[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:39

Hier heeft Tillybo Top Notch zijn eerste merrie gedekt. Hij is echt heel braaf voor zijn dames. Morgen mag hij nr 2 bedienen, en dan krijgt hij in ieder geval 1 eigen merrie.
Volgend jaar een hele koppel?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:58

vd week trouwens nog foto's gemaakt van Alex, deze zijn van de 20e.
Afbeelding

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:06

Wat een mooie houding heeft Alex , mooi koppie er op.
Erg mooi veulen hoor !

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:11

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:12

regtur schreef:
Hier heeft Tillybo Top Notch zijn eerste merrie gedekt. Hij is echt heel braaf voor zijn dames. Morgen mag hij nr 2 bedienen, en dan krijgt hij in ieder geval 1 eigen merrie.
Volgend jaar een hele koppel?
*\o/* ;)

Melanie die Dylan is echt een flinke knaap zeg!

Boeflover wat een chique kerel heb jij.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:35

purraboy schreef:
Zitten er hier welsh fokkers die welshjes van ongeveer 1,25m fokken en dan vooral mennen gericht?:D

Ik weet nog een 3 jarige merrie te koop, koffievos, onbeleerd, 1,25m hoog. Lief karakter, heel mooi koppie. Is een sectie b.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:20

helaas heeft pepper verworpen....

van de winter schijnbaar al ergens....ik was er echt zooooo zeker van dat ze drachtig was.
dit is echt niet leuk....

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:03

inowa wat sneu zeg! Heb je haar laten opvoelen? Op de foto van een paar weken terug vond ik haar al weinig buik hebben. Maar sommige merries hebben dat wel eens. Nu opnieuw dekken?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:04

heb der laten opvoelen ja en toen bleek ze toch leeg te zijn.

echt balen,heb ook net de hengstigheid gemist dus over een pakweg 2 weken word ze opnieuw met simba gedekt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:18

Dat is echt k*t inowa

ik ga voor je duimen dat het deze keer wel lukt! En weet je al iets voor Winoa of ze drachtig is?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:23

Twee foto's van regturs veulen (moeder Weston Lucy Lee)
Afbeelding
Afbeelding

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:59

hier eergisteren de cob hengst Gwilym naar zijn huis gebracht, toen via heinz spiekerman weer terug naar huis ( merrie van klant naar de hengst gebracht, snel weer ophalen dan kan ze geshowd worden!) dus we hebben de km weer gemaakt haha

afgelopen nacht het laatste veulen van Gwilym in nederland geboren
uit de jonge kampioen Cunera morwena;s isolde
een mooi chic vos merrie veulentje met mooi 3 witte beentje en een wit vlekje op der flank :P :)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:40

Veulen bij Isolde Berry? Die is toch pas 3? Show je haar dit jaar dan niet op Engelse Shows?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:22

enorm balen zeg inowa! ik zal voor je duimen dat het dit jaar bij beide merries wel gaat lukken.

verder berry gefeliciteerd met je veulen. en ook veulen van regtur ziet er mooi uit, flinke jongen/dame hoor! en wat een prachtige kleur, blijft 'ie zwart of wordt het een schimmeltje?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:25

Top Notch loopt nu met Weston Lucy Lee in de wei. Lucy heeft een hengstveulen en zodra de hengst in de buurt komt gaan de oortjes in de nek en begint hij te meppen.We hebben al veel dingen meegemaakt, maar zo'n brutaaltje, da's wel apart.We gaan er wel vanuit dat Top Notch zich ermee redt.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:29

boeflover schreef:
enorm balen zeg inowa! ik zal voor je duimen dat het dit jaar bij beide merries wel gaat lukken.

verder berry gefeliciteerd met je veulen. en ook veulen van regtur ziet er mooi uit, flinke jongen/dame hoor! en wat een prachtige kleur, blijft 'ie zwart of wordt het een schimmeltje?

Het veulen van Lucy Lee is zwart, maar wordt denk ik grijs. Het is een hengst en een flinkerd. Wij vinden het de mooiste van Thunder, maar hebben nog geen veulens van gastmerries gezien.
Vandaag is er wel een gastmerrie gebracht, maar haar veulen lag -opvrijdag de 13e- dood in de stal.
Ook die dingen gebeuren.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:34

o ja jenny , die uit hoogeveen had een hengstveulen ipv een merrie haha hij had zich vergist!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:59

pietsie schreef:
o ja jenny , die uit hoogeveen had een hengstveulen ipv een merrie haha hij had zich vergist!

Maar ik vond het wel een mooi veulen, genoeg bot , goed hoofdje, mocht iets langer in de hals.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:05

ik heb hem nog niet gezien maar hij was erg enthousiast erover ,een goed veulen zei hij

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:07

ja die is 3 , nee die word eerst beleerd deze winter en gaat dan gereden worden

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 01:23

regtur schreef:
Top Notch loopt nu met Weston Lucy Lee in de wei. Lucy heeft een hengstveulen en zodra de hengst in de buurt komt gaan de oortjes in de nek en begint hij te meppen.We hebben al veel dingen meegemaakt, maar zo'n brutaaltje, da's wel apart.We gaan er wel vanuit dat Top Notch zich ermee redt.
_O- dan is het wel een watje als het zich door een veulen aan de kant laat zetten of je moet dat veulen na laten kijken.

@Inowa, jammer! Was mijn gevoel toch goed.
Ik heb het zelfde meegemaakt een jaar geleden. Vorig jaar gelukkig wel weer gelukt waardoor ik nu al 10 dagen mag wachten op het resultaat. Ik ben benieuwd...

Mijn hoogzwangere dame van 18 jaar.
Afbeelding

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:09

Ik lees nog altijd stilletjes mee...
Wil toch eerst even kwijt dat ik al prachtige veulentjes voorbij heb zien komen; geweldig deze tijd !!!
Iedereen ook gefeliciteerd !!

Ook voor degene waarbij het mis is gegaan sterkte gewenst, Melanie laatst staat me nog bij, nu Inowa...

En dan het veulentje van Lucy Lee; prachtig opgedroogt na z'n sloot-doop...!!!
Geweldig hoe stoer hij zich voordoet voor Top Notch!

En het veulen van Isolde; we zijn benieuwd natuurlijk als groot fan van haar (Tristan hier ook met name!)

Succes nog met de veulentjes die komen gaan, we zullen er vast nog wel wat tegenkomen op de keuringen binnenkort!

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:49

Wie kan mij helpen?

Deze week heb ik het geboortebericht op gestuurd naar het NWPCS. Nu kreeg ik vandaag een brief dat ik een stalnaam zou gebruiken welke niet geregistreerd staat bij het NWPCS. Prima, dat doe ik inderdaad al enkele jaren. Vreemd dat ik daar nu pas wat over hoor maar goed. Nu staat er in de brief: 'het is niet toegestaan gebruik te maken van een stalnaam, indien deze niet officieel is geregistreerd'. Is dit waar?

Bij mijn weten is het niet toegestaan om een bestaande stalnaam te gebruiken of een naam welke erg op een bestaande stalnaam lijkt. Ik dacht dat het zo was, dat je vrij bent om een niet-geregistreerde stalnaam te gebruiken maar dat iemand anders ook gebruik mag maken van deze naam omdat hij niet officieel vast gelegd is. In dat geval zou het vervelend zijn voor mij, maar daar heb ik dan zelf voor gekozen.
Ik heb al eens op de site van het NWPCS zitten kijken, maar daar kan ik ook niet zwart op wit vinden dat het niet toegestaan is.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:08

truselientje schreef:
Wie kan mij helpen?

Deze week heb ik het geboortebericht op gestuurd naar het NWPCS. Nu kreeg ik vandaag een brief dat ik een stalnaam zou gebruiken welke niet geregistreerd staat bij het NWPCS. Prima, dat doe ik inderdaad al enkele jaren. Vreemd dat ik daar nu pas wat over hoor maar goed. Nu staat er in de brief: 'het is niet toegestaan gebruik te maken van een stalnaam, indien deze niet officieel is geregistreerd'. Is dit waar?

Bij mijn weten is het niet toegestaan om een bestaande stalnaam te gebruiken of een naam welke erg op een bestaande stalnaam lijkt. Ik dacht dat het zo was, dat je vrij bent om een niet-geregistreerde stalnaam te gebruiken maar dat iemand anders ook gebruik mag maken van deze naam omdat hij niet officieel vast gelegd is. In dat geval zou het vervelend zijn voor mij, maar daar heb ik dan zelf voor gekozen.
Ik heb al eens op de site van het NWPCS zitten kijken, maar daar kan ik ook niet zwart op wit vinden dat het niet toegestaan is.

Dat is volgens mij ook niet verplicht hoor. Ken namelijk meerdere personen die dat doen

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:24

Blackdevils@ we laten het veulen niet nakijken, maar we kijken hem na! Hij gaat binnenkort de grens over.
Ik hou wel van die karaktertjes.
Verder hebben we vanochtend een voshengstveulen uit Victoria gekregen. Zij is altijd 3 weken te vroeg. Toch zijn haar veulens helemaal volgroeid en met name deze is echt een grote knaap. Het lijkt wel een cob....