor mij, maar daar heb ik dan zelf voor gekozen.
Ik heb al eens op de site van het NWPCS zitten kijken, maar daar kan ik ook niet zwart op wit vinden dat het niet toegestaan is.

Dat is volgens mij ook niet verplicht hoor. Ken namelijk meerdere personen die dat doen

Ik heb maar eens een telefoontje gepleegd naar het stamboek. Het schijnt dat het vanaf dit jaar dus niet meer toegestaan is om een stalnaam te gebruiken zonder dat deze geregistreerd is. Ook niet als er door jou al langere tijd gebruik gemaakt wordt van deze stalnaam. Dus wil ik mijn stalnaam blijven gebruiken, dan moet ik deze laten registreren. Zucht, al die regeltjes die ze altijd weer weten te verzinnen (niet alleen het stamboek natuurlijk).

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:35

Tja regels zijn regels! Maar zoveel kost dat toch niet om je stalnaam te laten registreren?
Je betaald eenmalig wat is het 57,- en je bent er vanaf :$ .
Geen gezeur mee van ik mag of kan mijn stalnaam niet gebruiken +:)+
Denk dat de meeste mensen hier dat ook gewoon betaald hebben om hun stalnaam te mogen gebruiken! :wave:

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:49

vind het alleen wel weer krom als je dan een pony bij de WPCV wilt laten registreren je ook daar weer je stalnaam moet laten registreren,terwijl het gewoon zusterstamboeken zijn.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:59

patrick76 schreef:
vind het alleen wel weer krom als je dan een pony bij de WPCV wilt laten registreren je ook daar weer je stalnaam moet laten registreren,terwijl het gewoon zusterstamboeken zijn.

En daar heb ik geen last van want ik ben daar geen lid :o
Maar snap wel wat je bedoelt! :j

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:17

Ik heb zo'n 25 jaar geleden mijn stalnaam al laten registreren bij het stamboek, kostte toen 25 gulden meen ik en blijft je leven lang van jou.

Wat een gaaf veulen trouwens zeg Regtur !
Heel knap ding :j

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:26

Gelukkig heb ik nog even de tijd om over mijn stalnaam te denken. Als het meezit wordt met een maand of 11 hier het eerste veulentje geboren. :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:31

Vannacht heeft Taru het leven geschonken aan haar 10e merrieveulen (18e in totaal). Zo te horen blijft het vos, 20 dagen te vroeg geboren, vier witte voetjes, blesje. Het eerste commentaar is lang gelijnd. Veulentje stond er vanmorgen gewoon bij, alles prima in orde. Over een week of 4 zal ze dus wel weer eens naar de hengst gaan.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:33

Gefeliciteerd joost met je merrieveulen!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:48

nogmaals gefeliciteerd joost..

pepper mag over 2 weken weer gaan daten met simba en winoa word volgende week vrijdag gescand...ben benieuwd of die nu meteen gepakt heeft

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:52

Barry en Joost gefeliciteerd met jullie veulen. Wat een merrie die Taru!

Jenny ik vindt het echt een knap ventje!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:20

Gefeliciteerd met de veulens!

En ik heb toen ook een stalnaam aangevraagd. Ik heb hem alleen maar 1x gebruikt :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:24

@Joost gefeliciteerd met je merrieveulen!
De rest natuurlijk ook gefeliciteerd!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:45

Iedereen weer gefeliciteerd met de veulens. Te vroeg hoeft niet te betekenen dat het niet goed is. Onze Victoria doet het ook altijd eerder en wil er geen mensen bij.
Bedankt voor de positieve reacties op het veulen van Lucy Lee. Als ik alle veulens van dit jaar op rij zet, is dit voor ons qua type de beste.
We zijn hoe dan ook blij dat het allemaal tot duver gezond en zonder gebrek is. Als ik hier dan lees en hoor wat er mis kan gaan zijn we meer dan tevreden.
Gezondheid gaat ook weer stapje voor stapje de goede kant op. Van de neuroloog hoefde ik geen MRI, wat een opluchting.Nu maar hopen dat ik er zonder al te veel problemen weer af kom. En dat we nog een jaartje of wat met de ponies door kunnen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:50

joostvangestel schreef:
Vannacht heeft Taru het leven geschonken aan haar 10e merrieveulen (18e in totaal). Zo te horen blijft het vos, 20 dagen te vroeg geboren, vier witte voetjes, blesje. Het eerste commentaar is lang gelijnd. Veulentje stond er vanmorgen gewoon bij, alles prima in orde. Over een week of 4 zal ze dus wel weer eens naar de hengst gaan.

Gefeliciteerd! Als alles weer goed en gezond is , is het voornaamste. Hoe kun jij zien of het kleur houdt? Ik heb weleens veulens gezien, helemaal strak in kleur, die toch grijs werden.
We hebben er zelf 1, die nu met 2 jaar toch echt schimmel wordt, maar na de veulenverharing nog volop vos was.En vorig jaar half om half.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:45

Als ze zwarte randjes rondom de ogen hebben, worden ze meestal grijs.. Als ze roze randjes rondom de ogen hebben, worden ze meestal vos..

Hier de eerste video, gemaakt door mijn nichtje. Merrie ziet er wel versleten uit. Veulen is 11 jaar oud hier

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:56

joostvangestel schreef:
*knip* Veulen is 11 jaar oud hier

Geen wonder dat die merrie er dan versleten uitziet! :D

11 jaar lang een veulen zogen... :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:04

hahaha 11 uur dus :P

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:09

Wat een leuke veulens allemaal! Gaat weer helemaal kriebelen. Hier geen veulen dit jaar maar merrie wordt 6 juni gescand.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:39

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens !

Sunshine gaat 2 Juni een gezellige tijd met Special Edition tegemoet ;) .. Santiago vind zichzelf al een hele man. Vandaag sprong hij op z'n half zus Suzy, die hem vervolgens aan keek met een blik >;) . Er is toch niks mooiers dan je kudde ponies tevreden te zien grazen in de wei. Vooral met dat jonge spul is dat weer een heel schouwspel.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:45

Ik vind special echt een mooie hengst, heb hem gister nog besproken met een vriendin. Ysselvliedt heeft op youtube een filmpje van hem geplaatst. Wie weet.. ooit nog een special-veulen hier. Maar ben ook wel erg benieuwd naar het 2012 veulen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:27

RoughClouds Wynnetou...
1 jaar oud,even een still gemaakt uit een filmpje
toch wel al een hele hengst..

Afbeelding

Afbeelding

dit was hij als klein veulentje...2 dagen oud
Afbeelding

Afbeelding

het is toch wel even een heel verschil zeg!!
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 28-05-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt