Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
regtur schreef:Hier heeft Tillybo Top Notch zijn eerste merrie gedekt. Hij is echt heel braaf voor zijn dames. Morgen mag hij nr 2 bedienen, en dan krijgt hij in ieder geval 1 eigen merrie.
Volgend jaar een hele koppel?
boeflover schreef:enorm balen zeg inowa! ik zal voor je duimen dat het dit jaar bij beide merries wel gaat lukken.
verder berry gefeliciteerd met je veulen. en ook veulen van regtur ziet er mooi uit, flinke jongen/dame hoor! en wat een prachtige kleur, blijft 'ie zwart of wordt het een schimmeltje?
regtur schreef:Top Notch loopt nu met Weston Lucy Lee in de wei. Lucy heeft een hengstveulen en zodra de hengst in de buurt komt gaan de oortjes in de nek en begint hij te meppen.We hebben al veel dingen meegemaakt, maar zo'n brutaaltje, da's wel apart.We gaan er wel vanuit dat Top Notch zich ermee redt.
truselientje schreef:Wie kan mij helpen?
Deze week heb ik het geboortebericht op gestuurd naar het NWPCS. Nu kreeg ik vandaag een brief dat ik een stalnaam zou gebruiken welke niet geregistreerd staat bij het NWPCS. Prima, dat doe ik inderdaad al enkele jaren. Vreemd dat ik daar nu pas wat over hoor maar goed. Nu staat er in de brief: 'het is niet toegestaan gebruik te maken van een stalnaam, indien deze niet officieel is geregistreerd'. Is dit waar?
Bij mijn weten is het niet toegestaan om een bestaande stalnaam te gebruiken of een naam welke erg op een bestaande stalnaam lijkt. Ik dacht dat het zo was, dat je vrij bent om een niet-geregistreerde stalnaam te gebruiken maar dat iemand anders ook gebruik mag maken van deze naam omdat hij niet officieel vast gelegd is. In dat geval zou het vervelend zijn voor mij, maar daar heb ik dan zelf voor gekozen.
Ik heb al eens op de site van het NWPCS zitten kijken, maar daar kan ik ook niet zwart op wit vinden dat het niet toegestaan is.