[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pietsie

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:04

Nee zelf gelukkig niet maar vorig jaar zijn van kennissen van ons 4 pony's ontsnapt en kwamen een aanstormende trein tegen , resultaat 2 dode pony's .
Vreselijk gewoon dat gun je niemand en hoop je zelf niet mee te maken.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:12

He bah, al die verhalen weer hier :\

En ik zit al een beetje in spanning. Maandag gaan we een tweede poging doen de pony's op de zomerwei te zetten.
Jaarlingetje heeft net d'r knie weer helemaal dicht nadat ze zes weken geleden al de zomerwei op gingen. We hebben een uurtje staan kijken tot ze rustig stonden te eten. Een half uur later stonden ze vervolgens met z'n tweeën weer voor hun stal... Door het draad heen gegaan dus en waarschijnlijk onderuit gegaan op het betonpad :\ Gelukkig geen ernstige schade, maar had toch ook anders af kunnen lopen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:37

He bah Aniek dat is balen.
Wat betreft afrastering. Ik heb ook wel eens een pony ingewikkeld gehad in stroondraad. Flinke vleeswonden aan over gehouden. Ik span mijn draad tegenwoordig zo ontzettend strak, dat het breekt als er 1 doorheen vliegt. Betekent ook dat je niet te dik lint noet gebruiken. Ik heb 2 cm lint. Tot nu toe blijven ze dit jaar nog braaf staan. Er staat ook wel een enorme klap stroom op. Enige irritante hier is de schapen. De staleigenaresse heeft een stel van die stomme shoarma beesten en die lopen werkelijk overal doorheen. Er staat zoveel stroom op het draad dat je haren ervan omhoog gaan staan, maar die wolbeesten blijven erdoor heen gaan. Heb al een extra draar eronder gespannen op 15 cm van de grond, maar ook dat helpt niet. Terwijl ze zat gras aan hun eigen kant hebben.
Ik kan ze niet bij de ponies zetten, want een paar daarvan eten schapen. Geeft zo'n rommel :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:06

Nu mijn oude welsh Fellow blijft GELUKKIG overal braaf achter. (die staat achter een buizen omheining...)
Onze Wybbetou brak in het begin uit,hij kroop onder een draad van 30cm hoogte door maar na wat speurwerk heb ik de "antenne" gevonden en dat heeft hem wel op andere gedachten gebracht,ik moet wel toegeven dat hij donders goed weet als ik kom de stroom afstaat,hij voelt gewoon even :+
Bij mijn schoonouders hebben we een australisch wei-apparaat en als je zelf daar tegenaan komt ga je even tegen de grond :+ (spreek uit ervaring....).

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:57

Diane_Basje schreef:
Ojee, ze keek boos zeker? Ik ben van haar eigenlijk wel gewend dat ze confrontaties uit de weg gaat, hoop dat ze niks ergs gedaan heeft?
Het duurt bij haar altijd even voor ze contact legt, zit een verhaal achter. Ik ken haar echter niet als een vechtersbaas. Ze is zelfs onder de indruk van de brave minishet van stal, vergeleken bij hem is ze een reus!

Edit; yep, zondag gebracht, maandag voor het eerst gedekt.

hoi,

nee hoor ze staat in deze kudde op plaats nr 2 in de ranglijst haha. maar maakt niet uit hoor, dat hoort er gewoon bij en die van mij accepteerde ook gelijk wel dat ze lager stond in rang. wie weet zijn ze ondertussen wel vriendjes. wel grappig dat ze dan thuis zo'n bangerik is haha.

hoop voor je dat het dekken in 1 keer lukt, laat je haar staan t/m het scannen of haal je haar binnenkort al op? die van mij laat altijd heel slecht zien wanneer ze hengstig is dus we vermoeden dat ze het rond de 28e was, en dus vandaag hengstig zou moeten worden, ben benieuwd of het gaat lukken. meestal scheelt het nog wel als ze samenstaan met meerdere hengstige merries.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:02

wat een eng verhaal zeg met die trein.
gelukkig hier nog nooit problemen gehad met afrastering. ze blijven er redelijk achter staan (tenzij ze 100%zeker weten dat de stroom uit is) en daarnaast is ons erf ook nog is helemaal omheind dus ze kunnen niet zomaar de weg op.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:26

M
boeflover schreef:
Diane_Basje schreef:
Ojee, ze keek boos zeker? Ik ben van haar eigenlijk wel gewend dat ze confrontaties uit de weg gaat, hoop dat ze niks ergs gedaan heeft?
Het duurt bij haar altijd even voor ze contact legt, zit een verhaal achter. Ik ken haar echter niet als een vechtersbaas. Ze is zelfs onder de indruk van de brave minishet van stal, vergeleken bij hem is ze een reus!

Edit; yep, zondag gebracht, maandag voor het eerst gedekt.

hoi,

nee hoor ze staat in deze kudde op plaats nr 2 in de ranglijst haha. maar maakt niet uit hoor, dat hoort er gewoon bij en die van mij accepteerde ook gelijk wel dat ze lager stond in rang. wie weet zijn ze ondertussen wel vriendjes. wel grappig dat ze dan thuis zo'n bangerik is haha.

hoop voor je dat het dekken in 1 keer lukt, laat je haar staan t/m het scannen of haal je haar binnenkort al op? die van mij laat altijd heel slecht zien wanneer ze hengstig is dus we vermoeden dat ze het rond de 28e was, en dus vandaag hengstig zou moeten worden, ben benieuwd of het gaat lukken. meestal scheelt het nog wel als ze samenstaan met meerdere hengstige merries.

Ow, dat verbaast me, met voor haar vreemde pony's. Thuis is ze ook wel 2e in rang maar dat is een kudde van 3 haha, waarbij mijn ruin de dominantste is (is ruim 15 jaar geleden gecastreerd, maar verdedigd ZIJN merries waar hij kan. Sowieso staat ze daar al voor het 3e jaar mee samen.

Nico zou me bellen als ze niet meer hengstig is en dan scannen we haar thuis. Dus we halen haar op als hij belt. Ik hoop dat het gelukt is, ik kijk erg uit naar dit veulen. Hopen dat het bij amber ook lukt.

Ik heb een schiereiland als weide, dus vrijwel alleen maar sloot. De 2 stukken zijn gescheiden door lint en de toegang is een houten hek. Merrie is vorig jaar op stal bevallen en pas na ruim een week naar het land gegaan met veulen. Hij bleef op een afstandje van de sloot, zelfs als merrie uit de sloot dronk. En bij het lint hadden ze voldoende respect voor het stroom. Maar je hoort idd vaker van die enge verhalen...

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:35

Wie gaan er allemaal naar de open dag van d vriendenkring?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:35

Hebben gister de 3 jarige weggebracht naar de hengst. Ze vind 'm volgens mij wel leuk :=

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:48

Helaas voor de hengst is dat altijd maar van korte duur.

Wij misschien Jenny, zitten ook met een verjaardag.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:04

Ik ben gisteren nog op stal Zomerdijk geweest. Was heel erg leuk, ook veel mooie ponies gezien! Het werd wel een latertje, pas om 1 uur snacht thuis, dat is alweer een tijdje geleden.

Wij hadden vroeger een uitbreekmeester, maar dat is hij geworden op de uiterwaarden. Bij hoog water moest hij met zijn kudde de wei uitkomen, anders zou de kudde verzuipen. Maar bij ons was had hij het wel af mogen leren, want hoog water is in Lierop nooit een probleem.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:39

@joost: Dan heb je vast mijn engeltje ook wel zien staan O:)

Lopen idd mooie pony's bij stal Zomerdijk. Gister was ook mijn eerste, maar zeker niet mijn laatste keer bij hun!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:33

het is altijd gezellig bij stal Zomerdijk , alleen voor de gezelligheid al (en de lekkere bbq's) zou ik Romy een koppie kleiner willen maken zodat ze nog op Willie Wortel zou passen.
Maar bij deze Jenny en Ruth wil ik jullie bedanken voor de gastvrijheid die wij altijd bij jullie hebben genoten en waar jullie buiten de mooie pony's van stal Zomerdijk dus bekent om staan.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:18

pietsie schreef:
het is altijd gezellig bij stal Zomerdijk , alleen voor de gezelligheid al (en de lekkere bbq's) zou ik Romy een koppie kleiner willen maken zodat ze nog op Willie Wortel zou passen.
Maar bij deze Jenny en Ruth wil ik jullie bedanken voor de gastvrijheid die wij altijd bij jullie hebben genoten en waar jullie buiten de mooie pony's van stal Zomerdijk dus bekent om staan.

_/-\o_

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:24

Even voor de serieuze liefhebbers / fokkers onder ons. Ik heb de volgende merrie te koop: Joni Top Toys Ruby ( Vechtzicht's Hero x Vikariën's Casanova ). Ze is in Februari 3 jaar geworden en nog niet beleerd of gedekt. Uitstekende beweger. Bij daadwerkelijke interesse: voor meer info mag je me een PB sturen.

Afbeelding

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:55

T3mptati0n schreef:
Hebben gister de 3 jarige weggebracht naar de hengst. Ze vind 'm volgens mij wel leuk :=

Nog niet leuk genoeg. Geduld hebben dus.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:18

Girlgamer schreef:

Verjaardagen zijn om 's avonds te vieren. D :P an heb je nog heel veel tijd over voor leuke dingen.. :P

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:32

regtur schreef:
Girlgamer schreef:

Verjaardagen zijn om 's avonds te vieren. D :P an heb je nog heel veel tijd over voor leuke dingen.. :P

Helemaal mee eens ;) .

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:03

zojuist bericht gekregen vanuit Wales dat de door ons verkochte Dukeshill Penny from Heaven daar een merrie veulen heeft gekregen van Thistledown Valderama.

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:26

Zitten er hier welsh fokkers die welshjes van ongeveer 1,25m fokken en dan vooral mennen gericht?:D

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:45

purraboy schreef:
Zitten er hier welsh fokkers die welshjes van ongeveer 1,25m fokken en dan vooral mennen gericht?:D

Die zitten hier volgens mij wel een aantal, want boven de 1.23 (dacht ik?) kom je bij sectie b pony's uit. Welsh a'tjes worden over het algemeen niet zo heel groot.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:27

purraboy schreef:

Er zijn wel fokkers die boven in de sectie a maat fokken,maar 1,25 is dan wel erg groot, of je moet een te klein gebleven B kopen. Beide is lastig aan te komen.Zoek je nog een bepaalde kleur?

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:53

Zijn Weslh B pony's dan schaars?
Ik zocht namelijk een leuke Weslh B ik weet niet of een B en een A verschil maakt maar ik had ergens gelezen dat iemand het had over dan welshen onder de 1,25m niet meer met officiele men-wedstrijden mogen deelnemen ofzo of is dat onzin?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:08

purraboy, weet niet wie je dat verteld heb??? maar ik men gewoon met een welsh van 124,5cm wedstrijden

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:29

Ja maar iemand zei dat ze er per 2011 iets aan zouden veranderen ofzo :?
Anders heb ik zelf liever een Shet X Welsh ofzo of kan je beter voor een volle Welsh gaan? *D