[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:54

@patrick; vos x cremello wordt 100% zeker een palomino

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:16

hopelijk laten de natuur wetten ons niet in de steek. Als het maar leeft en gezond is. Veel belangrijker dat een populair kleurtje. Wordt eerste veulen voor deze merrie dus zijn benieuwd hoe ze het gaat doen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:51

Dat is zeker waar. Natuurlijk is een gezond en kwalitatief goed veulen belangrijk, heeft hij of zij dan een mooi velletje, dan is dat een leuke bonus. Althans, dat is natuurlijk heel persoonlijk.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:10

Hier een foto van mijn veulen. Ben er erg blij mee, het is de bedoeling om deze eerst aan te houden.
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:25

Melanie5 schreef:
Geweldige foto Inowa. Verder iedereen gefeliciteerd met de veulens.
@regtur: moet het perse een 3 jarige vos zijn? Is een 5 jarige schimmel ook goed?

Ja daar is specifiek om gevraagd voor een engels span. Maar misschien als hij snel slaagt, dat hij zo naar een 4span wil, en dan kan het maar zo dat-ie er ven beide nog 1 bij wil!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:23

gefeliciteerd met de veulens!
en inowa gefeliciteerd, super lief hoe dat meisje aan het glunderen is. :)

hier vanavond amber naar de hengst gebracht. volgende week zaterdag de volgende weg brengen. :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:42

truselientje schreef:
Hier een foto van mijn veulen. Ben er erg blij mee, het is de bedoeling om deze eerst aan te houden.
Afbeelding

Ziet er goed uit, wat is de afstamming?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:08

@boeflover, staat amber met rosa in de wei? (koffievos-roan). Amber is jouw a'tje toch?

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:20

regtur schreef:
truselientje schreef:
Afbeelding

Ziet er goed uit, wat is de afstamming?

Moeder is van Springbourne Huckleberry, vader is Vechtzichts Hybinder

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:23

inowa schreef:
afgelopen zondag heeft winoa met haar amazone hun eerste officiele FNRS wedstrijd gelopen....

uitslag; 1ste met winstpuntje en commentaar van de jury dat ze heel netjes had gereden.

Afbeelding

Ja ze hebben het súper gedaan en wat een schitterende foto!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:43

Diane_Basje schreef:
@boeflover, staat amber met rosa in de wei? (koffievos-roan). Amber is jouw a'tje toch?

ja klopt! :D alleen was rosa niet zo aardig gisteravond :') }> komt vast wel goed :P
jullie hadden haar zondag gebracht begreep ik?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:49

Op verzoek van regtur hier wat foto's van de jongste Zomerdijks telg. Hij heet Lutz en is een zoon an Vimpenny Thunder en Weston Lucy Lee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:56

Melanie@ bedankt hoor. het veulen is niet natgeregend of net geboren, maar dook de sloot in ipv over het brugje te gaan. Daarom heeft hij zo'n moddersnuit.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:59

hallo jenny , ik hoor net dat we morgen komen koffiedrinken (en pony afleveren) dus ..tot morgen

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:49

boeflover schreef:
Diane_Basje schreef:

ja klopt! :D alleen was rosa niet zo aardig gisteravond :') }> komt vast wel goed :P
jullie hadden haar zondag gebracht begreep ik?

Ojee, ze keek boos zeker? Ik ben van haar eigenlijk wel gewend dat ze confrontaties uit de weg gaat, hoop dat ze niks ergs gedaan heeft?
Het duurt bij haar altijd even voor ze contact legt, zit een verhaal achter. Ik ken haar echter niet als een vechtersbaas. Ze is zelfs onder de indruk van de brave minishet van stal, vergeleken bij hem is ze een reus!

Edit; yep, zondag gebracht, maandag voor het eerst gedekt.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:58

pietsie schreef:
hallo jenny , ik hoor net dat we morgen komen koffiedrinken (en pony afleveren) dus ..tot morgen

Goed hoor, er komen er nog meer. WW krijgt het druk.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 00:22

regtur schreef:
pietsie schreef:

Goed hoor, er komen er nog meer. WW krijgt het druk.

Lekkere koffie lusten we altijd :j Tot morgen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:09

Ah Ik dacht al, issie nou nog nat? Die van ons is ook 2 keer de sloot in gewandeld, stond alleen geen water in.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:30

Heb je een geluk dat ie in de sloot was beland. Bij Arthur Spronken viel er een hengstveulen van Nachtegaals Captain uit Dyfed Playfair eens in de rivier de Geul. Dat werd pas later ver stroomafwaarts gevonden. Was een redelijke rel in Zuid-Limburg, omdat toeristen recht van overpad hadden door zijn weide. Hij ging ervan uit dat de ponies "opgejaagd" werden door de toeristen, waarna het hengstje ging rennen en de afgrond in dook. Daarna heeft hij toen de toegang tot de weide geblokkeerd voor toeristen...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:21

joostvangestel schreef:
Heb je een geluk dat ie in de sloot was beland. Bij Arthur Spronken viel er een hengstveulen van Nachtegaals Captain uit Dyfed Playfair eens in de rivier de Geul. Dat werd pas later ver stroomafwaarts gevonden. Was een redelijke rel in Zuid-Limburg, omdat toeristen recht van overpad hadden door zijn weide. Hij ging ervan uit dat de ponies "opgejaagd" werden door de toeristen, waarna het hengstje ging rennen en de afgrond in dook. Daarna heeft hij toen de toegang tot de weide geblokkeerd voor toeristen...

En dan roepen ze maar dat dat zo beilig is,een sloot oid ipv hekwerk.....
Bij een oude kennis van mij is dat vroger ook gebeurd hoor,paard liep in de rijbak met daarnaast een sloot.
Merrie veult en veulen valt in de sloot mét water.
Doordat de merrie te keer ging is de eigenaar snel te hulp kunnen schieten.
Had hij dit niet meegekregen dan was zijn veulen verdronken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:01

Wat is veilig? De ene sloot is de andere niet en de ene afrastering is de andere niet. Ik heb gehoord van paarden die vastraakten in lint en daardoor doodgingen, met glad stroomdraad de pezen afsneden, onder het prikkeldraad door aten en geen manen overhielden. Van onszelf zat laatst nog een jaarling vast in een "veilig"hek, met gaas van 5bij 5cm. Paarden hebben zich opgehangen in ruiven of de kaak gebroken.Soms kun je het niet eens bedenken.....
Gevaarlijk is een veenbodem of een steil talud.En natuurlijk in een rivier met stroming, zal een veulen ook reddeloos zijn
En uiteraard moet je een paard of pony nooit laten veulenen in een wei omringd door sloten.
Wij proberen dit altijd te voorkomen, en hebben kennelijk veel geluk gehad. want er waren weleens veulentjes te vroeg, maar de merries hadden toch het instinct bij de sloot weg te blijven.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:21

1 van mijn verzorg friezen loopt door alles heen. Maar dan ook letterlijk alles. Zelfs ijzerdraad met stroom doet hem niks...

Zo werd ik afgelopen weekend, zaterdag en zondag om 08.00 uur wakker gebeld met de melding. Ja je fries zit weer in de tuin van de buren. En het is niet dat ze geen gras hebben hoor, het komt tot mijn knieën.

Alleen zondag zaten ze alle 4 in de tuin van de buren... Leuk, loop je op zondag in pyjama 4 paarden te vangen :+

Toen heb ik de eigenaar maar gebeld (was op vakantie in Frankrijk) en is na het horen van voicemail bericht maar richting NL terug gekomen.

Gelukkig blijven mijn welshjes netjes achter de draad :j

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:39

regtur schreef:
Wat is veilig? De ene sloot is de andere niet en de ene afrastering is de andere niet. Ik heb gehoord van paarden die vastraakten in lint en daardoor doodgingen, met glad stroomdraad de pezen afsneden, onder het prikkeldraad door aten en geen manen overhielden. Van onszelf zat laatst nog een jaarling vast in een "veilig"hek, met gaas van 5bij 5cm. Paarden hebben zich opgehangen in ruiven of de kaak gebroken.Soms kun je het niet eens bedenken.....
Gevaarlijk is een veenbodem of een steil talud.En natuurlijk in een rivier met stroming, zal een veulen ook reddeloos zijn
En uiteraard moet je een paard of pony nooit laten veulenen in een wei omringd door sloten.
Wij proberen dit altijd te voorkomen, en hebben kennelijk veel geluk gehad. want er waren weleens veulentjes te vroeg, maar de merries hadden toch het instinct bij de sloot weg te blijven.

Precies. En heb je een "veilig" afgerasterde wei, dan springen ze eruit en worden ze plat gereden door een vrachtwagen.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:46

of een trein !

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:59

Dat lijkt me nou niet fijn gezicht...

Hebben jullie daa ervaring mee? :oo